Step by Step

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: 1. store vejedag (1. marts)
Tak, Girl next door. Jeg er 164 cm høj, og ja, det kræver nok bare virkelig meget vedholdenhed, når hvert 100 g. er en procentvis større del af ens kropsvægt. Jeg har ligget omkring 55 kg. siden midten af januar med laveste vægt et par dage på 54,7 kg., og det er bare ikke så nemt som det var med de første kilo.

Anyway, jeg tror, at denne tråd giver mig den ekstra vedholdenhed, jeg har brug for til at nå helt i mål - om det så bliver 15. marts eller 30. marts er ikke så afgørende.

Jeg kunne læse i din dagbog, at du har en tiltrængt rolig og afslappende dag - håber du kan nyde den, og at smerterne fortager sig.
12 år1. marts 2012 kl. 14:52
re: 1. store vejedag (1. marts)
Halløjsa og glædelige første forårsdag. :)

Tillykke med vægttabene til nu.. :) Godt gået. :)

Her det gået godt. De kilo jeg tog på i weekenden er nu røget af igen og kampen om de svære dumme sidste kilo er igang. :) Men det er jo skønt at være i en gruppe hvor folk er så gode til at opmuntre hinanden. :)

Oprindelig startvægt: (har vejet 80kg for lidt år tilbage) men i januar 67 kg ca.
Startvægt den 27. februar: 66,2 kg
1. delmål: 64,5 kg inden den 14. marts = 1,7 kg

Vægt den 1. marts: 64,5 kg
Tabt 1. uge: -1,7 kg
Tabt i alt: -2,5 kg

Selvom jeg har nået mit delmål. Så har min vægt været meget svingende, så jeg holder fast i 1. delmål endnu. Og hvis jeg kommer under det den 14. marts er det bare rigtig lækkert. :)

God uge til alle.
12 år1. marts 2012 kl. 16:21
1. store vejedag (1. marts) - Resultater
Samlede resultater for første uge:
Det er da gået helt fantastisk godt – næsten alle har tabt sig – nogle endda mere end vi havde sat os som første delmål.
I denne første uge, har der været skriverier på kryds og tværs – det er så dejligt, bliv endelig ved med det.
Jeg vil ønske os alle en dejlig og positiv uge, hvor vi står overfor 2. delmål – hvis resultaterne bliver lige så imponerende som 1. delmål, ja – så tror jeg måske, at vi har været de mest standhaftige og målrettede i hele dette forum.
Vi vejer os igen torsdag den 8. marts - tilret dine tal nedenfor, så er det lige til at gå til for mig.
Held & Lykke…. Knus KK1001

Girl next door
Oprindelig startvægt: 66,5 kg
Startvægt den 23. februar: 60,0 kg
1. delmål: 59,5 kg inden den 12. marts = -0,5 kg

Vægt den 1. marts: 58,9 kg
Tabt 1. uge: -1,1 kg
Tabt i alt: -7,6 kg
Girl next door – Ja, det er da helt vildt – du har faktisk tabt dig mere end du skulle i denne uge – det er så flot. Stort tillykke!

KK1001
Oprindelig startvægt i januar 2011: 73,6 kg
Startvægt den 24. februar: 71,6 kg
1. delmål: 70 kg inden den 15. marts = -1,6 kg

Vægt den 1. marts: 70,6 kg
Tabt 1. uge: -1 kg
Tabt i alt: -3,6 kg
KK1001 – du har været så dygtig og lavet dejlig sund mad – næsten hele ugen… ha ha! (man må gerne rose sig selv i denne tråd)

Crache
Oprindelig startvægt: 70,2 kg
Startvægt den 23. februar: 65,5 kg
1. delmål: 65 kg inden den ?. marts = 0,5 kg

Vægt den 1. marts: 64,2 kg
Tabt 1. uge: -1.3 kg
Tabt i alt: -6 kg
Crache – du har al mulig god grund til at danse og synge og alt muligt andet!!! :))))))) Dejligt, at tråden har hjulpet dig – Stort tillykke med det flotte resultat.

Ladysus
Oprindelig startvægt: 73,8 kg
Startvægt den 24/2: 72,4 kg
1 delmål: 71,4 kg inden den 15. marts = 1 kg

Vægt den 1. marts: 72,4 kg (øv øv)
Tabt 1. uge: 0 kg
Tabt i alt: -1,4 kg
Ladysus – ja, øv øv øv – men ved du hvad, der kan være mange grunde til, at du ikke har tabt dig – men supergodt, at du ikke har taget på – så, Ladysus, op på hesten igen…;-)

Baraca
Oprindelig startvægt i oktober 2011: 59,3 kg
Startvægt den 26. februar: 55,6 kg
1. delmål: 54,0 kg inden den 15. marts = -1,6 kg

Vægt den 1. marts: 55,3 kg
Tabt 1. uge: -0,3 kg
Tabt i alt: -4 kg
Baraca, det går jo den rigtige vej og de sidste kilo sidder rigtig godt fast… men med din motivation, så skal de også nok komme af.

MillerV
Oprindelig startvægt: (har vejet 80kg for lidt år tilbage) men i januar 67 kg ca.
Startvægt den 27. februar: 66,2 kg
1. delmål: 64,5 kg inden den 14. marts = 1,7 kg

Vægt den 1. marts: 64,5 kg
Tabt 1. uge: -1,7 kg
Tabt i alt: -2,5 kg
MillerV… Hold da op! Det er da imponerende – Er det dine lækre opskrifter der er så effektive? Stort tillykke.
12 år1. marts 2012 kl. 16:51
re: 1. store vejedag (1. marts) - Resultater
Flot arbejde KK1001, med at få det hele skrevet ind.. :)

Tror hvorfor jeg i denne uge (Siden mandag) har tabt mig er at jeg ikke har overspist som jeg har gjort i weekenden.. Jeg har også holdt mig fra alt usundt og fået cyklet dagligt. Spiser ikke så mange kulhydrater, hverken brød, pasta, ris eller kartofler.. Men heller ikke så mange grøntsager, det meste er protein. Så kroppen er sat meget på arbejde.. Vil dog gerne blive bedre til at lave en lækker salat til min mad. Så det ikke bare er en tomat og en gulerod.
12 år1. marts 2012 kl. 17:05
Ja, godt arbejde kk1001 :-) Dejligt at du gider holde lidt styr på alle dataene :-)

Lidt skægt som flere af os vil beholde vores første delmål på trods af at vi har nået det. Noget af det der tiltalte mig ved den måde denne tråd blev præsenteret på var netop, at det er step by step og ikke et langsigtet mål. Det er der selvfølgelig også, men der er mest fokus på delmålene.

Vi er åbenbart flere, der har erfaringer med hvor svært det kan være at blive på den ønskede vægt uden alt for store udsving og også har erfaringer med hvor hurtigt vægten kan svinge op og ned inden man kan regne med tallet på vægten.

Dejligt at have nogen at følge og følges med :-)
12 år1. marts 2012 kl. 17:37
hej
super flot kk1001 ja det er noget af et job, at holde styr på alle de data, så rigtig dejligt at du gider det, men hold da helt op hvor er de sidste kilo svære at komme af med, jeg har gjort det før hvor jeg ikke syntes det var sværet men der havde jeg også en stor gulerod foran mig, jeg fik fjernet 2,5 kg, af brysterne for 3 år siden, hvor jeg tabte mig 12 kg, men nu hvor jeg ikke har det foran mig syntes jeg det er mega svært, at komme ned i vægt igen, men det skal nok lykkes, denne tråd virker som en rigtig god ide, kk1001, men jeg håber at du også bliver i min tråd, de kan jo sagtens køre samtidig, og støtte hinanden

knuzzz ladysus
12 år2. marts 2012 kl. 10:57
Der kan man bare se!
Jeg tror - og håber - på at min tilbageholdenhed med at sætte et nyt delmål, på trods af at det jo egentlig er nået, bliver gjort godt og grundigt til skamme.

Her til morgen sagde vægten igen 58,9 og jeg var noget målløs. Hmm... Måske må jeg virkelig give mig denne gang og begynde at se på mig selv som én, der sagtens kan have den vægt.

Kender I det? At alle de der "Jeg er sådan én, der..."- opfattelser lige pludselig skal revideres for de passer simpelthen ikke til virkeligheden længere?
Jeg håber min opfattelse af at jeg aldrig kommer til at ligge fast på en vægt, der starter med et 5-tal, alligevel kan lade sig gøre.

Hvor er det bare tit at jeg spænder ben for mig selv ved at være overbevist om et eller andet eller sidde fast i min egen opfattelse af mig selv. Men sådan er det vist bare at være menneske ;-)

Jeg var rigtig sej i går. Jeg er NØDT til at fortælle det, også selvom det er lidt pral ;-)
Jeg var bare SÅ lækkersulten. Klar til at spise næsten hvad som helst, køre på tanken, nøjes med og alle undskyldningerne og forklaringerne var linet op i stor stil. Men så begyndte jeg at skrive i min dagbog herinde. Alle de unskyldninger og dårlige forklaringer, som røg hen over den indre skærm. Og da jeg var færdig med at skrive, var det som om, at alle de der fornuftige grunde til at råæde alt muligt, bare faldt til jorden. Energien røg ud af dem og jeg kunne jo tydeligt se, hvor langt ude det hele var når alt kom til alt. Og hvor meget jeg ønskede IKKE at spise hyggemad, men lade være og tabe mig og opnå det mål, jeg har kæmpet for så længe. Det var bare så fedt! :-)
12 år2. marts 2012 kl. 16:38
re: Der kan man bare se!
Fedt at den fortsætter nedad.. :)

Kender godt det med at spænde benene for mig selv. Gør det desværre rigtig meget for tiden..
Hjernen vil på ingen måde leve i virkeligheden og troen på at ting er muligt..

Hvor er det bare sejt at du fik holdt dig væk fra hyggemaden. :) Godt gået.. Må sige jeg er helt misundelig og godt kunne have brugt din rygrad i dag. :) For jeg har da fået spist en hel del hyggemad desværre. :/

Jeg må lige forhøre mig her? Jeg har det sidste stykke tid haft et humør der er meget påvirket på den dårlige måde. Er irriteret over små ting som foreksempel min kæreste gør. Og afviser ham en hel del. Og jeg ved ikke hvorfor jeg har det sådan. Tror muligvis at det her kæmpen med vægten går mig rigtig meget på. Hvorfor det skal være så svært at smide de sidste kilo og at vægten stopper hver gang jeg har ramt de 64 kilo ca. Det er som om den ikke vil længere ned! Men det er nok her jeg spænder ben for selv. :/ Men jeg kan ikke lige se hvordan jeg kommer videre lige nu med min rygrad som en kop kakao.
Er der nogen af jer, der oplever at humøret bare er imod jer?
Måtte lige ud med min frustration.
12 år2. marts 2012 kl. 19:50
re: Der kan man bare se!
Tak for de støttende ord, MillerV :-)

Inden jeg fik læst dit indlæg til ende, tænkte jeg på, at det bestemt ikke er altid at jeg klarer mig igennem som jeg gjorde i går. Det er jo netop derfor jeg var/er så stolt over, hvordan det lykkedes at klare mig igennem ;-)

Jeg kender SÅ godt det du skriver om. Alt føles bare som om det er gennemsyret af irritation og manglende overskud. Alle andre er irriterende, man kan ikke li' sig selv eller rumme hverken sig selv eller andre, det virker som at sidde fast i noget klister som ikke er til at komme videre fra eller bare væk fra.

Vi er alle forskellige og hvorfor lige præcis du reagerer som du gør, det ved du i sidste ende bedst. Også selvom du ikke ved det lige nu.

Men jeg ved, at når jeg har det sådan, så skyldes det at jeg glemmer perspektivet. Det skal forstås på den måde, at jeg kommer til at fokusere på de forkerte ting, hvilket ender med at give frustrationer, irritation og vrede.
Det kan sagtens have noget at gøre med at du så gerne vil tabe dig de sidste kg og er træls over, at det ikke lykkes. Men det skyldes højst sandsynligt en blanding af dét og så at der er andre ting i dit liv som ikke helt er, som du synes de skulle være. Igen, taler kun ud fra egen erfaring ;-)

Først og fremmest: hvordan ville du gerne have at tingene skulle være, hvis du helt selv kan bestemme? Lad dig drømme helt ud i ekstremerne. Okay... hvad er anderledes end nu?
Hvis du så ser på det med realistiske øjne. Hvor meget af det kan lade sig gøre, hvor meget af det sker nok ikke sådan lige og hvor meget af det er "indbildning"? Du ved sådan noget som at hvis bare du tabte de sidste 3 kg så ville alle andre synes at du er endnu mere fantastisk? Eller at alting bliver bedre når du har tabt dig 4 kg mere... Forstår du hvad jeg mener?
Den måde du forholder dig til dit liv, din omverden - gavner den dit ønske/mål for fremtiden? Er du ved at bygge den fremtid op, som du ønsker dig fremover? Er der noget som helst ved din måde at tænke om tingene nu, som IKKE stresser dig og forværrer din situation? Ser du en grund til at give slip på måden at tænke på? Hvis du gør, så kunne du måske overveje om det vil gavne dig at give slip på tankerne og i stedet tænke det modsatte.... Hvis du kan og hvis det føles mere rigtigt. F.eks hvis du nu tænker, at du aldrig kommer til at smide de sidste kilo - kunne det så være lige så rigtigt at tænke Jeg skal nok få tabt de kilo? Jeg mener; vi kan ikke vide om du vitterligt taber de kilo eller om du ikke gør - det kan kun tiden vise alt efter hvad der sker fremover. Så den ene tanke er lige så god som den anden - og hvorfor ikke gå efter den der hjælper dig bedst?

Det er svært at sige med ord, hvad jeg plejer at gøre, men ovenstående det er mit bedste bud. Verden er som den er uanset hvordan jeg forholder mig til den, så jeg prøver på at være realistisk men med en optimistisk vinkel på det realistiske ;-)

Måske det kan bruges - måske skal du bruge noget andet, men i hvert fald et bud :-)
12 år2. marts 2012 kl. 20:14
re: Step by Step
Hov, glemte da helt det mest konkrete :-)

Manglende overskud kan især skyldes manglende søvn eller dårlig søvn, for få kalorier eller for meget sukker eller stress i en hvilken som helst form. Noget stress kan man hurtigt gøre noget ved og andet må man ind og kigge på hvad man skal lave om på. Som regel noget lettere sagt end gjort ;-)
12 år2. marts 2012 kl. 20:25

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });