#131 af Loki Harme (slettet)
Step by step 2013
Du læser en tråd i debat > vægttabLoki Harme (slettet)
re: 1. vejedag - 7. uge
Tror også, at det er den første jeg falder i ved. Og det er jo bare trælst, for så får man brudt den gode rytme!
11 år4. marts 2013 kl. 16:38
MillerV
re: 1. vejedag - 10. uge
MillerV
1/2-89 - 23 år (Snart 24)
Højde: 168 cm
Mål: 60 og gerne under.
Startvægt den 31/12-12: 61,7 kg
Uge 1:
Vægt mandag d. 31. dec.: 61,7 kg
Vægt torsdag d. 3. jan.: 62,5 kg
Uge 2:
Vægt mandag d. 7. jan.: 61,7 kg
Vægt torsdag d. 10. jan.: 60,8 kg
Uge 3:
Vægt mandag d. 14. jan.: 60,9 kg
Vægt torsdag d. 17. jan.: 61,0 kg
Uge 4:
Vægt mandag d. 21. jan.: 62,1 kg
Vægt torsdag d. 24. jan.: 61,6 kg
Uge 5:
Vægt mandag d. 28. jan.: 62,1 kg
Vægt torsdag d. 31. jan.: 61,0 kg
Uge 6:
Vægt mandag d. 4. feb.: 62,3 kg
Vægt torsdag d. 7. feb.: 62,0 kg
Uge 7 + 8:
Ingen vejning
Uge 9:
Vægt mandag d. 25. feb.: 63,4 kg
Vægt onsdag d. 27. feb.: 62,5 kg
Vægt torsdag d. 28. feb.: 62,7 kg
Uge 10:
Vægt mandag d. 4. mar.: 63,5 kg
Vægt tirsdag d. 5. mar.: 63,2 kg
Vægt torsdag d. 7. mar.:
Vægt ændring: + 1,5 kg
Jeg må finde en gulerod for at kunne få vægten til at gå ned. Målet er at ramme 59,5 den 5. maj hvor vi skal til en konfirmation. Altså 3,7 kg på 62 dage. Det burde kunne lade sig gøre. Men jeg skal finde mig en gulerod?? Hjælp søges. (Sidst jeg gjorde det fik jeg 1000 til tøj fra kæresten)
1/2-89 - 23 år (Snart 24)
Højde: 168 cm
Mål: 60 og gerne under.
Startvægt den 31/12-12: 61,7 kg
Uge 1:
Vægt mandag d. 31. dec.: 61,7 kg
Vægt torsdag d. 3. jan.: 62,5 kg
Uge 2:
Vægt mandag d. 7. jan.: 61,7 kg
Vægt torsdag d. 10. jan.: 60,8 kg
Uge 3:
Vægt mandag d. 14. jan.: 60,9 kg
Vægt torsdag d. 17. jan.: 61,0 kg
Uge 4:
Vægt mandag d. 21. jan.: 62,1 kg
Vægt torsdag d. 24. jan.: 61,6 kg
Uge 5:
Vægt mandag d. 28. jan.: 62,1 kg
Vægt torsdag d. 31. jan.: 61,0 kg
Uge 6:
Vægt mandag d. 4. feb.: 62,3 kg
Vægt torsdag d. 7. feb.: 62,0 kg
Uge 7 + 8:
Ingen vejning
Uge 9:
Vægt mandag d. 25. feb.: 63,4 kg
Vægt onsdag d. 27. feb.: 62,5 kg
Vægt torsdag d. 28. feb.: 62,7 kg
Uge 10:
Vægt mandag d. 4. mar.: 63,5 kg
Vægt tirsdag d. 5. mar.: 63,2 kg
Vægt torsdag d. 7. mar.:
Vægt ændring: + 1,5 kg
Jeg må finde en gulerod for at kunne få vægten til at gå ned. Målet er at ramme 59,5 den 5. maj hvor vi skal til en konfirmation. Altså 3,7 kg på 62 dage. Det burde kunne lade sig gøre. Men jeg skal finde mig en gulerod?? Hjælp søges. (Sidst jeg gjorde det fik jeg 1000 til tøj fra kæresten)
11 år5. marts 2013 kl. 14:43
Loki Harme (slettet)
re: 1. vejedag - 10. uge
Hvad med, at din gulerod bliver et rigtig fedt sæt tøj, eller tilbehør, som du evt længe har ønsket, som du så, kan have på til konfirmationen?
11 år5. marts 2013 kl. 17:10
Loki Harme (slettet)
2. vejedag - 7. uge
Loki Harme
Alder/fødselsdag: 20, 13-07-92
Højde: 165 cm
Mål: 60
Startvægt den 21-01-13: 64,3
Uge 1:
Vægt mandag d. 21 jan.: 64,3
Vægt torsdag d. 24 . jan.: 63.6
Uge 2:
Vægt mandag d. 28 jan.: 63,6
Vægt torsdag d. 31 . jan: 64,0
Uge 3:
Vægt mandag d. 4 feb.: 62,8
Vægt torsdag d. 7 . feb: 63,4
uge 4
Vægt mandag d. 11 feb.: 62,7
Vægt torsdag d. 14 . feb:63,1
uge 5
Vægt mandag d. 18 feb.: 62,7
Vægt torsdag d. 21 . feb: 62,3
uge 6
Vægt mandag d. 25 feb.: 62,8
Vægt fredag d. 29. feb: 62,4
uge 7
Vægt mandag d. 4 mar.: 62,9
Vægt torsdag d. 7. mar:62,3
Tabt uge 1: -0,7
Tabt uge 2: + 0,4
tabt uge 3: - 0,6
tabt uge 4: - 0,3
tabt uge 5: -0,8
tabt uge 6: +0,1
tabt uge 7: -0,1
tabt i alt: - 2,0
Så er jeg ved at være lidt på sporet igen. Og det var endda til trods for, at jeg holdt forårshygge med nogle veninder i går, hvor der både var kiks, muffins og øl på menuen. Nu må vi se, om jeg er lige så heldig i morgen, for i dag, skal jeg mødes med studiegruppen, og der skal vi have kage
Alder/fødselsdag: 20, 13-07-92
Højde: 165 cm
Mål: 60
Startvægt den 21-01-13: 64,3
Uge 1:
Vægt mandag d. 21 jan.: 64,3
Vægt torsdag d. 24 . jan.: 63.6
Uge 2:
Vægt mandag d. 28 jan.: 63,6
Vægt torsdag d. 31 . jan: 64,0
Uge 3:
Vægt mandag d. 4 feb.: 62,8
Vægt torsdag d. 7 . feb: 63,4
uge 4
Vægt mandag d. 11 feb.: 62,7
Vægt torsdag d. 14 . feb:63,1
uge 5
Vægt mandag d. 18 feb.: 62,7
Vægt torsdag d. 21 . feb: 62,3
uge 6
Vægt mandag d. 25 feb.: 62,8
Vægt fredag d. 29. feb: 62,4
uge 7
Vægt mandag d. 4 mar.: 62,9
Vægt torsdag d. 7. mar:62,3
Tabt uge 1: -0,7
Tabt uge 2: + 0,4
tabt uge 3: - 0,6
tabt uge 4: - 0,3
tabt uge 5: -0,8
tabt uge 6: +0,1
tabt uge 7: -0,1
tabt i alt: - 2,0
Så er jeg ved at være lidt på sporet igen. Og det var endda til trods for, at jeg holdt forårshygge med nogle veninder i går, hvor der både var kiks, muffins og øl på menuen. Nu må vi se, om jeg er lige så heldig i morgen, for i dag, skal jeg mødes med studiegruppen, og der skal vi have kage
11 år7. marts 2013 kl. 07:38
Girl next door
re: 2. vejedag - 10. uge
Girl Next Door
26. juli 1979/ 33 år
Højde: 172 cm
Mål: 55 - 56 kg
Startvægt den 31/12-12: 57,9 kg
Uge 6:
Vægt mandag d. 4. febr.: 56,4 kg
Vægt torsdag d. 7. febr.: 55,9 kg
Uge 7:
Vægt mandag d. 11. febr.: 55,8 kg
Vægt onsdag d. 13. febr.: 57,0 kg
Vægt torsdag d. 14. febr.: 56,0 kg
Uge 8:
Vægt mandag d. 18. febr.: 58,4 kg
Vægt torsdag d. 21. febr.: 56,4 kg
Uge 9:
Vægt mandag d. 25. febr.: 57,2 kg
Vægt torsdag d. 28. febr.: 56,9 kg
Uge 10:
Vægt mandag d. 4. marts: 56,7 kg
Vægt torsdag d. 7. marts: 56,6 kg
Tabt uge 1: --
Tabt uge 2: -1,7 kg
Tabt uge 3: - 1,0 kg
Tabt uge 4: + 0,8 kg
Tabt uge 5: + 0,6 kg
Tabt uge 6: - 0,7 kg
Tabt uge 7: + 0,1 kg
Tabt uge 8: + 0,4 kg
Tabt uge 9: + 0,5 kg
Tabt uge 10: - 0,3 kg
Tabt i alt: - 1,3 kg
Jeg har vist et noget urealistisk forhold til min vægt for tiden. Synes bare jeg tager på og på, men i virkeligheden så tror jeg, at vægten bare er lidt plus minus omkring det samme tal. Måske er det vedligehold? Jeg ved det ikke... Vil bare gerne lige smide det der på maven, som igen er dukket op sammen med 1½ kg "for meget". Finpudsning, men irriterende nok alligevel.
26. juli 1979/ 33 år
Højde: 172 cm
Mål: 55 - 56 kg
Startvægt den 31/12-12: 57,9 kg
Uge 6:
Vægt mandag d. 4. febr.: 56,4 kg
Vægt torsdag d. 7. febr.: 55,9 kg
Uge 7:
Vægt mandag d. 11. febr.: 55,8 kg
Vægt onsdag d. 13. febr.: 57,0 kg
Vægt torsdag d. 14. febr.: 56,0 kg
Uge 8:
Vægt mandag d. 18. febr.: 58,4 kg
Vægt torsdag d. 21. febr.: 56,4 kg
Uge 9:
Vægt mandag d. 25. febr.: 57,2 kg
Vægt torsdag d. 28. febr.: 56,9 kg
Uge 10:
Vægt mandag d. 4. marts: 56,7 kg
Vægt torsdag d. 7. marts: 56,6 kg
Tabt uge 1: --
Tabt uge 2: -1,7 kg
Tabt uge 3: - 1,0 kg
Tabt uge 4: + 0,8 kg
Tabt uge 5: + 0,6 kg
Tabt uge 6: - 0,7 kg
Tabt uge 7: + 0,1 kg
Tabt uge 8: + 0,4 kg
Tabt uge 9: + 0,5 kg
Tabt uge 10: - 0,3 kg
Tabt i alt: - 1,3 kg
Jeg har vist et noget urealistisk forhold til min vægt for tiden. Synes bare jeg tager på og på, men i virkeligheden så tror jeg, at vægten bare er lidt plus minus omkring det samme tal. Måske er det vedligehold? Jeg ved det ikke... Vil bare gerne lige smide det der på maven, som igen er dukket op sammen med 1½ kg "for meget". Finpudsning, men irriterende nok alligevel.
11 år7. marts 2013 kl. 09:55
Girl next door
Motivation og tanker.
MillerV:
Jeg kom lidt til at tænke på det der med motivation og hvor den kommer fra. Det er jo egentlig noget lidt mærkeligt noget - nogle gange er den der og andre gange ikke. Ikke desto mindre er det jo noget vi på en eller anden måde selv kan styre ved hjælp af tankestyring.
Så det jeg egentlig bare vil sige er, at når motivationen mangler, så må det - tænker jeg - skyldes, at vores tanker og handlinger ikke hænger sammen. Der er en kløft i mellem de to. og samtidig er der en slags ønske, måske ligefrem et ideal, som vi gerne vil være, noget vi ønsker at opnå. F.eks., at vi gerne vil tabe så og så meget inden den og den tid. Men vi har svært ved at gøre indsatsen. Så måske er idealet for langt fra virkeligheden? Kløften mellem ønsket og målet er for stor og det hænger ikke helt sammen.
Giver det mening det jeg siger?
For mit eget vedkommende vil det f.eks. sige at mit ønske om at smide de sidste 1½ kg hurtigst muligt ikke harmonerer med virkeligheden, fordi jeg på nuværende tidspunkt er optaget af andre ting, jeg er en lille smule stresset generelt og har svært ved at mærke mig selv. Og jeg ved jo af erfaring, at for at jeg kan tabe mig, så må jeg være i kontakt med mig selv. Dette kunne jo være en grund til at min motivation ikke er så stor, som den til tider er/har været.
Jeg tænker, at vi sagtens kan ændre situationen og dermed motivationen. Hvis jeg f.eks. sørger for at skabe rammerne, som gør et vægttab muligt for mig, så vil motivationen også komme fordi forholdene er optimale og dét er noget, der iværksætter mit ønske/behov.
Summasummarum: Hvis du skal have motivationen til at udfre dit projekt er du nødt til at sørge for at rammerne for succes er der. Hvad skal der til for at du kan lykkes med dit projekt? Er det realistisk? Har du pt muligheden for at gøre det?
Ved ikke om det give mening det jeg har skrevet eller om det vitterligt er sådan, men tænkte jeg ville dele de spæde tanker omkring motivation. Måske de kan bruges - måske ikke ;-)
Jeg kom lidt til at tænke på det der med motivation og hvor den kommer fra. Det er jo egentlig noget lidt mærkeligt noget - nogle gange er den der og andre gange ikke. Ikke desto mindre er det jo noget vi på en eller anden måde selv kan styre ved hjælp af tankestyring.
Så det jeg egentlig bare vil sige er, at når motivationen mangler, så må det - tænker jeg - skyldes, at vores tanker og handlinger ikke hænger sammen. Der er en kløft i mellem de to. og samtidig er der en slags ønske, måske ligefrem et ideal, som vi gerne vil være, noget vi ønsker at opnå. F.eks., at vi gerne vil tabe så og så meget inden den og den tid. Men vi har svært ved at gøre indsatsen. Så måske er idealet for langt fra virkeligheden? Kløften mellem ønsket og målet er for stor og det hænger ikke helt sammen.
Giver det mening det jeg siger?
For mit eget vedkommende vil det f.eks. sige at mit ønske om at smide de sidste 1½ kg hurtigst muligt ikke harmonerer med virkeligheden, fordi jeg på nuværende tidspunkt er optaget af andre ting, jeg er en lille smule stresset generelt og har svært ved at mærke mig selv. Og jeg ved jo af erfaring, at for at jeg kan tabe mig, så må jeg være i kontakt med mig selv. Dette kunne jo være en grund til at min motivation ikke er så stor, som den til tider er/har været.
Jeg tænker, at vi sagtens kan ændre situationen og dermed motivationen. Hvis jeg f.eks. sørger for at skabe rammerne, som gør et vægttab muligt for mig, så vil motivationen også komme fordi forholdene er optimale og dét er noget, der iværksætter mit ønske/behov.
Summasummarum: Hvis du skal have motivationen til at udfre dit projekt er du nødt til at sørge for at rammerne for succes er der. Hvad skal der til for at du kan lykkes med dit projekt? Er det realistisk? Har du pt muligheden for at gøre det?
Ved ikke om det give mening det jeg har skrevet eller om det vitterligt er sådan, men tænkte jeg ville dele de spæde tanker omkring motivation. Måske de kan bruges - måske ikke ;-)
11 år7. marts 2013 kl. 10:06
Girl next door
re: 2. vejedag - 7. uge
Loki Harme:
Dejligt at det går den rigtige veje igen - og skønt at vægten arter sig på trods af hygge :-)
Dejligt at det går den rigtige veje igen - og skønt at vægten arter sig på trods af hygge :-)
11 år7. marts 2013 kl. 10:07
JK91
Loki Harme;
Jeg kan se vi er nogenlunde jævnaldrende og næsten lige høje, så ville lige spørge dig hvor mange kalorier du ca spiser om dagen? Og hvad med motion? Kan næsten forstå du også er studerende ;)
Dit vægttab går i hvert fald fint nedad, så ville bare lige se, om du gjorde det anderledes end mig, for mit vægttab er mere eller mindre gået i stå.
Jeg kan se vi er nogenlunde jævnaldrende og næsten lige høje, så ville lige spørge dig hvor mange kalorier du ca spiser om dagen? Og hvad med motion? Kan næsten forstå du også er studerende ;)
Dit vægttab går i hvert fald fint nedad, så ville bare lige se, om du gjorde det anderledes end mig, for mit vægttab er mere eller mindre gået i stå.
11 år7. marts 2013 kl. 10:08
Loki Harme (slettet)
Mange tak GND :D
Miller; Jeg tror GND har ret. En ting er, hvad man ønsker sig, og en anden ting, hvad man har tid/råd/overskud til. Det, som jeg tror, føre til det bedste resultat, både fysik og mentalt, er at finde ud af, hvad der adskiller de to ting, idealet og det realle, og se finde en måde, hvorpå man kan få det til at fungere, så man ender med nogle realistiske mål, ikke bare på papiret, men også inde i hovedet, da vægttabt ikke kun er det fysiske tab af kilo, men også det ændrede mentale syn på ens krop.
JK91: Det lader til vi har en del til fælles ja :D Jeg spiser mellem 6.000-7.500 kj på en dag. Men det svinger faktisk meget. om morgen planlægger jeg, hvad jeg må spise hele dagen, og hvis jeg ved, at der sker noget ekstra (fx kagehygge i dag) så spiser jeg nogle meget lette måltider, og motionere mere, så jeg ikke kommer "i det røde kalorie felt" når man indtaster maden :)
Af motion cykler jeg 40 min to-tre gangen om ugen (fra og tilbage fra Uni ;) ) og så satser jeg på at gå eller hula hoppe ca 30-40 min hver dag.
Fra i dag af, er jeg også begyndt at løbe, men nu hvor vi se, hvordan det går. (jeg er ikke just skabt til at løbe)
Miller; Jeg tror GND har ret. En ting er, hvad man ønsker sig, og en anden ting, hvad man har tid/råd/overskud til. Det, som jeg tror, føre til det bedste resultat, både fysik og mentalt, er at finde ud af, hvad der adskiller de to ting, idealet og det realle, og se finde en måde, hvorpå man kan få det til at fungere, så man ender med nogle realistiske mål, ikke bare på papiret, men også inde i hovedet, da vægttabt ikke kun er det fysiske tab af kilo, men også det ændrede mentale syn på ens krop.
JK91: Det lader til vi har en del til fælles ja :D Jeg spiser mellem 6.000-7.500 kj på en dag. Men det svinger faktisk meget. om morgen planlægger jeg, hvad jeg må spise hele dagen, og hvis jeg ved, at der sker noget ekstra (fx kagehygge i dag) så spiser jeg nogle meget lette måltider, og motionere mere, så jeg ikke kommer "i det røde kalorie felt" når man indtaster maden :)
Af motion cykler jeg 40 min to-tre gangen om ugen (fra og tilbage fra Uni ;) ) og så satser jeg på at gå eller hula hoppe ca 30-40 min hver dag.
Fra i dag af, er jeg også begyndt at løbe, men nu hvor vi se, hvordan det går. (jeg er ikke just skabt til at løbe)
11 år7. marts 2013 kl. 11:29
fedania
GND, jeg tror du har ret i dine betragtninger omkring motivation. Jeg tror simpelthen det er din underbevidsthed (din indre visdom, kald det hvad du vil) som fortæller dig, at målet er uopnåeligt. Og når du godt inderst inde ved, at du aldrig kommer i mål, så er det svært at finde motivationen til at gå i gang - for ingen af os ønsker at smide energi ind i noget som på forhånd er dømt til at lykkes.
Ofte resulterer det i, at vi måske nok, på idéplan, holder fast i vores mål - vi siger og skriver meget om, at vi har et mål - men i realiteten, så har vi efterladt det for længe siden, og bruger derfor ikke energi på den handling der er nødvendig for at nå målet.
Ved ikke om det giver mening? Det er i hvert fald sådan jeg ofte oplever situationen, hvis jeg er helt ærlig overfor mig selv omkring hvorfor projekter står stille og aldrig rigtig tager fart :)
Ofte resulterer det i, at vi måske nok, på idéplan, holder fast i vores mål - vi siger og skriver meget om, at vi har et mål - men i realiteten, så har vi efterladt det for længe siden, og bruger derfor ikke energi på den handling der er nødvendig for at nå målet.
Ved ikke om det giver mening? Det er i hvert fald sådan jeg ofte oplever situationen, hvis jeg er helt ærlig overfor mig selv omkring hvorfor projekter står stille og aldrig rigtig tager fart :)
11 år7. marts 2013 kl. 11:48