#561 af Girl next door
Step by step 2013
Du læser en tråd i debat > vægttabGirl next door
re:
Hvordan er det nu du plejer at spise, Loki Harme? Nogle gange skal der små ændringer til, men det kommer jo selvfølgelig an på hvad kroppen er vant til at få.
11 år26. september 2013 kl. 10:39
Girl next door
re: Gravid vægt - uge 13
Girl Next Door
26. juli 1979/ 34 år
Højde: 172 cm
Mål: max. veje 75 kg april 2014
Startvægt 14. juli: 59,2 kg
Uge 9: (max. 61 kg)
Mandag d. 26. august: 60,6 kg
Torsdag d. 29. august: 60,2 kg
Uge 10: (max.: 61 kg)
Mandag d. 2. september: 60,6 kg
Torsdag d. 5. september: 60,6 kg
Uge 11: (max.: 61 kg)
Mandag d. 9. september: 61,0 kg
Torsdag d. 12. september: 60,7 kg
Uge 12: (max. 61,9 kg)
Mandag d. 16. september: 61,4 kg
Torsdag d. 19. september: --
Uge 13: (max. 62,2 kg)
Mandag d. 23. september: 62,1 kg
Torsdag d. 26. september: 62,5 kg
Taget på i alt: + 3,3 kg
Puha, det var en hård nyser her til morgen. Finder mig i det, men synes ikke det er helt let ;-)
26. juli 1979/ 34 år
Højde: 172 cm
Mål: max. veje 75 kg april 2014
Startvægt 14. juli: 59,2 kg
Uge 9: (max. 61 kg)
Mandag d. 26. august: 60,6 kg
Torsdag d. 29. august: 60,2 kg
Uge 10: (max.: 61 kg)
Mandag d. 2. september: 60,6 kg
Torsdag d. 5. september: 60,6 kg
Uge 11: (max.: 61 kg)
Mandag d. 9. september: 61,0 kg
Torsdag d. 12. september: 60,7 kg
Uge 12: (max. 61,9 kg)
Mandag d. 16. september: 61,4 kg
Torsdag d. 19. september: --
Uge 13: (max. 62,2 kg)
Mandag d. 23. september: 62,1 kg
Torsdag d. 26. september: 62,5 kg
Taget på i alt: + 3,3 kg
Puha, det var en hård nyser her til morgen. Finder mig i det, men synes ikke det er helt let ;-)
11 år26. september 2013 kl. 10:40
Loki Harme (slettet)
Hej GN. Her de sidste par dage har jeg indtaget mellem 3800 og 5900 kj. Jeg går minimum 30 min hver dag, og maden de sidste par dage, har set sådan ud:
Morgenmad
8g Mørk chokolade (179 kJ)
55g Æg, hele, rå (327 kJ)
145g Banan, rå (496 kJ)
12g Knækbrød, hvede-, fint (200 kJ)
Formiddag
50g Rugbrød, fuldkorn (428 kJ)
Frokost
145g Banan, rå (496 kJ)
Aftensmad
200g Pasta Carbonara (1.220 kJ)
125g Porre, rå (198 kJ)
I alt indtaget: 3.870 kJ
Morgenmad
145g Banan, rå (496 kJ)
Formiddag
125g Appelsin, rå (269 kJ)
Frokost
33g Knækbrød, rug-, groft (Husmans) (474 kJ)
aftensmad
150g Skruer, pasta, økologiske (2.325 kJ)
125g Oksekød, hakket, råt (1.150 kJ)
Morgenmad
35g Havregryn, uspec. (537 kJ)
Frokost
100g Rugbrød, fuldkorn (856 kJ)
80g Fersken, rå (159 kJ)
22g Knækbrød, rug-, groft (Husmans) (316 kJ)
12g Mørk chokolade (269 kJ)
Aftensmad
125g Skruer, pasta, økologiske (1.938 kJ)
I alt indtaget: 5.223 kJ
Håber du måske kan få øje på, hvor mit problem kan ligge, da jeg nok har stirret mig blind på det hele, og kun tænker på forbrændt kj vs indtaget kj.
Morgenmad
145g Banan, rå (496 kJ)
Formiddag
50g Rugbrød, fuldkorn (428 kJ)
Frokost
145g Banan, rå (496 kJ)
Aftensmad
200g Pasta Carbonara (1.220 kJ)
125g Porre, rå (198 kJ)
I alt indtaget: 3.870 kJ
Morgenmad
145g Banan, rå (496 kJ)
Formiddag
125g Appelsin, rå (269 kJ)
Frokost
33g Knækbrød, rug-, groft (Husmans) (474 kJ)
aftensmad
150g Skruer, pasta, økologiske (2.325 kJ)
Morgenmad
35g Havregryn, uspec. (537 kJ)
Frokost
100g Rugbrød, fuldkorn (856 kJ)
80g Fersken, rå (159 kJ)
22g Knækbrød, rug-, groft (Husmans) (316 kJ)
12g Mørk chokolade (269 kJ)
Aftensmad
125g Skruer, pasta, økologiske (1.938 kJ)
I alt indtaget: 5.223 kJ
Håber du måske kan få øje på, hvor mit problem kan ligge, da jeg nok har stirret mig blind på det hele, og kun tænker på forbrændt kj vs indtaget kj.
11 år26. september 2013 kl. 11:21
Girl next door
re:
Har kigget lidt på det og det jeg nævner nu er selvfølgelig ud fra min vinkel om, hvordan det er sundt at spise, hvis man vil holde vægten nede og stadig spise sundt ;-)
For det første så spiser du alt for lidt. Jeg regner normalt i kcal, men en beregner viser at du spiser mellem 900 - 1400 kcal om dagen. Det er det jeg går ud fra passer med dine 3800 - 5900 kj. Det i sig selv er nok til at få kroppen til at gå i stå. Med en alder på 21, et aktivitetsniveau på 1,3 (som er under det jeg tror du reelt ligger på), så kan du tillade dig at spise 1700 kcal dagligt uden at tage på og alligevel ende med at veje 56 kg (lidt under dit mål). Det skulle i følge beregneren svare til ca. 7100 kj dagligt.
Så ind med flere kalorier :-)
Til gengæld ville jeg undlade at spise bananer, knækbrød og pasta. Bananer er fulde af frugtsukker - det er er derfor de smager så fantastisk og de er sjældent gode til et vægttab. Knækbrød er bedre end hvidt brød, hvis der vel at mærke er masser af fibre i, men de mætter sjældent virkelig godt og de kan også få blodsukkeret til at stige i forhold til så mange andre ting. Pasta er bare en rigtig stor synder når man vil langt ned i vægt. Rugbrød kan være kritisk for nogen, men det er ikke sikkert det gør en forskel for dig.
Du er ved at være der i vægt, hvor du virkelig skal vælge med omhu for at holde vægten nede. Det er hårdt arbejde - som du jo også selv har opdaget - og det kræver sine ofre medmindre man er en af de virkelig heldige ;-)
Er ret sikker på, at hvis du laver de par ændringer, så skal der nok ske lidt igen. Nå ja... kroppen har også bedst af at man spiser varieret, så hvis du kan variere måltiderne en smule, så kroppen ikke forventer at få det samme hver dag.
I starten vil du muligvis tage en smule på, fordi du har spist så få kalorier, men indenfor en måneds tid burde vægten begynde at falde lidt. Husk, at det ikke er sikkert at kroppen synes du skal veje 57 kg så det kan tage lang tid med at få den overtalt til at det sker der ikke noget ved ;-)
For det første så spiser du alt for lidt. Jeg regner normalt i kcal, men en beregner viser at du spiser mellem 900 - 1400 kcal om dagen. Det er det jeg går ud fra passer med dine 3800 - 5900 kj. Det i sig selv er nok til at få kroppen til at gå i stå. Med en alder på 21, et aktivitetsniveau på 1,3 (som er under det jeg tror du reelt ligger på), så kan du tillade dig at spise 1700 kcal dagligt uden at tage på og alligevel ende med at veje 56 kg (lidt under dit mål). Det skulle i følge beregneren svare til ca. 7100 kj dagligt.
Så ind med flere kalorier :-)
Til gengæld ville jeg undlade at spise bananer, knækbrød og pasta. Bananer er fulde af frugtsukker - det er er derfor de smager så fantastisk og de er sjældent gode til et vægttab. Knækbrød er bedre end hvidt brød, hvis der vel at mærke er masser af fibre i, men de mætter sjældent virkelig godt og de kan også få blodsukkeret til at stige i forhold til så mange andre ting. Pasta er bare en rigtig stor synder når man vil langt ned i vægt. Rugbrød kan være kritisk for nogen, men det er ikke sikkert det gør en forskel for dig.
Du er ved at være der i vægt, hvor du virkelig skal vælge med omhu for at holde vægten nede. Det er hårdt arbejde - som du jo også selv har opdaget - og det kræver sine ofre medmindre man er en af de virkelig heldige ;-)
Er ret sikker på, at hvis du laver de par ændringer, så skal der nok ske lidt igen. Nå ja... kroppen har også bedst af at man spiser varieret, så hvis du kan variere måltiderne en smule, så kroppen ikke forventer at få det samme hver dag.
I starten vil du muligvis tage en smule på, fordi du har spist så få kalorier, men indenfor en måneds tid burde vægten begynde at falde lidt. Husk, at det ikke er sikkert at kroppen synes du skal veje 57 kg så det kan tage lang tid med at få den overtalt til at det sker der ikke noget ved ;-)
11 år26. september 2013 kl. 11:47
Girl next door
re:
Mangler der i øvrigt ikke nogle indtastninger? Mælk til havregryn, pålæg på brødet?
Havregryn kan også være en synder for nogen, men ville først skære havregryn og rugbrød væk hvis der efter et stykke tid stadig ikke sker noget.
Havregryn kan også være en synder for nogen, men ville først skære havregryn og rugbrød væk hvis der efter et stykke tid stadig ikke sker noget.
11 år26. september 2013 kl. 11:49
Loki Harme (slettet)
(det var da utroligt som det nye madital sletter mine indlæg! Hvis der kommer noget der ligner det samme svar to gange, så er det bare mig, der roder lidt rundt i det hele)
Rigtig mange tak for dit svar GND! Har prøvet før, hvor jeg var gået i stå i mit vægttab, fordi jeg spiste for lidt, så det kan sagtens tænkes, at det er grunden denne gang også.
Så jeg tror at jeg vil prøve at indføre et eftermiddags måltid, så jeg får lidt efter kj der midt på dagen.
Hvad pasta angår, så tror jeg du har helt ret, og vil i den komme tid også skære ned på det til fordel for en god potion salat.
spiser tit og ofte banan og knækbrød (og tit i kombination, for at gøre det endnu værre) men det skal der nok også skæres lidt på det næste stytkke tid.
Men igen rigtig mange tak for dit svar, det er rigtig dejligt at få en andens syn på det hele, da man hurtigt selv kan komme til at sidde fat i det samme gamle tankespor
Rigtig mange tak for dit svar GND! Har prøvet før, hvor jeg var gået i stå i mit vægttab, fordi jeg spiste for lidt, så det kan sagtens tænkes, at det er grunden denne gang også.
Så jeg tror at jeg vil prøve at indføre et eftermiddags måltid, så jeg får lidt efter kj der midt på dagen.
Hvad pasta angår, så tror jeg du har helt ret, og vil i den komme tid også skære ned på det til fordel for en god potion salat.
spiser tit og ofte banan og knækbrød (og tit i kombination, for at gøre det endnu værre) men det skal der nok også skæres lidt på det næste stytkke tid.
Men igen rigtig mange tak for dit svar, det er rigtig dejligt at få en andens syn på det hele, da man hurtigt selv kan komme til at sidde fat i det samme gamle tankespor
11 år26. september 2013 kl. 14:51
Girl next door
re:
Det var nu så lidt :-)
Kender det godt det der med stille og roligt at ende med at spise nogle ting som måske ikke er optimale i længden. Jeg elsker f.eks bananer og hvis jeg først giver los, så får jeg hurtigt for mange i forhold til, hvad jeg kan spise uden at tage på.
Knækbrød er jo også bare rigtig lækkert og for mig hyggemad - men netop når det er hyggemad, så løber det hurtigt løbsk.
Bliver spændende at se om det kan ændre lidt - håber det lykkes dig at holde målet for øje - det kræver vedholdende indsats at holde vægten nede og nogle gange kan det ligefrem føles "uretfærdigt" når man ikke "må" spise bestemte ting ;-)
Kender det godt det der med stille og roligt at ende med at spise nogle ting som måske ikke er optimale i længden. Jeg elsker f.eks bananer og hvis jeg først giver los, så får jeg hurtigt for mange i forhold til, hvad jeg kan spise uden at tage på.
Knækbrød er jo også bare rigtig lækkert og for mig hyggemad - men netop når det er hyggemad, så løber det hurtigt løbsk.
Bliver spændende at se om det kan ændre lidt - håber det lykkes dig at holde målet for øje - det kræver vedholdende indsats at holde vægten nede og nogle gange kan det ligefrem føles "uretfærdigt" når man ikke "må" spise bestemte ting ;-)
11 år26. september 2013 kl. 19:02
Loki Harme (slettet)
Det føles rigtigt uretfærdigt ja, at der bare er nogen ting, der ikke er så gode at spise. plus det faktum, at selvom man spiser minimalt, så taber man sig ikke, det kan godt tage modet fra en. Og det har også gjort, at det der med at skulle spise mere, virker rigtig skræmmende for mig, da jeg er så bange for at vægten stiger, men nu må jeg jo prøve, da mere mad nok vil være det, der er sundest for kroppen på længere sigt. Også selvom det lige nu og her føre til, at jeg tager på
11 år27. september 2013 kl. 08:18
emmi
Kender det..
Har det meget som dig disse tider Loki Harme.. Vægt til morgen 69,4kg- selvom jeg har gjort alt det der virker den sidste uge.. Har så formået at ta 200g på i den uge???
Oveni stresser jeg over at sku ud i aften og til Wien i 5 dage lige om lidt.. Når ikke det mål jeg havde sat mig- og det har jeg det virkelig svært med..
Øv..
Oveni stresser jeg over at sku ud i aften og til Wien i 5 dage lige om lidt.. Når ikke det mål jeg havde sat mig- og det har jeg det virkelig svært med..
Øv..
11 år28. september 2013 kl. 07:00
Loki Harme (slettet)
Der er ikke andet at gøre end at hænge i Emmi (det er også det jeg selv forsøger ;) ) og 200 gram er jo aldrig meget (det gør det dog ikke mindre trælst) så det kan bare være et eller andet i kroppen der svinger, som fx hvor meget væske der er i kroppen.
Hvis du ved, at du skal ud i aften, så planlæg resten af dagens mad efter det, sådan så at man ikke hele tiden stresser over det, men blot stresser en gang, og det er der hvor man planlægger. Så får man, eller i hvert fald jeg gør, lidt mere overskud og også mulighed til at se frem til begivenheden.
Kan godt forstå det med, at det er rigtig svært, at vide at man ikke når målet. Det er en rigtig ubehagelig følelse, men der er jo ikke så meget andet for, end at sætte sig et nyt, og så kæmpe sig frem mod det
Hvis du ved, at du skal ud i aften, så planlæg resten af dagens mad efter det, sådan så at man ikke hele tiden stresser over det, men blot stresser en gang, og det er der hvor man planlægger. Så får man, eller i hvert fald jeg gør, lidt mere overskud og også mulighed til at se frem til begivenheden.
Kan godt forstå det med, at det er rigtig svært, at vide at man ikke når målet. Det er en rigtig ubehagelig følelse, men der er jo ikke så meget andet for, end at sætte sig et nyt, og så kæmpe sig frem mod det
11 år28. september 2013 kl. 09:48