Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Op som en sol - og ned som en pandekage - SLASK!
Lige som jeg havde nået et rigtig godt resultat - så gik det galt! Hrmpf!
;o) hvis nogen mangler et råd til hvordan man lynhurtig tager et eller to kg på - så er jeg leveringsdygtig! heheh

Nej nej - svælger ikke i mismod eller selvmedlidenhed!
Jeg skal bare tback-on-track. Og BLIVE der uden de store svinkeærinder!

Motionen er hvad den er indtilmine ribben har faldet til ro.
Men lege lidt m,ed børnene på gården hvor min hest står - DET kan jeg jo! Jeg tager "bare" en pille eller to (håndkøbs - mind you!)
Hesten skal jo også vænnes til lidt vildere bold leg end han er vant til!
Indtil nu har min indtagelse af kalorier været fornuftig i dag - eller semi fornuftig i hvert fald!

Ha det så godt derude i KULDEN! Vi får jo varmen tilbage til weekenden!
Sól
13 år4. maj 2011 kl. 14:06
re: Op som en sol - og ned som en pandekage - SLASK!
Godmorgen - Hvordan har helbredet det.
Lader ridning sig gøre, eller er det ganske umulig.

Håber alt vel :-)
God bedring.

Knus
Michael.
13 år5. maj 2011 kl. 06:15
Hej Michael,
desværre gør de ribben stadig mega ondt! Jeg ved jo at det tager sin tid - og det er rigtigt surt. Især som grunden er så FJOLLET og helt ude i hampen!
Hrmpf! Men det skal IKKE forhindre mig i at snart prøve lidt mere "klods-hans-akrobatik" til hest hihihi - jeg kan jo så godt lide den slags!
Ungerne fik sig en longetur i går - med ekstra nummer fordi deres mormor dukkede op. Og så skulle de jo have lov til at vise hvad de kan. Og efter så lidt træning!
Jo jo - det skal nok vise sig at dette bliver mit bedste gymnastik-til-hest-hold ever!

Nu skal jeg bare koncentrere mig om positive tanker og finde glæde ved vægttab og motion!
Dumt med et svinkeærinde - men det er OK.
Jeg vinder på den lange bane!
Især som jeg har meldt mig til årets Kvindetriathlon i Brøndby. Hihi - så MÅ jeg jo træne.
For i MÅL, det skal jeg!
Det er ikke en "rigtig" triathlon - meningen er, at "alle" skal kunne være med.
200m svømning, 20km på cykel og 4 km løb. Og kan man ikke løbe - så er det OK at lunte eller gå.
Sanhedens timer er først den 21. august - så jeg har lidt tid på mig.
Lige nu svømmer jeg dårligt, cykle - det går også skidt. Løbe - det kan jeg overhoved ikke.
Men jeg ved, at jeg kommer i mål. Også hvis jeg bliver nødt til at kravle.
Jeg har jo været med til dette arrangement tidligere.. en gang var både for og bagdæk flade. Så jeg cyklede 20 km på fælg. Bandende og svovlende. Men i MÅL, det kom jeg!
Jeg må lige huske at ringe til bandagisten - håber nye helfods indlæg vil gøre det muligt at lunte... Lige nu kan sågar alt for lange gåture give grimme smerter i højre forfod..
SISUPUSSI Sól
13 år5. maj 2011 kl. 12:29
Hej Sol,
Glæder mig humøret stadig er top ;-)
Er sikker på du nok skal få dagene til at gå hurtig, til du atter sidder på ryggen af Mik.

Hvor tidlig kan de der børn starte undervisning? - jeg får jo en ny her til sommer *GG*

Knus
Michael.
13 år5. maj 2011 kl. 16:10
Svar til Micahel: jamen bare kig på den video fra Island! Family sport = babyen i bæresele og farmand rider forrygende tölt på is og sne!!
Jeg har set folk på rideferie i Islands vildmark hvor baby var med i bæresele!! Så rider man en dagsetape, overnatter i overnatningshytter...
Den mindste jeg har haft oppe på Mik var vist to år!
Jeg må sætte ind billeder på fb. Eller oprette et album på flick eller den slags. Megapixel har stoppet - så alle billederne derfra er ikke tilgængelige for deling mere. ØV!

Alvorlig talt: rideskoler har jo en nederste grænse. Det skyldes at man jo ikke har personale nok til at have en-til-en med de rigtigt små.
Min veninde var dog så heldig at hendes pige måtte starte med at ride på rideskolens shette når pige kun var fem. En MEGET dygtig pige!
Mine hold-elever plejer at være omkring syv - ni år når de starter. Men det er jo mere tilfældig. Kommer an på hvem som spørger.. det er jo noget jeg gør fordi jeg synes det er sjovt. Har aldrig taget betalt for træning eller for at stille hest og min tid til rådighed. Og så fordi Mik nu engang er så særdeles velegnet. Og han elsker børn! Han vil altid hilse på alle de små vi møder. Jeg træner jo hvert barn individuelt så alder og talent er underordnet. ALLE kan være med! Har også haft handicappede børn oppe på Mik.

Hvis man vil blive en god rytter så kan man ikke starte for tidlig! Helst senst ved fem år. Aller senest ved syv år. Men så skal forældrer/bedsteforældre el. lignende jo stille op og være med. De færreste syv årige kan selvstendig strigle og sadle op..
Hilsen
Tante Sól
13 år7. maj 2011 kl. 11:37
youtube.com
Fast speed racking horses/flying pace Icelandic horses

Her er linket en gang til - ups, det var ikke en bay i bæresele men en lille en som sidder foran far..
Prøver at finde link til videon med pigen på kun FEM år som træner en hingst!! SÅDAN!
13 år7. maj 2011 kl. 11:42
Hej Sol.,
Jeg har gemt linket, så kan jeg se det når jeg kommer forbi dansk farvand igen. Rederen har nemlig blokeret youtube, så jeg må vente til der er dækning på den nye mobil :-)

Vores pige startede også som 5 årig, i det små, var først sådan rigtig igang som 8 årig, og med egen pony (fjordhest) som 9 årig.
Vi havde før hen også det der gymnastik på hesteryg i HRV, men det var før vores tid som medlemmer. Holdet køre ikke mere da instruktørene er stoppet.

Både Svigerinde og vor pige er som "født" på hesteryg og ser ingen anden fritisbeskæftigelse :-)
Mette og jeg synes jo da også det er dejligt at komme i klubben selvom vi jo aldrig bliver nogle dygtige ryttere. Men vi hygger os og det er jo vigtigst.
Har absolut ingen ambitioner, heller ikke på barnets vegne. De der "Pony-mødre" er der nok af :-) dem behøver vi ikke lave flere af.. ja jeg tænker på alle de mødre som har alle ambitionerne på børnenes vegne, er så synd at se hvordan børnene bare vil have en god dag med dyrene, og så ønsker mor absolut OL-præstationer fra den lille teenager - men sådanne forældre findes jo i alle sportsgrene..

Men lyder til at du brænder for det og det må bringe mange gode timer i hus. Aktive timer, hvor man både giver og får gode oplevelser.

Håber helbredet bedres, så du kan komme tilbage i selen igen :-)

Knus
Michael.

13 år7. maj 2011 kl. 14:11
8.maj Skovens Dag
Det var godt nok en herlig og anstrængende dag!
Knap 15 km og 24.018 skridt!
Vi var en lille flok flinke hesteejere som kørte vore heste ud til Skovens Dag I Nødebo, hvor skovens folk havde lavet to fine små folde.
Solen strålede og der stod konstant MINDST 20 børn i kø og ventede på at få en lille tur på hesteryg eller en lille tur i en sød vogn trukket af en smækfed shette.
Mik fik virkelig sin sag før - fra 10 til 10.15 afløste det en barn det andet på hans ryg. Ibland kom to børn op samtidlig. Det var meget varmt! Vi gik og gik og gik... 10.15 skulle Mik holde pause - han fik spist græs ½ time. Og så igang igen helt til 15.15.
Det gik rimeligt godt at læsse Mik i trailer både på vej til og fra.
Hjemme på gården skulle hestene fra græs - de er ved at blive græsset ind - før Mik kunne komme på jordfold.
Vi var inviterede til spisning i Nødebo. Så vi kørte derhen - men ak! Alt var lukket og slukket når vi kom - man havde ikke forståelse for, at vi hesteejere jo først må tage os af vore heste...
Det var en skøn og sjov dag.
Men "regningen" kom jo: jeg havde ONDT alle vejne! Knæ, hofter, fødder, sågar AV min ARM - og midt på ryggen af at trække Mik i så mange timer - og foran alt forhindre ham i at dukke mulen ned og spise...

Lige nu holder jeg lidt "sundheds-pause" - der er for mange "forstyrrende" ting på lystavlen!
Men jeg kommer stærkt igen!
Glad hilsen til alle som kommer forbi min tråd!
Må i NYDE det herlige forår!
Sól
13 år9. maj 2011 kl. 12:11
re: 8.maj Skovens Dag
Håber du snart vender tilbage hertil ;-)
13 år12. maj 2011 kl. 22:36
re: 8.maj Skovens Dag
Hej Solakka, nøj du er springfyldt at energi hihi,
det smitter, tak og god vind :D
13 år13. maj 2011 kl. 12:00

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...