Step by Step

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: slikland og påske.
Ej et godt billede på det. Det er da det man skal kalde det. Pandekagehuset. (dem er de også vilde med at lave, især når hele familien lige samles og så is til. Total sukkermunde.)

Klarede den meget eksemplarisk. Kunne sagtens have været værre. :/

Hvorfor er du vegetar? Og hvad stiller de frem som du kan spise?
12 år6. april 2012 kl. 22:10
re: slikland og påske.
Jeg er vegetar af flere grunde. Blandt andet opdagede jeg i sin tid, at det var bedre for min mave og kroppen generelt at spise vegetarisk. Jeg synes så også det er rart at vide, at jeg ikke direkte bidrager til nogle af de kummerlige vilkår, som nogle dyr har. Men det startede med at jeg havde en del problemer med maven og gik så videre derfra.

Ja, hvad sætter de frem... Nu her til påskefrokost (og julefrokost) er det altid lidt svært, fordi alting er baseret på kød.
Typisk bliver der lavet noget tærte til mig, måske tarteletter med vegetarisk fyld og ellers kogte æg, kager til kaffen og andet i den stil.

Nogle gange er der mere at vælge i mellem, andre gange er der ikke så meget. Jeg har oplevet en gang eller to at gå vildt sulten hjem. Det var en lidt speciel oplevelse. Især fordi kæresten var proppet og mente at det ikke var nødvendigt med aftensmad :-D

Men jeg synes de er blevet meget bedre til det og det er selvfølgelig lidt bøvlet at få en vegetar ind i familien, når man ikke er vant til det. Synes i den grad de er kommet efter det :-)

Der hvor den er lidt svær for mig, er, at meget af maden er rig på fedt og det er ikke just sådan jeg plejer at spise. Men er vildt glad for at de gider gøre en indsats. Det betyder snart endnu mere end hvad de serverer.
12 år7. april 2012 kl. 21:42
yes
Yes jeg har klaret 2 påskefrokoster uden at få et kcal indtag som overstiger de anbefalede 1300 om dagen..
Jeg synes det var lidt svært idag.. var flere gange ved at tage noget fra slikfadet..
Men fik i sidste øjeblik stoppet mig selv med tanken om "er det, det værd"
Heldigvis kom jeg hver gang til den konklusion at det ikke var det værd..
12 år7. april 2012 kl. 22:01
re: yes
Ej, hvor er du bare sej! :-)

Kan jeg ikke lige få lidt af den der viljestyrke - bare i morgen, hvor der kommer til at være påskeæg og mad i stor stil og fristelser stort set over alt? ;-)

Hvor er det godt klaret :-)
12 år7. april 2012 kl. 23:32
re: Gode råd søges
Tak for jeres gode råd.
Jeg bliver mere og mere motiveret, tak for det.
Og tak for det I skriver herinde, det hjælper også mig at læse det.
Rigtig glædelig påske!!!
12 år8. april 2012 kl. 10:23
re: Gode råd søges
Bisgård:

Dejligt at du allerede nu føler, at du kan bruge tråden til noget og at det virker motiverende :-)
12 år8. april 2012 kl. 20:57
re: Step by Step
Tror at jeg slap rimeligt igennem påskefrokosten.

Jeg har ikke overskredet mit kalorieindtag og det er det vigtigste. Men har heller ikke klaret mig ligeså godt som jeg ellers ville have gjort, men sådan er det. Det nytter ikke, at gå så meget op i det, at der ikke er plads til at være sammen med familien på den gode gammeldags hyggemåde ;-)

Til gengæld er lækkersulten blevet kickstartet og jeg har nu lyst til alverdens ting og sager. Utroligt hvor lidt der egentlig skal til.... Begynder at forstå dem, der kører det meget stringent. Det kommer jeg nok ikke til i det lange løb, men kunne godt finde på at gøre det engang i mellem.

Hvordan går påsken for jer andre?

Bliver spændende på torsdag om vi kan se på vores vægtmeldinger at der har været påske ;-)
12 år8. april 2012 kl. 21:01
Hvor typisk.

Faldt i da kæresten kom hjem med et ekstra stykke af den lækre lagkage fra påskefrokosten :-D

Nå ja... Vægten var i det mindste ikke steget her til morgen, kan være det først kommer i morgen i stedet, men så er det sådan det er ;-)
12 år9. april 2012 kl. 10:32
Åhh de kærester kan være søde og så farlige for kampen mod kiloene samtidig.

Vægten er på vej ned igen efter de sidste dag hvor det ikk har været helt sundt.
Men nu kæmper jeg med at min ellers så viljestærke kæreste om hvad vi skal spise og ikk. Normalt spiser han kun kød og fedt. Og viger ikk en smule fra det, når jeg gerne vil. (ved ikk helt hva program han lever efter.) men de sidste dage har der været snak om pizza og sandwich fra den lokale grill. Overvejer kraftigt den sandwich. Men synes også jeg har været usund nok nu. Så skal kæmpe imod. Og på rette spor igen.
12 år9. april 2012 kl. 11:31
godt kæmpet hos i andre..

Ved godt det er svært.. min svigermor spurgte også om jeg ikke bare kunne tage et lille stykke fra fadet med slik.. Men desværre er jeg indrettet sådan, at hvis jeg først får smag for det, så æder jeg til jeg får kvalme.. Girl next door har det ligesom dig.. når først kroppen får noget, så er det ligesom om den sødetand vågner op.. Så hellere helt undværre..
Og der er nok min levevis.. I nogle perioder er jeg meget målrettet og undgår alt og opnår de mål jeg sætter mig og i andre perioder har jeg vilje og rygrad som en regnorm.. Så kan jeg overhovedet ikke sige nej.. og så stiger vægten igen..
Tror at jeg resten af mit liv kommer til at leve i denne rutchebane.. Selvom jeg flere gange har besluttet at sådan skal det ikke være.. Så ender det altid sådan..

Fortsat god uge til Jer
12 år9. april 2012 kl. 14:47

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });