Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

re: hehe - eller skulle jeg kalde det "opturen"?
ja det er svært men find fokus på posetive ting......formålet med at mobbe andre er jo ikke ligefrem næstekærligt og bevidst.....bare jeg kunne gøre noget ....
13 år28. juli 2011 kl. 14:28
Brugeren har valgt at få sine indlæg slettet.
13 år28. juli 2011 kl. 15:06
Der situiationer hvor man ikke kan ændre - og hvor man for sin egen skyld må gå videre......det kan godt være det river dig ned og sårer dig og som Flab skrev så er det ok. at reagere og at føle de var dumme svin. Men der er steder hvor det er sådan. Og hvem gider blive der....næste gang du møder dem og de spørge hvordan det går: Så har du aldrig haft det bedre..!
13 år28. juli 2011 kl. 16:39
Hej Sól.
Jeg er enig med Calcit og Flab i at det er OK at bære nag - så længe man ikke lægger al sin energi i det negative.
Udover det vil jeg bare sige, at vi er en masse herinde der gerne vil støtte dig i at "komme op på hesten" igen. Meget godt udtryk at bruge i dit tilfælde vel ;)
Det skal nok lykkes. Vi har vel alle prøvet det med at tage de tabte kg på igen...!
Mange optimistiske hilsener fra Katzen
13 år28. juli 2011 kl. 23:00
Skøn og dejlig dag!
Ikke nok med at jeg var på en mega enormt lang ridetur i skoven - bagefter skulle jeg skynde hjem og gå i bad fordi jeg var inviteret til farvel-fest hos min yndlings pige! Min aller første "gymnastik-til-hest" pige!
Tænk at hun er blevet så stor at hun skal til USA som udvekslingsstudent!!
Det var jo ligesom i går at vi kom igang med at træne gymnastik til hest!

Og ikke så lang tid siden hun blev konfirmeret og vi hentede hende ved kirken til hest så hun kunne ride hjem til sin konfirmationsfest. Hvilket var noget hun havde ønsket sig.

Det er verdens sødeste og klogeste unge dame! Hende holder jeg bare så meget af. Og glæder mig til at følge med i hendes liv.
Jeg føler mig meget beæret over at altid blive inviteret med til de festlige lejligheder i hendes liv. Det betyder rigtig meget for mig - jeg får jo ikke børnebørn - så det er herligt at være knyttet til nogen andens børnebørn... hvis I forstår hvad jeg mener!

Ja - jeg må jo konstatere at det har været en herlig dag i dag!
Rideturen var særdeles begivenhedsrig.
5 ryttere og 7 heste... hvoraf to ungheste var med som håndheste. De blev sluppet løs i skoven... UHA!
Vi var og badede i en sø. Unghestene skulle godt nok overtales for at turde gå ud i vandet. men så blev de rigtig glade for at få sig et lille bad.
Mik ville rigtig ud at svømme - men der satte jeg en grænse! Vand op til hestens mave - men så heller ikke længre ud på dybere vand! Min tå skal ikke opholde sig i en ridestøvle fuld med vand... og den dyre ny sadel skal heller ikke bade!
På vejen hjemad tabte "håndheste-rytterens" ridevallak en sko - så hun skiftede sadlen over på en unghest.. det gik fint til at starte med. Men pludselig sad hun i skovbunden og vi havde tre heste som fes afsted på egen hånd.. De løb bort for fulde gardiner.. UPS!
Ikke godt! Hvis de havde fundet på at forlade flokken og løbe hjem havde det kunnet blive rigtig farligt.
Men heldigvis kaldte Mik på dem så de en efter en fandt tilbage tilo flokken og kunde fanges ind.. Det var dygtig gjort af Mik at kalde på dem! Denne gang fik han ros. fast jeg eller plejer at give ham en balle når han vrisnsker (læs BRØLER) når vi rider. Fordi det altid kommer så pludseligt og lydniveauet er så højt at jeg hopper til hver gang...
De tre heste som løb løbsk på egen hånd havde skramt en cyklist ret slemt... de kom jo pludseligt dundrende i fuld galop.
At de to ungheste løb afsted - efter den ene havde smidt sin rytter af - det er OK. Man kan og skal ikke forvente andet af ungheste. Men ham den gamle garvede ridevallak - BURDE godt nok have vidst bedre! Hm - jeg fik det indtryk at han syntes det var sjovt at lave ballade!?

Nåh - nu må jeg helllere krybe til køjs!
Håber jeg er frisk og klar til nye udfordringer i morgen.
God søndag til jer allesammen!

13 år31. juli 2011 kl. 00:43
re: Skøn og dejlig dag!
tak og i ligemåde hvor skriver du dejligt varmt og levende.....et venskab er aldrig afhængig af alder...I er heldige at have hinanden......jeg havde selv som barn en sød ældre dame som altid lavede pandekager , citronformage og æblekage og som havde tid. Hun kunne spå i kort og lagde flotte store stjerner......af kort.....hun var som en god farmor...i dag er jeg så taknemmelig for at have mødet et så berigende og kærligt menneske som hun var.
Da jeg gik på seminarium fik vi en opgave nemlig spørgsmålet om der i vores barndom havde været en god voksen som ikke var familie.Som havde gjort en forskel. Og det havde kun forbløffende få.....nå undskyld jeg ...skriver så meget...
13 år31. juli 2011 kl. 10:50
re: Skøn og dejlig dag!
Det lyder meget skøn med den unge pige :) Det må være dejligt at vide for dig, at du har en speciel plads i denne piges og hendes families hjerte :)

Lyder som en god ridetur med badetur og alt - dog uheldigt at tre heste smutter... Godt de kom tilbage!!

God søndag :)
Katzen
13 år31. juli 2011 kl. 21:01
Brugeren har valgt at få sine indlæg slettet.
13 år31. juli 2011 kl. 21:23
re: Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid
Hej solakka.
Mens jeg har siddet og læst en del af din blok, har jeg tænkt på om du mon på et tidspunkt fortæller om din "madplan". For som jeg har forstået det spiser du stort set det samme uge efter uge for på den måde at gøre det hele lidt nemmere. Jeg vil blive meget glad hvis du vil fortælle hvad du spiser i løbet af dagen/ugen, da jeg ikke er klar over hvad + og - dage kan indeholde i forhold til de andre dage :) Selv håber jeg meget på at kunne komme af med de 15 kg igen som jeg har taget på - efter at have brugt lang tid på at tabe dem :( Og jeg kan forstå du har erfaring med den del af livet... Men for mit vedkommende er det første gang i mit liv at jeg har prøvet at være "taber", og nu føler jeg inderligt meget at jeg har brug for hjælp til at komme i gang! Måske din hjælp i form af kostdagbog eller andet :)
Fortsat held og lykke mod mål ;) En glad hilsen fra Lethau
13 år1. august 2011 kl. 02:43
re: Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid
Tak søde venner! Det varmer at læse jeres kommentarer!
Flab - du må da komme forbi og hilse på min lille guldklump! Ham kan man ikke være bange for - han er jo blot en lille (men bomstærk) islandsk hest! Min tidligere veninde - næsten blind og meget skrøbelig fik da sin første tur på hesteryg vha søde Mik. Han passer nemlig på nybegyndere og er meget meget forsigtig så folk ikke skal falde af.

Ak ak ak - stakkels lille Mik skal under kniven tirsdag! Han blev kørt til Hestehospitalet for undersøgelse i dag mandag - og det viste sig at han har slemme og kæmpestore sammenvoksninger af sine sædestrenge - en sen -komplikation af kastration.
Uha - jeg måtte efterlade ham i en fin boks på hospitalet - et fremmed sted! Palle alene i verden!! Og han skal være FASTENDE indtil operationen som finder sted engang efter kl et - og det at ikke få noget at spise er jo nok det værste af det hele for ham... indtil han vågner efter operationen i hvert fald.
Hvordan har han det mon? Og hvordan vil han opleve det at fremmede mennesker leder ham afsted til operationsstuen? Der LUGTER sikker skræmmende!
Jeg håber inderlig at operationen går godt og at han vågner fint fra narkosen.. Og ikke har alt for ondt efter indgrebene - der skal opereres både på højre og venstre side..
Han skal nok blive på hospitalet indtil onsdag. Og jeg spekulerer på hvordan det bliver at få ham til at gå ind i traileren onsdag når han skal køres til sit nye hjem. Han ANER jo ikke hvor han bliver kørt hen...

Bagefter skal han - hvis vi får samme instrukser som andre har fået efter denne operation - blive otte dage i sin boks på det ny sted. men heldigvis må han få mad som normalt = 3 - 4 kg stråfoder, 100 g kraftfoder, vitaminer og mineraler... og så lidt gulerødder og æbler at trøste sig med.. Jeg må huske at købe ham en saltsten..
@ Lethau - uha jeg vil jo gerne hjælpe dig og fortælle hvordan jeg spiser når jeg har held med mig at tabe mig! For mig er det vigtigste at veje og kontrollere hvad jeg spiser. Det er den eneste måde jeg kan være sikker på at jeg får alle "byggestene" min krop skal bruge for at holde sig sund og rask, så jeg taber mig på en sund og fornuftig måde! Det er bare lidt fjollet at jeg ikke kan skrive direkte til dig!
Lige nu er klokken for mange -02.20 - og jeg er træt.
Men jeg vil anbefale dig at kigge på Heidis indtastninger - hun gør det jo mega godt! Du skal bare gå tilbage i tiden. heidi taster ikke ind lige nu - hun er på ferie.
Jeg kom meget sent hjem i dag:
Min søde veninde som plejer at køre min hest - hun har hestetransporter - er blevet stævnet af en slem platugle. En rigtig hestepranger af værste skuffe! Nu bliver hun jo nødt til at få sig en advokat. Men sagen er så rodet og speget, og min veninde er ikke særlig skrap til at læse og skrive juridisk tekst, holde fat på detaljerne, danne sig et forkromet overblik, være PRÆCIS i det hun skriver etc... Så efter Mik blev afleveret på hestehospitalet kørte vi hjem til henne.
Vi knoklede fra kl tre til kl halv tolv om natten - vi holdt dog en spisepause - for at få has på hvad som er op og hvad som er ned i denne spegede og vanvittigt rodede sag. Der modpartens advokat modsiger sig selv... ikke har tjek på fakta osv osv
Det vil spare min venindes advokat tid og irritation (og skåne min venindes pengepung) hvis min veninde kan fremlægge sin side af sagen til sin advokat logisk og overskueligt. Med alle bilag nummererede etc etc.
Men det er et Herrens SLID!
Man skal kunne gennemskue og skyde hul i modpartens luskede og løgnagtige påstande. Og det gør man gennem at læse alle papirerne kritisk og så afsløre løgne og falske udsagn og det gør man KUN med kold dokumentation. Og logisk argumentation..

Det er ret mange penge han prøver at rane til sig vha af sin advokat... som er vilseledt og ikke kender sagens forskellige aspekter.
Hesteprangeren har flere sager kørende...
Desværre kunne vi ikke blive færdige i dag - så jeg må derhen snarest mulig for at få "jobbet" gennemført..

Jeg har desværre - eller heldigvis - skaffet mig lidt erfaring om hvordan man bedst "fodrer" sin advokat så man kan få hjælp til at få sin ret.
Ingen advokat kan gøre sit job bedre end man "klæder advokaten på" til at kunne. De har faktisk ikke telepatiske evner! Vigtige "nøgle" papirer skal ikke gemmes bort i uoverskuelige bunker papir og føleri snak. Nej, man skal selv gøre sin advokat opmærksom på nøgle informationerne!
Så I kan jo godt forstå, at jeg simpelthen bliver nødt til at hjælpe min veninde - måske lykkes jeg ikke perfekt. men hun har da en meget bedre chance hvis jeg hjælper hende end hvis hun skal prøve at samle sagens akter selv.
DET er jo en af de skønne ting ved venskaber! At man har forskellige talenter og kan supplere hinanden! Den ene er god til det ene og den anden til noget andet. Og sammen står man meget stærkere end man ville gøre alene!
God nat alle som kommer forbi min dagbog!
13 år2. august 2011 kl. 02:48

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...