Step by step 2013

Du læser en tråd i debat > vægttab

GND: Tak, er også selv super tilfreds og totalt lettet. Men jo, jeg har sparet mig selv for så meget unødig frustration, så det var helt klart det rigtige at gøre. Og det ikke at vide hvad jeg vejede i den periode, var faktisk ikke så slemt, da al fokus jo lå et andet sted.
Og hvad din vægt angår, så tror jeg den falder igen, væske i kroppen, holder jo aldrig særlig længe :)
11 år31. oktober 2013 kl. 08:54
Emmi

Alder/fødselsdag (så vi kan sige tillykke): 37år
Højde: 175 cm
Mål: Max 68,5-69kg (3/6-13 vægt: 70kg)

Uge 1 til uge 13 :
Vægt mandag d. 3. juni.: 70kg- 68,1kg
Vægt torsdag d. 6. juni.: 69,9kg ( var nede på 69kg igår- men har været til stor fødselsdag)

Uge 22:
Vægt onsdag d. 30. oktober: 68,9kg
Vægt fredag d. 1. november: 68,9kg

Tabt uge 22: 0kg

Tabt i alt: -1100g

Vægten er rimelig.. Havde sådan en go uge i sidste uge- det er denne ikke. Jeg er præget af crawings og væskeophobning og lille rygrad- og det skyldes ikke mens. Det er formentlig stress. Jeg ved jeg kommer tilbage- men ligenu er det bare øv. Jeg spiser ikke sundt- fokus er for nu at holde vægten..
11 år1. november 2013 kl. 09:04
Emmi: At fokusere på at holde vægten, er også det bedst man kan gøre, når man kan mærke, at tingene ikke helt går som planlagt :)
11 år2. november 2013 kl. 17:21
Loki Harme

Alder/fødselsdag (så vi kan sige tillykke):
Højde: 165 cm
Mål: Max 57

startvægt torsdag d. 31 Oktober: 57,4

uge 1:
Vægt onsdag d. 4 November: 56,7
Vægt fredag d. 7. november:

Hold da op, et huk ned af, det havde jeg slet ikke regnet med, eftersom jeg har været på sushibar i weekenden og bare spist mig en pukkel på... Det må jeg nok sige, positivt overrasket. Hold da op. Nu må vi se om det holder, eller om det bare er vægten der svinger, og jeg tilfældigvis vejede mig, da den svingede helt ned.
11 år4. november 2013 kl. 07:17
re:
Loki Harme: Sådan! Det var da en dejlig overraskelse efter at komme i gang igen efter eksamensræset :-)

Du ligger jo under dit mål, men har du tænkt over, hvor din grænse skal ligge for hvad du mindst må veje eller er du slet ikke der endnu?
11 år4. november 2013 kl. 14:09
re: Gravid vægt uge 19
Girl Next Door

26. juli 1979/ 34 år
Højde: 172 cm
Mål: max. veje 75 kg april 2014

Startvægt 14. juli: 59,2 kg

Uge 16:
Mandag d. 14. oktober: 64,2 kg
Torsdag d. 17. oktober: 64,1 kg

Uge 17:
Mandag d. 21. oktober 2013: 64,3 kg
Torsdag d. 24. oktober 2013: 65,5 kg

Uge 18:
Mandag d. 28. oktober 2013: 65,1 kg
Torsdag d. 31. oktober 2013: 66,5 kg

Uge 19:
Mandag d. 4. november 2013: 66,1 kg
Torsdag d. 7. november 2013:

Taget på i alt: + 6,9 kg
11 år4. november 2013 kl. 14:11
Mange tak GND, og også selv rigtig stolt og så glad for det. Jeg har ingen ide, om hvad jeg skal gøre nu. Lige siden jeg kom ned under 62, har det altid været "60, og så skal jeg ikke tabe mig mere. 59, og så skal jeg aldrig tabe mig mere 58 (...)" Har aldrig rigtig kendt andet end, hele den der "tab dig til næste mål, " mentalitet. Så inderst inde, har jeg også en lille stemme, der råber "længere ned i vægt!" Men samtidig så siger min sunde fornuft, at jeg brude ikke komme længere ned. Jeg burde være tilfreds.
11 år5. november 2013 kl. 06:57
Emmi

Alder/fødselsdag (så vi kan sige tillykke): 37år
Højde: 175 cm
Mål: Max 68,5-69kg (3/6-13 vægt: 70kg)

Uge 1 til uge 13 :
Vægt mandag d. 3. juni.: 70kg- 68,1kg
Vægt torsdag d. 6. juni.: 69,9kg ( var nede på 69kg igår- men har været til stor fødselsdag)

Uge 22:
Vægt onsdag d. 30. oktober: 68,9kg
Vægt fredag d. 1. november: 68,9kg

Uge23:
Vægt tirsdag d. 5. November: 69,6kg

Tabt uge 22: 0kg

Tabt i alt: -1100g

Vægten og min krop står ikke mål med min indsats øv. Jeg er fortsat præget af crawings og væskeophobning og lille rygrad- både pga mens og formentlig stress..
Dejligt for jer andre i er tilfredse:)
11 år5. november 2013 kl. 07:03
re:
Loki Harme:
I sin tid - for snart maange år siden ;-) - da jeg ville ned i vægt, var jeg vildt tilfreds, da jeg havnede på 65 kg. Så gik der noget tid og en dag så jeg mig i et spejl, mens jeg sad ned. Så ville jeg veje mindre.

Da jeg kom ned på 60 kg var jeg pavestolt og kunne bedre og bedre li min krop. Jeg følte mig ikke tyk mere - for første gang i mit liv. Så begyndte jeg at skulle kæmpe for vægten. Den begyndte at snige sig opad igen. Efter at have vejet lidt mere i en periode stødte jeg på LCHF og lagde hele min kost om. Og så faldt vægten igen - ligesom den har gjort ved dig nu her. Da jeg vejede 58 kg ramte jeg min ønskevægt of all times. Det var helt vildt. Men vægten blev ved med at gå nedad og jeg opdagede, at på 56 kg havde jeg det bedst.
Da vægten så til gengæld på et tidspunkt røg under 55 kg var jeg ikke et sekund i tvivl om, at dét havde jeg ikke lyst til at veje. Jeg følte mig for tynd og ikke godt tilpas.

Da jeg så ville være gravid tog jeg langsomt lidt mere på så jeg gik fra 56 kg til 59 kg. Og det var faktisk rigtig svært. Jeg kunne igen tydeligt mærke at min gode vægt var omkring 56 kg. 58 føltes af for meget.

My point being... Jeg tror at når du rent faktisk er tilfreds - og ikke bare BURDE være tilfreds (hvad hjælper det dig at du burde have det sådan, når du ikke har det sådan?) - så vil du automatisk få vægten til at stoppe. Det samme gælder modsatte vej, når man når det punkt, hvor indsatsen er for krævende i forhold til, hvad man får ud af vægten. Så stopper det som regel også.

Som forbehold skal lige siges, at det selvfølgelig ikke gælder, hvis man har et forkert selvbillede, er spiseforstyrret, har problemer der gør at man taber sig ufrivilligt, eller ser noget helt andet i spejlet end det man egentlig gør. Men det har jeg nu heller ikke på fornemmelsen af at du er ude i ;-)

Ved ikke om det giver mening, det jeg skriver, og om det også gælder for dig. Jeg syntes i hvert fald det var rigtig rart at gå processen igennem, fordi jeg lærte, at jeg rent faktisk har en grænse for, hvor tynd jeg vil være - og også sagtens kan mærke, hvilken vægt jeg har det bedst med.

11 år5. november 2013 kl. 10:52
re:
Emmi:
Øv, hvor træls for dig at vægten ikke belønner din indsats.
Det lyder til at du har meget om ørerne for tiden og at det er med til at spænde lidt ben for den vægt, du gerne vil have. Håber det bliver bedre igen snart :-)
11 år5. november 2013 kl. 10:53

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });