#472 af Loki Harme (slettet)
Step by step 2013
Du læser en tråd i debat > vægttabLoki Harme (slettet)
Vægttab 3.0. uge 1 - dag 1
Loki Harme
Alder/fødselsdag (så vi kan sige tillykke): 13-07-92
Højde: 1165 cm
Mål: 57
Uge 1:
Vægt mandag d. 12 August 58,6
Vægt torsdag d. 15 August.:
Så er jeg tilbage igen, efter en fantastisk ferie. Alt i alt, har det gået super godt med vægten. Havde ellers frygtet at det ville blive en hård omgang, at skulle tabe det, man havde taget på, men som det ser ud nu, bliver det jo ikke så slemt :)
Uge 1:
Vægt torsdag d. 15 August.:
Så er jeg tilbage igen, efter en fantastisk ferie. Alt i alt, har det gået super godt med vægten. Havde ellers frygtet at det ville blive en hård omgang, at skulle tabe det, man havde taget på, men som det ser ud nu, bliver det jo ikke så slemt :)
11 år12. august 2013 kl. 08:23
MillerV
re: Nyt projekt
MillerV
1/2-89 - 24 år.
Højde: 168 cm
Mål: Et tal der starter med 5. Om det skal være 58 eller 59 er ikke besluttet. Manden siger 58 og så får jeg de sko jeg ønsker mig.
Startvægt den 12/8-13 63,3 kg.
Uge 1:
Mandag d. 12. aug.: 63,3 kg
Tabt: 0 kg
Lod mig selv tage weekenden med næsten kun ren kulhydrat, hvor mad ikk blev prioriteret, men mig og følelser. Og mandens og mit forhold.
Derfor er vægten højere. Men det er okay. Kroppen er stadig ved at finde sig selv.
Føler mig ikk gravid med kvalme og de symptomer mere. Men blev en smule overrasket over at ikk hele kroppen ved at det er slut med baby. Der kommer mælk ud nu. Tror jeg også påvirker kroppen og vægten. Men skal til lægen i morgen og gøre hvad jeg må og ikk må.
Tænker at leve lidt ala lchf, men har fået af vide at min krop lige nu skal have lidt kulhydrat fra eks. rugbrød.
Tænker ikk at skære det helt væk. Min første tanke var at tanke den skrappe noget tid - Ingen kulhydrater overhovedet. Den virkede genialt sidste år. Men ved ikk om det er godt for baby projektet som gerne skulle starte op igen slut denne uge hvis lægen gir grønt lys.
1/2-89 - 24 år.
Mål: Et tal der starter med 5. Om det skal være 58 eller 59 er ikke besluttet. Manden siger 58 og så får jeg de sko jeg ønsker mig.
Uge 1:
Tabt: 0 kg
Lod mig selv tage weekenden med næsten kun ren kulhydrat, hvor mad ikk blev prioriteret, men mig og følelser. Og mandens og mit forhold.
Derfor er vægten højere. Men det er okay. Kroppen er stadig ved at finde sig selv.
Føler mig ikk gravid med kvalme og de symptomer mere. Men blev en smule overrasket over at ikk hele kroppen ved at det er slut med baby. Der kommer mælk ud nu. Tror jeg også påvirker kroppen og vægten. Men skal til lægen i morgen og gøre hvad jeg må og ikk må.
Tænker at leve lidt ala lchf, men har fået af vide at min krop lige nu skal have lidt kulhydrat fra eks. rugbrød.
Tænker ikk at skære det helt væk. Min første tanke var at tanke den skrappe noget tid - Ingen kulhydrater overhovedet. Den virkede genialt sidste år. Men ved ikk om det er godt for baby projektet som gerne skulle starte op igen slut denne uge hvis lægen gir grønt lys.
11 år12. august 2013 kl. 08:40
Girl next door
re: Vægttab 3.0. uge 1 - dag 1
Loki Harme:
Næh, det ser faktisk slet ikke så skidt ud efter en ferie :-)
Næh, det ser faktisk slet ikke så skidt ud efter en ferie :-)
11 år12. august 2013 kl. 10:51
Girl next door
MillerV: Det lyder til at det har været godt givet ud med en lidt off weekend :-)
Øv, at kroppen ikke helt har fundet ud af at du ikke længere er gravid. Det må have været hårdt at der kom mælk ud, når du stadig er ved at vænne dig til, hvordan tingene er nu. Godt at du skal snakke med lægen - det må afklare lidt hvad du skal gøre fremover.
Hvad angår LCHF og projekt baby....
Inden jeg blev gravid spiste jeg ca. 50g kulhydrat om dagen + kostfibre. Det er ikke helt striks LCHF, hvor man jo kun må få 20g kulhydrat om dagen, men 50g om dagen er meget almindeligt og giver stadig vægttab. Nu her spiser jeg lidt flere kulhydrater - som regel i form af frugt og grøntsager. Tænkte du måske kan gøre noget lignende, hvis du også skal have lidt flere kulhydrater? Der skal jo ikke meget til og frugt og grønt er stadig i den sunde afdeling - fremfor at spise brød, pasta, ris og andre stivelsesholdige produkter.
Hvis du er i tvivl om LCHF ikke helt matcher, så kunne du jo overveje KISS-kosten... med 33/33/33 får du i hvert fald nok kulhydrater og så er den jo netop strikket sammen til at sørge for at kunne blive gravid - oven i købet til kvinder, som har problemer med at blive gravid.
Et link til en lille smule om graviditet og LCHF: kostdoktorn.se
Og ellers så er der mest at hente om det på svenske sider. Danmark er håbløst bagefter hvad angår LCHF ;-) Der er også LCHF forum, hvor der er masser af info at hente: (et forældet link til er blevet fjernet)
Øv, at kroppen ikke helt har fundet ud af at du ikke længere er gravid. Det må have været hårdt at der kom mælk ud, når du stadig er ved at vænne dig til, hvordan tingene er nu. Godt at du skal snakke med lægen - det må afklare lidt hvad du skal gøre fremover.
Hvad angår LCHF og projekt baby....
Inden jeg blev gravid spiste jeg ca. 50g kulhydrat om dagen + kostfibre. Det er ikke helt striks LCHF, hvor man jo kun må få 20g kulhydrat om dagen, men 50g om dagen er meget almindeligt og giver stadig vægttab. Nu her spiser jeg lidt flere kulhydrater - som regel i form af frugt og grøntsager. Tænkte du måske kan gøre noget lignende, hvis du også skal have lidt flere kulhydrater? Der skal jo ikke meget til og frugt og grønt er stadig i den sunde afdeling - fremfor at spise brød, pasta, ris og andre stivelsesholdige produkter.
Hvis du er i tvivl om LCHF ikke helt matcher, så kunne du jo overveje KISS-kosten... med 33/33/33 får du i hvert fald nok kulhydrater og så er den jo netop strikket sammen til at sørge for at kunne blive gravid - oven i købet til kvinder, som har problemer med at blive gravid.
Et link til en lille smule om graviditet og LCHF: kostdoktorn.se
Og ellers så er der mest at hente om det på svenske sider. Danmark er håbløst bagefter hvad angår LCHF ;-) Der er også LCHF forum, hvor der er masser af info at hente: (et forældet link til er blevet fjernet)
11 år12. august 2013 kl. 11:01
Girl next door
re: Gravid vægt - uge 7
Girl Next Door
26. juli 1979/ 34 år
Højde: 172 cm
Mål: max. veje 75 kg april 2014
Startvægt 14. juli: 59,2 kg
Vægt:
Uge 7/ 18. august: (max: 59,6 kg)
Uge 8/ 25. august: (max: 59,7 kg)
Uge 9/ 1. september: (max: 59,8 kg)
Uge 10/ 8. september: (max: 59,9 kg)
Uge 5: (max: 59,4 kg)
Mandag d. 29. juli: 58,5 kg
Torsdag d. 1. august: 59,0 kg
Uge 6: (max: 59,5 kg)
Mandag d. 5. august: 59,5 kg
Torsdag d. 8. august: 59,2 kg
Uge 7: (max: 59,6 kg)
Mandag d. 12. august: 58,8 kg
Torsdag d. 15. august:
Uge 8: (max: 59,7 kg)
Mandag d. 19. august:
Torsdag d. 22. august:
Taget på i alt: - 0,4 kg
Lidt op og lidt ned. Vejede 60 kg for et par dage siden, så tror en del af det er væske. "Trøster" mig med at jeg jo kun skal have taget 1-3 kg på omkring 12. uge og det skal jeg nu nok nå ;-)
26. juli 1979/ 34 år
Højde: 172 cm
Mål: max. veje 75 kg april 2014
Startvægt 14. juli: 59,2 kg
Vægt:
Uge 7/ 18. august: (max: 59,6 kg)
Uge 8/ 25. august: (max: 59,7 kg)
Uge 9/ 1. september: (max: 59,8 kg)
Uge 10/ 8. september: (max: 59,9 kg)
Uge 5: (max: 59,4 kg)
Mandag d. 29. juli: 58,5 kg
Torsdag d. 1. august: 59,0 kg
Uge 6: (max: 59,5 kg)
Mandag d. 5. august: 59,5 kg
Torsdag d. 8. august: 59,2 kg
Uge 7: (max: 59,6 kg)
Mandag d. 12. august: 58,8 kg
Torsdag d. 15. august:
Uge 8: (max: 59,7 kg)
Mandag d. 19. august:
Torsdag d. 22. august:
Taget på i alt: - 0,4 kg
Lidt op og lidt ned. Vejede 60 kg for et par dage siden, så tror en del af det er væske. "Trøster" mig med at jeg jo kun skal have taget 1-3 kg på omkring 12. uge og det skal jeg nu nok nå ;-)
11 år12. august 2013 kl. 11:04
MillerV
MillerV
1/2-89 - 24 år.
Uge 1:
Torsdag d. 15. aug.: 62,3 kg
Tabt: - 1 kg
Ikke dårligt da vægten de sidste 2 dage har heddet 63,6 og 63,3. Så kan jeg ikk klage i dag.
Svar til dig GND.
Ja, det var øv. Men måtte også grine af måden jeg fandt ud af det på.
Desværre var lægen ikk til meget hjælp. Han ville ikk lave det tjek han skulle. :/ Men han snakkede og spurgte bare Hvordan jeg havde det. Han plejer ellers at være god. Men denne gang var jeg skuffet.
hvad jeg fik af vide skulle jeg leve sundt. Tror godt jeg må dyrke motion igen.
Kan ikk beslutte mig for om jeg skal starte op med at tælle kvalitet, eller om jeg skal prøve bare at lytte til kroppen når den er sulten. Og så spise uden brød, ris kartofler og pasta.
nok det sidste jeg heller mest til lige nu.
1/2-89 - 24 år.
Uge 1:
Torsdag d. 15. aug.: 62,3 kg
Tabt: - 1 kg
Ikke dårligt da vægten de sidste 2 dage har heddet 63,6 og 63,3. Så kan jeg ikk klage i dag.
Svar til dig GND.
Ja, det var øv. Men måtte også grine af måden jeg fandt ud af det på.
Desværre var lægen ikk til meget hjælp. Han ville ikk lave det tjek han skulle. :/ Men han snakkede og spurgte bare Hvordan jeg havde det. Han plejer ellers at være god. Men denne gang var jeg skuffet.
hvad jeg fik af vide skulle jeg leve sundt. Tror godt jeg må dyrke motion igen.
Kan ikk beslutte mig for om jeg skal starte op med at tælle kvalitet, eller om jeg skal prøve bare at lytte til kroppen når den er sulten. Og så spise uden brød, ris kartofler og pasta.
nok det sidste jeg heller mest til lige nu.
11 år15. august 2013 kl. 08:30
Loki Harme (slettet)
Vægttab 3.0. uge 1 - dag 2
Loki Harme
Uge 1:
Vægt torsdag d. 15 August.: 58,1
tabt uge 1: ---
indtil videre, ser det rigtig godt ud, så jeg tror bare jeg hænger i. Nu er det også snart studiestart, og så skal jeg til at cykle en masse igen for at komme ud til Uni :)
Uge 1:
Vægt torsdag d. 15 August.: 58,1
tabt uge 1: ---
indtil videre, ser det rigtig godt ud, så jeg tror bare jeg hænger i. Nu er det også snart studiestart, og så skal jeg til at cykle en masse igen for at komme ud til Uni :)
11 år15. august 2013 kl. 08:31
Girl next door
MillerV: Hvis du starter på LCHF kost eller KISS kost burde du ikke være nødt til at tælle kalorier i hvert fald. Til gengæld skal du jo have lidt styr på det der med hvor mange kulhydrater, proteiner og fedt du får indtaget. Måske har du fra kalorietællingen en god fornemmelse af det, men jeg havde brug for at taste mad ind et par måneders tid på LCHF for at finde ud af, hvor meget der skulle til af de forskellige ting. I dag tæller jeg hverken det ene eller det andet og spiser når jeg er sulten. Det er SKØNT! Og vægten har holdt sig det sidste års tid - så det virker (for mig).
11 år15. august 2013 kl. 09:08
Girl next door
For resten: flot at du har tabt 1 kg allerede, MillerV :-)
11 år15. august 2013 kl. 09:08
Kan du mærke nogle fysiske forandringer efter at du har været gravid? Har du stadig graviditetssymptomer eller hvordan fungerer det med kroppen? Er der nogle særlige hensyn du skal tage?
Har du en idé om hvordan du vil gå til vægttabsprojektet - og bruger du nogle af de metoder du førhen har brugt?
Synes det er sejt gået at du er tilbage på banen igen, MillerV :-)