Jeg er med!!!
Jeg startede på 70.2 kg, vejede i går 65.5 og ønsker at komme ned på 60. Men jeg glæder mig til at se et 65.0 eller mindre på vægten! Så har jeg smidt de første 5 kilo!! Hold da op, det har jeg aldrig gjort før.
Imorgen skal vi fejre fødselsdag, og jeg skal lave lagkage i dag. Det kommer til at indeholde mange kalorier og det er måneder siden jeg har spist lagkage, så det ønsker jeg ikke at holde mig fra. men jeg må planlægge dagen, så morgenmad, frokost og aftensmaden bliver med et minimum kalorieindhold. Det kunne være fedt stadig at være i underskud, selvom jeg havde spist 2 stk. lagkage!!!
Til dig kk1001 !!! Det er godt du har taget initiativet og startet denne tråd! For det hjælper vildt meget! Det hjælper at skulle stå til regnskab over for andre, det er FANTASTISK at kunne skrive "denne uge tabte jeg mig XXX gram!!! " og være stolt over det og endda glæde sig til, at man taber endnu mere til næste uge.
Som sagt, har jeg aldrig tabt mig så meget vha. en kur. Der har været perioder i mit liv hvor det måske kom af sig selv fordi jeg var mere aktiv eller fordi jeg var på ferie og spiste anderledes. Men det er første gang hvor jeg er i mine vante omgivelser, har skole, har et familieliv og så har formået at tabe mig næsten 5 kilo! Og den største faktor i mit vægttab har helt klart været madital.dk !!! Så jeg håber inderligt at det vil have den samme effekt på dig, og at vi kan bruge hinanden til at holde motivationen oppe og gøre noget for os selv, denne gang for altid :-)
Glæder mig til at følge dig!
#2 af Crashe (slettet)
Jeg vil gerne ned under de magiske 70 kilo igen – ja, det er mit nuværende mål. Jeg har fundet ud af, at jeg holder bedst motivationen, hvis jeg har kortsigtede mål – hvis jeg bestemmer mig for, at gerne vil tabe mig 10 kilo inden sommerferien – ja, så bliver jeg simpelthen alt for doven og tænker mere eller mindre ubevidst, at der er jo masser af tid. Det gør ikke den store forskel om jeg spiser en fastelavnsbolle eller ej…!
Nej, jeg bliver nødt til at sætte mig ét mål ad gangen og jeg vil starte med at tabe 1,6 kg inden torsdag den 15. marts. 1,6 kg på 3 uger – det er 0,533 kg pr. uge – det virker rimeligt overkommeligt. Jeg skal til en stor fest midt i marts – og jeg nægter at gå ud og købe nyt, før jeg har tabt mig, BASTA!
Jeg har brug for et spark bagi med jævne mellemrum - derfor søger jeg nogle motivationsmakkere. Idéen med denne gruppe, er, at vi kan hjælpe hinanden med at holde motivationen i top og vi har nogen at glæde os sammen med, når det går fremad og nogen som er klar med PEP-TALK, når det kniber. Så kort og godt – denne gruppe er for dig som ønsker at sætte dig små kortsigtede realistiske mål, hvor chancen er større for succes. Vi kan også bruge hinanden til udfordringer, udveksle idéer, erfaringer, opskrifter osv. Denne gruppe er ikke for en bestemt vægtgruppe.