Step by Step
Du læser en tråd i debat > vægttabCrashe (slettet)
re: Torsdagsvejning 31/5-12
Jeg var meget spændt her til morges og overvejede at droppe vejningen indtil næste uge. For jeg havde jo trods alt spist lagkage! Men jeg valgte at veje mig aligevel.
The moment of truth..................
Crache
Oprindelig startvægt: 70,2 kg
Startvægt den 23. februar: 65,5 kg
Delmål: 64 kg.
Endelige mål: 60 kg
Vægt den 31. maj: 63.4 kg
FØRSTE DELMÅL ER NÅET!
Tabt 1. uge: -1.3 kg
Tabt 2. uge: +0.8 kg
Tabt 3. uge: -0.6 kg
Tabt 4. uge: +0.7 kg
Tabt 5. uge: -0.1 kg
Tabt 6. uge: +0.4 kg
Tabt 7. uge: -0.5 kg
Tabt 8. uge: +0.6 kg
Tabt 9. uge: ----
Tabt 10. uge: -0.4 kg
Tabt fra 10. uge til 14. uge: -1.7 kg
Tabt i alt: -6.8 kg
YES!!!!!!!!!!!
Jeg gjorde det! Første gang jeg er helt nede på 63'erne! Jeg er overlykkelig :):):):) Iiiiiiiiiiih hvor er det dejligt. Nu må jeg bare ikke ødelægge det! Jeg har 2 uger tilbage til ferien så jeg skal virkelig holde det ud og derefter nyde ferien med en fladere mave og gladere jeg :)))
MillerV Tillykke! Du er under 59! Du er vist meget tæt på at nå dit 6. delmål. Sikke mange delmål du har nået, vær stolt !!!
Girl Next Door: Godt at du har det godt med kroppen og spisevanerne igen. Du er jo lige kommet igang igen, så en torsdagsvejning er måske lidt malplaceret i forhold til at kunne se resultater, men jeg er sikker på at det kommer. Bare du ikke lade dig slå ud af denne ugens vægttab. Krydser fingre for næste uge!
Nu mangler vi bare kk1001. Spændt på at høre hvordan det er gået!
Og god beskrivelse med The Fantastic Four. Det er lige det vi er !!! :)
The moment of truth..................
Crache
Oprindelig startvægt: 70,2 kg
Startvægt den 23. februar: 65,5 kg
Delmål: 64 kg.
Endelige mål: 60 kg
Vægt den 31. maj: 63.4 kg
FØRSTE DELMÅL ER NÅET!
Tabt 1. uge: -1.3 kg
Tabt 2. uge: +0.8 kg
Tabt 3. uge: -0.6 kg
Tabt 4. uge: +0.7 kg
Tabt 5. uge: -0.1 kg
Tabt 6. uge: +0.4 kg
Tabt 7. uge: -0.5 kg
Tabt 8. uge: +0.6 kg
Tabt 9. uge: ----
Tabt 10. uge: -0.4 kg
Tabt fra 10. uge til 14. uge: -1.7 kg
Tabt i alt: -6.8 kg
YES!!!!!!!!!!!
Jeg gjorde det! Første gang jeg er helt nede på 63'erne! Jeg er overlykkelig :):):):) Iiiiiiiiiiih hvor er det dejligt. Nu må jeg bare ikke ødelægge det! Jeg har 2 uger tilbage til ferien så jeg skal virkelig holde det ud og derefter nyde ferien med en fladere mave og gladere jeg :)))
MillerV Tillykke! Du er under 59! Du er vist meget tæt på at nå dit 6. delmål. Sikke mange delmål du har nået, vær stolt !!!
Girl Next Door: Godt at du har det godt med kroppen og spisevanerne igen. Du er jo lige kommet igang igen, så en torsdagsvejning er måske lidt malplaceret i forhold til at kunne se resultater, men jeg er sikker på at det kommer. Bare du ikke lade dig slå ud af denne ugens vægttab. Krydser fingre for næste uge!
Nu mangler vi bare kk1001. Spændt på at høre hvordan det er gået!
Og god beskrivelse med The Fantastic Four. Det er lige det vi er !!! :)
12 år31. maj 2012 kl. 09:13
kk1001 (slettet)
Torsdagsvejning 31/5-12
KK1001
Oprindelig startvægt i januar 2011: 73,6 kg
Startvægt den 24. februar: 71,6 kg
1. delmål: 70 kg inden den 15. marts = -1,6 kg – nået 0,5 kg
Startvægt den 15. marts: 71,1 kg
2. delmål: 70 kg inden den 29. marts = -1,1 kg – JUBBIIII – MÅLET BLEV NÅET.
Startvægt den 29. marts: 70 kg
3. delmål: 69,5 kg inden den 12. april = 0,4 kg – Målet blev desværre ikke nået.
4. delmål: 69,5 kg inden den 26. april – målet blev desværre heller ikke nået denne gang.
5. delmål: 69 kg inden den 14. juni = -1,1 kg
1. uge: -1 kg
2. uge: 0 kg
3. uge: + 0,5 kg (vægt 71,1 kg)
4. uge: -700 g (vægt 70,4 kg)
5. uge: -400 g (vægt 70,0 kg)
6. uge: -100 g (vægt 69,9 kg)
7. uge: +400 g (vægt 70,3 kg)
8. uge: 0 g (vægt 70,3 kg)
9. uge: -200 g (vægt 70,1 kg)
10. uge: 0 g (vægt 70,1 kg)
11. uge: -300 g (vægt 69,8 kg)
12. uge: -500 g (vægt 69,3 kg)
13. uge: -300 g (vægt 69 kg)
14. uge: +300 g (vægt 69,3 kg)
Tabt i alt 4,3 kg
Ja, det er jo ikke gået helt så godt her… + 300 g, men jeg er nu glad for, at det trods alt ikke er mere. Det har været pinse med diverse arrangementer, hvor der har været masser af god mad – og jeg må ærlig indrømme, der tænker jeg ikke meget på kalorier. Måske er det også derfor at vægttabet går så langsomt og at det til tider går lidt op og ned. Men jeg har trods alt tabt 4,3 kg og det er jeg så glad for.
Det går godt med øjnene – de er lidt slørede stadigvæk, så jeg har lidt svært ved at læse for meget – så jeg får så heller ikke skrevet så meget herinde.
Stort tillykke med de flotte resultater…:-)
Oprindelig startvægt i januar 2011: 73,6 kg
Startvægt den 24. februar: 71,6 kg
1. delmål: 70 kg inden den 15. marts = -1,6 kg – nået 0,5 kg
Startvægt den 15. marts: 71,1 kg
2. delmål: 70 kg inden den 29. marts = -1,1 kg – JUBBIIII – MÅLET BLEV NÅET.
Startvægt den 29. marts: 70 kg
3. delmål: 69,5 kg inden den 12. april = 0,4 kg – Målet blev desværre ikke nået.
4. delmål: 69,5 kg inden den 26. april – målet blev desværre heller ikke nået denne gang.
5. delmål: 69 kg inden den 14. juni = -1,1 kg
1. uge: -1 kg
2. uge: 0 kg
3. uge: + 0,5 kg (vægt 71,1 kg)
4. uge: -700 g (vægt 70,4 kg)
5. uge: -400 g (vægt 70,0 kg)
6. uge: -100 g (vægt 69,9 kg)
7. uge: +400 g (vægt 70,3 kg)
8. uge: 0 g (vægt 70,3 kg)
9. uge: -200 g (vægt 70,1 kg)
10. uge: 0 g (vægt 70,1 kg)
11. uge: -300 g (vægt 69,8 kg)
12. uge: -500 g (vægt 69,3 kg)
13. uge: -300 g (vægt 69 kg)
14. uge: +300 g (vægt 69,3 kg)
Tabt i alt 4,3 kg
Ja, det er jo ikke gået helt så godt her… + 300 g, men jeg er nu glad for, at det trods alt ikke er mere. Det har været pinse med diverse arrangementer, hvor der har været masser af god mad – og jeg må ærlig indrømme, der tænker jeg ikke meget på kalorier. Måske er det også derfor at vægttabet går så langsomt og at det til tider går lidt op og ned. Men jeg har trods alt tabt 4,3 kg og det er jeg så glad for.
Det går godt med øjnene – de er lidt slørede stadigvæk, så jeg har lidt svært ved at læse for meget – så jeg får så heller ikke skrevet så meget herinde.
Stort tillykke med de flotte resultater…:-)
12 år31. maj 2012 kl. 10:45
MillerV
re: Torsdagsvejning 31/5-12
Jeg synes det er super flot Crashe, at du har kunne holde dig fra vægten, og at du så stiger på den og at den er din ven.. Tillykke med resultatet. Og de sidste 2 uger skal du nok klare. Synes du gør det godt.
Kk1001, uha de helligdage og arrangementer burde forbydes når man skal smide lidt kilo. De er fyldt med fristelser. Så jeg synes det er flot at det kun er 300 g der er kommet på. Havde det været mig ville det være 2 kg.
Og du er stadig under de 70. :-)
Dejligt øjne har det bedre.
Tak. Jeg er ved at være nået det jeg skulle tabe. Dog skal jeg lidt ned under målet så når jeg starter vedligeholdelse, så er der plads til at vægten går lidt op.
Sad lige og regnede efter, siden den 27. Februar og til i dag 3 måneder efter, så er det 7,3 kg der er røget. (Og ikk 6,3 som jeg har skrevet) Det er lige under 2,5 kg om måneden. Og det er jeg godt tilfreds med. Det er gået i passende tempo vil jeg mene.
Skal dog stadig holde mig på eller under 59,4 kg indtil den er18/6 før min belønning på eller1000 kr er min. Så kæmper fortsat. Og måske det så er der jeg også skal begynde vedligeholdelse af vægten. Nu må jeg se. Weekenden i pandekagehuset kan jo ændre planerne. For vægten stiger altid efter vi har været der.
Kk1001, uha de helligdage og arrangementer burde forbydes når man skal smide lidt kilo. De er fyldt med fristelser. Så jeg synes det er flot at det kun er 300 g der er kommet på. Havde det været mig ville det være 2 kg.
Og du er stadig under de 70. :-)
Dejligt øjne har det bedre.
Tak. Jeg er ved at være nået det jeg skulle tabe. Dog skal jeg lidt ned under målet så når jeg starter vedligeholdelse, så er der plads til at vægten går lidt op.
Sad lige og regnede efter, siden den 27. Februar og til i dag 3 måneder efter, så er det 7,3 kg der er røget. (Og ikk 6,3 som jeg har skrevet) Det er lige under 2,5 kg om måneden. Og det er jeg godt tilfreds med. Det er gået i passende tempo vil jeg mene.
Skal dog stadig holde mig på eller under 59,4 kg indtil den er18/6 før min belønning på eller1000 kr er min. Så kæmper fortsat. Og måske det så er der jeg også skal begynde vedligeholdelse af vægten. Nu må jeg se. Weekenden i pandekagehuset kan jo ændre planerne. For vægten stiger altid efter vi har været der.
12 år31. maj 2012 kl. 15:06
Crashe (slettet)
puha..
Så fik jeg lavet gastroskopi undersøgelsen...
Og det var det værste jeg nogensinde har oplevet. Jeg havde absolut ingen kontrol over min krop og dens reaktioner. Ud over at prøve at kaste det op igen begyndte tårene også at trille ned af øjnene på mig. Det tog også længere tid end planlagt, da det virkelig var svært at få kameraet ned i mig... Jeg var så heldig at jeg havde en fantastisk sygeplejerske ved min side som hele tiden talte til mig og holdt mig i hånden.
Men da jeg kom hjem blev det for meget, jeg brød sammen. Det lyder måske underligt, for det var bare en undersøgelse og de fandt heldigvis heller ikke noget slemt udover en lille spiserørsbrok der er årsag til mavesyrereflukset. Men det jeg havde oplevet kom simpelthen bag på mig. Jeg var så magtesløst og havde så lyst til at give lægen lov til at lave sit arbejde, men mine muskler spændte ekstremt og jeg kunne ikke gøre for at jeg ikke var samarbejdsvillig. Det eneste jeg gjorde med egen vilje var at holde sygeplejersken i hånden, og jeg opdagede hvor vigtigt det kan være bare at holde en i hånden!
Jeg håber aldrig at jeg bliver nød til at få lavet en gastroskopi undersøgelse igen og jeg ville ønske ingen gjorde det!
Bare nogle tanker fra mig der havde brug for at komme af med det.. Håber det går godt med jer alle :)
Og det var det værste jeg nogensinde har oplevet. Jeg havde absolut ingen kontrol over min krop og dens reaktioner. Ud over at prøve at kaste det op igen begyndte tårene også at trille ned af øjnene på mig. Det tog også længere tid end planlagt, da det virkelig var svært at få kameraet ned i mig... Jeg var så heldig at jeg havde en fantastisk sygeplejerske ved min side som hele tiden talte til mig og holdt mig i hånden.
Men da jeg kom hjem blev det for meget, jeg brød sammen. Det lyder måske underligt, for det var bare en undersøgelse og de fandt heldigvis heller ikke noget slemt udover en lille spiserørsbrok der er årsag til mavesyrereflukset. Men det jeg havde oplevet kom simpelthen bag på mig. Jeg var så magtesløst og havde så lyst til at give lægen lov til at lave sit arbejde, men mine muskler spændte ekstremt og jeg kunne ikke gøre for at jeg ikke var samarbejdsvillig. Det eneste jeg gjorde med egen vilje var at holde sygeplejersken i hånden, og jeg opdagede hvor vigtigt det kan være bare at holde en i hånden!
Jeg håber aldrig at jeg bliver nød til at få lavet en gastroskopi undersøgelse igen og jeg ville ønske ingen gjorde det!
Bare nogle tanker fra mig der havde brug for at komme af med det.. Håber det går godt med jer alle :)
12 år5. juni 2012 kl. 08:21
Girl next door
re: puha..
Åh, Crashe, det er jeg ked af at høre! Kan godt forestille mig det er endnu mindre sjovt, hvis man har svært ved at slappe af.
Hvis det er nogen trøst, så er det helt almindeligt at kroppen reagerer med tårer og opkastningsreflekser. Det ER bare ikke en sjov oplevelse. Og den er da bestemt ikke blevet bedre af at du spændte i musklerne og at de havde svært ved at føre kameraet ned.
De sygeplejersker er guld værd i sådan en situation. Jeg havde også en virkelig sød sygeplejerske til at støtte mig. Inden undersøgelsen, hvor hun præsenterede sig, tænkte jeg bare at det havde jeg sgu aldrig haft brug for - en til at holde mig i hånden, bare fordi jeg skulle undersøges. Men jeg fik brug for hende - mere end jeg havde regnet med.
Jeg havde min mor med fordi jeg tit bliver overvældet af at skulle snakke med alle de overlæger og speciallæger, der har deres helt egen ide om, hvordan jeg skal behandles og hvad der er galt - og mange af dem havde bestemt godt af et pædagogisk grundforløb i at behandle patienterne med respekt. Nå, men hun var med og ventede i venteværelset og det var jeg glad for da jeg kom ud. Fordi jeg havde brug for støtte og at snakke med en, som kender mig og ved, når jeg er hylet lidt ud af den.
Puha... Er ked af at det var så dårlig en oplevelse for dig. Dejligt at du "kun" har noget spiserørsbrok.
Jeg mener at have hørt, at med lidt tilrettelæggelse af måltider (tidspunkter, hvilke madvarer og hvor store portioner) så kan du få det dæmpet lidt og holde det ved lige så det ikke bliver værre. Men det ved du sikkert allerede ;-)
Håber du stille og roligt kommer dig over oplevelsen.
Masser af tanker herfra :-)
Hvis det er nogen trøst, så er det helt almindeligt at kroppen reagerer med tårer og opkastningsreflekser. Det ER bare ikke en sjov oplevelse. Og den er da bestemt ikke blevet bedre af at du spændte i musklerne og at de havde svært ved at føre kameraet ned.
De sygeplejersker er guld værd i sådan en situation. Jeg havde også en virkelig sød sygeplejerske til at støtte mig. Inden undersøgelsen, hvor hun præsenterede sig, tænkte jeg bare at det havde jeg sgu aldrig haft brug for - en til at holde mig i hånden, bare fordi jeg skulle undersøges. Men jeg fik brug for hende - mere end jeg havde regnet med.
Jeg havde min mor med fordi jeg tit bliver overvældet af at skulle snakke med alle de overlæger og speciallæger, der har deres helt egen ide om, hvordan jeg skal behandles og hvad der er galt - og mange af dem havde bestemt godt af et pædagogisk grundforløb i at behandle patienterne med respekt. Nå, men hun var med og ventede i venteværelset og det var jeg glad for da jeg kom ud. Fordi jeg havde brug for støtte og at snakke med en, som kender mig og ved, når jeg er hylet lidt ud af den.
Puha... Er ked af at det var så dårlig en oplevelse for dig. Dejligt at du "kun" har noget spiserørsbrok.
Jeg mener at have hørt, at med lidt tilrettelæggelse af måltider (tidspunkter, hvilke madvarer og hvor store portioner) så kan du få det dæmpet lidt og holde det ved lige så det ikke bliver værre. Men det ved du sikkert allerede ;-)
Håber du stille og roligt kommer dig over oplevelsen.
Masser af tanker herfra :-)
12 år5. juni 2012 kl. 12:32
kk1001 (slettet)
re: puha..
Hej Crashe...har prøvet det. Det er absolut ikke spor rart og temmelig uværdigt at ligge der og bøvse med mere. Godt det er overstået og godt, at der ikke så ud til at være noget slemt i vejen.
12 år5. juni 2012 kl. 12:35
Girl next door
re: min tur
Så er det blevet min tur til at melde mig ud af vejningen om torsdagen. Jeg har så meget bøvl med min krop, at jeg ikke kan lægge pres på den ved at ville tabe mig så og så meget til hver uge.
Da jeg altid gerne vil gøre mit bedste og derfor naturligt vil prøve på at tabe mig til om torsdagen, er jeg nødt til lige at melde mig på stand by for en periode.
Jeg er nødt til at trappe op i medicin pga smerter, der bare tiltager og tiltager i styrke. Jeg er så frustreret. Kroppen kvitterer med at hobe væske op, jeg får konstant betændelse i kroppen og er så drøntræt hele tiden. Sløber mig afsted gennem dagene. Jeg kan slet ikke styre det med maden oven i alt det andet lige for tiden, så derfor....
Jeg følger stadig med her og skriver kommentarer. Kommer helt klart på banen igen, men lige nu dur det desværre ikke :-(
Da jeg altid gerne vil gøre mit bedste og derfor naturligt vil prøve på at tabe mig til om torsdagen, er jeg nødt til lige at melde mig på stand by for en periode.
Jeg er nødt til at trappe op i medicin pga smerter, der bare tiltager og tiltager i styrke. Jeg er så frustreret. Kroppen kvitterer med at hobe væske op, jeg får konstant betændelse i kroppen og er så drøntræt hele tiden. Sløber mig afsted gennem dagene. Jeg kan slet ikke styre det med maden oven i alt det andet lige for tiden, så derfor....
Jeg følger stadig med her og skriver kommentarer. Kommer helt klart på banen igen, men lige nu dur det desværre ikke :-(
12 år6. juni 2012 kl. 10:24
kk1001 (slettet)
re: min tur
Girl next door - hvor er det da træls, at du skal have det sådan. God bedring til dig og jeg håber, at du har overskud til at kigge her ind og skrive lidt om hvordan du har det.
12 år6. juni 2012 kl. 11:10
Crashe (slettet)
..
Tak Girl Next Door og kk1001 for jeres kommentarer. Jeg får det altid bedre når jeg læser dem og det er rart at kunne fortælle hvad man går og føler til nogen der forstår og oven i købet har prøvet det samme!
Girl Next Door, det er helt fair at du melder dig ud af torsdagsvejningen. Jeg er ked af at høre om det med dine smerter, jeg håber virkelig at du kan få styr på dem og psyken så du har det bedre. Vægttab behøver ikke at være en del af dagligdagen hele tiden, det er jo ikke fordi du nu vil gå og tage 20 kilo på af ikke at veje dig om torsdagen. Det handler blot om et par kilo, og dem skal du nok ikke tænke på da der er andet der er vigtigere lige nu.
Jeg håber at du vil fortsætte med at skrive herinde, for dine kommentarer er altså guld værd skal jeg lige hilse og sige :-) Og jeg håber du kan bruges vores skriverier konstruktivt eller forbedrende mod det du går og døjer med!
Girl Next Door, det er helt fair at du melder dig ud af torsdagsvejningen. Jeg er ked af at høre om det med dine smerter, jeg håber virkelig at du kan få styr på dem og psyken så du har det bedre. Vægttab behøver ikke at være en del af dagligdagen hele tiden, det er jo ikke fordi du nu vil gå og tage 20 kilo på af ikke at veje dig om torsdagen. Det handler blot om et par kilo, og dem skal du nok ikke tænke på da der er andet der er vigtigere lige nu.
Jeg håber at du vil fortsætte med at skrive herinde, for dine kommentarer er altså guld værd skal jeg lige hilse og sige :-) Og jeg håber du kan bruges vores skriverier konstruktivt eller forbedrende mod det du går og døjer med!
12 år6. juni 2012 kl. 11:28
MillerV
Endelige mål: 59,4 kg. (inden 18/6, så jeg får 1000kr.)
Oprindelig startvægt: (har vejet 80kg for lidt år tilbage) men i januar 67 kg ca.
Startvægt den 27. februar: 66,2 kg
1. delmål: 64,5 kg inden den 15. marts = 1,7 kg = klaret
2. delmål: 63,4 kg inden den 29. Marts = 0,8 kg = ikk klaret, mangler 100 g.
3. delmål: 62,6 kg inden den 12. april = 0,9 kg = klaret før tid. (5/4)
4. delmål: Da det 3. ikke holder længere må næste delmål være 62,6
5. Delmål: under 61 kg. (Vægten har sat sig fast, så målet lige nu er bare at få den til at gå under 61.) = klaret efter en bytur og holdt siden den 5/5.
6. Delmål: vægten skal holdes nede og de sidste gram skal af. Og holdes af.
Vægt den 31. maj: 58,9 kg.
Tabt 1. uge: -1,7 kg (64,5 kg)
Tabt 2. uge: - 0,5 kg (64,0 kg)
"Tabt" 3. uge: + 0,2 kg (64,2 kg)
Tabt 4. uge: - 0,4 kg (63,8 kg)
Tabt 5. uge: - 0,3 kg (63,5 kg)
Tabt 6. uge: - 1,1 kg (62,4 kg)
"Tabt" 7. uge: + 0,6 kg (63,0 kg)
Tabt 8. uge: - 1,3 kg (61,7 kg)
"Tabt" 9. uge: + 0,3 kg (62,0 kg)
Tabt 10. uge: - 0,6 kg (61,4 kg)
Tabt 11. uge: - 1,6 kg (59,8 kg)
Tabt 12. uge: - 0,4 kg (59,4 kg)
"Tabt" 13. uge: + 1,0 kg (60,4 kg)
Tabt 14. uge: - 1,5 kg (58,9 kg)
Tabt i alt: 6,3 kg
Uhh var på vægten mange gange for at se om det kunne være rigtigt. Den skiftede mellem 58,9 og 59,2 men flest gange sagde den 58,9 kg. Så den holder jeg mig til. :-)
Det er bare helt vildt. Og forstår det slet ikk. Har ikk dyrket noget motion denne uge overhovedet.
GND, det er ikk dejligt med plus på vægten. Men jeg synes det er super flot at du ikk er kommet over de 59, men har kunne holde den der.
Og flot med maden, godt du styrer den og ikk omvendt.
Krydser for jer andre det er gået godt. :-)