Step by step 2013

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: NY START - uge 12
GND:
Hvis du har regelmæssig mens så er der ingen fare ift din vægt:-)
Det er vigtigt at få nok fedtstoffer ift hormonproduktion- men ift hvbad du fortæller ang kost tror jeg ikke det er et problem vel?
Du træner heller ikke vildt meget, som også kan have betydning.
Problemet er at man blir ret kuldret når først man gerne vil være gravid- kender jeg i hvertfald fra mig selv- og blir bekymret for en masse ting. Lige nu er du der hvor du er bange for om du nu kan blive gravid, hvornår osv..
Når du så er gravid er du bange for om den nu sidder fast.
Når du så mærker liv er du bange for om du nu mærker nok liv..
Sådan fortsætter det- også efter bebs er kommet ud- en stor bekymring;-)
(taler selvfølgelig kun af egen efranig her;-))
11 år13. juni 2013 kl. 13:37
Fedt, at du har tabt dig selvom, du synes at du spiser for meget slik. Virker til at du er på rette vej igen efter den periode, hvor det var så svært at få vægten til at makke ret :-) Dejligt for dig, Emmi :-)
11 år13. juni 2013 kl. 13:43
re: Vægtindtastning
Jeg vil forsat bruge det herinde tænker jeg. Da jeg gerne vil holde øje med vægten. Den skal ikke bare flyve total i vejret. :)

Jeg ville ikke kunne undvære at følge med i dit og andres liv. Det er jo blevet en del af en. :)
11 år13. juni 2013 kl. 18:49
Emmi:

Tak for de opmuntrende ord - og DU HAR BRE SÅ RET :-D

Jeg er lige præcis i den fase, hvor jeg er nervøs for, om jeg overhovedet kan blive gravid. Og alle de andre ting har jeg også snust lidt til, da jeg fik en masse symptomer, som så viste sig at være falske.

At slå koldt vand i blodet ;-)

MillerV: dejligt at du bliver her - det er jeg rigtig glad for :-)
11 år13. juni 2013 kl. 18:56
re: Vægtindtastning
GND, lægen sagde i dag velkommen til bekymringernes tid. Fra nu af vil du bekymre dig og det kunne være over alt. :)

Jeg er er allerede begyndt. Mon lille prik bliver der. Pyh meget kan nå at gå galt og vil gære alt for det ikke sker. :/
Lægen og jeg kom frem til jeg er 5+2 i dag. Intet er rigtig sikkert før efter 12. uge siger de kloge.
11 år13. juni 2013 kl. 19:05
Gravid vægt
MillerV

1/2-89 - 24 år.
Højde: 168 cm
Mål: Ikke at tage for meget unødigt på de næste 8 måneder
Startvægt den 13/6-13: 62,1 kg.

Uge 1:
Torsdag d. 13. juni: 62,1 kg.

Taget på: 0 kg.
11 år13. juni 2013 kl. 19:10
re: Gravid vægt
Hvor er det dejligt at lægen bekræftede graviditeten :-) Og ja... hvordan kan man snart andet end at bekymre sig for alt muligt. Knap er man et skridt videre før næste bekymring dukker op ;-)

Har du en plan/ønsker for hvordan du vil holde vægten og ved du sådan ca. hvor meget/lidt du må tage på hen ad vejen?
11 år13. juni 2013 kl. 19:41
Ja det var rart med bekræftelse. :)
Det er jo det, det ene tager det andet. :P

Har ingen planer lagt, tager det som det kommer. Men siden du gav mig giver et godt billede på hvor meget man "bør" tage på. :)
11 år13. juni 2013 kl. 19:45
Jeg var faktisk noget overrasket over, hvor lidt man egentlig bør tage på de første tre måneder. Kan sagtens forstå at det hurtigt kan løbe løbsk - og jeg ved allerede nu, at når det engang bliver min tur, så skal jeg passe på at det ikke ender med en undskyldning, der hedder at tænk, hvis baby ikke får det den skal ;-D
11 år13. juni 2013 kl. 20:59
Hej MillerV

Jeg tillader mig at komme med et par beroligende ord :-)
Første graviditet tog jeg 21 kg på. Fra 60 til 81. Jeg var stor som et hus. Spiste sundt men dog en del slik og is. Desuden var jeg plaget af væske fra uge 20. 3 måneder efter fødslen var de af igen og kroppen fandt tilbage til sit gamle jeg. Anden graviditet tog jeg 15 kg. på. Jeg var mere påpasselig og havde mulighed for mere barsel og pressede ikke mig selv så hårdt. Fik svømmet osv. ( første gang arbejdede jeg 50 timer om ugen indtil 3 uger før fødsel, det kan ikke anbefales ). Jeg vejede 2. gang 58 kg. da jeg blev gravid. Jeg tænkte juhu nu smider jeg det nok hurtigere 2. gang, men nej det tog cirka samme tid af komme kg. til livs som 1. gang. Jeg Ammede fuldt 4 måneder begge gange om som supplement til de 6-7 måneder. Jeg tænker derfor, at hvis man bare er lidt fornuftig og ikke sætter sig i et hjørne og spiser snøfler hver aften, så tager man det på som kroppen har brug for, for at amme barnet efter også. Det er det jeg hører fra veninderne også. Der hvor man skal passe på er efter fødslen, hvis man ligesom ikke lader kroppen smide kg det første år, så bliver de nemt hængende. Men spis med måde og rør dig lidt og så nyd god mad, det er den eneste gang i en kvindes liv vi sådan rigtigt kan gøre det med god samvittighed. Jeg glædede mig fx. til den gode mad, når vi skulle i byen på en anden måde end før, fordi vin og øl var bandlyst. I dag 3 år efter sidste fødsel, vejer jeg pt. 56 kg. Men jeg kæmper ligesom alle andre. Tager nemt på. Men I en graviditet skal det med maden ikke fylde det hele, lad fornuften råde og nyd så en af de (få) glæder der er tilbage MADEN. Det skal nok gå rigitg fint og tillykke :-)
11 år14. juni 2013 kl. 07:34

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });