Fra BMI 33 til BMI 25 på kortest forsvarlige tid
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+solakka
Stadig glad - men her skal kæmpes med regnormsrygraden!
Stadig glad - men her skal kæmpes med regnormsrygraden!
Lavede en portion hummus i går - og "kom til" at spise den!!!
Så NU tager jeg til morgensvømning!
Vi "hørs"!
Kan I have en strålende taberdag derude!
Sól
Lavede en portion hummus i går - og "kom til" at spise den!!!
Så NU tager jeg til morgensvømning!
Vi "hørs"!
Kan I have en strålende taberdag derude!
Sól
12 år29. november 2011 kl. 06:31
solakka
Her skal kæmpes med regnormsrygraden!
Her skal kæmpes med regnormsrygraden!
Vægten flytter sig ikke sådan rigtigt...
OG HJÆLP - om syv dage skal jeg til kontrolvejning hos lægen!
Jeg kan ikke så godt skrue voldsomt op for motionen - fordi jeg er så mega træt at jeg må koncentrere mig om at få udført de nødvendige ting... kan ikke snuppe 2-3 timer daglig til ekstra motion...
Jeg har et enormt søvnbehov for tiden... TRÆT TRÆT TRÆT. Plejer ikke at blive vintertræt.. Det er måske en reaktion på den hårde periode hvor jeg ikke vidste hvorvidt Mik ville gå til...
Det NAGER mig at det lille sår bare ikke vil lukke...
Regnormsrygraden er sladig slap - kom atter til at spise en ekstra og aldeles unødvendig "natmad" i går... 4 tørrede abrikoser , en Thin Crisp med en skive Gouda ost - ARRGH! Næste gang håber jeg jeg husjer at vælge et glas blåbær-te i stedet for ;o)
Nåh - dagens dont venter! Læser lidt og kommenterer hist og pist.. men så må jeg i sving!
Vægten flytter sig ikke sådan rigtigt...
OG HJÆLP - om syv dage skal jeg til kontrolvejning hos lægen!
Jeg kan ikke så godt skrue voldsomt op for motionen - fordi jeg er så mega træt at jeg må koncentrere mig om at få udført de nødvendige ting... kan ikke snuppe 2-3 timer daglig til ekstra motion...
Jeg har et enormt søvnbehov for tiden... TRÆT TRÆT TRÆT. Plejer ikke at blive vintertræt.. Det er måske en reaktion på den hårde periode hvor jeg ikke vidste hvorvidt Mik ville gå til...
Det NAGER mig at det lille sår bare ikke vil lukke...
Regnormsrygraden er sladig slap - kom atter til at spise en ekstra og aldeles unødvendig "natmad" i går... 4 tørrede abrikoser , en Thin Crisp med en skive Gouda ost - ARRGH! Næste gang håber jeg jeg husjer at vælge et glas blåbær-te i stedet for ;o)
Nåh - dagens dont venter! Læser lidt og kommenterer hist og pist.. men så må jeg i sving!
12 år1. december 2011 kl. 07:28
silvercocker
re: Her skal kæmpes med regnormsrygraden!
Det ser da ud til at du holder dig over de 600 g grønt om dagen, som du skrev i min dagbog du ville gøre. Men hvor er de grove grønsager, udover gulerod og ært? Mht. din træthed, får du lys nok, og vitaminer nok? Husker du at få din daglige dosis latter og fjolleri, din dosis god musik til at slappe af, og husker du at tømme hovedet for tanker og bare være i nuet, når du lægger dig ned for at sove? Der er tre fulde vintermåneder tilbage, så lad ikke vintertrætheden bide sig fast allerede nu (siger jeg, som selv de her dage er mega opmærksom på at få lys, latter og korrekt placeret afslapning). Det kan da helt klart også være en forsinket reaktion på Mik's lange forløb, den livsfare han har været i og dit hårde slid for at give ham de sterile forhold han havde brug for. Der er en grund til at det er et psykisk belastende arbejde at arbejde med syge mennesker (og vores kære næsten-mennesker), for det er et stort ansvar at stå med, at vide at det mindste sløseri fra ens egen side af kan medføre døden i den man plejer. Og Mik er jo ikke en hver anden hest, han er DIN hest, din partner, ikke blot et arbejdsredskab eller en anonym hest hvis oprindelse og personlighed du ikke kender.
12 år1. december 2011 kl. 07:46
solakka
Hej Silvercocker,
jaah - dagslys får jeg jo - alt det lys man kan få her på vore bredeegarder lige nu!
Jeg er jo ude ved Mik hver dag - rider i skoven, strigler, renser sår og gymnasticerer ham udendørs... og nu som det seneste prøver jeg at muge en trillebør per dag fra folden... AV AV AV!! Kunne ikke fatte HVORFOR jeg atter havde "tandpine" i kroppen! Og så faldt femøren! Det er jo meget hårdere at muge fold end boks! Og det ikke kun fordi trillebøren skal køres gennem mudder på folden... det man samler op vejer mere og sætter sig fast i græs mv ...
Det der med latter -der ramte du plet! Der er ikke meget latter, tant og fjas i mit liv!
På musikfronten er det gået den forkerte vej siden radiostation P2 lukkede... har fundet en kanal med klassisk musik... men deres musikvalg er ret ensidigt... og så tror jeg jeg ikke har fundet helt ret bølgelængde... bilradioen springer fra 90 til 106,? - og lyden skratter af og til... Hm... bliver vist nødt til at finde ud af det der med en DAP radio...
Friske grove grøntsager bliver der ikke så mange af for tiden... De frosne suppeurter - især dem jeg købte fra Lidl indholder dog andet end gulerødder og ærter!
Hehe - grunden til jeg spiser så meget gulerødder er - Mik og jeg deler en sæk fodergulerødder fra møllen! Og de skal jo helst spises FØr de bliver for kedelige!
Det hjælper dog at skrælle gulerødderne og lægge dem i blød i koldt vand over natten - så bliver de saftspændte , crispige og lækre igen!
Vitaminer og mineraler spiser jeg i pilleform - tør ikke andet! Plus en skefuld Møllers levertran..
Trætheden er nok psykisk betinget!
Det er faktisk ikke nemt at leve et stille liv efter et meget hektisk arbejdsliv i mange år!
Mangler at blive mentalt stimuleret!
Jeg må finde på noget!
jaah - dagslys får jeg jo - alt det lys man kan få her på vore bredeegarder lige nu!
Jeg er jo ude ved Mik hver dag - rider i skoven, strigler, renser sår og gymnasticerer ham udendørs... og nu som det seneste prøver jeg at muge en trillebør per dag fra folden... AV AV AV!! Kunne ikke fatte HVORFOR jeg atter havde "tandpine" i kroppen! Og så faldt femøren! Det er jo meget hårdere at muge fold end boks! Og det ikke kun fordi trillebøren skal køres gennem mudder på folden... det man samler op vejer mere og sætter sig fast i græs mv ...
Det der med latter -der ramte du plet! Der er ikke meget latter, tant og fjas i mit liv!
På musikfronten er det gået den forkerte vej siden radiostation P2 lukkede... har fundet en kanal med klassisk musik... men deres musikvalg er ret ensidigt... og så tror jeg jeg ikke har fundet helt ret bølgelængde... bilradioen springer fra 90 til 106,? - og lyden skratter af og til... Hm... bliver vist nødt til at finde ud af det der med en DAP radio...
Friske grove grøntsager bliver der ikke så mange af for tiden... De frosne suppeurter - især dem jeg købte fra Lidl indholder dog andet end gulerødder og ærter!
Hehe - grunden til jeg spiser så meget gulerødder er - Mik og jeg deler en sæk fodergulerødder fra møllen! Og de skal jo helst spises FØr de bliver for kedelige!
Det hjælper dog at skrælle gulerødderne og lægge dem i blød i koldt vand over natten - så bliver de saftspændte , crispige og lækre igen!
Vitaminer og mineraler spiser jeg i pilleform - tør ikke andet! Plus en skefuld Møllers levertran..
Trætheden er nok psykisk betinget!
Det er faktisk ikke nemt at leve et stille liv efter et meget hektisk arbejdsliv i mange år!
Mangler at blive mentalt stimuleret!
Jeg må finde på noget!
12 år1. december 2011 kl. 08:46
Nikomath
Kære tante Sól.
Der er da ikke noget at sige til, at du er træt ovenpå den omgang, du og Mik har været igennem - alt andet ville da nærmest være unaturligt!!! Ta' den lidt med ro, sørg for frisk luft og motion (det giver jo helt sig selv, når Mik skal røres hver dag) og pas så i øvrigt lidt på dig selv og lad være med at stille for høje krav til dig selv - krop og sjæl skal have tid til at finde sig selv igen!!!
Og så må du se at få latteren og glæden ind i dit liv igen - tænk kreativt og se dig omkring i lokalsamfundet - der må da være et eller andet, der kan friste dig til at deltage??? Og hvis du nu finder noget, der samtidig kan udfordre dig mentalt - så slår du 2 fluer med et smæk :o) Ja, ja - jeg ved godt at det er let at sidde her og sige - men engang i mellem må man ud af komfortzonen og udfordre sig selv lidt... Du kan godt!!!
Tak for dine søde hilsner i min dagbog - du er altid så betænksom og positiv - det luner;o)
Knus Nikomath
Der er da ikke noget at sige til, at du er træt ovenpå den omgang, du og Mik har været igennem - alt andet ville da nærmest være unaturligt!!! Ta' den lidt med ro, sørg for frisk luft og motion (det giver jo helt sig selv, når Mik skal røres hver dag) og pas så i øvrigt lidt på dig selv og lad være med at stille for høje krav til dig selv - krop og sjæl skal have tid til at finde sig selv igen!!!
Og så må du se at få latteren og glæden ind i dit liv igen - tænk kreativt og se dig omkring i lokalsamfundet - der må da være et eller andet, der kan friste dig til at deltage??? Og hvis du nu finder noget, der samtidig kan udfordre dig mentalt - så slår du 2 fluer med et smæk :o) Ja, ja - jeg ved godt at det er let at sidde her og sige - men engang i mellem må man ud af komfortzonen og udfordre sig selv lidt... Du kan godt!!!
Tak for dine søde hilsner i min dagbog - du er altid så betænksom og positiv - det luner;o)
Knus Nikomath
12 år1. december 2011 kl. 11:58
solakka
Tak Niko
ja du har helt ret!!
Jeg havde jo egentlig tænkt at jeg skulle give en ordentlig skalle i vores lokale islandshesteklub... det gjorde jeg faktisk fem år...
Men ak - Fru Lunefulde L - hende med den enorme mås - også kaldt "henrivende L" opførte sig på en måde mod mig - så jeg til sidst løb skrigende bort.. og jeg er eller ikke så specielt sart eller nærtagende!!
Der var rod i klubbens bogføring - og den slags kan man jo ikke som voksent ansvarligt menneske se gennem fingrerne med. Ikke at jeg decideret havde mistanke nogen har taget af kassen... men jeg kan nu bare ikke stiltiende være med til den slags som best. medlem...
Så den plan røg i vasken! ØV!
Der havde jeg jo ellers kunnet bruge mange af mine kompetenser!
Lige for tiden må jeg strenge mig an og prøve at udføre husmoders opgaver i hvert fald LIDT! Min ellers så flinke og godmodoge og særdeles tålmodige husbonde har fået nok af at hænge på alt det hjemlige ganske alene.
Han truer sågar med at AFLYSE julen! Og det ville nok min datter og hendes kæreste blive meget kede af.
Og også mig sagde hunden!
Det skyldes nok (også) det pinlige faktum at jeg lod mig narre til at passe en en hel stald med 8 heste (nkl. min egen) hele 18 dage omkring sidste jul.
Jeg var så FLAD juleaften at jeg ikke magtede mere end at tage to mundfuld af juleanden - og så måtte jeg gå fra bordet midt i julemiddagen! Så træt var jeg. Havde kvalme af træthed.
Ak ja - på det sted betalte jeg en kodyl pris for fuldpasning af min hest... snøft - fik ikke engang nedlsag i prisen!!!
Jaja - jeg er nok blevet snydt og- undskyld mit grove språg - RØVRÆNDT lidt for mange gange....
Godt jeg kom væk fra det sted!
Psykopater er nu engang ret interessante! ..... DEN GANG var der rigtig meget latter og sjov i mit liv. Psykopatens unge søn var mig en virkelig god kammerat - og rigtig god at få tanten til at grine! Ham savner jeg rigtig meget!
Nåh - nu snyder jeg lidt igen - sidder her og hygger ved pc-en istedet for at lege med STØVSUGEREN!!!
ja du har helt ret!!
Jeg havde jo egentlig tænkt at jeg skulle give en ordentlig skalle i vores lokale islandshesteklub... det gjorde jeg faktisk fem år...
Men ak - Fru Lunefulde L - hende med den enorme mås - også kaldt "henrivende L" opførte sig på en måde mod mig - så jeg til sidst løb skrigende bort.. og jeg er eller ikke så specielt sart eller nærtagende!!
Der var rod i klubbens bogføring - og den slags kan man jo ikke som voksent ansvarligt menneske se gennem fingrerne med. Ikke at jeg decideret havde mistanke nogen har taget af kassen... men jeg kan nu bare ikke stiltiende være med til den slags som best. medlem...
Så den plan røg i vasken! ØV!
Der havde jeg jo ellers kunnet bruge mange af mine kompetenser!
Lige for tiden må jeg strenge mig an og prøve at udføre husmoders opgaver i hvert fald LIDT! Min ellers så flinke og godmodoge og særdeles tålmodige husbonde har fået nok af at hænge på alt det hjemlige ganske alene.
Han truer sågar med at AFLYSE julen! Og det ville nok min datter og hendes kæreste blive meget kede af.
Og også mig sagde hunden!
Det skyldes nok (også) det pinlige faktum at jeg lod mig narre til at passe en en hel stald med 8 heste (nkl. min egen) hele 18 dage omkring sidste jul.
Jeg var så FLAD juleaften at jeg ikke magtede mere end at tage to mundfuld af juleanden - og så måtte jeg gå fra bordet midt i julemiddagen! Så træt var jeg. Havde kvalme af træthed.
Ak ja - på det sted betalte jeg en kodyl pris for fuldpasning af min hest... snøft - fik ikke engang nedlsag i prisen!!!
Jaja - jeg er nok blevet snydt og- undskyld mit grove språg - RØVRÆNDT lidt for mange gange....
Godt jeg kom væk fra det sted!
Psykopater er nu engang ret interessante! ..... DEN GANG var der rigtig meget latter og sjov i mit liv. Psykopatens unge søn var mig en virkelig god kammerat - og rigtig god at få tanten til at grine! Ham savner jeg rigtig meget!
Nåh - nu snyder jeg lidt igen - sidder her og hygger ved pc-en istedet for at lege med STØVSUGEREN!!!
12 år1. december 2011 kl. 15:50
solakka
Laveste vægt = højdepunkter!
Laveste vægt = højdepunkter! JUBII under 80 i dag!
Vægten var sød her til morgen: 79,5 kg
tjekkede lige - senest jeg kom så langt ned var den 22.april.20011
Jeg har en rigtig vaskeægte JO-JO vægt... ARGH!!
Sådan her ser det madital-historisk ud
Over 90kg startvægt december 2005
64,3 kg 15.aug 2006
så op at ringe igen... 88 -89 kg
60,0 kg 20. juli 2009
så op at ringe igen... 87 ...89 kg
79,4 kg 22 april 2011
næsten stilstand
78,2kg 2. maj 2011
så opad igen.... grrr
TADA endelig atter under 8-tallet!!!
Nu må jeg altså holde fokus på at komme under 7-tallet!
Vægtvedligehold er IKKE min staærke side!
Vægten var sød her til morgen: 79,5 kg
tjekkede lige - senest jeg kom så langt ned var den 22.april.20011
Jeg har en rigtig vaskeægte JO-JO vægt... ARGH!!
Sådan her ser det madital-historisk ud
Over 90kg startvægt december 2005
64,3 kg 15.aug 2006
så op at ringe igen... 88 -89 kg
60,0 kg 20. juli 2009
så op at ringe igen... 87 ...89 kg
79,4 kg 22 april 2011
næsten stilstand
78,2kg 2. maj 2011
så opad igen.... grrr
TADA endelig atter under 8-tallet!!!
Nu må jeg altså holde fokus på at komme under 7-tallet!
Vægtvedligehold er IKKE min staærke side!
12 år2. december 2011 kl. 06:28
biologi c
re: Laveste vægt = højdepunkter!
du har vist at du kan tabe dig. nu mangler du bare at lærer at holde vægten stabil.
du kunne fx. holde vægten stabil i december.
det ville være flot med lidt stabilitetstræning.
selvom du har jojovægt så prøv at få toppene mindre hver gang. flyt din max vægt nedad hver gang bare lidt. så kan udsvingende være lige meget.
du kunne fx. holde vægten stabil i december.
det ville være flot med lidt stabilitetstræning.
selvom du har jojovægt så prøv at få toppene mindre hver gang. flyt din max vægt nedad hver gang bare lidt. så kan udsvingende være lige meget.
12 år2. december 2011 kl. 08:33
Katj (slettet)
re: Laveste vægt = højdepunkter!
skide flot Sol!! Må give biologic ret... du kan jo tabe dig - så skal du bare finde stabilitetsbalancen - men altså ved jo godt det er skide svært når man godt kan lide mad!!! kender den kamp ALT for godt!
Det er i øvrigt jagtsæson for regnorme.. ;) så håber din bliver snuppet . Men vil sige at det jo handler om viljestyrke og den er ikke altid lige holdbar - så alle de der slankefidus eksperter siger joogså, at man skal lade være med at havedet i huset ... så er der mere kraft at give af til at stå i mod med når man er ude..
tak for besøget i min tråd - det er jeg rigtig glad for - at vide der kommer nogen ´forbi!
god weekend
Kram
Katj
Det er i øvrigt jagtsæson for regnorme.. ;) så håber din bliver snuppet . Men vil sige at det jo handler om viljestyrke og den er ikke altid lige holdbar - så alle de der slankefidus eksperter siger joogså, at man skal lade være med at havedet i huset ... så er der mere kraft at give af til at stå i mod med når man er ude..
tak for besøget i min tråd - det er jeg rigtig glad for - at vide der kommer nogen ´forbi!
god weekend
Kram
Katj
12 år2. december 2011 kl. 08:50
I en sauna SKAL man smide vand på stenene - eller bliver det for tørt..
Jeg bruger HALO-kabinen - for 20 kr får man 25 minutter IR stråler på hele kroppen. Den del af solstrålene som varmer men ikke bruner (branker) er de infrarøde stråler =IR.
Og så synes jeg dampbadet er OK.
"Saunaen" undgår jeg. Den bruger folk som varmestue og for at tørre op...
Helt klart er det bedre med friske grove grøntsager og råkost - så hatten af for dig!
Jeg er bare så meget i underskud med energi og tid at jeg tager den nemme genvej via de frosne. Og jeg er ikke løbet helt træt i sortimentet! Bedst kan jeg lide suppeurterne og de grove rodfrugter.
Desværre er min favorit udgået ur sortimentet - det var vist Bretagne blandning".
NEJ - vi kan IKKE have konfekt, eller råvarer til konfekt i huset!!! Min rygrad holder ikke til det!
Vi kan heller ikke have hjemmelavede ostekiks uden at jeg rå-æder!
Jeg skal bare lade være med at købe den slags, eller bage for den sags skyld.
Så kan jeg styre mig!
Indtil nu går det fint! Første dag gik - og så skal jeg "kun" gentage succéen!
jeg ved at jeg kan og jeg ved at jeg VIL!