Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Sol, hvor er det dejligt at læse at det går fremad med skulderen. Og selvfølgelig skal du forfølge din drøm ;) du er jo en fighter. Knus, Alinea
6 år12. marts 2018 kl. 19:48
Tak Alinea!
Der er jo endnu lang vej tilbage... meen
Den længste rejse består jo også af step by step...

Vægttabet driller dog rigtigt meget.
Men når jeg kan bevægemig mere - så hjælper det jo.
6 år13. marts 2018 kl. 10:41
Sol, du må simpelthen være født til st ride på en hest. Jeg kan ikke komme på andre forklaringer. De fleste ville opleve en vis nervøsitet eller ligefrem frygt, efter et fald med så alvorlige konsekvenser. Men hvor er det dejligt, at du er så ukuelig og har så meget fighter ånd.
6 år20. marts 2018 kl. 20:59
1magda - ja blot evnen var lige så stor som lysten! Jeg er ikke en særligt god rytter....
Men det er ubeskriveligt vidunderligt at ride!

Og så til den gode nyhed: den første hurdle på vejen til hofte operationen er overstået.

Men sikken en elendig gammel nisse jeg har fået som kirurg! ØV BØV!
Men han var da fint fremme i skoene at få presset igennem røntgen måltagning til operation samme dag.

Hvilket ikke huede skrankepave damen i rtg afdelingen....

Og måske kikset? De virkede overhovedet ikke lige så kompetente som den fyr som lavede denne procedure senest...

Nu venter jeg så på post fra Regionen... om hvornår jeg skal
til patient seminar
til blodprøve
til afdelingslæge samtale
til samtale med anæstesilæge
til operation......

Og her kommer måske en konflikt midt i.
Men de må hellere lave storstrejke end give efter for politikernes vanvid!
Så venter jeg pænt og uden at knurre!

Lidt skeptisk er jeg vedrørende kirurgen...
Han var aldeles ikke indstillet på, at venstre hofte protese operation skulle udføres præcis som den højre.

INGEN cement , tak!
Og kugle af keramisk materiale!
Ikke af medicinsk stål.

Måtte lukke munden på den gamle nisse ved at fortælle - hvilket madital folk muligvis kan huske - at jeg har været i dialog med producenterne af de forskellige komponenter.

Han vidste ikke engang at spyddet er lavet af titan.... og troede at det var samme metal legering som de stålkugler man bruger....

Titans tribologiske egenskaber egner sig ikke til kugler. Hverken i hofteled eller i kuglelejre..
Desværre er jo de keramiske kugler man kan få fat på ikke af den keram JEG ville have valgt.... men man må jo holde sig til det muliges kunst..

Manden mumlede noget om, at han ikke kan lide keramiske kugler fordi de krakelerer... og henviste til noget statistik.

Hm hm hm... det er rigtigt, at keramer har en helt anden duktilitet end stål... som jo er sejt. keramer er sprødere...

men det der med at krakelere - forekommer når der er produktions fejl i keramkuglen. Og der findes ikke rigtigt gode kvalitetskontrol metoder til at este hvorvidt der findes mikro sprækker i keramisk materiale.

MEN den produktionsmetode som bruges til disse medicinske komponenter er meget tilforladelig.. så det skal nok dreje sig om sort uheld hvis kugle nr to er defekt.

Så til gengæld er keramer slemme til crack propagation - altså hvis der er en lille sprække - så vokser den..

Nåh nok om det!
Jeg må HÅBE at man respekterer det vi aftalte.
Måske kan jeg finde noget i journalen... hm hm hm...

Jeg håber jeg snart kan blive opereret! Helst som idag!

6 år22. marts 2018 kl. 19:43
Ej altså!!
Bolden ligger nu hos egen læge!! ØV BØV!
Hvis jeg havde været kvik nok at indse dette omgående - så ville jeg være 4 dage nærmere mit mål...

Gik ind i journalen... og sådan som der står, så er det egen læge som skal henvise.
Men han kan nok ikke afvise at henvise til operation. Når nu en hofte alloplastik ekspert kirurg har skrevet "MASSIV ARTROSE" og at han synes der skal opereres . MED keram caput = keram kugle. Og NUL cement. YES!!!
Så var han ellers god nok - og lod sig overbevise af den gamle tantes argumenter!

Skrev via e-konsultation til egen læge i går aftes.
Og ringer på mandag.

Men afhængig af hvor hurtig egen læge er har jeg ikke KRAV på operation før engang efter 27 april... JÄVLAR!! Saatana perkele Jumalauta! Että vituttaa!! (finske bande ord)
Kommer tidligst at ride efter hofte operation omkring 27 juli.... ØØØØØØVVV NØØØØØJ... en HELT TABT SOMMER!
Hvis jeg er heldig kan jeg måske blive opereret i midten af april...tidligst...

men det er jo alt sammen spekulationer.
Nu må jeg bevæbne mig med tålmodighed.

Og træne videre. Hver dag.
Være disciplineret.
Hver dag...

Åh suk!

I skulle SE hvor ynkelig min højre arm er! Den er bare SÅ tynd sammenlignet med min venstre arm. Som altid har været den tynde arm. Fordi jeg jo bruger højre arm og hånd ..

Mærkeligt- nu holder jeg lige så gerne koppen i venstre hånd når jeg skal drikke... det kunne jeg ikke før..
6 år25. marts 2018 kl. 14:52
Behandlingsgaranti 1 måned... HA!
Henvist 26.3
Første konsultation 4. 5 NOT ACCEPTABLE.
Så skal jeg til den igen... ringe brokke hænge i tlf kø...

HVIS jeg skal acceptere dette - så kan operationen allertidligst blive den 4 juni... måske med endnu større forsinkelser.
MÅSKE vil de betragte hvert et step som OK med 1 måneds pause ....mellem hvert trin.

Kære GUD giv mig tålmodighed at udstå vores elendige system!

Jeg er altså godt og grundigt træt af at vente!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

6 år28. marts 2018 kl. 17:26
Har tabt geisten. GIDER ikke noget som helst. SUR. SUUUURRR!!!!
Jeg ringede til afd. for at spørge ind til hvad den 4. 5 indkaldelse drejede sig om.
Ikke særligt betryggende: angiveligt var det en ekstra - helt unødvendig kontrol - af min fine hofte protese til HØJRE.

De har vist ikke styr på noget som helst lige for tiden.
Sygeplejersken jeg talte med kunne jo SE i systemet, at jeg skal indkaldes til de nødvendige forberedelse til hofteallopati operation af VENSTRE hofte.
Lovede at få den disponerende sygeplejerske at få dette sat i værk.

Dette var i tirsdags.
Har endnu ikke hørt mindste PIP.

De har ellers TRAVLT.
Behandlingsgarantien - you know.
Uret tikker siden den 21. 3 - fordi på det tidspunkt har hofte kirurgen meget klart tilkendegivet : operation VENSTRE hofte
Min egen læge har oveni sendt en henvisning d. 26.3 : operation VENSTRE hofte.
Der er gået 11 dage siden min egen læge har sendt ind ekstra henvisning.
Og 15 dage siden kirurgen henviste.

Det kan ikke være rigtigt dette her!

Hvis der kommer strejke - så klapper jeg i mine små hænder. De strejkende har min totale opbakning.
Måske ser svinene til der kommer en lock out - men det tror jeg ikke de tør.
Det står krystalklart før enhver med bare lidt fornuft, at det danske folk bakker op omkring Den Danske Model. 71% opbakning. YESS!!

Og vi nærmer jo os et folketingsvalg.

Løhde (sxen - prøver at camouflere mine grimme navne for denne unehagelige, snu, griske, opportunistiske personage - som bor i en sød og yndig kvindekrop. Mon hun er besat af en Gollum?) Ja altså hende i ved - prøver at trække i land og redde lidt good will - hun ved jo hun står for HAD efter sin uhyrlige tilsvining af de offentligt ansatte... Ja hun påstår nu, at hun arbejder flittigt på et lovændrings forslag som skal gøre hende populær...

Ja TAK! Du må gerne arbejde så hænderne bløder. Og vi må håbe der kommer noget godt ud af det.
men jeg tror ikke at danskerne er så dumme at de GLEMMER hvad og hvem du er.
Jeg håber di politiske karriere ender meget snart.

Nåh tilbage til sagen: Let's cross that bridge when we reach it!
Der er ingen grund til at undlade at boke patientforløb NU.
Lad os alle agere som normalt - og så får vi se!

Hvis mine operationer mv bliver udskudt pga konflikten - så er det fint med mig.

Men hvis de bliver udskudt pga at folk ikke kan koncentrere sig om sit arbejde medens vi venter... så er det for dumt.

Hvis jeg ikke har fået repons i dag - så ringer jeg igen.

Du er nu nr 49 i køen.... eeej glæder mig ikke!
KOM NU!

6 år5. april 2018 kl. 13:23
Åhhhh sol - det er bare så uretfærdigt at det er så meget op a bakke for dig. Du må altså ikke give op!!!!! Håber du kom igennem køen til sidst. Og at du fik et svar du kunne bruge. Du fortjener så meget noget SOL i dit liv. Knus, knus, knus!
6 år6. april 2018 kl. 11:18
Surprice! Operation allerede den 16 april!! JUBIIIIIII !!!!
Og på trods af, at jeg bakker op 100% omkring strejke blandt de offentligt ansatte - så er jeg jo lidt lettet over, at varslerne nu siger at først den 22 april kan der ske noget..

TAK Alinea for opbakningen!
Jeg var faktisk så langt nede i kulkælderen at jeg ikke GAD noget som helst....

Og det duer jo ikke!

Armen er stadig helt uduelig. Jeg træner og træner - men kan stadig ikkeløfte den ens op i vågret.. vil påstå jeg kan løfte den 60 grader fra lod.
Passivt kan jeg løfte den - altså hjælpe med venstre arm - ca 110 grader over lod.

Altså stadig et HELVEDE at vaske hår...
Kan ikke hænge vasketøj op på snor.
Kan ikke løfte ting som kræver to hænder hverken op eller ned hvis det er over ca 40 grader fra lod...
OSV andet skidt.

Prøvekørte bil i går. Fordi det er MIG som er snarrådig og iskold bag et rat - så var det forsvarligt. Kan lige skifte gear, blinke af osv. Men knap 10 km gav så enorme smerter... at det nok må vente... at stille på radio var no go. men den slag et jo IKKE nødvendigt...
Efter knap 10 km kunne jeg ikke klipse mig fri fra selen - det er jo højre hånds arbejde. Og min arm var virkelig elendig. Måtte hjælpe med venstre...

MEN: jeg giver ikke op.

Det passer jo fint at have to slags rehab kørende parallellt haha!

16 juli regner jeg med at endelig få en lille skridttur på den kære Mik!
6 år8. april 2018 kl. 13:54
Hej Sol. Dejligt at du fik en tid i tide. Så x'er jeg alle fingre og tæer for at der ikke sker noget uventet inden da. Hvor er det sejt at du kan køre bil - selv små ture må da give dig lidt frihed tilbage.
Hårvask er bare så besværligt med en hånd. Jeg håber for dig at du har rimeligt kort hår - mit er langt, så da jeg brækkede hånden, endte jeg med at købe et dyrt "vaskeovertræk" til gipsen. Jeg var jo så heldig, at jeg godt kunne løfte armen og gnubbe lidt med plastikluffen. Men det var ikke let.
Knus og go vind - Alinea
6 år8. april 2018 kl. 19:46

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...