Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

re: hmm...
Giver det ikke blod på tanden at se tallene falde så hurtigt på vægten? Hvorfor bagatelisere det med at kalde det væsketab? Så længe du fortsætter i en lidt længere periode, så er det et ægte vægttab. Hvis du til gengæld stopper så snart du har været ved lægen, ja så kan det godt være at de 3 kg hopper tilbage på sidebenene.
Har du nemmere ved de korte, intensive indgreb i din hverdag, end den langsigtede vægttab hvor der ikke dagligt er noget resultat? Selvfølgelig har der været en hel masse ting til at distrahere dig, men prøv alligevel at overveje om du har brug for deadlines med korte intervaller frem for de mere langsigtede og udvandede mål som 'tab 5 kg inden sommer'.
12 år5. januar 2012 kl. 09:52
Om det er væske eller fedt... Tja jeg kan godt være i tvivl om det nu ikke er fedt. Den måde du spiser på lige nu påvirker ikke dit blodsukker og du får derfor en bedre fedtforbrænding. Nyd at det går godt.

12 år5. januar 2012 kl. 16:51
meget enig med sivercocker...
12 år6. januar 2012 kl. 01:29
hej Calcit, Kami13 og Silvercocker!
jeg er jo en gammel rotte med masser af erfaring omkring min vægt! Mede massivt med diabetes i familien - og som læser af Diabetesbladet gennem flere år - er jeg også ret indsat i hvor vigtigt det er at holde blodsukkeret på et stabilt niveau og hvordan dette opnås.
Så det er bestemt ikke VIDEN som mangler ;o) !!
Til gengælde er jeg STADIG trøstespiser, hyggespiser.. madglad..
og så samtidligkan jeg til tider trives fint med at ikke frodse, guffe..

Silvercocker er inde på det rigtige: udvandede uambitiøse mål appelerer ikke til mig!!!
Jeg er stadig et udpræget on-off menneske. Enten så kører jeg på for fuld hammer. Eller så gør jeg ingenting.

Denne gang prøver jeg at køre kompromis linien!

Fordi mine tidligere meget flotte vægttab jo ikke holdt på den lange bane.
Ikke sådan at ALLE kiloerne kom raslende tilbage - heldigvis. Men alt for mange kilo kommer alt for nemt tilbage.
Calcit husker sikkert mit oprindelige mål fra denne omgang: at hurtigt og sikkert komme ned - og blive dernede - på BMI 25.
Nåh HURTIGT, det blev det jo ikke denne gang!
Men jeg har en fornemmelse af, at det kommer at holde bedre denne gang!
Gik fra 88 -...89 kg ned til 78 Så slap jeg tøjlerne og lad stå til, nød julen. Men kom tilbage på den smalle sti før jeg kom helt tilbage der hvor jeg startede..
Med start ved vinter 2005 og frem til sommer 2006 gik jeg ned fra over 100 kg til laveste notering 62 kg..
Når jeg slap tøjlerne sneg sig vægten op til 88-89 kg.
Men det er jo alligevel hele 10 kg mindre end det værste! Og jeg var jo mange år om at atter tage på..

MIG ville det passe fint med at lægge ud med et mål som siger "10 kg på en måned" - men det vil madital ikke have!

Jeg lykkes ikke køre helt i hh til den plan jeg havde lagt for denne periode - frem til læge besøget. Men det tager jeg ikke så tungt!

Min mormor havde et fint motto:
"sigt på STJERNERNE! Så når du måske toppen af grantræerne!"
Jeg er jo godt tilfreds med dagens morgenvægt på 79,2 kg! Første januar sagde jo vægten 82,5 kg.
Det går fint synes jeg!
Og det på trods af at jeg ikke har nået den motion jeg gerne ville have klemt ind!
Og på trods af at jeg ikke har formået at køre kosten helt så strikt som jeg havde tænkt mig.
Især det der med at undgå salt er svært!
Nåh - nu må jeg vist snart forlade madital for nu!

Håber I alle kære medtabere NYDER den dejlige regnfrie dag vi får i dag!
Himmelen er i hvert fald skyfri og blå heroppe i Helsingør!
Og jeg HAR husket at få sat vinterdæk på bilen!
12 år6. januar 2012 kl. 08:31
Godmorgen Solakka.
Som skorpion genkender jeg det: enten eller, i andre sammenhænge...end lige vægttab og dog?....jeg synes ikke altid det er hensigtsmæssigt......så det har jeg valgt at arbejde med at blive mere large omkring det. VI er ikke tynde ejheller super tykke et sted der i mellem er vel mest realistisk. Eller godt nok...?På sigt.
Tab 10 kilo på en måned det er for mig så urealistisk at jeg ikke ville tænke tanken også selvom jeg " kun" nåede 2 kilo. Men hvis det virker for dig, er det fint nok...et vægttab er jo en række af tanker som omformuleres heldigvis undervejs. Så vil du bare blive sat på prøve hvis lægen forlanger du har en stabil vægt i et tidsrum... da er " enten eller " ikke velegnet....en hurtig kur kan man måske klare som helt ung hvor kræfterne er anderledes.....det som har fungeret / eller ikke- før, skal måske ses i et nyt lys?
Motivationen skal belives og holdes aktiv :målet er at opleve at få ændret dine bryster. Det kunne også bar e være at tabe X antal kilo.Glæden over at opnå det og nå dertil, er drivkraften. Der skal være noget vi ser hen til...

Nå bare lidt morgentanker....solakka jeg vil ud og gå efter en lang forkølelse er i bedring.
12 år6. januar 2012 kl. 09:22
Glemte lige at sige det er fantastisk du har tabt så meget her i disse dage - og tænker ville det være muligt at holde gejsten og køre igennem så du i næste måned er færdig? Er det et mål du har mod på?
12 år6. januar 2012 kl. 09:29
Hej Sol. Jeg er så ked af, hvad der sker med din søster. Jeg ved udmærket hvordan det føles, og det er bestemt tragisk. Man føler sig magtesløs, og der er nærmest intet man kan stille op. Du må sætte din lid til lægerne, selvom det kan være svært at tro på lidt medgang, er det vigtigt at være positiv og holde hovedet koldt. Har du mulighed for at besøge hende? Det ville måske være godt, hvis der nu skulle ske det forfærdelige..

Jeg sender alle mine positive og varme tanker i din retning, og ønsker dig hjerteligt tillykke med det flotte vægttab de sidste par dage. Det er SÅ godt gået!! :-)

Håber du har haft en rigtig god jul, og super godt nytår til dig.

Mange knus
Heidi
12 år6. januar 2012 kl. 12:54
Kommer ikke at skrive så meget...
Kære venner,
det at følge op på folks dagbøger kommer jeg nok ikke foreløbig igang med.
Nu er der yderligere tilstødt triste ting i mit liv...
syg søster
syg datter
og Miks sår er på mystisk vis brudt op igen!!

Hvilket indebærer at jeg atter skal ud til min kære hest tre gange om dagen.
Såret er atter grimt.
Det var jo lukket og det eneste at se var en lille lyserød plet på størrelse med et rosin. Der kom illebitte væske ud. Indtil det for ca en uge siden virkede tørt og fint.
Nu er der atter en krater. Diameter ca som en tokrone og dybde på midten ca 7 mm. Og der kommer lidt pus ud.
Så nu skal jeg atter agere veterinærsygeplejerske.
Over weekenden.
Skal ringe tilbage til dyrlægen mandag morgen.
Heldigvis havde han ingen feber i går. men nu skal der atter måles morgen og aften.

Hesten virker frisk og rask. Så der er ingen umiddelbar panik.

Dagens vægt er jeg lidt stolt af! Tror nok jeg når at komme et nøk eller to ned indtil den 9 - hvor jeg skal stå skoleret hos min læge.
Tror nok hun bliver tilfreds med mig!

Kan I have en superlørdag alle kære medtabere!
Dem jeg kender lidt - gennem at læse hvad I skriver - og så jer som jeg ikke kender - endnu!
Sól
12 år7. januar 2012 kl. 08:43
re: Kommer ikke at skrive så meget...
Ja, der er rigeligt af problemer......men jeg håber for din egen skyld du formår at adskille vægttabet og problemerne. Vi bliver ikke yngre.
12 år7. januar 2012 kl. 11:27
re: Kommer ikke at skrive så meget...
Stakkels Mik. Men fat mod, Solakka. Nu får du lige lægebesøget af vejen og så kræser du lidt for Mik og får blandet sårplejningen med små aktiviteter han og du syntes godt om. Dit samvær med hesten skal ikke blive en sur pligt, eller noget der tærer psykisk på dig, så bid ekstra mærke i de ting der gør dig glad ved at tage ud til din hest.
12 år8. januar 2012 kl. 22:02

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });