Step by Step
Du læser en tråd i debat > vægttabGirl next door
re: Uha uha...hha
Okay...nu er jeg med :-)
Øv, hvor træls med vægten :-(
Det er selvfølgelig rarest at kunne spise hensigtsmæssigt og holde igen og alt det der, men... lige hvad angår mad så er det bare så komplekst og som du jo så udemærket ved, så går det bestemt ikke altid som vi ønsker det.
Jeg tror, at den madplan du følger er meget sensitiv overfor hvis man ikke lige følger reglerne, og det gør chancen for succes mindre end hvis det er en madplan, hvor det ikek gør helt så meget om den bliver fulgt til punkt og prikke.
Krydser fingre for at din vægt er faldet til vejedag i morgen, så du slipper for øv-følelsen, der har præget de sidste par dage....
Øv, hvor træls med vægten :-(
Det er selvfølgelig rarest at kunne spise hensigtsmæssigt og holde igen og alt det der, men... lige hvad angår mad så er det bare så komplekst og som du jo så udemærket ved, så går det bestemt ikke altid som vi ønsker det.
Jeg tror, at den madplan du følger er meget sensitiv overfor hvis man ikke lige følger reglerne, og det gør chancen for succes mindre end hvis det er en madplan, hvor det ikek gør helt så meget om den bliver fulgt til punkt og prikke.
Krydser fingre for at din vægt er faldet til vejedag i morgen, så du slipper for øv-følelsen, der har præget de sidste par dage....
12 år24. maj 2012 kl. 00:16
kk1001 (slettet)
Vejedag - torsdag den 24. maj
KK1001
Oprindelig startvægt i januar 2011: 73,6 kg
Startvægt den 24. februar: 71,6 kg
1. delmål: 70 kg inden den 15. marts = -1,6 kg – nået 0,5 kg
Startvægt den 15. marts: 71,1 kg
2. delmål: 70 kg inden den 29. marts = -1,1 kg – JUBBIIII – MÅLET BLEV NÅET.
Startvægt den 29. marts: 70 kg
3. delmål: 69,5 kg inden den 12. april = 0,4 kg – Målet blev desværre ikke nået.
4. delmål: 69,5 kg inden den 26. april – målet blev desværre heller ikke nået denne gang.
5. delmål: 69 kg inden den 14. juni = -1,1 kg -JUBBIIII – MÅLET BLEV NÅET.
6. delmål: vedligeholde vægten til den 14. juni.
1. uge: -1 kg
2. uge: 0 kg
3. uge: + 0,5 kg (vægt 71,1 kg)
4. uge: -700 g (vægt 70,4 kg)
5. uge: -400 g (vægt 70,0 kg)
6. uge: -100 g (vægt 69,9 kg)
7. uge: +400 g (vægt 70,3 kg)
8. uge: 0 g (vægt 70,3 kg)
9. uge: -200 g (vægt 70,1 kg)
10. uge: 0 g (vægt 70,1 kg)
11. uge: -300 g (vægt 69,8 kg)
12. uge: -500 g (vægt 69,3 kg)
13. uge: -300 g (vægt 69 kg)
Tabt i alt 4,6 kg
JUBBIIII – MÅLET BLEV NÅET (endda før tiden) – Nu bliver målet at holde vægten...:-)
Oprindelig startvægt i januar 2011: 73,6 kg
Startvægt den 24. februar: 71,6 kg
1. delmål: 70 kg inden den 15. marts = -1,6 kg – nået 0,5 kg
Startvægt den 15. marts: 71,1 kg
2. delmål: 70 kg inden den 29. marts = -1,1 kg – JUBBIIII – MÅLET BLEV NÅET.
Startvægt den 29. marts: 70 kg
3. delmål: 69,5 kg inden den 12. april = 0,4 kg – Målet blev desværre ikke nået.
4. delmål: 69,5 kg inden den 26. april – målet blev desværre heller ikke nået denne gang.
5. delmål: 69 kg inden den 14. juni = -1,1 kg -JUBBIIII – MÅLET BLEV NÅET.
6. delmål: vedligeholde vægten til den 14. juni.
1. uge: -1 kg
2. uge: 0 kg
3. uge: + 0,5 kg (vægt 71,1 kg)
4. uge: -700 g (vægt 70,4 kg)
5. uge: -400 g (vægt 70,0 kg)
6. uge: -100 g (vægt 69,9 kg)
7. uge: +400 g (vægt 70,3 kg)
8. uge: 0 g (vægt 70,3 kg)
9. uge: -200 g (vægt 70,1 kg)
10. uge: 0 g (vægt 70,1 kg)
11. uge: -300 g (vægt 69,8 kg)
12. uge: -500 g (vægt 69,3 kg)
13. uge: -300 g (vægt 69 kg)
Tabt i alt 4,6 kg
JUBBIIII – MÅLET BLEV NÅET (endda før tiden) – Nu bliver målet at holde vægten...:-)
12 år24. maj 2012 kl. 09:09
Girl next door
re: Vejedag - torsdag den 24. maj
Godt klaret, Kk1001 :-)
Hvor er det dejligt for dig, at det lykkedes og så endda før tid. Det virker til at du er inde i en rigtig god periode?
Hvor er det dejligt for dig, at det lykkedes og så endda før tid. Det virker til at du er inde i en rigtig god periode?
12 år24. maj 2012 kl. 11:48
Girl next door
Girl next door
Mål indtil videre: 57 kg
Oprindelig startvægt: 66,5 kg
Startvægt den 23. februar: 60,0 kg
1. delmål: 59,5 kg inden den 12. marts = -0,5 kg
1. del mål nået: 29. februar 2012
2. delmål: 59,2 kg inden 8. april = -0,6 kg
3. delmål: vedligeholde så jeg max vejer 58,5 kg og min. 56 kg
4. delmål: se om jeg kan holde vægten på max 58,0 kg og min 56 kg
5. delmål: 58,5 kg inden d. 24/5-2012 = - 0,5 kg
6. delmål: Så vidt muligt holde vægten under 58,5 kg
Vægt den 24. maj: 58,2 kg
Tabt 1. uge: -1,1 kg
Tabt 2. uge: - 0,1 kg
Tabt 3. uge: + 1,0 kg
Tabt 4. uge: 0,0 kg
Tabt 5. uge: - 0,4 kg
Tabt 6. uge: - 0,9 kg
Tabt 7. uge: - 0,4 kg
Tabt 8. uge: +0,7kg
Tabt 9. uge: -0,4 kg
Tabt 10. uge: - 0,4 kg
Tabt 11. uge: + 0,6 kg
Tabt 12. uge: + 0,4 kg
Tabt 13. uge: - 800g
Tabt i alt: - 8,3 kg
Mærkelig uge hvad angår vægten. Jeg skal bestemt ikke klage - er lykkelig over at vægten siger 58,2 kg her til morgen, men forstår det ikke rigtig. Har haft en weekend med voldsomem udskejelser, men vægten er bare faldet og faldet siden i mandags. Dejligt.
Jeg tør ikke sætte et særlig ambitiøst delmål, fordi det er gået galt de andre gange. jeg kan tydeligt mærke, at jeg er langt nede i vægt og ikke kan styre detså stringent på samme måde som førhen. Nu skal jeg bare lære at holde vægten nede, men med lidt øvelse, øvelse, øvelse, mon ikke det så også nok skal lykkes? ;-)
Mål indtil videre: 57 kg
Oprindelig startvægt: 66,5 kg
Startvægt den 23. februar: 60,0 kg
1. delmål: 59,5 kg inden den 12. marts = -0,5 kg
1. del mål nået: 29. februar 2012
2. delmål: 59,2 kg inden 8. april = -0,6 kg
3. delmål: vedligeholde så jeg max vejer 58,5 kg og min. 56 kg
4. delmål: se om jeg kan holde vægten på max 58,0 kg og min 56 kg
5. delmål: 58,5 kg inden d. 24/5-2012 = - 0,5 kg
6. delmål: Så vidt muligt holde vægten under 58,5 kg
Vægt den 24. maj: 58,2 kg
Tabt 1. uge: -1,1 kg
Tabt 2. uge: - 0,1 kg
Tabt 3. uge: + 1,0 kg
Tabt 4. uge: 0,0 kg
Tabt 5. uge: - 0,4 kg
Tabt 6. uge: - 0,9 kg
Tabt 7. uge: - 0,4 kg
Tabt 8. uge: +0,7kg
Tabt 9. uge: -0,4 kg
Tabt 10. uge: - 0,4 kg
Tabt 11. uge: + 0,6 kg
Tabt 12. uge: + 0,4 kg
Tabt 13. uge: - 800g
Tabt i alt: - 8,3 kg
Mærkelig uge hvad angår vægten. Jeg skal bestemt ikke klage - er lykkelig over at vægten siger 58,2 kg her til morgen, men forstår det ikke rigtig. Har haft en weekend med voldsomem udskejelser, men vægten er bare faldet og faldet siden i mandags. Dejligt.
Jeg tør ikke sætte et særlig ambitiøst delmål, fordi det er gået galt de andre gange. jeg kan tydeligt mærke, at jeg er langt nede i vægt og ikke kan styre detså stringent på samme måde som førhen. Nu skal jeg bare lære at holde vægten nede, men med lidt øvelse, øvelse, øvelse, mon ikke det så også nok skal lykkes? ;-)
12 år24. maj 2012 kl. 11:53
kk1001 (slettet)
Tak skal du have Girl next Door - du kan da også roligt klappe dig selv på skulderen...:-)
- ja, jeg må jo være inde i en god periode. Faktisk har jeg ikke tænkt meget på at spise sundt - men der har været så meget andet at tænke på. Jeg har fået foretaget en LaSik øjenoperation og har derfor ikke fuldt så godt med her inde.
Men det er da dejligt at se, at tråden lever i bedste velgående og at de fleste af os der startede stadig er aktive og har mod på at kæmpe mod vægten og alt muligt andet.
- ja, jeg må jo være inde i en god periode. Faktisk har jeg ikke tænkt meget på at spise sundt - men der har været så meget andet at tænke på. Jeg har fået foretaget en LaSik øjenoperation og har derfor ikke fuldt så godt med her inde.
Men det er da dejligt at se, at tråden lever i bedste velgående og at de fleste af os der startede stadig er aktive og har mod på at kæmpe mod vægten og alt muligt andet.
12 år24. maj 2012 kl. 12:41
Girl next door
Hvad går en LaSik øjenoperation ud på?
Har det været hårdt for dig fysisk og psykisk eller hvordan med det?
Det er da vildt flot at du kan tabe dig selv, når du ikke har hovedfokus på det. Det er da vist tegn på at mange af de gode vaner er ved at være integreret :-)
Har det været hårdt for dig fysisk og psykisk eller hvordan med det?
Det er da vildt flot at du kan tabe dig selv, når du ikke har hovedfokus på det. Det er da vist tegn på at mange af de gode vaner er ved at være integreret :-)
12 år24. maj 2012 kl. 14:33
Crashe (slettet)
Girl Next Door: det er en laseroperation der retter nærsyn og fjernsyn og andre ting.
Skide godt klaret. Gid det var så nemt hver gang ikke sandt :) Men virkelig godt!
kk1001: tillykke med vægttabet. Hvordan gik operationen? Jeg bruger selv briller og selv om jeg rigtig godt kan lide at bruge briller, overvejer jeg nogle gange om jeg en dag vil få lavet en operation. Hvad havde du af overvejelser og hvad tænkte du på mht. bivirkninger?
Skide godt klaret. Gid det var så nemt hver gang ikke sandt :) Men virkelig godt!
kk1001: tillykke med vægttabet. Hvordan gik operationen? Jeg bruger selv briller og selv om jeg rigtig godt kan lide at bruge briller, overvejer jeg nogle gange om jeg en dag vil få lavet en operation. Hvad havde du af overvejelser og hvad tænkte du på mht. bivirkninger?
12 år24. maj 2012 kl. 14:37
kk1001 (slettet)
LASIK øjenoperation
Som Crashe skriver er det en laseroperation som kan korrigere fejlsyn.
Crashe - jeg var meget nærsynet og brugte linser/briller, men jeg har ikke kunnet finde linser som passede mig godt nok og brillerne var tunge og trælse, så det var lidt oplagt.
Mht. overvejelser, så blev de mindre da de er blevet meget dygtigere indenfor de sidste to år, så jeg var ikke så nervøs for det.
Resultatet er blevet godt - øjnene er stadig lidt slørede og tørre ind imellem. Det endelige resultat kendes først om nogle uger/mdr. Men som det ser ud nu, så er jeg GLAD, LETTET og TILFREDS.
Men jeg synes, at hvis man ikke er særlig plaget, skal man tænke sig om - der er jo altid en lille risiko når de piller ved ens øjne.
Crashe - jeg var meget nærsynet og brugte linser/briller, men jeg har ikke kunnet finde linser som passede mig godt nok og brillerne var tunge og trælse, så det var lidt oplagt.
Mht. overvejelser, så blev de mindre da de er blevet meget dygtigere indenfor de sidste to år, så jeg var ikke så nervøs for det.
Resultatet er blevet godt - øjnene er stadig lidt slørede og tørre ind imellem. Det endelige resultat kendes først om nogle uger/mdr. Men som det ser ud nu, så er jeg GLAD, LETTET og TILFREDS.
Men jeg synes, at hvis man ikke er særlig plaget, skal man tænke sig om - der er jo altid en lille risiko når de piller ved ens øjne.
12 år24. maj 2012 kl. 14:55
Girl next door
re: LASIK øjenoperation
Puha, jeg ved ikke om jeg turde. Men al respekt til dem der tør at få det gjort.
Dejligt at du er kommet godt igennem og indtil videre er glad for resultatet. Mon ikke det bliver helt perfekt, når først der er gået den tid, der skal gå :-)
Og tak, Crashe, for opbakningen. Det er nu dejligt, at der er nogen til at heppe, når det går godt - og selvfølgelig også når det går skidt :-)
Dejligt at du er kommet godt igennem og indtil videre er glad for resultatet. Mon ikke det bliver helt perfekt, når først der er gået den tid, der skal gå :-)
Og tak, Crashe, for opbakningen. Det er nu dejligt, at der er nogen til at heppe, når det går godt - og selvfølgelig også når det går skidt :-)
12 år24. maj 2012 kl. 16:07
Men har ønsket mig en ipad meget meget længe. Men har været for nærig til at ville købe den. Derfor lovede jeg mig selv at jeg ville købe den hvis jeg kom ned i vægt. Det blev dog ikk en ipad, men en Samsung galaxy tab 2. Da den vil passe bedre herhjemme. Ejer nemlig ikk noget appel som kan arbejde sammen med ipaden. :-D
Dog ser det meget sort ud med vægten. Den ligger over 60. Det er ikk meningen. Men min egen skyld med alt det slik og koldskål jeg fik spist i weekenden.