Step by step 2013
Du læser en tråd i debat > vægttabfedania
re: Vægttab 2.0. uge 12 - dag 2
Ha' en fantastisk tur Loki :)
11 år1. juli 2013 kl. 08:18
emmi
Emmi
Alder/fødselsdag (så vi kan sige tillykke): 37år
Højde: 175 cm
Mål: Max 69kg (3/6-13 vægt: 70kg)
Uge 1:
Vægt mandag d. 3. juni.: 70kg
Vægt torsdag d. 6. juni.: 69,9kg ( var nede på 69kg igår- men har været til stor fødselsdag)
Uge 2:
Vægt mandag d. 10. juni.: 69,8kg
Vægt torsdag d. 13. juni.: 69,1kg
Uge 3:
Vægt mandag d. 17. juni: 68,6kg
Vægt torsdag d. 20. juni: 68,3kg
Uge 4:
Vægt mandag d. 24. juni: 69kg
Vægt torsdag d. 27. juni: 68kg
Uge 5:
Vægt mandag d. 1. juli: 69,6kg (arghhh- har raget næsten 3 kg på over weekenden:-()
Tabt uge 1: -100g
Tabt i uge 2: -700g
Tabt uge 3: -300g
Tabt uge 4: -1000g
Tabt i alt:-2000g
Loki Harme: rigtig go ferie- nyd det:-)
GND: Er ked af at du ik helt kan få tingene til at fungere i øjeblikket- hvad gør at du ikke har lyst til at skrive herinde (hvis du altså har lyst til at svare)?
Uge 1:
Vægt torsdag d. 6. juni.: 69,9kg ( var nede på 69kg igår- men har været til stor fødselsdag)
Uge 2:
Uge 3:
Uge 4:
Uge 5:
Vægt mandag d. 1. juli: 69,6kg (arghhh- har raget næsten 3 kg på over weekenden:-()
Tabt i alt:-2000g
Loki Harme: rigtig go ferie- nyd det:-)
GND: Er ked af at du ik helt kan få tingene til at fungere i øjeblikket- hvad gør at du ikke har lyst til at skrive herinde (hvis du altså har lyst til at svare)?
11 år1. juli 2013 kl. 09:11
Girl next door
Emmi: Øv, at du har taget på hen over weekenden. Er det "fair" eller er det en af de der gange, hvor det virker helt urimeligt?
Jeg vil gerne svare på dit spørgsmål, men ved ikke helt om jeg kan gøre det på en måde, så det giver mening. Jeg er inde i sådan en periode, hvor alting er lidt til revidering, Ikke kun med mad og vægt, men i det hele taget. På en eller anden måde så føler jeg, at jeg er kommet langt væk fra mig selv - eller i hvert fald i forhold til, hvor jeg gerne vil være. Med hensyn til at taste vægten ind, så gør det det sværere for mig at finde back to basics, når jeg skal taste vægten ind her, fordi jeg jo gerne vil klare mig bedst muligt vægtmæssigt og vise, at jeg kan overholde mit mål. Når jeg så ikke kan det, så bliver jeg irriteret på mig selv og det hjælper mig på ingen måde lige nu. Jeg vejer mig ikke for tiden, men arbejder på at få kosten, tanker og følelser derhen, hvor jeg igen kan være tilfreds med mig selv. Så skal vægten også nok følge med... Ved ikke om det giver mening... Det er simpelthen fordi jeg har brug for en periode, hvor jeg ikke vejer mig og derfor heller ikke melde ind med vægten her.
Jeg vil gerne svare på dit spørgsmål, men ved ikke helt om jeg kan gøre det på en måde, så det giver mening. Jeg er inde i sådan en periode, hvor alting er lidt til revidering, Ikke kun med mad og vægt, men i det hele taget. På en eller anden måde så føler jeg, at jeg er kommet langt væk fra mig selv - eller i hvert fald i forhold til, hvor jeg gerne vil være. Med hensyn til at taste vægten ind, så gør det det sværere for mig at finde back to basics, når jeg skal taste vægten ind her, fordi jeg jo gerne vil klare mig bedst muligt vægtmæssigt og vise, at jeg kan overholde mit mål. Når jeg så ikke kan det, så bliver jeg irriteret på mig selv og det hjælper mig på ingen måde lige nu. Jeg vejer mig ikke for tiden, men arbejder på at få kosten, tanker og følelser derhen, hvor jeg igen kan være tilfreds med mig selv. Så skal vægten også nok følge med... Ved ikke om det giver mening... Det er simpelthen fordi jeg har brug for en periode, hvor jeg ikke vejer mig og derfor heller ikke melde ind med vægten her.
11 år1. juli 2013 kl. 11:19
emmi
GND:Det er fuldt fortjent:-( Blir bare så overrasket over hvor hurtigt kg ryger på ift hvor svære de er at smide- tænk hvis det var omvendt??
Jeg forstår sagtens hvad du mener- hvis det er fordi du skal helt væk fra at veje dig og fokus fra mad og vægt- så er det nok meget klogt at lade være at skrive vægt osv herinde- der er nok ik nogen tvivl om at det fastholder fokus- og det er, så for dig slet ikke det rette lige nu..
Du gør dig mange overvejelser og prøver nye veje- det er et fantastisk udgangspunkt for forandring:-)
Jeg forstår sagtens hvad du mener- hvis det er fordi du skal helt væk fra at veje dig og fokus fra mad og vægt- så er det nok meget klogt at lade være at skrive vægt osv herinde- der er nok ik nogen tvivl om at det fastholder fokus- og det er, så for dig slet ikke det rette lige nu..
Du gør dig mange overvejelser og prøver nye veje- det er et fantastisk udgangspunkt for forandring:-)
11 år1. juli 2013 kl. 16:47
Girl next door
Emmi: Ja, det er noget af en "ubalance" det der med hvor meget det kræver at tabe sig og så hvor hurtigt det ryger på igen. Jeg tror det blandt andet ligger i, hvor langt væk man er væk "balancen" i den måde det falder en mest naturligt at spise på. Jeg har for længst erkendt at jeg altid vil skulle passe på, hvis jeg vil holde vægten nede, for det der ligger først for ved mig, min mest "naturlige" måde at spise på, vil gøre at jeg kommer til at veje omkring de 85 kg eller mere - og eftersom jeg ikke vil det, så må jeg kæmpe i perioder ;-)
Det du skriver med at det fastholder fokus at skrive vægten herinde, er lige præcis en del af det. Jeg ønsker ikke lige nu at have fokus på min (stigende) vægt, men på at komme tilbage til der hvor jeg har det godt med mig selv. Fordi den stigende vægt bunder i de problemer jeg pt. har med mig selv.
Jeg kan rigtig godt li' din sætning med, at jeg gør mig mange overvejelser og prøver nye veje - og endnu mere at det er et fantastisk udgangspunkt for forandring. Det er en skøn måde at tænke på - og det vil jeg holde fast i. Tak for det :-)
Det du skriver med at det fastholder fokus at skrive vægten herinde, er lige præcis en del af det. Jeg ønsker ikke lige nu at have fokus på min (stigende) vægt, men på at komme tilbage til der hvor jeg har det godt med mig selv. Fordi den stigende vægt bunder i de problemer jeg pt. har med mig selv.
Jeg kan rigtig godt li' din sætning med, at jeg gør mig mange overvejelser og prøver nye veje - og endnu mere at det er et fantastisk udgangspunkt for forandring. Det er en skøn måde at tænke på - og det vil jeg holde fast i. Tak for det :-)
11 år1. juli 2013 kl. 17:33
emmi
Velbekomme:-)
11 år1. juli 2013 kl. 17:43
MillerV
re: Gravid vægt
MillerV
1/2-89 - 24 år. Højde: 168 cm Mål: Ikke at tage for meget unødigt på de næste 8 måneder Startvægt den 13/6-13: 62,1 kg.
Uge 1: Torsdag d. 13. juni: 62,1 kg.
Uge 2: Mandag d. 17. juni: 61,7 kg Torsdag d. 20. juni: 62,2 kg
Uge 3: Mandag d. 24. juni: 62,6 kg Torsdag d. 27. juni: 62,6 kg
Uge 4: Tirsdag d. 2. Juli: 62,2 kg
Tabt/Taget på: + 0,1 kg.
Tja ligger jo meget stabilt lige nu. Men det skal nok ændre sig. :-)
Så lille Priks hjerteblink i dag. Så nu er det meget virkeligt. :-)
Men blev også sat en uge tilbage, så er 7+1 istedet.
1/2-89 - 24 år. Højde: 168 cm Mål: Ikke at tage for meget unødigt på de næste 8 måneder Startvægt den 13/6-13: 62,1 kg.
Uge 1: Torsdag d. 13. juni: 62,1 kg.
Uge 2: Mandag d. 17. juni: 61,7 kg Torsdag d. 20. juni: 62,2 kg
Uge 3: Mandag d. 24. juni: 62,6 kg Torsdag d. 27. juni: 62,6 kg
Uge 4: Tirsdag d. 2. Juli: 62,2 kg
Tabt/Taget på: + 0,1 kg.
Tja ligger jo meget stabilt lige nu. Men det skal nok ændre sig. :-)
Så lille Priks hjerteblink i dag. Så nu er det meget virkeligt. :-)
Men blev også sat en uge tilbage, så er 7+1 istedet.
11 år2. juli 2013 kl. 20:54
emmi
vejning
Emmi
Uge 1:
Uge 2:
Uge 3:
Uge 4:
Uge 5:
Vægt torsdag d. 4. juli: 69,1kg (68,8kg igår- typisk)
Tabt uge 5: -500g
Tabt i alt:-800g
Min plan er inden jeg tar på ferie at veje 68,5kg- så jeg har en lille buffer. Der er knapt to uger endnu. Vil spise fornuftigt men også hygge mig. Vil ikke spise slik/chokolade den uge jeg er på ferie. En is el en dessert om dagen er ok. Spise én protion til måltiderne- undgå brød, ris, pasta så vidt muligt. Masser af lækker frugt og grønt - Det er min plan for ferien:-)
Uge 1:
Uge 2:
Uge 3:
Uge 4:
Uge 5:
Vægt torsdag d. 4. juli: 69,1kg (68,8kg igår- typisk)
Tabt uge 5: -500g
Tabt i alt:-800g
Min plan er inden jeg tar på ferie at veje 68,5kg- så jeg har en lille buffer. Der er knapt to uger endnu. Vil spise fornuftigt men også hygge mig. Vil ikke spise slik/chokolade den uge jeg er på ferie. En is el en dessert om dagen er ok. Spise én protion til måltiderne- undgå brød, ris, pasta så vidt muligt. Masser af lækker frugt og grønt - Det er min plan for ferien:-)
11 år4. juli 2013 kl. 09:18
Girl next door
re: vejning
Det lyder som en god plan, Emmi. Lidt men godt :-)
Og flot klaret at vægten stadig falder - også selvom den er steget siden i går ;-)
Her går kroppen helt amok. Man skulle tro, den er ved at gøre klar til at gå i vinterhi. Det kan tydeligt ses at der er røget en del på og målebåndet viser også en del flere centimeter end for bare en måned siden. Håber på at det skyldes væske, mens, medicin og smerter. Jeg kan blive helt skidt ved tanken om, at det fortsætter sådan her - så kan jeg først hurtigt blive rigtig stor. Ingen panik. Suk. Ingen katastrofetanker - men bare en målrettethed i forhold til at få det vendt hurtigst muligt. Det må være planen ;-)
Og flot klaret at vægten stadig falder - også selvom den er steget siden i går ;-)
Her går kroppen helt amok. Man skulle tro, den er ved at gøre klar til at gå i vinterhi. Det kan tydeligt ses at der er røget en del på og målebåndet viser også en del flere centimeter end for bare en måned siden. Håber på at det skyldes væske, mens, medicin og smerter. Jeg kan blive helt skidt ved tanken om, at det fortsætter sådan her - så kan jeg først hurtigt blive rigtig stor. Ingen panik. Suk. Ingen katastrofetanker - men bare en målrettethed i forhold til at få det vendt hurtigst muligt. Det må være planen ;-)
11 år4. juli 2013 kl. 09:37
Alder/fødselsdag (så vi kan sige tillykke): 13-07-92
Højde: 165 cm
Mål: 59-60
nyt mål d. 20/06: Maks 59 kg
Startvægt den 08/04-13: 61,3
(...)
uge 7:
Vægt mandag d. 20 maj: 58,8
Vægt torsdag d. 23. maj.: 58,7
uge 8:
Vægt torsdag d. 30. maj.: 59,3
uge 9:
Vægt mandag d. 3 Juni: 59,3
Vægt torsdag d. 6. Juni.: 58,7
uge 10:
Vægt mandag d. 10 Juni: 59,2
Vægt fredag d. 14. Juni.: 58,8
uge 11:
Vægt tirsdag d. 18 Juni: 58,7
Vægt torsdag d. 20. Juni. 58,5
uge 12:
Vægt mandag d. 24 juni 58,0
Vægt torsdag d. 27 juni.: 57,8
uge 13:
uge 12:
Vægt mandag d. 1 Juli: 58,4 (ferie start)
Tabt uge 1:-0,4
Tabt uge 2: -0,2
tabt uge 3: +0,9
tabt uge 4: - 1,3
tabt uge 5: + 0,6
tabt uge 6: -1,4
tabt uge 7: - 0,8
tabt uge 8: +0,6
tabt uge 9: - 0,6
tabt uge 10: +0,1
tabt uge 11: - 0,3
tabt uge 12: -0,7
uge 13: ....
uge 14: ....
Tabt i alt: - 3,4
Tak alle sammen :) Tager af sted i dag, så er snart5 helt opløst af spænding :D Havde håbet på, at jeg kunne få vægten længere ned inden afrejse, men tydeligvis ikke. Det må jo så bare være det. Jeg har ikke tænkt mig, at lade et par tal gøre så jeg ikke spiser det sushi jeg nu har lyst til, eller ikke føler mig fantastisk i mine shorts. niks, det må jeg tage når jeg kommer hjem :)
GND: Godt at høre, at du stadig vil være her. Håber vægten snart gør som den skal igen.