Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

UBUNTU!
Vi har brug for mere UBUNTU!

Og hvad i al verden er UBUNTU?

En lille historie som belyser begrebet lidt:

En antropolog foreslog en gruppe Afrikanske børn en leg.
Han sat en kurv med frugt ved et træ og fortalte, at det barn som først når frem til kurven får ALLE frugterne.

Når antropologen gav signalet at man måtte løbe - så tog børnene hinanden i hånden og løb samlet. Alle nåede frugtkurven samtidig. Hvorpå de satte sig ned, spiste og nød frugterne.

Når børnene blev spurgt hvorfor de løb samlet, når jo en havde kunnet vinde hele kurven med indhold for sig selv , blev svaret
"Ubuntu, hvordan kan en af os være lykkelig hvis alle de andre er kede af det?"

UBUNTU er en Afrikansk filosofi som kan summeres op som "jeg er fordi vi er"...

Solidaritet, sammenhold - vi har brug for mere UBUNTU!

12 år14. november 2012 kl. 08:44
re: UBUNTU!
Simpelthen: Ubuntu.

Det er en dejlig historie, Solakka. Tak for den :-)
12 år14. november 2012 kl. 09:25
re: UBUNTU!
tak for historien Sol.......
12 år14. november 2012 kl. 10:33
Åh gisp - helvedesild i udbrud...
Helvedesild i udbrud...
AV!
Lægen på hospitalet var ikke et sekund i tvivl. Flere personaler blev tilkaldt for at se "giraffen" - nemlig Fru Sols flotte helvedesild udslæt...
På sin vis positivt: fordi så behøver man ikke vurdere at skifte medicin (fra kolera til pest - den medicin jeg får for at holde Colitis Ulcerosa under kontrol er den MINDST skadelige. Et par af de andre er cancerfremkaldende...)
Så det er jo godt at jeg kan blive ved med nuværende... som har stygge bivirkninger. Men de andre har endnu værre bivirkninger.

Placeringen af Helvedesild udbruddet er også OK - i taljen. Ikke farligt. Kun meget generende. Det gør nass - deraf navnet.

Men jeg må jo holde øje med at der ikke kommer udbrud tæt på øjet. Det er nemlig farligt.

Suuuk - jeg synes jeg er ret hårdt ramt af alt muligt!

12 år14. november 2012 kl. 19:07
re: Åh gisp - helvedesild i udbrud...
jamen det er du ...der er noget hele tiden, man skraber meget andet til sig når man har kroniske sygdomme....hele tiden noget som du skal forholde dig til og som sætter vægttabet og din brystreducering i anden række.......håber og krydser alt for at du når dertil....
12 år15. november 2012 kl. 12:34
Men jeg giver ikke op!
Jeg giver ALDRIG op!

Kan da være at jeg har været langsom i optrækket i denne ombæring.
Men jeg er da igang med at veje og taste ind. 600 gram er da forduftet... så JOH da!
bare vent og se! jeg skal nok få sat turbo på vægttabet!

Jeg har jo længe gået op pønset på hvorvidt jeg ville turde tage til svømmehallen... det er jo lidt af en satsning: usundt indeklima som VIL noget... mange mennesker= forhøjet risiko for at blive smittet med dette eller hint
mit immunforsvar er jo direkte elendigt

Lige nu kan jeg selvfølgelig ikke tage derhen - med de grimme helvedesild udslæt. Som jo smitter - kan give skoldkopper til folk som ikke har haft skoldkopper

men mon ikke jeg tør - på et tidspunkt?

Godt nok døde en borger her i byen og en anden blev så alvorlig handicappet at han sidder i kørestol efter de begge to blev syge af Legionella i vores svømmehall... men mon ikke de har rettet lidt op på hygiejnen efter så alvorlige hændelser?

Svømning ville være godt!

P.t. spiser jeg helt ad pommern til. men det retter jeg stille og rolig op på!
De gamle trick og metoder skal tages frem og støves af!

"broccoli broccoli broccloi" er en fin kampsang!
12 år15. november 2012 kl. 23:23
Skorpioner giver aldrig op :-)
12 år16. november 2012 kl. 00:56
Dejligt at kampånden er intakt :-)

Det er selvøflgelig noget du helt selv skal afgøre, Solakka, men jeg må indrømme at hvis jeg havde et dårligt immunforsvar og i forvejen bøvlede med netop ikke bare at hive alt til mig (ved ikke om du føler sådan - det gør jeg nogle gang e i forhold til mig selv), ja, så ville jeg holde mig langt væk fra en svømmehal.

Der ER mange bakterier og det er at udsætte dig selv for stor risiko. Tror du nøje skal overveje, om det er det værd?

Ville meget hellere bare have skrevet at selvfølgelig skal du gøre det! Vi skal jo gøre det vi rigtig gerne vil....men ikke denne gang, desværre ;-)
12 år16. november 2012 kl. 08:15
to skridt frem - og et tilbage!
Ja jeg er nok enig med Girl Next Door - svømmehallen må vente! Også efter at helvedesild sårskorperne er væk...
Tror jeg sætter mig en grænse som hedder: først efter en hel måned hvor jeg har haft det rimelig godt tør jeg besøge svømmehallen.

To skridt frem - og et tilbage! Vægten viste plus 200 g
Og ja - jeg ved hvorfor.
SPISTE dumme ting
½ studenterbrød af høflighed - og FØJ hvad det smagte slemt!
1 125 g chokoplade - MUMS og i et hug - det havde gået an hvis jeg bare ikke midt om natten havde synts at jeg absolut skulle spise knækkebrød med ost plus et æble...

Jeg må komme igang med at spise mere grovt - så maven er beskæftiget og ikke begynder at påstå at jeg er ved at dø af sult... og dels at mit hoved ikke begynder at påstå at jeg absolut har brug for lidt trøste spisning.

Gårdagens Mickey mouse event var fysisk anstrengende... Intim vask på en vallak er ikke særligt nemt!
Dr Dyr måtte sedere puslingen - i to omgange.. Ikke fordi Mik skulle skabe sig.. tværs om! MEN han skæfter ikke ud.. og der var hårde klumper - smegma sten - som skulle fjernes... ja faktisk nærmest graves ud...
Det lille pus danner nemlig smegma sten. Og de SKAL fjernes.

Små smegma sten som var nemme at fjerne - har jeg dog fået lov til at pille væk i løbet af sommeren. Men der var stene dybere under kanten... så nu er Mik fin og ren - og næste gang dette skal ordnes bliver næste gang han skal have ordnet tænder (så sederingen som hestetandlægen giver giver mig lejlighed til at tjekke for smegma sten.. Ikke blot for at spare penge - men for at undgå en ekstra sedering)

nej nu må jeg tage mig sammen!
12 år16. november 2012 kl. 10:45
re: to skridt frem - og et tilbage!
Måske det kan hjælpe på natte-sulten, hvis du spiser lidt fiberpiller om aftenen? Jeg har ikke selv tendens til den store uoverkommelige sult (på noget tidspunkt af dagen) så jeg har ikke nogle konkrete erfaringer - men tænker, at de måske kan fylde maven ud, uden at det koster kalorier i regnskabet. Ved ikke, hvad din holdning er til den slags produkter? :)
12 år16. november 2012 kl. 11:18

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...