Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Beregn dit BMI

Klik på knappen for at beregne dit BMI og få anbefalinger til supplerende målinger.

SEJT!!!
Super godt gået, Tante Sól :-) Jeg vil sidde her i den arktiske vinter og tænke på dig dagen lang med et lille, finurligt smil på læben!! Og jeg vil holde grundigt øje med TV2 Lorry fredag aften (heldigvis den eneste regional-kanal vi kan se) i håb om at få et glimt af dig og Mik på jeres protesttur.....
Skønt at få lidt humor ind i den politiske debat!!!
Knus Nikomath
11 år12. december 2013 kl. 14:55
Hvor synes jeg bare at det...
Hvor synes jeg bare at det er et fantastisk initiativ Solakka! Tager hatten af for dig og Mik!
11 år12. december 2013 kl. 22:16
re:
Rigtig god tur til dig og Mik i dag, Solakka. Tænker på jer :-)
11 år13. december 2013 kl. 10:16
Hvordan er det gået i dag...
Hvordan er det gået i dag, Solakka? Klarede Mik og du den lange tur? Var I de eneste foran rådhuset? Jeg har tænkt på jer i dag.
11 år13. december 2013 kl. 21:19
En stor udfordring - for både hest og rytter!
En fantastisk dag! Lucia dagen 2013 er en dag jeg aldrig glemmer.
En kæmpe udfordring for både hest og rytter.

Tak til jer venner på madital som tænkte på Mik og mig i fredags! Det varmer!

Var det en succes? Nja...
Jeg aner efterhånden ikke hvordan man skal råbe befolkningen i dette land op?

Media var ligeglade. Vores lille happening var ikke interessant.
Sikkert fordi den var fredelig, minimalistisk.
Det var jeg lidt skuffet over - men havde jo ikke forventet at de alligevel skulle gide komme.. kun HÅBET lidt...

Generelt undlader media at formidle sandheden om Danmarks nuværende socialpolitik.
De viderebringer i stor udstrækning vildledende information - lader ukritisk Minister Mette Frederiksen lyve og vildlede i alle media.. TV, radio, i aviser. Hvilket jeg finder beskæmmende.

Men en mini-demonstration er bedre end ingenting. Og især en demo med humor, som Nikomath skrev.
Jeg er meget tilfreds med, at have gjort en indsats - sammen med Mik.

Der er lagt ind en række billeder fra vores event (læs eventyr) på Facebook.
Begivenhed 13 december HELSINGØR NEJ TAK TIL GENSIDIG FORSØRGERPLIGT.

facebook.com

Hihi - Tante Sol er ikke særligt fotogen (griner) - og bare dog NOGEN havde gjort opmærksom på at mit ene bukseben havde sat sig fast.. de ER ellers lige lange..
Mik ser også noget forpjusket ud - vi var jo drivende våde!

Hvis nogen har lyst at læse en detaljeret beskrivelse af turen..
som jeg nok har skrevet mest for min egen skyld! så kommer den her:

Natten før fredag gik i forberedelsernes tegn... Miks juledækken skulle tilpasses den ny opgave. Jeg har jo syet det til brug med sadel.
Det var ikke så nemt at lave stof stykkerne med tekst.. ofrede et gammelt lagen. At finde på en passende tekst..var svært.. det kom også helt bag på mig hvor svært det er at skrive ordentlig i stort format! Et par stofstykker kasserede jeg... men til sidst måtte jeg affinde mig med at der desværre havde sneget sig ind en sjuske-stavefejl.. Klokken var så mange så jeg måtte skynde mig at sy stof stykkerne på Miks festdækken...

Stod tidlig op! Min mave skulle jo ikke få lov til at lave ballade i løbet af dagen. Det kræver lidt tid at domptere en Colitis Ulcerosa mave på plads!
Panda bilen skulle pakkes.. Pit-stop bilen med Miks frokost og vand (og en velovervejet frokost og vand til mig). En rygsæk med "guffer" til Mik, tilladelsen fra politiet og kommunen, fejeblad og lille kost & STORE høm høm poser...

Vi kørte hjemmefra kl. syv i to biler.
Til P-pladsen, hvor Pandaen blev parkeret.
Så videre i en bil til gården hvor Mik bor.

Mik havde undtagelsesvis tilbragt natten i boks. For at undgå at han ville have en masse vådt ler i pelsen om morgenen. Man kan aldrig vide ens ca. hvor lang tid det tager at soignere en udegående islandsk hest...de lægger sig gerne ned i mudder... ruller sig..
Pelsen SKAL være ren før man sadler op..

(Normalt kan Mik og de andre heste gå ind og ud i stalden som de har lyst.. det er en meget fiks, stor løsdrift stald med to bokse.
At tilrettelægge stalden på denne vis kan varmt anbefales! Man kan se på hestenes pels, at de kommer ind og sover i sin fine stald hver nat - de har alle spåner i pelsen om morgenen. Men de har sin frihed at bestemme selv i stedet for at komme "i bur" til natten.. Men hvis en hest bliver syg, eller gerne skulle have tør pels, tørre hove, så har man bokse til rådighed. Bokse uden tremmer - så den hest som står i boks kan "snakke" og gnubbe med de andre).

Det tager alligevel tid at børste hesten ren, ordne hove, sadle op... Men vi var klar til afgang, som planlagt, klokken 8:34.
Lige ved solopgang.
Vejret var jo ikke med os. Men heldigvis var det kun småregn og tåge..

Kort og "tidsplan" for den planlagte rute havde jeg i lommen i et plast chartek.

Jeg ikke så hurtigt gående mere... kun 4,7 km/time i gennemsnit.
Første etape, 20 min. på gåben, gik lidt hurtigere end planlagt - vi behøvede ikke vente på fri bane for at krydse Skindersøvej.
Følgende etape burde have været 5,2 km til hest gennem Kohaven over Hellebækvej, gennem Teglstrup Hegn til Helsingør golfbane.

Dele af Kohaven og Teglstrup Hegn er indhegnede fordi der går køer frit omkring og laver naturpleje. Der er tunge låger som smækker af sig selv.. Sikrest at stå af hesten når man skal igennem lågerne (Better Safe than Sorry!) Havde beregnet 15 min for passage af 4 låger.

Mik var frisk og vi fik øvet vore lektier - undervisning hver tirsdag og vi får lektier for..
Mik er stadig en snydepels.. i terræn mener han at galop ALTID er venstre galop..
Det småregnede stadig.
Trav og tölt og skridt - man skal jo veksle..
Når vi kom ind i Teglstrup Hegn så vi godt et par af køerne - Skotsk Højlands kvæg..
hverken Mik eller jeg er trygge ved køer...
Men de var ikke på eller ved vejene - så det var OK.

Tsk tsk tsk - på trods af at jeg havde et kort med mig, kiggede på kortet og prøvede at orienter mig, så red vi vild!
Det er så mange år siden jeg har redet i Teglstrup Hegn. Og faktisk har jeg vist aldrig redet alene i denne del af hegnet... På et tidspunkt anede jeg overhoved ikke hvor vi var... eller i hvilken retning vi burde ride..
Vi kom aldeles ikke ud ur hegner ved Helsingør Golfbane!
Men ved planteskolen på Esrumvej! UPS!!

Esrumvej er kraftigt trafikeret...og kommunen graver og graver...store maskiner, arbejdsfolk..
Men pyt - jeg tænkte, at det klarer nok Mik.
Det gjorde han også - han tog det hele super fint!
Efter ca 1,5 km drejede vi ind på en mindre vej og kunne gå tilbage til den oprindelige plan..

Der var mange ting at kigge på for en lille hest som er i byen for første gang!

Vi hilste på min frisør - vi gik jo lige forbi hendes salon. Hihi - hun blev da helt paf når jeg bankede på ruden! Og kom ud i sit nissetøj for at hilse på Mik som hun kender.

Til sidst kom vi frem til vores pit stop. Og det i god tid! Herligt! Mik trængte godt nok til lidt ro for at slappe af, spise og bearbejde alle indtryk!
Heldigvis var P båsen ved siden af Pandaen fri - så der blev Mik "parkeret". Sadlet af, og fik grime på... hælde op vand i hans spand, baljen med hø blev serveret. Fordi Mik aldrig vil drikke på fremmede sted så havde jeg lavet en portion roepiller og mesh til ham - de er jo godt opblødt i vand..

I færdselslovens øjne er en hest "et køretøj" - så det må være i orden at "parkere køretøjet" i et P-bås på en kommunal P-plads? Havde jeg tænkt.. Godt nok har Mik ikke NUMMERPLADER. men han har et registreringsnummer!

Der kom to parkeringsvagter i kort galop! UPS!

Men de kom aldeles ikke for at brokke sig - de syntes det var forrygende morsomt med en HEST på P-pladsen!
Vi fik en hyggelig snak.
Mik vakte megen opsigt - folk kiggede, tog billeder og kom hen for at snakke.
Og jeg fik lejlighed at fortælle hvorfor vi var på vej for at demonstrere ved Rådhuset på Stengade.

Heldigvis mødte en med-demonstrant op på P-pladsen! Så jeg fik lidt hjælp når Mik skulle klædes på og der skulle ryddes op. Når heste spiser hø ur en balje - så ryger der ret meget ved siden af.
Med-demonstranten havde sit gode kamera med - og jeg fik lovning på at få billeder.

11:40 var alt ryddet og bilen låst af og det var dags at gå til Rådhuset.

Det eneste Mik reagerede negativt på var Kulturværftet og især den grimme skulptur "Han" som byen har stillet op ved molen foran værftet! Puha! Mik er en hest med god smag! Han nidstirrede!

Jeg blev glad når vi kom frem til Rådhuset og der var hele TRE personer som vinkede og var glade når vi nærmede os. Tre fra Enhedslisten i Helsingør havde mødt op! Det var en glædelig overraskelse!

Parentes:
Det er vist KUN folk fra Enhedslisten som bekymrer sig om alle de mange tusinder af borgere som kommer slemt i klemme på grund af regeringens reformer. Mange helt uforskyldt.
Sygdom er hver mands Herre.
Der er utallige syge som er langtidsparkerede på kontanthjælp.
Unge som samfundet har svigtet hele vejen igennem...
arbejdsløse som søger og søger men ikke kan få et job...
Nu trækker man virkelig tæppet under fødderne på de svage og udsatte.

At man indfører gensidig forsørgelsespligt for samboende ugifte - er direkte i strid med den fortolkning af grundlovens paragraf §75 som indtil for nylig har været gældende. Og som har stået på Folketingets hjemmeside.
Grundloven er værdiløs, når Folketinget efter eget skøn, uden at spørge befolkningen laver om på fortolkningen som det nu passer dem.

Det næste bliver vel at børn skal forsørge sine forældre. Og forældre sine voksne børn.

Allerede nu har Folketinget vedtaget, at nogle skal betale børnepenge til børn under 18 år som vedkommende IKKE er forælder til! Kommunen bestemmer hvem.
Dette har man ikke oplyst befolkningen om.

Et andet aspekt er, at den som bor sammen med en kontanthjælpsmodtager, uden at være gift med vedkommende, skal OVERTAGE forsørgelsespligten fra 1.1.2014.
Det er kommunen som bestemmer hvorvidt en, som blot bor sammen med en kontanthjælpsmodtager uden at være gift, pludseligt skal være forsørger for et andet voksent menneske.

og dette ikke kun fremadrettet!

Nænej - kommunen kan gøre udlæg i forsørgerens indtægt og formue for at også få tilbagebetalt al kontanthjælp som kontanthjælpsmodtageren har fået føre 1.1.2014 - hvis kontanthjælpsmodtageren har været samlevende med den som kommunen udpeger at være kontanthjælpsmodtagerens forsørger!

Se DET vidste I heller sikkert ikke!

Uddybelse af hvordan man kan komme til at betale børnepenge til andres børn:
hvis kontanthjælpsmodtageren skal betale børnepenge til særbørn, som ikke bor sammen med forsørgeren og kontanthjælpsmodtageren - så påhviler det forsørgeren at betale disse børnepenge!! Hvorvidt dette KUN er fremadrettet ved jeg dog ikke.

Dette kan lede til at den som bor sammen med en som har fået kontanthjælp kan havne i BUNDLØS GÆLD.
Kun fordi vedkommende er kæreste med en kontanthjælpsmodtager.
Og blev kæreste og flyttede sammen med vedkommende UDEN at ANE konsekvenserne.
Der er ikke noget at stille op.
Det er kommunen som bestemmer!

Ja man kan jo anke... Eller endnu bedre: deltage i protesterne og gøre det klart for politikerne at det danske folk ikke lader sig byde hvad som helst.

Mette Frederiksen løj (igen) når hun i går i radioen påstod, at gensidig forsørgelsespligt HØJEST kan koste et samboende ugift par 2 x kontanthjælpen. Eller rettere: enten lyver hun - eller så kender hun ikke konsekvenserne af sit eget lovforslag. Som alle andre partier stemte for undtagen Enhedslisten.

Jeg tror helt bestemt, at største delen af befolkningen slet ikke aner hvad forringelserne af velfærden indebærer i praksis.
Fordi hvis I vidste lidt mere - så havde vi jo nok været flere end sølle forkølede 5 personer foran Helsingør Rådhus i fredags!

Parentes slut.

Mik gødede flere gange foran Rådhuset - ikke noget at sige til.
Et fint statement!
Men ellers opførte han sig fint!
Men han syntes godt nok han skulle have guffer hele tiden!
Der var jo ikke så meget at lave - lidt cirkus tricks.. som at vinke med forbenet, eller kysse!

Folk som passerede forbi var nysgerrige, stoppede, tog billeder...

Hehe - hvis vi havde været uhæderlige så havde vi kunnet indkassere penge! Der var et par ældre damer som troede vi samlede penge ind og som henvendte sig med sedler i hånden!
Der måtte vi jo skuffe dem, og fortælle at det drejede sig om en socialpolitisk mini-demonstration.

Måske skulle man samle ind penge til de mennesker som bliver nødlidende offer for regeringens politik?
Penge til at hyre landets bedste advokater...

Koldt var det. Og ikke særlig mange mennesker på den del af gågaden hvor Rådhuset ligger.
Mik trængte også til at røre på sig...

Jeg lod mig lokke til at gå en tur ned langs Stengade..

Et STORT demonstrations optog! Tre kvinder, to mænd, den ene med cykel, og en hest...

Manden med cyklen fandt heldigvis på at råbe et slagord med messende stemme! "Gensidig kontanthjælp nej tak!" (Frygtelig og samtidig sjovt - det BURDE have været "Gensidig forsørgelse nej tak". "Kontanthjælpsreform Nej tak" Ak ja - improvisationer er ikke altid vellykkede!)

(En anden gang skal der udtænkes og indøves slagord. Og en megafon skal medbringes! Og varm kaffe og te på termokander.)

Jeg må jo nok indrømme, at jeg burde have forberedt min mini-demo noget bedre!

Men det var jo første gang jeg har demonstreret.

Vi vakte en del opmærksomhed, fik snakket med lidt folk. Men hvorvidt vi lykkedes åbne øjnene på en eneste - aner jeg ikke!
Hvorom alting er - så marcherede det lille optog tilbage til Rådhuset
Så var klokken et - og det var på tide at afslutte demonstrationen.

Solen gik jo ned 15:34 og Mik og jeg havde jo hjemturen at tænke på!

Vi takkede de tre fra Enhedslisten Helsingør og sagde farvel og på gensyn. Den fjerde, fotografen, ledsagede os heldigvis til P-pladsen. Jeg havde brug for lidt hjælp at få holdt Mik medens jeg fik sadlen ud fra bilen...
Mik blev sadlet op, jeg fik hjælmen på, vi takkede fotografen for hjælpen.. og så traskede vi af sted.

Ej hvor var jeg træt! Og Mik også! Mik friskede dog op når vi efter ca. 4 km gåtur gennem byen kom Golfbanen og indgangen til Teglstrup Hegn.
(Indtil videre vil jeg IKKE ride Mik på gader i byen. Jeg går hellere. Mit motto er jo BSS)

Åh så jeg studerede mit kort! Ville jo sikre at vi skulle ride og gå korteste vej hjem..
Kravlede op i sadlen.. og red af sted. Ikke just i frisk tempo... men luntetrav, skridt og lidt tölt..
Men jeg havde så ondt, at jeg måtte kravle ned igen.
Jeg troede jeg havde tjek på hvor vi var... skumringen kom...

Og så var der pludselig den ene gruppe efter den anden af Højlandskvæg som blokerede vejen!
Det ser ud til, at de opholder sig på vejene, i hvert fald når skumringen falder.

Øh - Mik og jeg var aldeles ikke kæphøje! Mik gemte sig bagved mig...
Jeg tror ikke man skal begynde at prøve at jage køerne bort fra vejen.. de har jo også kalve.
Så Mik og jeg måtte pænt gå ud i skovbunden i store buer rundt køerne...
Stille og rolig.
Uden at ens kigge på dem...

Puha! Hver gang vi var forbi en gruppe - så håbede jeg der ikke ville være flere.. Men det var der.

Vi gik og gik.. Og i stedet for at vejen skulle have delt sig - så kom vi til en færist! Hvad var nu det for noget??
Ouch dammit!! We are lost. Again!!!

Det var virkelig ikke sjovt at atter have gået vild!
Jeg er en klovn til orientering med kort...

Kunne høre trafik - vi fulgte trafik lyden og kom frem til Esrumvej - P-pladsen ved Nygård. JUBII! Sikken en lettelse! Derfra kender jeg vejen hjem til gården!

Men vi var enormt trætte, Mik og jeg. Stadig ca. fem km hjem til gården.
Solen havde gået ned.. Tændte pandelygten og blinklygten på mit venstre ben..
Og så gik vi, og gik, og gik..
Mik var træt, jeg var helt udmattet. Mine fødder gjorde ondt - især den tå som har været knust..
Hele det gamle skrog protesterede!

Jeg har jo tjek på afstandene fra Fuglebakkevej ad, de sidste 3 km. Så jeg kunne hele tiden holde styr på hvor langt der var tilbage... For første gang nogensinde skød jeg genvej over en mark - ellers gør jeg ALDRIG den slags uden forudgående aftale med ejer.. men det er blot en græsmark, så...
Jeg har været fristet at skyde genvej hver uge - vi går jo samme vej til og fra undervisning .
Men i fredags faldt jeg for fristelsen. For at afkorte hjemturen ens lidt.

Det var svært at se - pandelygten lyste op min udåndings luft..

Hvor var det dejligt at komme hjem til stalden! Mik var sikkert også lettet og glad over at vi endelig var hjemme!
Sadlede hurtigt af, tjekkede Miks hove og ben.
Så kom han i boks for at få puste ud i fred. Fiks serveret hø og en spand med lidt roepiller og mesh, tilsat elektrolytter, æble og gulerodsstykker..
Jeg ryddede op, spiste et stykke rugbrød, en banan, drak vand.
Og ventede på hjemtransport..
Halv seks kom han endelig, Helten i Mit Liv, i sin hvide Toyota!
Skønt at komme ind i en varm bil!
Mit tøj var klamt og vådt og jeg FRØS..
Blev kørt til P-pladsen. Pandaen stod pænt og ventede.
Vupti - så var jeg endelig hjemme!
Kunne tage det klamme våde tøj af, og få en tør pyjamas på.
Huskede mine mediciner. Tog en Dolol - hele min krop gjorde ondt...
En kop kamille te - og så var jeg klar til at krybe til køjs.

Hele lørdagen er gået til at restituere.

Det er nok ikke alderen alene, som gør min kondition så dårlig... mine sygdomme påvirker voldsomt...
For mig, den jeg er i dag, så var dagens demonstrations ekspedition lige på grænsen til hvad jeg kan klare når jeg rigtig presser mig selv.

Men IKKE at jeg lader mig kyse!
Uanset hvorvidt mini-demoen fik eller ikke fik ens et eneste menneske at vågne op - så er jeg glad for at jeg udførte det jeg havde sat mig for.

Men jeg må prøve at finde ud af mere effektive metoder at råbe danskerne op!
11 år15. december 2013 kl. 06:24
Gode billeder af en stålsat kvinde...
Gode billeder af en stålsat kvinde med jernvilje og en lille kær hest. <3

Jeg var mødt op, hvis jeg havde været arbejdsløs - men det kan du ikke bruge til så meget. Til gengæld ligger demoen i Kbh på torsdag udenfor min arbejdstid og dér møder jeg selvfølgelig op. Jeg håber du også kommer - dog uden Mik, selvom han helt sikkert vil være populær midt inde i byen. :-D

Jeg er også forarget over hvad regeringen og Mette Frederiksen kan finde på - at ingen stopper op og tænker "puh, det er ikke helt godt". Jeg faldt over en artikel i morges på Facebook som virkelig formulerer de vage tanker jeg selv har haft omkring udviklingen i DK. Den hedder "Kill the poor": kommunikationsforum.dk

Jeg har selv været fanget i systemet med længerevarende sygdomme, men er gudskelov kommet ud af det igen. Eller i hvert fald for en periode og jeg nyder det hver dag, når jeg står op, at jeg tjener mine egne penge og at jeg ikke skal spørge nogen om lov. Men jeg føler med alle dem, der ikke kan netop det. Dem som skal stå med hatten i hånden og tigge om den hjælp, som jeg er vokset op med, altid var der. Det er så forbandet uværdigt og ydmygende. Jeg tror det vil klæde alle vores levebrødspolitikere at flytte i ghetto med familien og få hvad der svarer til en kontanthjælp og nøjes med det i 6 måneder. Ingen opsparing som buffer, ingen ministerbil, hatten i hånden på kommunen, afslag på alt muligt, børnene kan ikke gå til sport, musik eller få en ny spillemaskine, men må deles om en enkelt, osv. Ingen bøffer og rødvin, men måske frikadeller eller medister - intet fitnessmedlemskab, ingen bio- eller teaterture, intet klaver at være kreativ på. Osv.

Jeg tror de vil blive overraskede over hvor svært det kan være at leve på minimumsindkomst, når huslejen æder det halve.

Godt gået, Solakka. Du er sej. Du fortjener sq at folk begynder at høre efter! Jeg håber vi ses på torsdag i Kbh!
11 år15. december 2013 kl. 15:30
YES! Fakkeltog torsdag den 19 december kl 16 ved Borgen
Slanketip: deltag i demoer! Det er en kur som virker - kiloerne rasler af en! Hihihiii

Tak Firkanten!
Du kan tro vi ses torsdag til fakkeltog!

Eller egentlig håber jeg at der møder op så utrolig mange mennesker at vi ikke finder hinanden!

Har jo blevet lidt klogere på demoer - man kan IKKE regne med at alle som har tilmeldt sig møder op... men jeg tror og håber at masser af mennesker, uanset grundlæggende politisk observans, vil møde op og vise solidaritet, social empati!
Vise at vi er mange, som tager kraftig afstand fra social dumpning, polarisering. Foregående og nuværende regerings uansvarlige forsøg på at ødelægge Danmarks demokrati for at indføre et skånselsløst plutokrati. Hvor eliten, den ny overklasse, styrer befolkningen. Tyranniserer dele af befolkningen med metoder som får DDR's stasi regime at blegne.

Og hvis nogen mener jeg overdriver - så er det fordi vedkommende ikke har orienteret sig om hvordan kommunerne har skaltet og valtet med menneskeskæbner de sidste par år.
Kommunerne har benyttet sig af udpresning - hvilket er lovstridig - enten makker kontanthjælpsmodtageren ret.
Eller så fjerner man vedkommendes forsørgelse.
Mennesker ydmyges, kommunerne LYVER, laver dokumentfalsk, finder på at lave om folks diagnoser.
Parkerer kronisk syge i stor stil i årevis på kontanthjælp..
Der findes alt, alt for mange dokumenterede cases af tvangsmedicinering, elektrochok, tvangsoperationer - hvor speciallæger for længst har råbt vagt i gevær, skåret ud i pap, at pågældende operationer indebærer uhyrlige risici for patientens helbred...
men det blæser kommunens ansatte på.

Det er ubegribelig at de kan få sig selv til at opføre sig så kritisabelt som de gør.

Man skulle tro, at det drejer sig om mareridt, sammenkogt af Franz Kafkas Processen og Fluernes Herre.
Men, desværre. Det beskrevne, og mange andre overgreb, er virkelighed for mange af vore medmennesker.

I dette land, som engang var et godt og trygt sted at bo.

Jeg har samlet informationer, læst flittigt.
Mine konklusioner og meninger baserer sig på mange konkrete cases. På fakta.
Jeg læser lovtekster, tjekker info på mange sted. Graver dybt.

Og nu bliver det ENDNU VÆRRE fra 2014.

Snakkede med min søster i New York i går aftes. Hun har ingen børn. Og jeg får ingen børnebørn.
Jeg har været ked af, at jeg ingen børnebørn får.

Men som tilstanden er her i landet - og den forværring som er i vente - hvis ikke folk siger fra - gør, at jeg er lettet over, at jeg ingen børnebørn har. Som skal overtage et så grusomt, umenneskelig, umoralsk samfund.

På sin vis kunne jeg jo være ligeglad. Jeg har den tid jeg har tilbage. Og sikkert ville det være sjovere og nemmere for mig, hvis jeg udelukkende hyggede mig med min kære hest. Passede hus og have. Læste bøger - HYGGELIGE bøger..
Koncerter, museumsbesøg... hygge med veninder..
I unge år var jeg meget flittig med at skrive digte og historier. Tegnede og malede. Jeg må have, eller havde, et vist talent som billedkunstner - ellers var jeg jo aldrig i sin tid blevet optaget på Ateneum - det finske Kunstakademi.
Når jeg sprang fra, før jeg kom igang med studiet, så blev jeg sågar opsøgt på hjemmeadressen.. de prøvede at overbevise mig om at studere billedkunst på Ateneum!
Men jeg havde besluttet mig, at det var mere fornuftigt med en ingeniørs uddannelse.

Under alle de mange år siden, har jeg tænkt, at når jeg går på pension, så genoptager jeg det at tegne, at male..

Men min samvittighed byder mig, at i stedet for, deltage i arbejdet med at re-etablere Danmark som et godt og trygt land for alle som bor her.

Egentlig er det jo ikke MIK som går ind i politik - men mig, sagde hunden!

Og så lader jeg op batterierne ved at hygge og træne med min hest!

Slanketip: deltag i demoer! Det er en kur som virker - kiloerne rasler af en! Hihihiii
11 år15. december 2013 kl. 18:27
Fakkeltog torsdag den 19. december i mindst 13 byer her i landet!
Naturligvis skal jeg til fakkeltog på torsdag!
Nu tager protesterne fart! Protesterne mod regeringens umenneskelige - og grundlovsstridige - reform.

Tager ind til København så jeg er på pletten 15.45 og kan købe mig en fakkel á 20 kr ved arkaderne/Rådhuspladsen.

Klokken 16 starter fakkeltoget fra Rådhuspladsen - vi går til Christiansborg.

Der bliver der taler og musik.

Jeg håber at vi bliver enormt mange!

Hvis nogen vil vide mere - f.eks. detaljer om Fakkeltoget i Kbh - eller i hvilke andre byer der er Fakkeltog så søg på Facebook!

Info om de andre byer findes også på FB Begivenhedssiden Fakkeltog mod kontanthjælpsreformen

facebook.com

Det er mange som overhoved ikke har sat sig ind i hvad "reformen" og konsekvenserne for utallige mennesker.

Jeg kan anbefale, at man læser beretningerne i Facebook gruppen "179 Beretninger".

MEN var parat til at blive ramt i hjertet.
Det gør ONDT at læse.

Socialdemokraterne nægter at læse beretningerne fra "179" . De har blokkeret gruppen. FEJT.
Politikerne lukker øjnene for sandheden.
Det er for tiden KUN Enhedslisten som forsvarer de udsatte, de svage her i vores engang så dejlige Danmark.

Helle stod sågar og LØJ og gav falske informationer ved Folketingets sidste spørgetime før de alle går på LANG juleferie! I luksus og overflod.
HUN påstod, uden blusel, at den mindste indtægt et samboende kærestepar kan komme til at få er 28.000 FØR SKAT. Og OBS - med kun ET personfradrag.

FAKTUM er at det korrekte tal er 21.000 /månedFØR SKAT. Og med kun et personfradrag.
Regn selv efter!
Der bliver ikke mange håndører for en husstand med to voksne. Beløbet efter skat skal strække til at betale husleje, strøm, varme, vand, transport (den ene skal jo på arbejde), medicin, mad, tøj, telefoner, internet (kommunerne kræver at borgerne skal have E-boks og internet. Kontanthjælpsmodtagere skal stå til rådighed HELE tiden. Kommunen skal kunne få fat på dem).

Det kan ikke lade sig gøre i de fleste tilfælde.
Og glem alt om "find en billigere bolig" - den slags findes ikke i den udstrækning som der er behøvende.

Men ALT går nu ikke op i politik!
Og Mik må ikke komme med til København (LOL).

Fik svar på blodprøverne og snakket med min søde kontakt-special-sygeplejerske. Alt så fornuftigt ud!
Hun var også enig med mig om, at det er OK at jeg tager de der "sulte" dage. Når jeg SKAL noget. Og skal sikre mig at jeg KAN tage afsted. Bare det ikke bliver for hyppigt.

Hvis jeg skal være helt sikker på at min mave tillader mig at tage afsted hjemmefra, OG deltage i et eller andet uden at måtte lede desperat efter et toilet, så skal jeg blot stoppe med at spise eller drikke 14 timer i forvejen.
(hehe - tror ikke sygeplejersken fangede at jeg også stopper med at drikke!! )

Mik - han arter sig helt fantastisk!
Tænk, at han på gamle dage i en alder af 14 år, er blevet så DYGTIG ridehest, at en af Danmarks bedste konkurrenceryttere ROSTE os i høje toner!
WOW - jeg var ved at falde ned af hesten når jeg hørte hendes begejstrede udråb i min høresnegl!
DET have jeg aldrig forventet!
Mik og jeg var til undervisning - derfor høresnegl. Vores træner er moderne, så hun snakker i mikrofon.
Vores træner spurgte hende super rytteren hvad hun syntes om Miks tölt. Hun roste - men så satte Mik turbo på! Og så kom der begejstrede udråb i høresneglen... UTROLIGT men SANDT!

Mik slås ikke fuldt så meget med sin foldkammerat... men der er ikke helt faldet ro over den lille flok endnu.
Fordi der er to vallaker som er lige stærke.

Julen nærmer sig... uha uha!
Jeg venter, som jeg plejer, helt til sidste minut med at pynte op.

Men snart er det tid at ride med nissehue!
tager min kollektion med ud til stalden i dag.

Og håber at få selskab af en anden ekvipage - i dag skal vi ud i skoven, Mik og jeg!
11 år18. december 2013 kl. 08:17
Du skal sikkert følges med nogen...
Du skal sikkert følges med nogen i morgen til fakkeltoget, men jeg og nogle venner mødes kl. 15:30 på Baresso - tænkte bare at hvis du nu alligevel var i nærheden, så kunne jeg nok fange dig og hilse på dig. Jeg ved hvem jeg skal kigge efter. ;-)
11 år18. december 2013 kl. 17:11
Super hyggeligt med forslag til at mødes!
Hej Firkanten - super hyggeligt forslag!
Planen var at mødes med en jeg kender "under uret" på Hovedbanegården - men Baresso lyder som et betydelig hyggeligere mødested!
Jeg må lige høre hvad vedkommende siger til at mødes på Baresso i stedet for.

Men HVILKEN Baresso...?

UPS! Så kom jeg i tanker om, at jeg jo ikke bør drikke noget som helst før på vej hjem efter demoen!
Min mave skal jo helst "holde KÆFT" - og det i mange timer!

Firkanten - jeg tror jeg dropper den hyggelige ide, at mødes på Baresso! Det er jo lidt ØV at komme ind og blive fristet af kaffe duft - når jeg jo i fornuftens navn IKKE skal "nyde noget"!
Men som du skrev - du ved hvordan jeg ser ud - så prik mig på skulderen eller råb mig an hvis du ser mig!

Håhhåjaja - blev HELT til grin i går!
Prøvede at købe klippekort i Fakta - håhhåå jamen UNDSKYLD! Jeg er jo ikke vant til at købe klippekort!
Folk kiggede og rystede på hovedet...

Men siden det er så svært at finde P-plads inde i byen.. så tager jeg toget!

Det bliver vanvittigt spændende at være med til denne vigtige demonstration!
Se DET bliver jo lidt andet end Miks og min mini-demo!

Fakkeltogene var da i fjernsynet her til morgen.. dog med lidt forkert info. Desværre er der ikke fakkeltog i 30 byer, men i 13.

Men 13 byer er bedre en ingen...

SUK! Hvorfor fremturer TV med at invitere folk som er MEGET lidt repræsentative for den fattigdom masser af kh-modtagere lever i? Og som nu kommer at blive endnu fattigere?

Carina og Dovne Robert en gang til... De er beskæmmende!
11 år19. december 2013 kl. 09:57

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...