Step by Step

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: vejning
Crashe:

Vi har næsten samme højde og ca samme mål.

Jeg kan fortælle dig, at jeg i mange år lå på ca 65 kg og blev ved med at vende tilbage til lige netop den vægt. Jeg tror det skyldes flere ting, bl.a. at det er rart for kroppen at ligge der. Det er ikke for tyk og det er ikke for tynd. Noget med at det er kroppens idealvægt, selvom det ikke nødvendigvis er din ;-)

Det var først da jeg ændrede min kost at det lykkedes mig at komme under de 65 kg. Og da jeg nåede til 61 kg fik jeg samme problem en gang til.

Vi er alle forskellige, så måske skal der noget andet til for dig, men det er et forsøg værd at prøve at ændre din kost lidt, så kroppen pludselig får noget andet at arbejde med. F.eks spise flere proteiner og mere fedt, eller ændre nogle af de madvarer du typisk spiser. Måske skal du have flere kostfibre eller er er noget andet du kan have brug for.

Kunne det være noget, tror du?

Jeg er sikker på at du sagtens kan komme længere ned i vægt, hvis du vil. Måske kræver det bare noget andet af dig end du plejer at gøre og det er derfor du "sidder lidt fast" lige nu.

Med et aktivitetsniveau på 1,3 må du spise 1785 kcal om dagen, hvis du vil veje 60. Så måske skal du skifte lidt mellem hvor mange kalorier du spiser, men aldrig over 1750 - så burde du være sikret.

Om du når 64 kg til på torsdag.... krydser fingre for dig :-)
12 år13. april 2012 kl. 10:16
re: Vejedag - torsdag den 12. april
Mallemus:

Der fik du lige smilet frem på mine læber (det der med at være sej) - tak for det :-)

Hvor fedt at dine veninder kunen se at du har tabt dig. Det er bare den ultimative kompliment :-) Og det må give så meget motivation til at fortsætte.

Hvor flot at du tidligere har tabt 13 kg. Ud fra din nuværende vægt gætter jeg på, at du har formået at holde kiloene væk og ikke har taget de 13 kg på igen ligesom en af veninderne?

Jeg har engang været på Weightwatchers program. Det var første gang jeg oplevede, at jeg rent faktisk selv kan styre det der med vægten og maden og at der er en mening med galskaben (kalorier osv).

I dag tror jeg ikke at jeg kunne følge sådan et program. Det er alt for stringent, og så var Weightwatchers endda noget frit. Jeg vil meget hellere selv styre det, men må indrømme at til tider ender det i frigear, fordi der ikke er struktur nok på ;-)

Hver ting til sin tid og man må gøre det, man får noget ud af at gøre.

Kan bare huske at Vægtkonsulenterne var kendt for at man skulle spise lever - og dét skulle jeg i hvert fald ikke ;-D

12 år13. april 2012 kl. 10:24
Samlet oversigt den 13. april
3. delmål (slut):
Resultat af 2. vejedag torsdag den 12. april (i alt 7. vejedag)

KK1001
Oprindelig startvægt i januar 2011: 73,6 kg
Startvægt den 24. februar: 71,6 kg
1. delmål: 70 kg inden den 15. marts = -1,6 kg – nået 0,5 kg
Startvægt den 15. marts: 71,1 kg
2. delmål: 70 kg inden den 29. marts = -1,1 kg – JUBBIIII – MÅLET BLEV NÅET.
Startvægt den 29. marts: 70 kg
3. delmål: 69,5 kg inden den 12. april = 0,4 kg – Målet blev desværre ikke nået.
1. uge: -1 kg
2. uge: 0 kg
3. uge: + 0,5 kg (vægt 71,1 kg)
4. uge: -700 g (vægt 70,4 kg)
5. uge: -400 g (vægt 70,0 kg)
6. uge: -100 g (vægt 69,9 kg)
7. uge: +400 g (vægt 70,3 kg)
Tabt i alt 3,3 kg
HOVSA! Så kom armene da lige ned igen…:-/ Håber, at jeg sniger mig under de 70kg til næste vejedag, for jeg nød nu at være nede i en anden vægtklasse.

Girl next door
Mål indtil videre: 57 kg
Oprindelig startvægt: 66,5 kg
Startvægt den 23. februar: 60,0 kg
1. delmål: 59,5 kg inden den 12. marts = -0,5 kg
1. del mål nået: 29. februar 2012
2. delmål: 59,2 kg inden 8. april = -0,6 kg
3. delmål: vedligeholde så jeg max vejer 58,5 kg og min. 56 kg
Vægt den 12. april: 58,1 kg
Tabt 1. uge: -1,1 kg
Tabt 2. uge: - 0,1 kg
Tabt 3. uge: + 1,0 kg
Tabt 4. uge: 0,0 kg
Tabt 5. uge: - 0,4 kg
Tabt 6. uge: - 0,9 kg
Tabt 7. uge: - 0,4 kg
Tabt i alt: - 8,5 kg
Det er super sejt, at du kun har haft en enkel ”svipser” i løbet at syv uger.

Mallemus42
oprindelig startvægt: 70 kg
Startvægt: 69,4
1. uge tabt 1,4 kg (68,0 kg)
2. uge tabt 0,5 kg (67,5 kg)
3. uge tabt 0,2 kg (67,3 kg)
4. uge tabt 0,8 kg (66,5 kg)
5. uge tabt 0,5 kg (66,0 kg)
tabt ialt: 4,0 kg
vægt idag 66,0
Målet til idag var 66,0 - nåede mit mål
Næste mål til d. 19. april - 65,5 kg = 500 g
Det er så flot – stort tillykke. Pøj-pøj med at nå de 65 kg til konfirmationen.

MillerV
Oprindelig startvægt: (har vejet 80kg for lidt år tilbage) men i januar 67 kg ca.
Startvægt den 27. februar: 66,2 kg
1. delmål: 64,5 kg inden den 15. marts = 1,7 kg = klaret
2. delmål: 63,4 kg inden den 29. Marts = 0,8 kg = ikk klaret, mangler 100 g.
3. delmål: 62,6 kg inden den 12. april = 0,9 kg = klaret før tid. (5/4)
4. delmål: Da det 3. ikke holder længere må næste delmål være 62,6 (gerne 62,2 kg, så jeg holder mig til min plan)
Vægt den 12. April: 63,0 kg
Tabt 1. uge: -1,7 kg (64,5 kg)
Tabt 2. uge: - 0,5 kg (64,0 kg)
"Tabt" 3. uge: + 0,2 kg (64,2 kg)
Tabt 4. uge: - 0,4 kg (63,8 kg)
Tabt 5. uge: - 0,3 kg (63,5 kg)
Tabt 6. uge: - 1,1 kg (62,4 kg)
"Tabt 7. uge: + 0,6 kg (63,0 kg)
Tabt i alt: 3,2 kg
Ja, ”VI” må op på hesten igen.

Binkobamsen
startvægt: 07.01.2012: 91,0 kg
1 torsdagvejning 05.04.2012: 79,7 kg - 11,3 kg (12 uger)
2 torsdagsvejning 12.04.2012: 78,4 kg - 1,3 kg
mål 04.08.2012: 65 kg
Det er da helt utroligt – du har da godt nok været flittig. Det er i det hele taget et flot vægttab du har haft på så kort tid. Tillykke!

Baraca
Oprindelig startvægt i oktober 2011: 59,3 kg
Startvægt den 26. februar: 55,6 kg
2. delmål: 54,0 kg i nogle dage før den 29. marts
3. delmål: 53,0 kg den 12. april
4. delmål 53, 0 kg den 26. april
Vægt den 12. april: 53,8 kg
Tabt 1. uge: - 0,3 kg
Tabt 2. uge: - 1 kg
Tabt 3. uge: 0 kg
Tabt 4. uge: - 0,4 kg
Tabt 5. uge: -0,2 kg
"Tabt" 6. uge: +1,2 kg
Tabt 7. uge: -1,1 kg
Tabt i alt: -5,5 kg
Godt gået… og godt du fik set på de tal med de positive briller – tænk at spise på restaurant så mange gange UDEN at tage på – du må virkelig tænke over hvad du bestiller på menukortet.

Bisgård
Startvægt: April 2012 79,9
1. delmål: 77 kg inden d. 26. april
2. delmål: 75 kg inden d. 17. maj (der dag tager vi til Italien, så derfor vil mit
3. delmål: holde den vægt jeg har opnået.
Vægt d. 12. april: 78,4
tabt 1. uge: - 1,5 kg
Tabt i alt: 1,5
Uha… sikke et flot resultat. Tillykke! God idé blot at koncentrere dig om at holde vægten. Håber I får en rigtig herlig ferie med god og sund italiensk mad – og selvfølgelig dejlig vejr.

Crache
Oprindelig startvægt: 70,2 kg
Startvægt den 23. februar: 65,5 kg
Endelige mål: 60 kg
Nyt delmål: 64 kg
Vægt den 13. april: 64.9 kg
Tabt 1. uge: -1.3 kg
Tabt 2. uge: +0.8 kg
Tabt 3. uge: -0.6 kg
Tabt 4. uge: +0.7 kg
Tabt 5. uge: -0.1 kg
Tabt 6. uge: +0.4 kg
Tabt 7. uge: -0.5 kg
Tabt i alt: -5.3 kg
Ja, det er svært med de sidste kiloer – men du skal nok klare det selv om det er lidt on/off i øjeblikket – kender det godt fra mig selv.

Der har været rigtig flotte resultater i denne uge – trods påskefrokoster og andre skønne arrangementer. Den ekstra gode mad har kostet lidt + gram (heldigvis ikke +kilo) for nogle af os, som vi skal af med igen.

Det kræver viljestyre at tabe sig og vedligeholde vægten – men mon ikke vi klarer det med denne fantastiske backing group.

Rigtig god uge til jer alle...;-)
12 år13. april 2012 kl. 11:30
Ny uge - nyt delmål
3. delmål er slut uden særlig imponerende resultat for mit vedkommende. Jeg havde håbet på, at vægten ikke ville overstige de 70 kg. Men det gjorde den lige netop.

4. delmål skal være at komme under de 70 igen inden torsdag den 19. april.
På sigt bliver jeg nødt til at komme længere ned i vægt, så jeg ikke svinger omkring de 70 hele tiden - det giver mig helt stress at være der.
12 år13. april 2012 kl. 11:48
re: Ny uge - nyt delmål
Hvor er det dejligt med dine små opmuntrende kommentarer efter os alle hver især :-)

Kender godt det der med at ligge op vippe mellem to tal, hvor af det ene bare ikke er den vægt man har lyst til at have.

Har du mulighed for at give den en ordentlig skalle så du kommer forbi der eller kræver det bare tålmodighed?

Synes i øvrigt det er sejt, at du vælger at forblive fokuseret på maden på trods af at du har andre ting at se til for tiden :-)
12 år13. april 2012 kl. 12:25
Hvor har i klaret jer godt trods påskens store udfordringer.. :)

Jeg håber at mit held vender nu, og jeg kan få min rygrad tilbage. Den er ihvertfald savnet.
I dag virker det som om den er med mig.. Jeg har fri fra job, og har været i centeret og træne 2 timer. Wow.. Tænkt at jeg var der i 2 timer. Zumba og cardio i form af skimaskine og løbebånd, og lidt håndvægte for armene. :)
Madmæssigt er jeg heller ikke faldet i.. Så dejligt.. :)
Har tænkt lidt over hvorfor jeg falder i på jobbet, der er bare så meget om ørene derude og stemningen er ikke den bedste, og for at holde humøret oppe trøster jeg mig med det ulovlige jeg falder over. Det må stoppe!!
12 år13. april 2012 kl. 15:15
Jeg har været dårlig til at skrive herinde må jeg indrømme! Nu kommer lige et langt indlæg, hvor jeg vil prøve at indhente det tabte:

først og fremmest velkommen til bisgård og binkobamsen! Og tillykke til jer begge to med de flotte resultater! Det er virkelig godt gået!

Girl Next Door: det er rart at få en "sammenligning" af en eller anden grad. For nu føler jeg mig ikke som Palle alene i verden længere. Jeg har også hørt og læst meget om de tider, hvor vægten bare ikke gider at rykke sig, men når det handler om en selv, så irriterer det bare meget mere, end det giver mening. Jeg ved at det er de perioder, men jeg kan på en eller anden måde ikke acceptere det. Jeg synes jeg spiser meget varieret, så enten skal jeg mindske variationen for at "variere" min kost :) eller også ved jeg ikke lige hvad jeg gør. "dimsen der forbinder min cykelpedal til cyklen" har været knækket, og cykelsmeden vil have 600 kroner for at reparere den.. Og så er det at jeg overvejer, om jeg skal gøre det, selvom det koster mere end mit månedskort, som jeg kan bruge nærmest over det hele.. For lidt ekstra motion i dagligdagen kunne nok godt hjælpe på vægten..

kk1001: hold armene oppe, så forbrænder du mere energi :))) Jeg synes ikke det er så slemt. Det har jo været påske! Og påske er jo nærmest jul'ens lillebror. Så 400 gram synes jeg virkelig ikke er meget.
Det skal lige siges, at vi ikke fejrer påske. Havde vi gjort det, havde min vægt nok også været på et + denne uge. Så jeg har stadig respekt for at du formåede at holde vægtforøgelsen under et halvt kilo! Held og lykke til næste uge!

MillerV: det lyder som om, at du nyder at være på fitness centeret. For du har slet ikke lagt mærke til, at du har været der i 2 timer? Jeg tror netop det er det sjove i motionen der kan gøre det vedvarende, så det bliver en del af livet, og ikke bare noget man gør i forbindelse med vægttab. Vi havde sidse semester lidt om træning og dets fysiologiske virkning. Jeg blev virkelig overrasket over at se, at 3-4 måneders styrketræning hos 70 årige førte til en muskelmasse på niveau med en 30 årig der aldrig havde lavet styrketræning. Så tænk hvordan det er, når man faktisk dyrker motionen hele livet!!
Mht. arbejdspladsen, håber jeg på at man kan mindske den holdningsambivalens der siger, at sundt mad er kedeligt mad. Forestil dig en arbejdsplads, hvor lækkerierne bestod af forskellige frugter, måske endda eksotiske, og nødder og andet sundt "guf", som man bare ikke kunne tage fingrene fra. Jeg håber i hvert fald, at vi går i den retning!

Det kan godt være, at jeg ikke har været så glad for vægttabet. Men det går den rigtige vej med løbningen! Jeg startede med at løbe hver anden dag. Nogle gange gik det godt, andre gange havde jeg lyst til at kaste op, fik hovedpine, nød det ikke. Men lige meget om jeg havde lyst eller ej, så var jeg ude og løbe. Her efter påske er jeg begyndt at løbe hver 3. dag, da studiet bruger de fleste af mine kræfter, så selvom "viljen til at få skoene på og komme ud" er der, så er de fysiske kræfter der ikke nødvendigvis. Men det har vist sig at have en positiv effekt, at løbe hver 3. dag i stedet for hver 2. For jeg har for første gang løbet over 3.5 km. Det er ca. 1 km mere end jeg kunne for 1.5 uge siden! Og jeg kunne stadig løbe, men valgte at stoppe, for at undgå skader. Jeg er virkelig glad for resultatet :):):)
12 år13. april 2012 kl. 22:05
Først stor ros til dig KK1001, for dit store arbejde med at smale data og ikke mindst alle dine skønne kommentarer.. Tak for dem.. er sikker på du nok skal komme under de 70 igen..

Girl next door.. Jeg syntes du er super sej.. du har tabt 8,5 kg.. Det er sku' da godt gået... og som KK1001 skriver med kun en gang hvor der var en stigning..
Og ja Konsulenterne vil ha' man spiser lever en gang om ugen.. Jeg syntes de var okay da jeg gik hos dem.. Der lavede jeg en leverposteg som smagte okay..
Men jeg gør det ikke nu..

Crashe: Super flot med dit løb.. tror det var en god beslutning eller tilfældighed at du kun løber hver 3. dag.. kroppen har brug for at hvile..
12 år14. april 2012 kl. 12:39
Ikke noget delmål foreløbigt
Jeg har besluttet at droppe at have andet delmål eller mål for den sags skyld end bare at holde min nuværende vægt.

Det har tilsyneladende slået mig lidt ud, at jeg ikke synes, at jeg er helt i mål alligevel, selvom jeg nu i næsten en måned haft har den vægt, som jeg har kæmpet for siden efteråret – og det skulle jo være en sejr. Så jeg vil i den næste tid prøve at "forstå min sejr". I stedet for at fokusere på kalorieunderskud, vil jeg fokusere på, at jeg har nået rigtig langt og faktisk også er ret godt tilfreds med resultatet, selvom 1 kg mere gerne måtte ryge. Det må ske på et eller andet tidspunkt, men det bliver vist bare ikke lige nu

Girl next door, jeg vil forsøge at følge dit princip og bare tage det hen ad vejen. Jeg fortsætter med torsdagsvejningen, men mest for bare lige at holde øje, og så er det jo også meget hyggeligt :)
12 år15. april 2012 kl. 20:19
Tusind tak for jeres søde opmuntringer - det er dejligt at få et lille kærligt "spark" til at holde motivationen i live når det kniber lidt.

Tak for roserne - det er nu ikke så stort et arbejde at indsamle oplysningerne og I hjælper jo helt fantastisk med at skrive til hinanden.

Jeg må indrømme, at jeg havde ikke drømt om, at tråden ville blive så meget brugt og at mennesker som slet ikke kender hinanden kan have så meget glæde af hinanden - det synes jeg er helt fantastisk i vores fortravlede liv og samfund.

Kh KK1001
12 år16. april 2012 kl. 10:24

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });