Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

re: øøøøøh... har aldrig været så lidt motiveret!!!
Ja det er totalt øv, når motivationen mangler. Godt du ved at det vender igen:-) Jeg tror vi er mange der kender de "sorte huller".... Jeg er lige vendt tilbage fra en tur i et af de åndsvage huller, ja det er spild af tid, men der er jo ikke nogen der spørger, om man har tid til at hoppe i "hullet":-)

Håber snart du ser lyset igen, mon ikke det hjælper når Mik er helt ovenpå igen.
Kan du ikke gentage successen og få en tur på den hest du prøvede. Nu er jeg dressurrytter, men en tur på islandsk hest ud i det smukke vinterlandskab, jo tak:-)
12 år2. februar 2012 kl. 20:26
Hej Calcit, Kosesmølf og Foden - tak! Det trøster og varmer når folk forstår... at man ikke er ene om at miste motivationen....
Det var jo en nedtur at Miks operationssår sprang op igen - og der gik 24 døgn før såret atter lukkede. Og både hesten og jeg slap for at rode med plaster i lysken.. Det har nog nevet gevaldigt hver gang jeg hivede bort det gamle plaster... huden er så tynd og sart lige der i lysken..
Nu er der jo så "dækken-cirkus" i stedet før.. Mik skal ALDRIG mere klippes! En islandsk hest som har sin gode pels kan jo tåle at komme ud i alskens vejr uden dækken.. Men HVIS det er rigtigt dårligt vejr kan man jo alligevel komme et dækken på.. men det er ikke nødvendig hvis hestene har læskur.. Mik kommer jo på boks om natten. Og der er jeg jo også i tvivl lige nu når han jo IKKE har sin fine pels over det hele! Så lige nu når det er så koldt sover Mik - med pyjamas! Et rigtigt fint tykt fleece dækken! Men det beskytter jo ikke mod blæst og nedbør - så han skal have vinterfrakke på før han kommer ud. Der er jo ikke læskur på sygefolden...
Jeg er ligesom kørt helt træt i at det er så meget pleje opgaver... Nåh - omkring Mik er der jo lys forenden af tunnellen!
Vi skal på 3 dages kursus om to uger - så jeg har travlt med træning! Har jo ikke lyst til at blive HELT til grin!
40 minutter tre dage i rap - med en universitets uddannet underviser! Ikke dårligt! (Ja i Island kan man få berider uddannelse på uni niveau - så vigtig er den islandske hest for Island!) Kursus med Ísleifur Jónasson fra Kálfholt..

(Link så I kan kigge hvis det var hvad det er for en fyr...) Mik forelskede sig i Ísleifur når vi var på kursus 2011. Første dag prøvede han at løbe bort fra ridebanen. Anden dag var mere neutral. Tredie dag kunne jeg ikke holde ham i skridt på vejen til undervisning - han galopperede hele vejen! Og ville slet ikke vente på sin tur! Det bliver spændende at se hvorvidt Mik virker at kunne huske Ísleifur fra sidst!

Nåh - men jeg ved jo nok hvorfor mit humør er i kulkælderen - det kan jo dårligt være annorledes... min søster skal opereres for agrressiv brystcancer den 10 februar. Hele hendes situation er virkelig bekymrende. Hun er langt borte - bor siden 1967 på Manhattan i The Village... Vi har ikke familie tæt på.
ØV ØV ØV! Ikke engang hvis jeg havde pengene til at rejse til N.Y. og bo på hotel en måned eller to - så ville jeg kunne det. Jeg kan jo ikke rejse fra min syge datter og heller ikke fra min hest. Hesten skal jo gelejdes gennem denne vinter. Han kan jo ikke være andet end svækket efter den omgang han har været igennem. Har ingen jeg kan delegere det daglige opsyn med hesten til.
Og jeg SKAL jo være her i landet så jeg kan støtte min datter... Min mand ville sagtens kunne klare sig uden mig ;o) han er meget selvstendig og terrængående.

Det HADER at måtte vente og ikke kunne GØRE noget!
HANDLING er mit rette element!

Nåh hvorom alting er - så prøver jeg atter at veje og notere alt jeg spiser. Men har ikke endu været motiveret at springe op på vægten...
Sandhedens minut kommer jo alligevel snart - ved kontrolvejning hos lægen.

Synes selv jeg HAR fået mindre "dansehåndtag"... maven er lidt mindre. Spæklagret på ryggen og mellemgulvet er skrumpet - synes jeg..

I denne kulde er jeg dog nødt til at spise mindst 1500 kcal/dag - jeg er jo udendørs mindst fem seks timer hver dag ;o) og jeg skal vel - ligesom hestene - bruge mere foder til at holde varmen...

Håber at alle medtabere får en herlig dag - vi har jo sol og blå himmel i vente! KOLDT!! JA - men flot vejr!
12 år3. februar 2012 kl. 07:48
Nå hvad sol, det var i det var da egentligt et ok positivt indlæg, hvis man ser på det!
Tænk på det sådan, at sårene lukkede igen.. Og det var jo rart! Hvor længe går der inden den kære Mik har fået pelsen igen? Så du ikke behøver at bekymre dig om det mere?
Vil give kosesmølf ret, efter den omgang du har været/er igennem, giver det fuldt ud mening, at der ikke er så meget luft i ballonen mere.. Jeg synes sådan set det er imponerende, at du ikke har taget 50kg på i perioden! Men alt aktiviteten gør jo også sit - om ikke andet er det nogle motionsskabende problemer du har med hesten ;)

Det kan ikke være nemt med så mange syge i familien.. Hvordan går det egentligt med datteren? Og hvordan er udsigten for din søster?

*Kraftigt spark bagi.. På en sød måde* :)
- Ablanu
12 år3. februar 2012 kl. 08:16
Der er ikke noget at sige til din reaktion. Lange seje træk uden afvikling - hvis man kan sige det sådan.
Og efter så langt et træk stoppes vi. Jeg oplevede et fald...du har mistet motivationen. Men hvis du kan begrænse det så du ikke tager på nu vil det være bedst. Ved godt hvor svært det er. Kroppen kan sige stop og det er både fysisk som psykisk. Der er perioder hvor "vi bare må overleve" - du er så sej at du kommer ovenpå igen...lige pludselig falder det i hak igen . De bedste tanker fra calcit.
12 år3. februar 2012 kl. 09:34
jamen jeg har næsten ikke tagetn på!!
Turde endelig springe op på vægten - og blev helt paf!!

Det var ikke så galt som jeg havde forventet!

Blot 78,4 kg. Og nu tre dage senere 77,2 - fordi jeg de tre seneste dage har hanket op i mig selv - jeg skal jo til lægen til kontrolvejning i morgen kl ni.

Det der med kontrolvejning hos lægen en gang per måned er en KÆMPE "støtekorset" for mig!

Jeg må have været mere fysisk aktiv end jeg troede - fordi jeg HAR jo guffet!!!!!!
Ikke blot det dejlige finske knækkebrød Netto har haft i rodeskuffen her på det sidste - og med OST på.
Nænej - der røg jo også 500g Odense marcipan ned... tilsammen med to pakker nougat - Kokkens... sammen med 72% mørk chokolade fra Lidl - mmmums!! Jeg spiste denne lækre kombination i form af sjuskede hjemmelavede konfekter - små lækkerbiskener med mørk chokolade, marcipan og nougat...
Jeg har flere gange købt Göteborgs Remi mint og Remi nougat - "kex för chokladälskare" køber altid begge... kan ikke vælge hvilken jeg hellere vil have..!!! ØV ØV ØV

Netto har altid Remi...der er 100g i hver. 550kcal/100g i Remi mint og detsamme i Remi nougat.
Så de dage jeg har faldet i - har jeg fået 1.100 EKSTRA kalorier ved siden af det sunde. Som jeg også har spist for meget af...
En eneklt rulle med Ballerina kiks og en Oreo kiksrulle er der ryget ned..
FLERE plader med mørk chokolade - flest af den 72% Ecuador fra Lidl.. I stedet for at nøjes med ET stykke á 12 g om aftenen til frugt.. I stedet for at nøjes med ca 9g mandel og 9g valnødder - har jeg spist håndfulde.. svedsker, tørrede abrikoser..
Egentlig er det helt fantastisk jeg ikke har taget mange kg på!
I alt er det ca 10 kg som er "blevet væk" - havde jo en stabil vægt på omkring 88 - 89 kg i en lang periode.
Og nu ser det ud til at min vægt har stabiliseret sig på omkring de 78 -77 kg.

Lige nu ER jeg atter motiveret - vil gerne komme af med så mange kg som muligt før den 17 feb. Fordi alle ekstra kg er i vejen når man rider - og de "syner" dobbelt når man sidder til hest sammenlignet med når man står op.. I hvert fald når man har min krops facon... Ch.IV facon - plus store bryster...(som efterhånden skal RULLES sammen i en stram og meget for lille sports BH for at undgå gnavesår når jeg løber eller rider).

Og nu til det alvorlige:
intet nyt vedr. min datter. Resuktaterne fra kameraoptagelserne - 50.000 billeder - er ikke kommet endnu. Hun er arbejdsløs og hendes kommune har sat hende i puljen med de håbeløse.. hun skal møde en gang per uge til psykisk terror (anden aktør). Det er meget nedbrydende for hendes psykiske balance.. en af kursuslederne chikanerer hende - føler hun. Og som hun beskriver situationerne - så er det rigtigt nok.
Manden er vist nok på en eller anden måde misundlig??? Det er det indtryk jeg har fået.
Min datter har jo fine uddannelser.. kan begå sig på fem sprog. Har boet både i Tyskland som aupair (aflagde en super eksamen i tysk på det lokale Goethe institut i sydtyskland) har studeret flere år i USA på en kunstskole. Vundet priser i USA for både malerier og skulpturer. Fik en flot studentereksamen.. har en bachelorgrad fra Den Kongelige Arkitektskole.

Men hvad hjælper det - når man er fyldt 44 år og aldrig har haft et arbejde. Hun har jo været dybt handicappet pga panik angst i mange mange år.
Så er det faktisk umuligt at få foden indenfor på arbejdsmarekedet.
Hun havde et aktiveringsjob som sognemedhjælper her sidst... men kirken ville jo ikke betale en ordentlig løn. De snød hende sågar for det hun i hh til oversnskomster skulle have haft.
Når perioden var omme (efter flere forlængelser) - så var det ud af klappen! De ville have en ny gratis medarbejder i stedet for...
Desværre er dette et meget udbredt fænomen. Det der med at man nedlægger de faste ansættelser og får arbejdet udført til meget små penge vha arbejdsløse som skal aktiveres.
Dette nummer laver det offentlige i stor udstrakning. Og også private virksomheder...
Så prognosen for min datter er - sort. Både socialt, økonomisk -og ikke mindst omkring hendes helbred.

Og der er ikke rigtigt noget jeg kan gøre!!!!!!!!!!!!!!!
Andet end at hjælpe lidt økonomisk... med f.eks tandlægeregninger.
Og så prøve at være en god lytter - når hun har behov for det.
HELDIGVIS har min datter en sød kæreste. Godt nok er han IKKE et godt "skaffedyr"... men mit indtryk er, at de to har det fint sammen. De har efterhånden boet sammen ca 5 år. Så.... de ER fattige. (Men prøv ikke at få dem til at stå frem som "fattige" i den offentlige debat... ) I min verden er man "fattig" når man ikke har råd til at betale sin tandlæge for nødvendige reparationer. Ikke har råd til at købe de vitaminer og mineraler som man har fået recept på (fordi man har en livstruende mamgel på disse vitaminer og mineraler)..
I min verden er man fattig når man ikke har råd til at få de indlæg ortopædkirurgen har skrevet man SKAL have.
Eller at købe en varm vinterfrakke. Eller vinterstøvle når de gamle er faldet fra hinanden.

Ferierejser - er naturligvis en by i Rusland. Ligeså at gå i biffen eller i byen. At besøge familen ( os og kærestens mor i Jylland) er også meget svært - det er hammerdyrt at køre med tåg og bus...

Jeg håber og beder til at der må ske et mirkale i min datters liv.

Jeg snakkede med min cancersyge søster i går. Hun venter på sin operation den 10. februar. Får et første bud på prognosen lige efter operationen (man laver jo en lyn undersøgelse af svulst og lymfekirtlen medens patienten stadig ligger på operationsbordet - jeg har selv været med til den slags undersøgelser i mine unge dage. Som assistent for Prof Holsti på Strålbehandlingsklinikken i Helsingfors - så jeg kender proceduren. Som sikkert er blevet forfinet siden den gang)
Den egentlige undersøgelse af vævet tager længere tid.
Så min søster skal få sin "endelige dom" den 21. februar.
Man kan endu ikke sige hvorvidt hun skal have kemo eller stråler. Eller begge dele.
Men hun er i gode hænder. Kirurgen er meget kendt og værdsat cancer ekspert.....
Fordelen med at bo i The Village i New York på samme adresse i over 30 år er - at man er kendt i lokalområdet. Har 30 år gamle bekendtskaber/venskaber.. så der er vist nok en håndfuld lokale folk som har lovet at hjælpe. Blandt andet en låsesmed som har sin butik blot et halvt block borte..
Naboen på samme etage har fået nøgler til lejligheden - og har lovet at hjælpe med min søsters invalide (og skupumulige) mand.
Der er en reaturant i stueetagen i huset - søde folk som vist nok kan tænkes levere mad til barmhjærtigheds pris..
og så diverse venner i kunstrners miljøet...
HÅBER at folk orker hjælpe. Det bliver et langt og sejt træk. Som min søster nok overhoved ikke har kunnet/magtet at se i hvidøjnene...

Hun har i hele sit liv fornægtet realiteter... VIL og KAN ikke kalde en spade - for en spade.

Det forfærdelige er jo blot - at livets realiteter ikke lader sig trylle bort... Pumpen bliver IKKE til en gyldne karet..

Hvis I forstår hvad jeg mener!

Jeg prøver at lade være med at forgifte min tilværelse med at gå rundt og være nedtrykt og bekymret pga min datters situation. Min søsters situation.

Men det er POKKERS svært at lade være!

Jeg er godt nok oprørt over den "fattigdoms debat" vi har haft... og der er jo mange som er endnu ringere stillet end min datter
12 år6. februar 2012 kl. 08:21
masser af tastefejl!
jeg læste igennem hvad jeg havde skrevet - sikken en masse tastefejl! (plus lidt "finlandssvensk.. høhø - men husk: jeg har ALDRIG modtaget undervisning i dansk! Så... det må være OK som det er!)

Jeg bliver vist snart nødt til at spare sammen til et nyt tastatur - der er nogle tatser som skal have et MEGET stort tryk for at reagere...
håber dog at man kan forstå hvad jeg har ment på trods af manglende bogstæver.. og i nogle tilfælde bogstæver i forkert orden Skriver vist med to fingre... og nogen gang er koordineringen af venstre og højre pegefinger ikke i orden...
12 år6. februar 2012 kl. 08:30
re: masser af tastefejl!
Super flot at du har motioneret nok til at afbrænde overindtaget af mad. Og at du er klar over hvad du har smidt i gabet frem for bare at lukke øjnene og smide i alt hvad der er inden for rækkevidde.

Det må da lette endelig at vide der er folk i din søsters nærhed der vil træde til. Hun står ikke med alle sine sædvanlige pligter oveni sit behandlingsforløb, men bliver aflastet.

Og så vil jeg lige sige at din tekst er fuld forståelig, tastefejl og sprogskifte og det hele.
12 år6. februar 2012 kl. 19:07
re: masser af tastefejl!
ingen problemer med at forstå det hele....du er god til at jonglere alle de mange bolde i luften.....og en godbid har vi alle lyst til en gang i mellem....
12 år6. februar 2012 kl. 22:52
JAA!
Ja Silvercocker - det gør mine bekymringer lidt mindre... håber de mennesker som har givet tilsagn at hjælpe min søster MAGTER at hænge ved igennem hele forløbet...
Calcit & Silvercocker - dejligt I kan forstå hvad jeg skriver - på trods af sprog kludder, skrivefejl m.m.

Suuk - jeg blev sgu brandt af i dag - øv øv øv... min nye gemnastik-til-hest-pige - havde atter engang - hovedpine! Det er for galt når en pige på tolv år skal døje med den slags! Mit instinkt siger mig at det er noget tillært... Hun er ellers en dejlig og meget talentfuld pige.
Jeg tror at hun og Mik har det lige så sjovt som jeg har når vi træner...
Men så tog jeg bare til ridehus alligevel - kun Mik og mig..
Vi trængte begge til et lille ekstra nyk motion - så...

Turen til og fra ridehuset var MAGISK! Vi går over marker og det tager os ca 10 - 15 minutter at komme til ridehuset. Marken er frossen og knoldet - på sine sted er den isglat.
Marken er ikke helt snedækket - men der var sne nok til at fuldmånen tændte MILLIARDER af diamanter! Rimfrosten i Mikis skæg glintede også - som pyntet med diamanter... Klar mørk himmel, næsten fuld måne og masser af stjerner! Det var dejligt at gå en tur med lille Mik.
I ridehuset hyggede vi gevaldigt - jeg løb også! Lagde ud nogle bomme og så løb vi over bommene. Mik i trav og jeg i lunte-galopp.
Linede op de orange kegler - og så løb vi slalom. Til sidst bad jeg Mik om at samle op keglerne og give dem til mig. Det gjorde han megaflot!!
Så fik Mik trave, skridte og galoppere i longe, jeg satte bommene på plads - og så var den time gået og det var dags at gå hjem over diamantmarken....
HYGGELIG aften!
Hjemme syede jeg et sadelbetræk færdigt. Nu mangler jeg kun at sy løbegang i to - og så har jeg syet de fem sadelbetræk folk har ønsket sig...
Mangler så endnu at flytte spændene på Mikis Bucas dækken - han har fået støree bøffer over skuldrerne så det dækken er blevet lidt for lille.. et par bukser skal repareres - og så pakker jeg symaskinen sammen for denne gang.
Den veninde som ville jeg skulle skifte lynlås i hendes flyverdragt har ikke dukket op... endnu...

MÆRKELIGT at det falder på min lod at sy alt muligt - jeg kan jo egentlig ikke sy særligt godt. Og har en gammel, billig symaskine... Men med øvelsen bliver jeg vel bedre hehe. Blot irriterende, at mine fingre SOVER efter jeg har syet ganske lidt... Nåh pyt - det går jo alligevel.
I dag har jeg fået passende med motion... gået tur med Mik, striglet ham, båret vand til ham. Muget fire bokse - og så turen nu til aften. I alt siger skridttælleren jeg har gået 12362 skridt.. i går blev det til 14.174 skridt - og fem bokse plus ridetræning med undervisning af min veninde som er megagod til at kommandere med os..

Det går langsomt fremad - min kondi ER blevet bedre!
12 år6. februar 2012 kl. 23:30
Fedt % 36,5 - det laveste i laaang tid!
Fedt % 36,5 - det laveste i laaang tid!

Jamen dog! Lægens vægt viste, at jeg havde tabt mig lidt siden sidst - men den største forandring var at fedt procenten er gået ned! JUBII!

Lige nu er jeg halvsløj - på vej at blive forkølet. Derfor kommer der dumme kalorier ind i mit regnskab - fra honning. Men, det skal nok gå alt sammen!

Var ude i skoven med Mik på en skøn ridetur - der var på sine sted tørre veje så vi turde trave og tölte.

Først mødte vi et vidundersmukt ekvipage - en af Danmarks bedste islandske hingste, Viktor fra Disa. Redet af en af Danmarks bedste ryttere, Isabelle Felsum.
De red i den flotteste skarpe tölt! Hvis du vil se hvordan det ser ud - så søg på You Tube - der findes med garanti optagelser af dette formidable ekvipage! Breathtaking!!!
Mik blev så inspireret at også HAN begyndte at tölte i højt tempo!!
På vej ud fra skoven mødte vi to gamle venner... og slog følge med dem og tog en runde til i skoven. Mik var bare så LYKKELIG når han hilste på sine gamle barndomsvenner!
På vej hjemad skulle jo vores veje skilles - men Mik havde aller helst fulgt med til sit barndomshjem...
Men der kan han ikke bo - de har ikke heste på boks om natten... og læskurs forholdene er ikke korrekte...
Fodringen er ej heller på samme niveau som hvor Mik står nu..
Rytterforholdene er også primitive... ingen toilet, ikke opvarmet lokale til opbevaring af sadler...

Så Mik må blive hvor han er!
12 år8. februar 2012 kl. 10:54

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });