Step by Step

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: Torsdag
Hehe.. Kender det godt.. Selvom det er pakket væk, kan man altid fiske lidt ud. ;)

Men det er da en god ting med 14 dage hvor du indfører det hos dig selv, så bliver det måske nemmere når han kommer hjem igen. :)
12 år19. april 2012 kl. 15:27
Torsdagsvejning m.m.
Omvendt psykologi! Efter sidste uges vejning og nogle dumme dage med dårligt humør over det sidste dumme kilo besluttede jeg, at det sidste kilo ikke var værd at være sur over, og at jeg måtte fokusere på godt humør og vægtvedligeholdelse i stedet for. Det var en lettelse! Og åbenbart lige det der skulle til, for siden er det gået forrygende, og vægten har i dag ramt et punkt lavere, end jeg nogensinde kan huske: 53,3 kg. Så nu er der for alvor dømt vedligeholdelse mellem 52,5-53,5 kg, og formentligt bliver det primært med fokus på at holde humøret højt, selvom vægten ganske givet vil hoppe op over 53,5 nogle gange igen i de kommende par uger.

Og faktisk føler jeg mig rimeligt godt i mål! Sejr, sejr, sejr! Regnede også lige ud, at jeg har brugt 6 måneder og tabt 6 kg. Ikke imponerende med et kilo om måneden (faktisk rimeligt stabilt over perioden), og det ville sikkert have demotiveret mig meget, hvis jeg havde vidst fra begyndelsen, at det ville tage så lang tid, men det er jo lige meget nu!

Baraca
Oprindelig startvægt i midt oktober 2011: 59,3 kg
Startvægt den 26. februar: 55,6 kg
2. delmål: 54,0 kg i nogle dage før den 29. marts
3. delmål: 53,0 kg den 12. april
4. delmål holde vægten mellem 53,5 og 52,5 kg

Vægt den 12. april: 53,8 kg
Tabt 1. uge: - 0,3 kg (55,3)
Tabt 2. uge: - 1 kg (54,5)
Tabt 3. uge: 0 kg (54,5)
Tabt 4. uge: - 0,4 kg (54,1)
Tabt 5. uge: -0,2 kg (53,7)
"Tabt" 6. uge: +1,2 kg (54,9)
Tabt 7. uge: -1,1 kg (53,8)
8. uge: - 0,5 kg (53,3)
Tabt i alt: -6,0 kg

Der er jo en masse skriveri for tiden, så jeg vil lige komme med et par yderligere input også:

1. Tusind tak alle sammen for dette levende forum – det har virkeligt hjulpet med de sidste par kilo

2. Jeg sender masser af opmuntrende tanker til de af jer, der har oplevet lidt modgang i den forgangne uge. Ikke mindst til Bisgård og Crashe. Det skal nok lykkes, og Girl next doors forslag om en eller to ting, som man beslutter, man vil forsøge at overholde, lyder som en god vej tilbage på rette spor. Under alle omstændigheder så lever vægten altså bare nogle gange sit eget uforklarelige liv, men før eller siden rykker den i den rigtig retning.

3. Sen aftensmad er også en af mine store udfordringer, og hvis det bliver for sent, ender det ofte med, at jeg ikke spiser så meget af aftensmaden, fordi jeg har været nødt til at spise forskellige ting først på aftenen. Vi har altid gryder mv. stående i køkkenet, når vi spiser, og det hjælper mig meget til ikke at tage lidt (eller meget) ekstra. Hvis vi får spist i ordentlig tid, så har jeg som regel en plan for, hvad jeg må spise senere på aftenen, hvis jeg bliver sulten, f.eks. en portion 0% græsk yoghurt eller skyr.

4. MillerV: tillykke – du klarer det bare så flot! Imponerende!

5. Girl next door får også lige en opmuntring med på vejen, for du tumler vist rundt med kommunen på en helt urimelig måde for tiden. Jeg er dog fuld af fortrøstning af, at det klarer du dig igennem, og forhåbentligt får du snart sikkerhed om din økonomiske fremtid.

6. Og til sidst endnu flere opmuntrende tanker til Bisgård og Crashe, for jeg ved virkeligt godt, hvordan det føles, når det hele bare synes umuligt, og man bare falder i gang på gang. Op med humøret og tag fat i nogle små ændringer, som i sig selv er en sejr :)
12 år19. april 2012 kl. 19:17
re: Vejedag 19/4
Startvægt 07.01.2012 : 91,0 kg
vægt 05.04.2012 : 79,7 kg tabt 11,3 kg på 13 uger
vægt 12.04.2012 : 78,4 kg tabt 1,3 kg
vægt 19.04.2012 : 78,1 kg tabt 0,3 kg
vægttab ialt 12,9 kg
Har fundet ud af vægten svinger meget alt efter hvor den står på gulvet, op til 2,5 kg , så har taget det højeste tal. møj irriterende at det ikke er til at regne med, og vægten er ikke ret gammel.
12 år19. april 2012 kl. 19:29
re: Vejedag 19/4
Tak baraca. :-)

Binkobamse: herhjemme svinger vægten også alt efter hvor den står. Så nu har den fået en fast plads, så den er til at regne med. Måske du kan bruge et fast sted hver gang?!
12 år19. april 2012 kl. 20:51
Samlet oversigt den 19. april
4. delmål: 1. vejedag torsdag den 19. april (i alt 8. vejedag)

Bisgård
Startvægt: April 2012 79,9
1. delmål: 77 kg inden d. 26. april
2. delmål: 75 kg inden d. 17. maj
3. delmål: holde den vægt jeg har opnået.

Vægt d. 19. april: 78,8
tabt 1. uge: - 1,5 kg
tabt 2. uge: + 0.4
Tabt i alt: 1,1
Bisgård, du kan endnu nå dit mål - held og lykke...:-)

MillerV
Oprindelig startvægt: (har vejet 80kg for lidt år tilbage) men i januar 67 kg ca.
Startvægt den 27. februar: 66,2 kg
1. delmål: 64,5 kg inden den 15. marts = 1,7 kg = klaret
2. delmål: 63,4 kg inden den 29. Marts = 0,8 kg = ikk klaret, mangler 100 g.
3. delmål: 62,6 kg inden den 12. april = 0,9 kg = klaret før tid. (5/4)
4. delmål: Da det 3. ikke holder længere må næste delmål være 62,6 (gerne 62,2 kg, så jeg holder mig til min plan)
Vægt den 19. April: 61,7 kg
Tabt 1. uge: -1,7 kg (64,5 kg)
Tabt 2. uge: - 0,5 kg (64,0 kg)
"Tabt" 3. uge: + 0,2 kg (64,2 kg)
Tabt 4. uge: - 0,4 kg (63,8 kg)
Tabt 5. uge: - 0,3 kg (63,5 kg)
Tabt 6. uge: - 1,1 kg (62,4 kg)
"Tabt" 7. uge: + 0,6 kg (63,0 kg)
Tabt 8. uge: - 1,3 kg (61,7 kg)
Tabt i alt: 4,5 kg
MillerV, du er da godt nok sej…bliver lidt misunderlig (på den gode måde). Tillykke med det flotte resultat.

KK1001
Oprindelig startvægt i januar 2011: 73,6 kg
Startvægt den 24. februar: 71,6 kg
1. delmål: 70 kg inden den 15. marts = -1,6 kg – nået 0,5 kg
Startvægt den 15. marts: 71,1 kg
2. delmål: 70 kg inden den 29. marts = -1,1 kg – JUBBIIII – MÅLET BLEV NÅET.
Startvægt den 29. marts: 70 kg
3. delmål: 69,5 kg inden den 12. april = 0,4 kg – Målet blev desværre ikke nået.
1. uge: -1 kg
2. uge: 0 kg
3. uge: + 0,5 kg (vægt 71,1 kg)
4. uge: -700 g (vægt 70,4 kg)
5. uge: -400 g (vægt 70,0 kg)
6. uge: -100 g (vægt 69,9 kg)
7. uge: +400 g (vægt 70,3 kg)
8. uge: 0 g (vægt 70,3 kg)
Tabt i alt 3,3 kg
Ih altså – hvor går det da laaaanngggsoommt. Men faktisk er jeg alligevel lidt stolt af mig selv. Vi har næsten lige været i Tyskland, hvor vi købte slik og chokolade (mest den ”sunde” slags) – jeg har kun spist én Rittersport og nogle få bolcher.

Crache
Oprindelig startvægt: 70,2 kg
Startvægt den 23. februar: 65,5 kg
Endelige mål: 60 kg
Nyt delmål: 64 kg
Vægt den 19. april: 65.5 kg
Tabt 1. uge: -1.3 kg
Tabt 2. uge: +0.8 kg
Tabt 3. uge: -0.6 kg
Tabt 4. uge: +0.7 kg
Tabt 5. uge: -0.1 kg
Tabt 6. uge: +0.4 kg
Tabt 7. uge: -0.5 kg
Tabt 8. uge: +0.6 kg
Tabt i alt: -4.7 kg
Crashe: Det er rigtig frustrerende, at vægten svinger sådan. Men jeg håber, at du holder modet oppe og at du fortsat vil finde den støtte som du har brug for lige nu herinde. Det er helt rigtigt, at det betyder meget at der kommer respons på det der bliver skrevet. Sådan tror jeg alle har det – også jeg.

Girl next door
Mål indtil videre: 57 kg
Oprindelig startvægt: 66,5 kg
Startvægt den 23. februar: 60,0 kg
1. delmål: 59,5 kg inden den 12. marts = -0,5 kg
1. del mål nået: 29. februar 2012
2. delmål: 59,2 kg inden 8. april = -0,6 kg
3. delmål: vedligeholde så jeg max vejer 58,5 kg og min. 56 kg
Vægt den 19. april: 58,8 kg
Tabt 1. uge: -1,1 kg
Tabt 2. uge: - 0,1 kg
Tabt 3. uge: + 1,0 kg
Tabt 4. uge: 0,0 kg
Tabt 5. uge: - 0,4 kg
Tabt 6. uge: - 0,9 kg
Tabt 7. uge: - 0,4 kg
Tabt 8. uge: +0,7kg
Tabt i alt: - 7,7 kg
Dejligt, at du trods alt kan se det positive i din lillebitte vægtstigning. Det er flot, at du har overskud til at tænke på sund kost samtidig med, at du har så meget andet at spekulere på.

Baraca
Oprindelig startvægt i midt oktober 2011: 59,3 kg
Startvægt den 26. februar: 55,6 kg
2. delmål: 54,0 kg i nogle dage før den 29. marts
3. delmål: 53,0 kg den 12. april
4. delmål holde vægten mellem 53,5 og 52,5 kg
Vægt den 12. april: 53,8 kg
Tabt 1. uge: - 0,3 kg (55,3)
Tabt 2. uge: - 1 kg (54,5)
Tabt 3. uge: 0 kg (54,5)
Tabt 4. uge: - 0,4 kg (54,1)
Tabt 5. uge: -0,2 kg (53,7)
"Tabt" 6. uge: +1,2 kg (54,9)
Tabt 7. uge: -1,1 kg (53,8)
8. uge: - 0,5 kg (53,3)
Tabt i alt: -6,0 kg
Dejligt, at humøret er kommet tilbage og du er kommet i mål. Et kilo om måneden lyder ikke af meget, men til gengæld er det sikkert ikke kilo, som du hurtig tager på igen. Stort tillykke herfra.

Binkobamsen
Startvægt 07.01.2012 : 91,0 kg
vægt 05.04.2012 : 79,7 kg tabt 11,3 kg på 13 uger
vægt 12.04.2012 : 78,4 kg tabt 1,3 kg
vægt 19.04.2012 : 78,1 kg tabt 0,3 kg
vægttab ialt 12,9 kg
Binkobamsen, sådan en vægt har jeg også. Jeg tror MillerV har ret i, at det er bedst, at den står samme sted, så bør det da være nogenlunde det samme. Tillykke.
12 år19. april 2012 kl. 23:39
Øv øv øv
Hvis vi havd haft vejedag igag, ville jeg kun have 0.6 g til mit mål. vejer I jer kun om torsdagen, eller bliver det til flere gange om ugen?
12 år20. april 2012 kl. 07:07
re: Samlet oversigt den 19. april
ja undskyld jeg ikke lige fik tastet igår.. Var på job fra 7 - 21 og orkede det ikke lige i aftes da jeg endelig nåede ned i sofaen.. når jeg er færdig kl. 14 idag har jeg haft en arbejdsuge på 48 timer.. så der har ikke rigtig været det store overskud i denne uge..

oprindelig startvægt: 70 kg
Startvægt: 69,4
1. uge tabt 1,4 kg (68,0 kg)
2. uge tabt 0,5 kg (67,5 kg)
3. uge tabt 0,2 kg (67,3 kg)
4. uge tabt 0,8 kg (66,5 kg)
5. uge tabt 0,5 kg (66,0 kg)
6. uge tabt 0 (66,0 kg)
tabt ialt: 4,0 kg
vægt idag 66,0
Målet til idag var 65,5 - nåede ikke mit mål
Næste mål til d. 26. april - 65 kg = 1000 g

ja det er ikke så godt i denne uge.. men men men.. er også der på måneden hvor jeg ikke helt kan regne med vægten.. øv.. og jeg har været meget præ i denne omgang.. så der er smuttet et par stykker chokolade indenbord..
Så nu er jeg presset den næste uge for stadig at nå mit mål til min datters konfirmation på næste søndag..
Men der må bare knokles..

har ikke lige nået at tjekke i andres uge.. håber det er gået godt.. og fortsat god vind..
12 år20. april 2012 kl. 09:16
re: Øv øv øv
Bisgård:

Jeg vejer mig hver morgen. Har brug for at følge udviklingen, så jeg kender min vægt i forhold til hvordan resten af kroppen har det og reagerer. Det gør at jeg bliver mindre frustreret når det f.eks er den tid på måneden eller jeg har spist bestemte fødevarer som f.eks. suppe (binder væske til kroppen) osv. Så ved jeg at om så og så lang tid er kroppen (og vægten) tilbage på sporet igen ;-)

Det der med vejedag... Nogle gange er det rigtig irriterende at skulle taste ind en bestemt dag, for vægten kan jo være unådig lige den dag.

Jeg vejer 500g mindre i dag end i går og det havde set pænere ud på tryk med tallet for i dag.

Men når det så er sagt... det er jo bare et tal, som står der. Du ser ud som du gør og kan sikkert glæde dig over at tallet næste uge så tilgengæld ser rigtig godt ud.

Man kan hurtigt komme til at fokusere på tallene fremfor om bukserne sidder godt i dag, om man har en god følelse i kroppen, hvordan har man det egentlig og hvad har man brug for? Sidder blusen bare skide godt i forhold til for 5 måneder siden? Husker man at være stolt af sig selv, fordi man hver eneste dag kæmper for at gøre det gode for sig selv?

Det tænker jeg i hvert af og til er vigtigt at huske på - både når jeg er tilfreds med tallet på vægten¨og når jeg er utilfreds :-)

12 år20. april 2012 kl. 12:53
Bisgård
Det er lidt forskelligt, men indtil videre har jeg for det meste kun vejet mig om torsdagen.
Men jeg tænker faktisk på, om jeg skal begynde også at veje mig om mandagen - altså så weekendens udskejelser bliver tydeligere. Tænker vist ved mig selv, at jeg kan sagtens nå at tabe det igen til på torsdag - måske er det også derfor, at det går så langsomt. Jeg når kun at få tabt det jeg har taget på i weekenden og så det jeg spiser ekstra til daglig.
Jeg ved jo godt, hvad der går galt - så det burde være nemt nok at ændre.
Hvis du har brug for at skrive din vægt ind flere gange om ugen - så gør du bare det. Måske kan det ligefrem virke motiverende. Hvad tror du og alle I andre?
12 år20. april 2012 kl. 16:28
Girl Next Door:
Jeg tror, du har fuldstændig ret! Og problemet ligger ikke i, at jeg ikke formår at gøre det, som jeg sætter mig for som mål. Problemet er bare, at når det så går galt (og det gør det for alle og enhver), så overbeviser jeg mig selv om, at jeg ikke kan klare det. At jeg ikke er god nok.
Din idé med enkle mål for hver dag er rigtig god. Jeg tror, at jeg vil hænge et stykke papir på min dør, hvor jeg vil lave en liste af de mål jeg har. Så vil jeg krydse dem af. Bare for at gøre dem ”synlig”, at få mig selv til at forstå, at jeg har klaret det.
Du skal have stor tak for dit svar. Det varmer, og det er netop det jeg har brug for.
Og så vil jeg lige påminde dig om, at du har under 2 kg til at nå dit mål :- ) Rigtig sejt!

MillerV: det med at lave mindre mad virker i hvert fald hjemme hos mig. Jeg spørger selv tit ”om der er mere tilbage”, og har jeg først stillet det spørgsmål, og er svaret ”ja”, så spiser jeg endnu en portion, selvom jeg i virkeligheden af mæt. Er der ikke mere tilbage, så sulter jeg mig jo ikke i søvn. Jeg undgår bare at overstige kalorikontoen for dagen.

Baraca: Tak for din støtte, og stort tillykke med at være dér hvor du ønsker! Det at dit vægttab har strukket sig ud over 6 måneder er nok også med til at gøre den vedvarende. Havde du tabt de 6 kg på en måned havde du nok haft svært ved ikke at tage dem lige så hurtigt på. Håber du nyder og forsat vil nyde din vægt fremover :- )

Bisgård: jeg vejer mig normalt kun én gang om ugen, men som Girl Next Door siger, er det måske smart at gøre det hver dag for at holde øje med de små ændringer i dagligdagen. Jeg har selv tit oplevet, at hvis jeg spiser sent og ikke lige får noget ”ud af systemet” inden morgendagens vejning, så stiger vægten temmelig meget. Så jeg er nu også begyndt at overveje det. Men jeg tror man skal passe på med ikke at tage de små ændringer i løbet af ugen seriøst. For vægten vil jo svinge over korte perioder, men det er vægttabet over længere perioder der gælder.

Kk1001: jeg synes ikke vi skal skrive vores vægt ind hver dag. Der er noget specielt og motiverende over at skulle glæde sig til ”på torsdag”. Men det er kun min mening :- )

12 år20. april 2012 kl. 16:45

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });