Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Herlig aktiv dag i går!
Tak calcit - jeg skal nok hilse Mik!
Hestesnak: Kosesmølf - oj oj hvilken kæmpehest du får! 170 cm - for at komme op på sådan en har jeg brug for en trappestige! Nåja - man skal jo faktisk helst altid bruge en skammel eller noget alligevel. For hestens skyld - og sadlens skyld.
Men det begrænser jo udvalget af passende genstande ude i skoven når man skal SÅ højt op!
Hvad slags temperament har din hest? Typisk DV eller...?
Heste heste heste! Jeg elsker vist nok ALLE heste! Men mest Mik!
Det var så hyggeligt at muge på fold i går - på sygefolden er Mik meget "hjælpsom". På vallakfolden havde jeg hele tre ivrige nysgerrige hjælpere. De er alle SÅ søde!
I går kom også Helten i Mit Liv i sin hvide Toyta HighLux med lad for at hjælpe min veninde med hendes monsterflytning.
Blandt andet kørte vi to kæmpe foderkasser af stål og træ - dem kørte vi ud på folden til hendes heste på det ny sted. De var ikke det mindste bange og skrækkelig nysgerrige - så det var ikke nemt! Men ak og åh hvor ER de kære! Hun avler "Pippi-heste" - altså Knabstruppere. En af de nysgerrige var Timian - Miks tidligere kæreste, og så selvfølgelig de store føl. De andre lidt ældre var nok mest interesserede i at spise sit stråfoder...
Hehe 100% trafiksikre heste!! Som man med stort besvær kan få til at flytte sig så man ganske langsomt kan køre bilen frem!

Nej nu må jeg igang! Vi skal være igang med flytningen kl otte - og det er 15 min kørsel herfra!

Håber vi atter får en perfekt vinterdag med SOL og SNE!
11 år14. februar 2013 kl. 07:03
re: Herlig aktiv dag i går og i forgår!
Halleluja! Helt fantastisk! Jeg har kunnet være mega aktiv TO dage i rap!
Det ser ud til, at jeg hører til de heldige som kommer sig efter kæmpe udbrud af min kroniske sygdom Colitis Ulcerosa!
(Og må jeg aldrig aldrig mere få et udbrud AMEN!)

I nat og i dag har jeg dog "trænings værk" i mine arme - efter alle de løft af tunge kasser, ting og sager...

Sjælen har det også godt: mere end 5 timers hårdt fysisk arbejde med at udføre gode gerninger. Med at hjælpe, give en hånd med der hvor det var tiltrængt!
Jeg lyder jo som jeg var en meget "hellig" person - men ak, ingen kan vide om jeg dog ikke inderst inde så gerne hjælper FORDI det giver mig en god følelse? Altså et egoistisk motiv!?

Mit ego har det også bedst hvis der er brug for mig...

En ren win-win situation!
Jeg hjælper andre - og får det bedre selv!
MEGET bedre end fitness center at GØRE noget positivt i den virkelige verden i stedet for at løbe rundt som i et hamsterhjul..

Ih hvor er jeg lykkelig over at jeg KUNNE!
Hvis det havde været for to måneder siden havde jeg ikke kunnet arbejde fysisk så mange timer!

Det bliver spændende at se på mandag hvorvidt der også kom en sidegevinst i form af vægt tab. Det TROR jeg - taljen har i hvert fald mindsket i omfang! Jeg kunne nemlig lukke mine Teletubby-Michelin bukser helt op i den ene side!
Jeg er et ømt syn i mit hest-og-stald vintertøj - ligner en Teletubby!
Men når man skal være mange timer ude om vinteren så er det fornuftigt at have "flyverdragt" på.

Håber solen kigger frem igen på et tidspunkt! Men også i dette vejr er naturen smuk! Meget grafisk i hvidt - gråt - sort.
Vi er heldige at bo i så smukt et land som Danmark!
11 år15. februar 2013 kl. 09:44
Jeg tror jeg har snydt mig selv!
Jeg tror jeg har snydt mig selv!

Suk - mandag = vejedag. INTET vægttab! ØV ØV ØV....!

Og det er NU jeg ikke skal miste motivationen.

Hvad er dog galt? Jeg burde have tabt mig...?

Tænke tænke, tjekke, tjekke... og så BINGO!
Jeg har vist snydt mig selv!
Der står meget mere fysisk aktivitet i min profil end det bliver til nu om stunder! Resultatet er, at jeg har spist for meget - i god tro - og derfor med god samvittighed og tro på, at jeg taber mig!
Jeg må rette min profil og spise mindre...og hvis jeg kan, røre mig mere..
Så skal det nok gå!
11 år18. februar 2013 kl. 09:38
re: Jeg tror jeg har snydt mig selv!
Ja, det skal nemlig nok gå Solakka! Det lyder nemlig som om du kan mere nu end du har kunnet da du fik konstateret din sygdom, og som om du er i bedre humør. Og det skal nok gi pote begge dele :)
Og nu lidt hestesnak igen (for det bliver vi nemlig begge i godt humør af): Ja, man må have skammel for at komme op -men dette bliver ikke noget problem, for jeg har lært min lille hest, at hvis man stiller sig helt tæt ind til skamlen når ens ejer står oppe på den, så får man et stykke gulerod når man drejer hovedet til højre og lader sin ejer læne sig ind over ryggen på en :)) Temperament...hvad er typisk DV? Min er fredelig og rolig og ganske bedagelig men kan 'tændes' når det kræves -nogle gange også når det ikke kræves, men det er jo bare bare fordi han fortsat er så ung. Og man skal have lov til at spille lidt med musklerne og lave lidt oprør når man er ung -så længe man fortsat lytter efter sine mennesker.
Siden du spørger skal du få lov at se en lille video, som jeg synes siger ganske meget om hvordan han er: youtube.com
11 år18. februar 2013 kl. 13:54
SØØØØD hest!
Hestesnak: Tak Kosesmølf for linket! Hvor er han SØD din Rasmus! Og tillidsfuld! Dejligt at se! Jeg var da ikke klar over at han er broget! Flot "indianer hest"!
Til og med en gammel hest på 14 år som Mik kan da gejle sig op! I sær nu han er så understimuleret..
I går var vi kommet så langt i genoptræningsprogrammet at gåturen skulle være 30 minutter. Derfor gik vi ud på landevejen.. der kom en anden hest og en Grand Danois.. Mik blæste sig op og så meget flot ud! I stedet for at lunte afslappet rejste han hovedet og hele forparten og gik raskt og med schwung.. jojo - han ville nok imponere den lille hvide islandske hoppen med sin flotte fremtoning! Bange var han ikke - men vågnede op nu der ENDELIG skete noget!

Det er ganske dejligt at have fået det så meget bedre. Det svinger stadig - men jeg er slet ikke så træt som jeg var. DEJLIGT!
11 år18. februar 2013 kl. 15:07
Når man læser om tragedier..
Når man læser om tragedier.. de tragedier som rammer folk man kender... enten IRL eller via nettet
så synes ens egne små vægt- og helbreds- og humør-problemer så små og ligegyldige!

Lad os alle være taknemmelige for dagen i dag! Uanset hvad den byder dig!
Livet er så skrøbeligt og det er et privilegium at være til, at være her.
Tag imod den gave i dag er! Carpe Diem!
11 år20. februar 2013 kl. 13:18
re: Når man læser om tragedier..
jamen det er sande ord.....mange må leve med tragedier.....og de findes i mange varianter....
11 år20. februar 2013 kl. 14:27
Meget kligt sagt, Solakka: ja, lad os være taknemmelige for dagen ig dag :-) Og gerne hver dag :-)
11 år23. februar 2013 kl. 02:26
Hver ny dag er en gave.
Det er en stor og uvurderlig gave hver dag, hver time, hvert sekund man får lov til at være sammen med de mennesker - og dyr ikke at forglemme - som man holder så inderligt af!

Livet ER nu engang et mirakel, et skrøbeligt mirakel..

Jeg kopierer ind en svensk vuggesang som den svenske poet, kompositør og trubadur Carl Michael Bellman skrev til sin lille søn Carl den 18 August 1787

"Vaggvisa för min son Carl

Lilla Carl, sov sött i frid!
Ty du får tids nog vaka,
tids nog se vår onda tid
och hennes galla smaka.
Världen är en sorgeö:
bäst man andas skall man dö
och bli mull tillbaka.

En gång, där en källa flöt
förbi en skyl i rågen,
stod en liten gosse söt
och spegla sig i vågen:
bäst sin bild han såg så skön
uti böljan, klar och grön,
straxt han inte såg'en.

Så är med vår levnad fatt,
och så försvinna åren:
bäst man andas gott och glatt,
så lägges man på båren.
Lilla Carl skall tänka så,
när han ser de blomor små,
som bepryda våren.

Sove lulla, lilla vän!
Din välgång alla gläda.
När du vaknar, sku vi sen
dig klippa häst och släda;
sen små hus av kort - lull lull -
sku vi bygga, blåsa kull
och små visor kväda.

Mamma har åt barnet här
små gullskor och gullkappa,
och om Carl beskedlig är,
så kommmer rättnu pappa,
lilla barnet namnam ger...
Sove lulla! Ligg nu ner
och din kudde klappa."

Fantastisk at en far skrev disse ord til sin lille søn for 226 år siden... Vore følelser er de samme i dag. Vi elsker vore nære og kære... bekymrer os... håber intet ondt vil drabbe dem vi har kær...
Melodien kan man finde via YouTube...

11 år23. februar 2013 kl. 13:07
forstår intet desværre .......men ikke de er inkarneret
igen sidenhen
11 år23. februar 2013 kl. 15:54

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...