Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+solakka
var til romantisk bryllup i søndags
Jeg KUNNE altså ikke lade være at tage til bryllup!
Desværre var jeg ikke til hest som de andre... men så kunne jeg da hellige mig opgaven at tage lidt billeder. Nogle blev så gode, at brudeparret har inkluderet dem i sit bryllupsbillede album! Det er jeg ret stolt af!
Min fod blev pakket ind i plastposer, jeg havde krykkerne med og en lille jagtstol. Husbonden kørte mig afsted til Gurre Slotsruin - der vielsen skulle finde sted.
Meget romantisk!
Det regnede heldigvis da ikke hele tiden!
Brudeparret kom også op til hest.
Og jeg var tæt på at få vores fd borgmester op til hest også - men han fortrød i sidste minut.
Han er en hyggelig og humoristisk en - meget eksotisk for gommens familie med en vielse udført af en i træsko om som ankom på cykel!!
Bagefter deltog jeg også i den lille bryllupsreception.
Og NU betaler jeg prisen! AV AV AV min tå!
Så jeg holder mig i ro.
Kosten har jeg slet ikke styr på - og det kan ses på vægten.
Men jeg har bestemt ikke opgivet.
Det skal nok komme når jeg er parat!
Desværre var jeg ikke til hest som de andre... men så kunne jeg da hellige mig opgaven at tage lidt billeder. Nogle blev så gode, at brudeparret har inkluderet dem i sit bryllupsbillede album! Det er jeg ret stolt af!
Min fod blev pakket ind i plastposer, jeg havde krykkerne med og en lille jagtstol. Husbonden kørte mig afsted til Gurre Slotsruin - der vielsen skulle finde sted.
Meget romantisk!
Det regnede heldigvis da ikke hele tiden!
Brudeparret kom også op til hest.
Og jeg var tæt på at få vores fd borgmester op til hest også - men han fortrød i sidste minut.
Han er en hyggelig og humoristisk en - meget eksotisk for gommens familie med en vielse udført af en i træsko om som ankom på cykel!!
Bagefter deltog jeg også i den lille bryllupsreception.
Og NU betaler jeg prisen! AV AV AV min tå!
Så jeg holder mig i ro.
Kosten har jeg slet ikke styr på - og det kan ses på vægten.
Men jeg har bestemt ikke opgivet.
Det skal nok komme når jeg er parat!
13 år21. juni 2011 kl. 10:43
Slettet indlæg
Brugeren har valgt at få sine indlæg slettet.
13 år21. juni 2011 kl. 17:10
solakka
re: var til romantisk bryllup i søndags
@ tak Flab
nej det er i hvert fald ikke muligt at få noget ordentlig motion med den tå!
Sågar lidt småhumperi i huset og ud i haven - hævner sig!
Så jeg må vente på bedre tider!
Hvis I bare vidste hvor ULÆKER den tå er! Det plaster som blev sat på i stedet for gips på skadestuen den 4. juni - er stadig på plads. Men det er altså UHUMSK at se på! Stivt af sort størknet blod, nusset, og beskidt... Selve tåspidsen og naglen kan man se - og det er mest mørkeblåt og så sort af størknet blod.
Men lægen kiggede på kalenderen og bestemte at "orginalplasteret" skal blive hvor det er indtil mandag den 27. Så skal jeg tilbage til lægen og sygeplejersken vil hjælpe med at skifte forbindning.
DET glæder jeg mig til!
Og så glæder jeg mig til at en god veninde kommer på besøg i eftermiddag!
nej det er i hvert fald ikke muligt at få noget ordentlig motion med den tå!
Sågar lidt småhumperi i huset og ud i haven - hævner sig!
Så jeg må vente på bedre tider!
Hvis I bare vidste hvor ULÆKER den tå er! Det plaster som blev sat på i stedet for gips på skadestuen den 4. juni - er stadig på plads. Men det er altså UHUMSK at se på! Stivt af sort størknet blod, nusset, og beskidt... Selve tåspidsen og naglen kan man se - og det er mest mørkeblåt og så sort af størknet blod.
Men lægen kiggede på kalenderen og bestemte at "orginalplasteret" skal blive hvor det er indtil mandag den 27. Så skal jeg tilbage til lægen og sygeplejersken vil hjælpe med at skifte forbindning.
DET glæder jeg mig til!
Og så glæder jeg mig til at en god veninde kommer på besøg i eftermiddag!
13 år22. juni 2011 kl. 09:53
solakka
Fyrst Oblomovs lille søster...
det må være mig! (Gad vidst hvor mange som kender til begrebet "fyrst Oblomov"..??
Jeg keder mig - og det er aldeles pragtfuldt!
Læser diverse, tager mig mange små lure... hviler!
SNART er min tå atter "fit for fight" - i hvert fald så meget, at jeg kan hente min bil i Slangerup.
Det bliver dejligt at atter kunne går, køre bil... men jeg skal sikkert vente lidt endnu før jeg kaster mig op på stålhesten - og den rigtige hest. Fordi jeg skal passe på min forfod og især min tå.
Jeg glæder mig til at atter tage fat på livsstilsændring, kostomlægning, motion!
Jeg har vist ikke i mands minde haft en så lang periode med stilhed, ro og NUL STRESS.
Føler at det har været meget sundt for mig. Har fået tænkt og bearbejdet alt muligt.
Egentlig har mit liv indtil min tå blev knust været umådelig hektisk. Jeg har altid følt at jeg skulle prestere, yde, knokle...
Jeg tror at denne TIME OUT har været en gave, noget som vil hjælpe mig at få ro i sindet og et mere behageligt tempo resten af mit liv.
Hvor heldig kan man være at få knust sin tå på nøjagtig ret tidspunkt i sit liv!
Jeg keder mig - og det er aldeles pragtfuldt!
Læser diverse, tager mig mange små lure... hviler!
SNART er min tå atter "fit for fight" - i hvert fald så meget, at jeg kan hente min bil i Slangerup.
Det bliver dejligt at atter kunne går, køre bil... men jeg skal sikkert vente lidt endnu før jeg kaster mig op på stålhesten - og den rigtige hest. Fordi jeg skal passe på min forfod og især min tå.
Jeg glæder mig til at atter tage fat på livsstilsændring, kostomlægning, motion!
Jeg har vist ikke i mands minde haft en så lang periode med stilhed, ro og NUL STRESS.
Føler at det har været meget sundt for mig. Har fået tænkt og bearbejdet alt muligt.
Egentlig har mit liv indtil min tå blev knust været umådelig hektisk. Jeg har altid følt at jeg skulle prestere, yde, knokle...
Jeg tror at denne TIME OUT har været en gave, noget som vil hjælpe mig at få ro i sindet og et mere behageligt tempo resten af mit liv.
Hvor heldig kan man være at få knust sin tå på nøjagtig ret tidspunkt i sit liv!
13 år25. juni 2011 kl. 11:11
calcit
re: Fyrst Oblomovs lille søster...
Godt solakka med de reflektioer...en gang i mellem skal vi lægges ned for at fatte.....det ikke er lige det vi skal.....du har været meget påvirket af andres manglende udsyn. Det er jo ikke det du selv gør..........
Dine øvelser har hjulpet.....det går bedre...
Min man fik noget hårdt ned over storetåen for 2-3 mdr siden han fløj på skadestuen for neglen var helt løs......er godt klar over dit er værrer men ja det er klamt...den nye negl er først ved at vise sig og den gamle blev ikke fjernet.....men hvor har det drillet...og grimt ligeså...med det blod...dejligt du er her...kloge kvinde..
Dine øvelser har hjulpet.....det går bedre...
Min man fik noget hårdt ned over storetåen for 2-3 mdr siden han fløj på skadestuen for neglen var helt løs......er godt klar over dit er værrer men ja det er klamt...den nye negl er først ved at vise sig og den gamle blev ikke fjernet.....men hvor har det drillet...og grimt ligeså...med det blod...dejligt du er her...kloge kvinde..
13 år25. juni 2011 kl. 14:17
solakka
JUBII første gåtur siden 4. juni!
Det gik fint at gå hjem fra lægen!
Nu tager jeg snart fat igen på kostomlægning og vægttab.
Dog ikke i dag - det bliver en lang og hektisk dag.
Nu tager jeg snart fat igen på kostomlægning og vægttab.
Dog ikke i dag - det bliver en lang og hektisk dag.
13 år27. juni 2011 kl. 10:50
calcit
re: JUBII første gåtur siden 4. juni!
De ter vel ikke let at have fodtøj på ....uha pas nu på dig selv ;-)
13 år27. juni 2011 kl. 13:12
solakka
re: JUBII første gåtur siden 4. juni!
hej calcit - nej almindeligt fodtøj går slet ikke... min venstre tå er jo dobbelt så stor som den var tidligere! Og flot mørkeblå! Jeg tager nok et billede og sætter ind på facebook i min profil hihi! Sidst satte jeg ind et billede af tåen før den havde blevet helt så mørkeblå... UPS! DET kunne min datter ikke lide!
Mon det kaldes "sundheds sandaler" på dansk , det jeg kan have på... Fast sål - i "gamle dage" af træ, nu om stunder af kork. Holdes fast på foden af en rem over forfoden...
I Finland plejede vi at kalde dem "boblor"..
Nåh - jeg håber at kæmpe tåen kryber med tiden! I andet fald må jeg jo købe en masse nyt fodtøj... ridestøvle, staldstøvle..
jeg har intet "shopping -gen" og kan ikke rigtigt lide at købe skø, støvle eller tøj...
Det er KUN i forretninger hvor man kan købe ting til HESTEN som jeg kan gå amok ;o)
Mon det kaldes "sundheds sandaler" på dansk , det jeg kan have på... Fast sål - i "gamle dage" af træ, nu om stunder af kork. Holdes fast på foden af en rem over forfoden...
I Finland plejede vi at kalde dem "boblor"..
Nåh - jeg håber at kæmpe tåen kryber med tiden! I andet fald må jeg jo købe en masse nyt fodtøj... ridestøvle, staldstøvle..
jeg har intet "shopping -gen" og kan ikke rigtigt lide at købe skø, støvle eller tøj...
Det er KUN i forretninger hvor man kan købe ting til HESTEN som jeg kan gå amok ;o)
13 år27. juni 2011 kl. 16:36
solakka
Koldbrand i min tå?
Min søde veninde havde en flot buket med til mig! Det varmede og gjorde glad!
Vi hyggede med te og ostemad efterfulgt af Hjemmeis - vanilje med friske jordbær - MUMS!
Min veninde ville lige SE min tå... og så blev hun bekymret. Hun har arbejdet på en amputationsafdeling og har set masser af fødder og tæer med koldbrand...
Hun syntes min tå så betænkelig ud!
Nåh - min bil skulle jo hentes hjemme hos henne, hun skulle hjem og passe sine heste og jeg fik lift op til min bil.
Vel i Slangerup skulle jeg jo beundre hendes ny heste transporter, kigge på hendes King Charles tæve som snart får hvalpe - gadekryds! Chinese Crested - de der små næsten hårløse og en King Charles Spaniel - så hvis der er nogen som ønsker sig en spændende lille hund... hvalperne sælges billigt!
Efter jeg kom hjem rumlede min venindes koldbrandsnak i mit hoved.
Satte mig ved computeren og googlede koldbrand. Billeder og informationer.
Og så gik det lidt panik i mig!
MIN tå så jo ud som billederne af koldbrand!!!
Hjæælp!
Hvad gør man når man er rigtig bekymret og ikke ved hvad som er bedst?
Koldbrand er meget alvorlig og det døde kød skal strks fjernes for at redde så meget som mulig...
Jeg trippede lidt rundt og så tog jeg mod til mig. Ringede vagtlægen!
Forklarede situationen. Og han var mega sød - han sagde at jeg hellere må komme med det samme.
Vækkede min mand og satte ham ind i situationen. Og så kørte jeg til Hillerød hospital.
Venteværelse var stuvende fuldt.
Til sidst var det min tur - men jeg afstod og sagde at de to familier med spædbørn skal komme føre mig ind til lægen.
Man ved jo hvor hårdt de unge familier er spændt for - så kan jo en gammel efterlønner sagtens vente lidt længer. Jeg SKAL jo ikke stå tidlig op..
Og så kom jeg ind til lægen.
Puha - sikken lettelse - det var IKKE koldbrand!!
Men det største hæmaton lægen nogensinde havde set i en tå.
Han syntes aldeles ikke jeg var dum og hysterisk at ulejlige vagtlægen midt om natten - fordi det LIGNEDE koldbrand på en prik!
Og så fik jeg nogle gode råd som var stik modsat hvad min egen læge havde sagt. Med begrundelse. Så jeg gør som vagtlægen sagde.
Nej hvor er jeg letted at det ikke var koldbrand!
Så nu venter jeg fortrøstningsfuldt på at min tå bliver normal igen.
Neglen kommer at falde af. Helingsprocessen vil tage ca et halvt år - sa vagtlægen.
Men hvad - et halvt år går jo hurtigt!
Har ikke endnu ro i sjælen til at tage fat på kostomlægning.
Og det bliver nok en slem "wake up call" når jeg atter vejer mig!
Jeg har bl.a. helt alene spist en hel Halva (tyrkisk delikatesse lavet af sesamfrø og honning) - 700g!!!
Plus alt mulig andet.
Jeg trøstespiser..
Men nyder stadig af at KEDE mig og ikke lave særligt meget!
Vi hyggede med te og ostemad efterfulgt af Hjemmeis - vanilje med friske jordbær - MUMS!
Min veninde ville lige SE min tå... og så blev hun bekymret. Hun har arbejdet på en amputationsafdeling og har set masser af fødder og tæer med koldbrand...
Hun syntes min tå så betænkelig ud!
Nåh - min bil skulle jo hentes hjemme hos henne, hun skulle hjem og passe sine heste og jeg fik lift op til min bil.
Vel i Slangerup skulle jeg jo beundre hendes ny heste transporter, kigge på hendes King Charles tæve som snart får hvalpe - gadekryds! Chinese Crested - de der små næsten hårløse og en King Charles Spaniel - så hvis der er nogen som ønsker sig en spændende lille hund... hvalperne sælges billigt!
Efter jeg kom hjem rumlede min venindes koldbrandsnak i mit hoved.
Satte mig ved computeren og googlede koldbrand. Billeder og informationer.
Og så gik det lidt panik i mig!
MIN tå så jo ud som billederne af koldbrand!!!
Hjæælp!
Hvad gør man når man er rigtig bekymret og ikke ved hvad som er bedst?
Koldbrand er meget alvorlig og det døde kød skal strks fjernes for at redde så meget som mulig...
Jeg trippede lidt rundt og så tog jeg mod til mig. Ringede vagtlægen!
Forklarede situationen. Og han var mega sød - han sagde at jeg hellere må komme med det samme.
Vækkede min mand og satte ham ind i situationen. Og så kørte jeg til Hillerød hospital.
Venteværelse var stuvende fuldt.
Til sidst var det min tur - men jeg afstod og sagde at de to familier med spædbørn skal komme føre mig ind til lægen.
Man ved jo hvor hårdt de unge familier er spændt for - så kan jo en gammel efterlønner sagtens vente lidt længer. Jeg SKAL jo ikke stå tidlig op..
Og så kom jeg ind til lægen.
Puha - sikken lettelse - det var IKKE koldbrand!!
Men det største hæmaton lægen nogensinde havde set i en tå.
Han syntes aldeles ikke jeg var dum og hysterisk at ulejlige vagtlægen midt om natten - fordi det LIGNEDE koldbrand på en prik!
Og så fik jeg nogle gode råd som var stik modsat hvad min egen læge havde sagt. Med begrundelse. Så jeg gør som vagtlægen sagde.
Nej hvor er jeg letted at det ikke var koldbrand!
Så nu venter jeg fortrøstningsfuldt på at min tå bliver normal igen.
Neglen kommer at falde af. Helingsprocessen vil tage ca et halvt år - sa vagtlægen.
Men hvad - et halvt år går jo hurtigt!
Har ikke endnu ro i sjælen til at tage fat på kostomlægning.
Og det bliver nok en slem "wake up call" når jeg atter vejer mig!
Jeg har bl.a. helt alene spist en hel Halva (tyrkisk delikatesse lavet af sesamfrø og honning) - 700g!!!
Plus alt mulig andet.
Jeg trøstespiser..
Men nyder stadig af at KEDE mig og ikke lave særligt meget!
13 år29. juni 2011 kl. 11:36
Men det er vist en ret mystisk historie... Den gensidige mishandling fandt sted på den 44 åriges bopæl i en lejlighed på Murergade. Det hedder sig, at den 36 årige som havde fået alvorligt knivstik SELV skulle have gået fra Mureregade herhen til vores gade - det er 1,12 km og tager 13 minutter. Hvis man altså kan gå normalt. Vore naboer skulle angiveligt have "fundet" ham blødende her på gaden. Og kørt ham til skadestuen. I stedet for at tilkade ambulance og politi.
Meget mærkeligt!
Mon vi nogensinde finder ud af hvad som er hoved og hale på DEN historie!?