Step by Step

Du læser en tråd i debat > vægttab

Samlet oversigt den 26. april
4. delmål: 2. vejedag torsdag den 26. april (i alt 9. vejedag)

Mallemus42
oprindelig startvægt: 70 kg
Startvægt: 69,4
1. uge tabt 1,4 kg (68,0 kg)
2. uge tabt 0,5 kg (67,5 kg)
3. uge tabt 0,2 kg (67,3 kg)
4. uge tabt 0,8 kg (66,5 kg)
5. uge tabt 0,5 kg (66,0 kg)
6. uge tabt 0 (66,0 kg)
7. uge tabt 0,6 kg (65,4)
tabt ialt: 4,6 kg
vægt idag 65,4
Målet til idag var 65,0 - nåede ikke mit mål maglede 400 g
Næste mål til d. 3. maj - 65 kg = 400 g

Girl next door
Mål indtil videre: 57 kg
Oprindelig startvægt: 66,5 kg
Startvægt den 23. februar: 60,0 kg
1. delmål: 59,5 kg inden den 12. marts = -0,5 kg
1. del mål nået: 29. februar 2012
2. delmål: 59,2 kg inden 8. april = -0,6 kg
3. delmål: vedligeholde så jeg max vejer 58,5 kg og min. 56 kg
Vægt den 26. april: 58,4 kg
Tabt 1. uge: -1,1 kg
Tabt 2. uge: - 0,1 kg
Tabt 3. uge: + 1,0 kg
Tabt 4. uge: 0,0 kg
Tabt 5. uge: - 0,4 kg
Tabt 6. uge: - 0,9 kg
Tabt 7. uge: - 0,4 kg
Tabt 8. uge: +0,7kg
Tabt 9. uge: -0,4 kg
Tabt i alt: - 8,1 kg

KK1001
Oprindelig startvægt i januar 2011: 73,6 kg
Startvægt den 24. februar: 71,6 kg
1. delmål: 70 kg inden den 15. marts = -1,6 kg – nået 0,5 kg
Startvægt den 15. marts: 71,1 kg
2. delmål: 70 kg inden den 29. marts = -1,1 kg – JUBBIIII – MÅLET BLEV NÅET.
Startvægt den 29. marts: 70 kg
3. delmål: 69,5 kg inden den 12. april = 0,4 kg – Målet blev desværre ikke nået.
4. delmål: 69,5 kg inden den 26. april – målet blev desværre heller ikke nået denne gang
1. uge: -1 kg
2. uge: 0 kg
3. uge: + 0,5 kg (vægt 71,1 kg)
4. uge: -700 g (vægt 70,4 kg)
5. uge: -400 g (vægt 70,0 kg)
6. uge: -100 g (vægt 69,9 kg)
7. uge: +400 g (vægt 70,3 kg)
8. uge: 0 g (vægt 70,3 kg)
9. uge: -200 g (vægt 70,1 kg)
Tabt i alt 3,5 kg

MillerV
Oprindelig startvægt: (har vejet 80kg for lidt år tilbage) men i januar 67 kg ca.
Startvægt den 27. februar: 66,2 kg
1. delmål: 64,5 kg inden den 15. marts = 1,7 kg = klaret
2. delmål: 63,4 kg inden den 29. Marts = 0,8 kg = ikk klaret, mangler 100 g.
3. delmål: 62,6 kg inden den 12. april = 0,9 kg = klaret før tid. (5/4)
4. delmål: Da det 3. ikke holder længere må næste delmål være 62,6 (gerne 62,2 kg, så jeg holder mig til min plan)
Vægt den 26. April 62,0 kg
Tabt 1. uge: -1,7 kg (64,5 kg)
Tabt 2. uge: - 0,5 kg (64,0 kg)
"Tabt" 3. uge: + 0,2 kg (64,2 kg)
Tabt 4. uge: - 0,4 kg (63,8 kg)
Tabt 5. uge: - 0,3 kg (63,5 kg)
Tabt 6. uge: - 1,1 kg (62,4 kg)
"Tabt" 7. uge: + 0,6 kg (63,0 kg)
Tabt 8. uge: - 1,3 kg (61,7 kg)
"Tabt" 9. uge: + 0,3 kg (62,0 kg)
Tabt i alt: 4,2 kg

Kære alle sammen – jeg ved ikke lige hvad jeg skal skrive, nok mest fordi at jeg ikke helt har kunnet følge med i alle skriverierne her på det sidste. Men det er alligevel for alvor gået op for mig, at det er lidt af en balancegang hvad man skal og kan skrive til hinanden, så det ikke sårer nogen eller har en utilsigtet indvirkning.
Men når jeg sådan ser tilbage på ugerne, så har det da gået fremad for alle og det synes jeg er super flot.

Jeg har meget at tænke på i øjeblikket, som overhovedet ikke har noget at gøre med vægttab, mad eller vejning. Så jeg vil høre, om der er en af jer, som vil overtage ”styringen” af ”Step by Step”? Måske vil en ny tilgangsvinkel være et friskt pust til os alle – men forhåbentlig vil skriverier til hinanden fortsætte.
Girl next Door – du har meget på hjertet, så måske er det en ”opgave” for dig?

Jeg vil selvfølgelig fortsat følge tråden – de sidste par kilo skal jo af....;-)
12 år27. april 2012 kl. 22:20
Lidt blandet :)
Godmorgen alle sammen.

Jeg har ikke været ved en com i nogen dage, men bare på fra mobilen og skærmen er ikke lige til at skulle skrive de lange indlæg. Desværre.

Har prøvet at følge med de sidste dages beskeder.
Og jeg er da enig med jer andre i at det med at skrive vægten ind når den er gået op en torsdag er mega nitte og også grænseoverskridende. Men med den viden om at jeg helst ikke vil have + tal ind, så kæmper jeg lidt mere dagene op til torsdag. Det lykkedes bare ikke hver gang desværre. Og så må man skrive det dumme plus ind.. Ved også godt at kroppen har sine egne dage og at +’et ikke gælder hver gang, da mange faktorer spiller ind.

Men jeg er nu lidt forvirret?! Er vi ved at stoppe med torsdagsvejningen???? Håber jeg ikke, for mig gir det lidt at kæmpe for.

Crashe, min gulerod er 1000 kr. fra kæresten til nyt tøj, hvis jeg altså rammer 59,4 kg senest den 18/6. Og jeg vil jo gerne have nyt tøj for 1000 kr. så jeg må kæmpe for det..

Jeg er blevet rigtig glad for mit pulsur har det med til al træning, vil jo ofte gerne gøre det bedre og brænde flere kcal af end sidste gang. :) For eksempel så viste uret at jeg i onsdags at jeg havde forbrændt 1595 kcal på en Thai bo time, 40 min på løbebåndet og en Zumba time. :) Jeg var så stolt. Men der går længe før jeg igen gider bruge 3 timer i fitnesscenteret så skal jeg virkelig gerne ville slippe for en opgave herhjemme igen i hvert fald. :P

Baraca og Crashe, jeg håber at i vil vende tilbage til os, eller i hvert fald stadig er med til at skrive de andre indlæg herinde. Alle herinde har jo noget at byde ind med. Og er gode til at svare hvis man har skrevet noget herinde.

Jeg lå og tænkte på noget i aftes inden jeg gik i seng, om dagen er jeg en rigtig frostpind og pakker mig ind i masser af tøj når jeg fryser. Hænder og fødder var altid kolde hele døgnet rundt. Også selv om det var 30 grader udenfor. Det har jeg været hele livet uanset hvad størrelse jeg har haft også om aftenen har jeg sovet med flere dyner eller noget nattøj, men for ca. 1,5 år siden stoppede jeg med at fryse om aftenen når jeg ligger under dynen, tvært imod så er jeg som en radiator og vågner nogen gange badet i sved. Og mine kolde hænder og fødder savnes om sommeren, hvor det er bagende varmt. Er lidt nysgerrig, er der andre der har oplevet at deres kropsopvarmning er ændret???
12 år28. april 2012 kl. 08:59
re: Samlet oversigt den 26. april
Det virker til at der er flere af os herinde, der har en del om ørerne i perioder. Det kommer man nok ikke uden om - og i perioder kræves der mere energi af en i "den virkelige verden" - andre gange ikke.

Jeg synes, det er positivt at alle umiddelbart ønsker at bevare tråden, uanset om man i en periode eller ej er nødt til at trække sig lidt på den ene eller anden måde. Og jeg har ikke indtryk af at torsdagsvejningen er på vej ud af billedet. Hvilket jeg er glad for, da jeg har det på samme måde som dig, MillerV :-)

Kk1001: Jeg har ikke rigtig lyst til at være den, der fører tråden videre, må jeg indrømme. Ene og alene på grund af at jeg i perioder har brug for at trække mig meget tilbage og så ville jeg føle en forpligtigelse til alligevel at skulle følge med i tråden. Sikkert det samme som du selv oplever lige for tiden. Det er et af mine meget ømme punkter, hvor jeg stadig øver mig meget og endnu ikke er klar til udfordringer på, om jeg har lært det jeg skulle.

Jeg tænker, at enhver, der har lyst, kan melde sig på banen og skulle det være sådan, at ingen melder sig, så kan det køre som fortsat, men uden små dejlige kommentarer ved opsamlingen. Vi¨må bare være gode til at byde ind hos hinanden, ligesom vi plejer. Det er jo også en slags opsamling. Men helt klart synes jeg at vi stadig skal skrive vægt og data ind - de bliver måske så bare ikke samlet alle sammen til sidst.

Tit så giver tingene sig selv med tiden - og jeg er sikker på, at vi finder ud af det hen ad vejen, hvis det skulle ske at det ikke virker for os alligevel.

Jeg synes i hvert fald ikke, at du skal sidde med teten, Kk1001, hvis ikke du har overskud til det lige nu.

Hvad siger I andre?
12 år28. april 2012 kl. 11:23
re: Lidt blandet :)
Ej, hvor er du sej, MillerV!

1595 kal?!?!
Jeg ved godt det jo ikke er hver dag, men stadigvæk. det er godt nok meget.

Ved udemærket godt, at selv hvis jeg kunne, så ikke tale om jeg fik mig selv til det, men hvor ville jeg bare gerne både kunne og gide. Hvor er det vildt :-)

1600 kcal... Hvis jeg har været rigtig god og kun spist hvad mit basalstofskifte forbrænder, så tager det mig stadig 3-4 dage at forbrænde :-D

Hatten af for dig - det er sgu godt gået :-)

12 år28. april 2012 kl. 11:26
Kropstemperatur
MillerV - jeg har oplevet, at jeg ligesom dig har været en rigtig frossenpind (jeg mener, at jeg var ret tynd dengang) - faktisk havde jeg en varmetæppe i sengen, som jeg tændte for, inden jeg skulle i seng om aftenen. For ca. 5 år siden ændrede det sig, så jeg blev meget varm kort tid efter at jeg var kommet i send så meget, at min mand måtte flytte sig væk. Jeg svedte meget - ja, det gør jeg stadig men mest hen på morgenen, har jeg lagt mærke til.
Jeg spurgte min læge om problemet - som sendte mig til røngtenfotografering af mine lunger, som ikke viste noget unormalt. Der er åbenbart en sygdom, som gør, at man kan svede meget om natten.
Jeg sveder stadig meget om natten - men har lært at leve med det, selv om det er lidt ubehageligt at vågne ved, at det hele er klamt.
12 år28. april 2012 kl. 14:19
Tråden fremover
Girl next Door - du har helt ret i, at jeg gerne vil følge med i alt hvad der bliver skrevet - og at det ligesom bliver en forpligtelse, som jeg ikke kan honore - i al fald ikke efter min egen forventning af mig selv.
Hvis der ikke er nogen, som har lyst til at "overtage" - jamen, så synes jeg, at vi skal fortsætte med at indskrive vores oplysninger hver torsdag og komme med opmuntrende kommentarer og klap på skuldrende til hinanden.
Hvad siger I andre til det?
12 år28. april 2012 kl. 14:27
re: Kropstemperatur
I forhold til det med varme/kulde, så oplever jeg det på samme måde som dig Kk1001.

Førhen frøs jeg tit - det gør jeg ikke så tit mere. Jeg er dog ikke helt klar over, hvad forskellen er. Måske at jeg sad meget stille førhen pga studier og at det gør jeg ikke på samme måde mere, selvom jeg bruger meget af dagen på at hvile.

Eller måske er der bare varmere herhjemme og jeg pakker mig bedre ind når jeg skal ud?
Tror umiddelbart at motion kan spille en rolle fordi det sætter gang i kroppen, så de daglige ture med hunden kan vel godt gøre en forskel.

Mindes egentlig svagt at førhen, hvis jeg havde trænet hårdt, at jeg så nogle gange frøs meget efterfølgende. Tomme depoter eller noget, kan det være sådan noget?
12 år28. april 2012 kl. 16:06
re: Samlet oversigt den 26. april
Ang. med at samle dataerne fra os alle i en opsamling, så kan den der lige får lyst til det gøre det om ikk andet så gør det jo ikk noget hvis de ikk blir samlet. Man kan jo stadig se det. Og skrive kommentarer til hinanden. :-D

Jeg synes også det var lidt vildt. Og er super stolt over at jeg gjorde det. :-) Men det blir absolut ikk hverdagskost at træne så meget.

Det er noget underligt noget med kroppen og varme/kulde.
Jeg har vænnet mig til hellere at have ekstra tøj på end for lidt når jeg skal ud. Og i seng er det så lidt tøj som muligt. :-)
12 år28. april 2012 kl. 21:18
Hjælp
Jeg har lige brug for jeres hjælp.... :-)

Jeg var jo på suppekuren for et stykke tid siden og det gik rigtig godt. Det var fantastisk at opleve, at jeg ikke var sulten/lækkersulten hele tiden og ikke som ellers konstant tænkte på alle de ting, jeg havde lyst til at spise. Dejligt bare at være fri i forhold til at skulle tænke på mad. Fri på den måde at der blev brugt meget mindre energi på det end ellers og det kunne jeg virkelig godt li.

Så stoppede jeg med suppekuren. Og prøvede på at indføre nogle madvarer som har mange fibre og som mætter godt og jeg prøvede også at få en masse protein - mere end ellers. Et forsøg på at opnår samme tilfredsstillende følelse som under suppekuren.

Jeg gik ud fra at det blandt andet var det der var med til at hjælpe til den der gode følelse. det gav da også noget andet end jeg var vant til - mere mæthed, og mindre trang til at spise alt muligt usundt. Men det virkede alligevel ikke helt for mig.

Jeg er nu gået over til at spise suppen fra kuren når jeg har lyst til den og ellers spise lidt af det andet oven i. Igen føler jeg mig mæt og tilpas og selvom jeg er lidt lækkersulten ind i mellem, så er det slet ikke på samme måde som ellers.

Har I nogle bud på, hvad der gør forskellen og hvad det lige er der sker?

Kan selvfølgelig altid bare spise suppe i tide og utide, men kunne nu godt tænke mig at lære det andet og få lidt balance i tingene ;-)
12 år29. april 2012 kl. 10:40
re: Hjælp
Jeg tror ikke jeg helt er med på, hvad der ikke virker?
Er det vægttabet eller den gode følelse af mæthed?
12 år29. april 2012 kl. 10:59

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });