#222 af Loki Harme (slettet)
Step by step 2013
Du læser en tråd i debat > vægttabLoki Harme (slettet)
re: NY START - uge 3
velkommen til MissKJ :D
Jeg joinede også for at få følelsen af at blive holdt i ørerne, og det har virket rigtig godt for mig :D
Jeg joinede også for at få følelsen af at blive holdt i ørerne, og det har virket rigtig godt for mig :D
11 år9. april 2013 kl. 16:22
Loki Harme (slettet)
vægttab 2.0. uge 1 - dag 2
Loki Harme
Alder/fødselsdag (så vi kan sige tillykke): 13-07-92
Højde: 165 cm
Mål: 59-60
Startvægt den 08/04-13: 61,3
Uge 1:
Vægt mandag d. 8 april.: 61,3
Vægt torsdag d. 11. april.: 60,9
Tabt uge 1:
Tabt i alt:
Sådan sådan! Det går der allerede god fremad :D Det som er blevet min nye taktik, er at have nogle lidt store måltider, og så små mellemmåltider, for før spiste jeg små ting, men så også hver anden time. Så nu prøver jeg det her :D (Hvilket også var det jeg gjorde sidste gang jeg var i gang med et seriøst vægttab )
Alder/fødselsdag (så vi kan sige tillykke): 13-07-92
Mål: 59-60
Startvægt den 08/04-13: 61,3
Uge 1:
Vægt mandag d. 8 april.: 61,3
Vægt torsdag d. 11. april.: 60,9
Tabt uge 1:
Tabt i alt:
Sådan sådan! Det går der allerede god fremad :D Det som er blevet min nye taktik, er at have nogle lidt store måltider, og så små mellemmåltider, for før spiste jeg små ting, men så også hver anden time. Så nu prøver jeg det her :D (Hvilket også var det jeg gjorde sidste gang jeg var i gang med et seriøst vægttab )
11 år11. april 2013 kl. 08:03
MissKJ (slettet)
MissKJ
Alder/fødselsdag (så vi kan sige tillykke): 02-01-1990
Mål: 72 kg.
Startvægt den 08/04-13: 87 kg.
Uge 1:
Vægt mandag d. 8. april: 87,0 kg
Vægt torsdag d. 11. april: 86 kg!
Tabt uge 1: 1 kg lige ud! :D
Tabt ialt: 1 kg :)
Wee, er først lige gået i gang men har allerede tabt 1 kilo! :D Ved godt at det også kan være vægten der svinger lidt - men synes også jeg har kæmpet hårdt siden i mandags!
Rigtig flot Loki :)
Alder/fødselsdag (så vi kan sige tillykke): 02-01-1990
Mål: 72 kg.
Startvægt den 08/04-13: 87 kg.
Uge 1:
Vægt mandag d. 8. april: 87,0 kg
Vægt torsdag d. 11. april: 86 kg!
Tabt uge 1: 1 kg lige ud! :D
Tabt ialt: 1 kg :)
Wee, er først lige gået i gang men har allerede tabt 1 kilo! :D Ved godt at det også kan være vægten der svinger lidt - men synes også jeg har kæmpet hårdt siden i mandags!
Rigtig flot Loki :)
11 år11. april 2013 kl. 09:16
Girl next door
re: vægttab 2.0. uge 1 - dag 2
Loki Harme:
Dejligt med en god start! :-)
Og har du lagt mærke til, at nu står der 60 først, så du er kun 900g fra at nå toppen af dit mål? Det er jo meget tæt på :-)
Dejligt med en god start! :-)
Og har du lagt mærke til, at nu står der 60 først, så du er kun 900g fra at nå toppen af dit mål? Det er jo meget tæt på :-)
11 år11. april 2013 kl. 16:13
Girl next door
MissKJ:
Velkommen til - håber du bliver glad for at deltage i tråden og at det kan hjælpe til at holde dig motiveret :-)
Flot start. Wow! Og så skønt, når hårdt arbejde betaler sig :-)
Velkommen til - håber du bliver glad for at deltage i tråden og at det kan hjælpe til at holde dig motiveret :-)
Flot start. Wow! Og så skønt, når hårdt arbejde betaler sig :-)
11 år11. april 2013 kl. 16:14
Girl next door
Girl Next Door
26. juli 1979/ 33 år
Højde: 172 cm
Mål: 55 kg
1. delmål: 57 kg
2. delmål: 56 kg
Startvægt den 24/3-12: 58,1 kg
Uge 1:
Mandag d. 25. marts: 57,6 kg
Torsdag d. 28. marts: 57,5 kg
Fredag d. 29. marts: 57,7 kg
Uge 2:
Mandag d. 1. april: 57,7 kg
Tirsdag d. 2. april: 57,0 kg (1. delmål nået - nyt mål sat)
Torsdag d. 4. april: 56,8 kg
Uge 3:
Mandag d. 8. april: 57,1 kg
Torsdag d. 11. april: 58,1 kg
Tabt 1. uge: - 0,4 kg
Tabt 2. uge: - 0,9 kg
Tabt 3. uge: + 1,3 kg
Tabt i alt: - 0,0 kg
Det er den tid på måneden, så det kan ikke være anderledes med vægtstigningen. Samtidig er jeg stoppet med at veje og taste mad ind, fordi jeg tror det vil være sundt for mig at finde en mere naturlig balance fremfor at veje og taste alting ind. Er forberedt på lidt vægt op og forhåbentlig lidt vægt ned... er meget spændt på når mens er slut, hvad resultatet så er. Den næste uges tid kan jeg i hvert fald ikke rigtig regne med vægten ;-)
26. juli 1979/ 33 år
Højde: 172 cm
Mål: 55 kg
1. delmål: 57 kg
2. delmål: 56 kg
Startvægt den 24/3-12: 58,1 kg
Uge 1:
Mandag d. 25. marts: 57,6 kg
Torsdag d. 28. marts: 57,5 kg
Fredag d. 29. marts: 57,7 kg
Uge 2:
Mandag d. 1. april: 57,7 kg
Tirsdag d. 2. april: 57,0 kg (1. delmål nået - nyt mål sat)
Torsdag d. 4. april: 56,8 kg
Uge 3:
Mandag d. 8. april: 57,1 kg
Torsdag d. 11. april: 58,1 kg
Tabt 2. uge: - 0,9 kg
Tabt 3. uge: + 1,3 kg
Tabt i alt: - 0,0 kg
Det er den tid på måneden, så det kan ikke være anderledes med vægtstigningen. Samtidig er jeg stoppet med at veje og taste mad ind, fordi jeg tror det vil være sundt for mig at finde en mere naturlig balance fremfor at veje og taste alting ind. Er forberedt på lidt vægt op og forhåbentlig lidt vægt ned... er meget spændt på når mens er slut, hvad resultatet så er. Den næste uges tid kan jeg i hvert fald ikke rigtig regne med vægten ;-)
11 år11. april 2013 kl. 16:18
MillerV
MillerV
1/2-89 - 24 år.
Højde: 168 cm
Mål: 60 og gerne under. (ønske ville være den lave ende af 59)
Startvægt den 24/3-13: 61,8 kg
Uge 1:
Mandag d. 25. marts:??
Tirsdag d. 26. marts: 61,6 kg
Torsdag d. 28. marts: 61,3 kg
Lørdag d. 30. marts: 61,4 kg
Uge 2:
Mandag d. 1. april: 61,6 kg
Torsdag d. 4. april: 62,3 kg
Uge 3:
Mandag d. 8. april: 62,4 kg
Torsdag d. 11. april: 62,3 kg
Tabt 2. uge: + 0,9 kg
Tabt 3. uge: 0,0 kg
I alt: + 0,5 kg
Klager ikk, har faktisk haft en god uge. Har fjernet sukker som en start i denne uge på at leve sundere. Og det har virket som en god taktik. For jeg håber min hovedpine kan stoppes ved at droppe sukkeret. Så kan det være at næste uge skal være eftermiddagsbrødet vi får i børnehaven. Og fortsætte med små skridt. :-)
1/2-89 - 24 år.
Højde: 168 cm
Mål: 60 og gerne under. (ønske ville være den lave ende af 59)
Startvægt den 24/3-13: 61,8 kg
Uge 1:
Mandag d. 25. marts:??
Tirsdag d. 26. marts: 61,6 kg
Torsdag d. 28. marts: 61,3 kg
Lørdag d. 30. marts: 61,4 kg
Uge 2:
Mandag d. 1. april: 61,6 kg
Torsdag d. 4. april: 62,3 kg
Uge 3:
Mandag d. 8. april: 62,4 kg
Torsdag d. 11. april: 62,3 kg
Tabt 2. uge: + 0,9 kg
Tabt 3. uge: 0,0 kg
I alt: + 0,5 kg
Klager ikk, har faktisk haft en god uge. Har fjernet sukker som en start i denne uge på at leve sundere. Og det har virket som en god taktik. For jeg håber min hovedpine kan stoppes ved at droppe sukkeret. Så kan det være at næste uge skal være eftermiddagsbrødet vi får i børnehaven. Og fortsætte med små skridt. :-)
11 år11. april 2013 kl. 21:38
Loki Harme (slettet)
GND: Jeg er også helt vildt glad lige PT for at vægten endelig starter med 60, da det er noget som jeg virkelig har kæmpet for meget længe! Så igen er helt vildt glad. Af sammen årsag, vejer jeg mig nok ikke i morgen, da jeg skal på jensens bøfhus i aften, og magter ikke at få taget glæden fra mig, så hellere arbejde hårdt lørdag og søndag i uvished, og så se på Mandag :D
Og når mens er der, kan man ikke regne med noget! Kan godt forstå du er begyndt at trappe ned på det der med "kontrol", prøver selv at lade vær med at veje mig så ofte, som jeg gør´.
Miller: det er da super, at du har holdt vægten i forhold til sidste uge. Bare bliv ved med de små skridt, for tilsammen gør de jo en stor forskel :D
Og når mens er der, kan man ikke regne med noget! Kan godt forstå du er begyndt at trappe ned på det der med "kontrol", prøver selv at lade vær med at veje mig så ofte, som jeg gør´.
Miller: det er da super, at du har holdt vægten i forhold til sidste uge. Bare bliv ved med de små skridt, for tilsammen gør de jo en stor forskel :D
11 år12. april 2013 kl. 07:40
Girl next door
Så er 4. dag uden at veje og taste ind i gang. Og det går bare så godt! Det er næsten en større succes fo rmig end at smide de sidste par kg. Nok fordi det her har været så angstprovokerende i så mange år.
Og tænkt engang: på trods af mens, så er vægten faldet en lillebitte smule her til morgen. Det giver mig lidt mere tillid til, at jeg nok skal få det lært med tiden :-)
Loki Harme: He he... ja, det er bare med at få glæden til at holde længst muligt :-D
MillerV: Godt at du er i gang. Jeg ved i hvert fald at lige det med sukker gør en kæmpe forskel for mig.
Fandt den lækreste opskrift i en af mine nye kogebøger i går - måske er den også noget for dig? Det er en risifrutti wannabe ;-)
Det er til to store portioner, men flødeskummet mister luftigheden hvis det står for længe, så hvis det kun er til en, så bare lav halvdelen ;-)
(Ca. 640 kcal i hele opskriften)
1 dl piskefløde piskes til skum
250g hytteost (ikke den fedtfattige)
en knivspids vaniljepulver
1 æggeblomme
Lidt agavesirup, honning eller andet sødemiddel
Det hele blandes sammen og hvis man vil have lidt frugtsnask ovenpå, kan man koge lidt jordbær eller hindbær eller bruge noget isis marmelade ovenpå - det gjorde jeg og jeg ELSKER simpelthen allerede den opskrift. Mums! Bruger den både som mellemmåltid og til morgenmad ;-)
Og tænkt engang: på trods af mens, så er vægten faldet en lillebitte smule her til morgen. Det giver mig lidt mere tillid til, at jeg nok skal få det lært med tiden :-)
Loki Harme: He he... ja, det er bare med at få glæden til at holde længst muligt :-D
MillerV: Godt at du er i gang. Jeg ved i hvert fald at lige det med sukker gør en kæmpe forskel for mig.
Fandt den lækreste opskrift i en af mine nye kogebøger i går - måske er den også noget for dig? Det er en risifrutti wannabe ;-)
Det er til to store portioner, men flødeskummet mister luftigheden hvis det står for længe, så hvis det kun er til en, så bare lav halvdelen ;-)
(Ca. 640 kcal i hele opskriften)
1 dl piskefløde piskes til skum
250g hytteost (ikke den fedtfattige)
en knivspids vaniljepulver
1 æggeblomme
Lidt agavesirup, honning eller andet sødemiddel
Det hele blandes sammen og hvis man vil have lidt frugtsnask ovenpå, kan man koge lidt jordbær eller hindbær eller bruge noget isis marmelade ovenpå - det gjorde jeg og jeg ELSKER simpelthen allerede den opskrift. Mums! Bruger den både som mellemmåltid og til morgenmad ;-)
11 år12. april 2013 kl. 13:00
Vi vejer os mandag og torsdag. Og ellers er man velkommen til at skrive med op og nedture. Eller hvis motivation mangler.