Step by Step

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: vægt 5/4
super flot gået. Har fulgt lidt med på sidelinjen og vil gerne være med. Har tabt 11,7 kg siden 7 januar. start vægt 91 kg og mål 65 kg vægt i dag 79,7 kg. Jeg forsøger at holde en proteinrig kost efter dukan princippet og det virker godt for mig. Har problemer med at vægten står stille i et stykke tid og så kommer der gevaldige hop igen. Hænger sammen med problemer med at komme af med aff. og nok for lidt væske. Dyrker næsten ikke motion. Nok for nu glæder mig til at deltage aktiv sammen med jer ;O)
12 år5. april 2012 kl. 09:59
Takker Crashe.

Du har ret, jo tættere på mål man er, des sværer er det.. Mega irriterende, for man burde jo tro at man har de gode vaner med sig når man nærmer sig målet.
Jeg har selv ligget længe og kæmpet ved de 65 kg. Troede aldrig vægten kunne komme under.. Og sådan har det være hver gang jeg ramte et nyt tal, så ville vægten ikke vise noget nyt overhovedet.. Og jeg rykkede rundt på vægten for at se om det var den den var gal med.. Men indimellem tager fanden ved den og så er den mig nådig igen og går nedad.. Bare kæmp videre, ved godt det er svært.. Men du skal nok klare det.. :) Op med humøret.
12 år5. april 2012 kl. 10:02
Hej Binkobamsen.. Velkommen til.. :)

Selv lever jeg også efter dukankuren.. Så det er da rart der er en der også kender til den.. :)

Vi har vejedag i dag, og du kan jo lige kopiere det "skema" kk1001 lagde ind i går til en anden.. Så kan du også være med i dag. :)
12 år5. april 2012 kl. 10:06
vægt 5/4
KK1001
Oprindelig startvægt i januar 2011: 73,6 kg
Startvægt den 24. februar: 71,6 kg
1. delmål: 70 kg inden den 15. marts = -1,6 kg – nået 0,5 kg
Startvægt den 15. marts: 71,1 kg
2. delmål: 70 kg inden den 29. marts = -1,1 kg – JUBBIIII – MÅLET BLEV NÅET.
Startvægt den 29. marts: 70 kg
3. delmål: 69,5 kg inden den 12. april = 0,4 kg
Tabt 1. uge: -1 kg
Tabt 2. uge: 0 kg
Tabt 3. uge: + 0,5 kg (vægt 71,1 kg)
Tabt 4. uge: -700 g (vægt 70,4 kg)
Tabt 5. uge: -400 g (vægt 70,0 kg)
Tabt 6. uge: -100 g (vægt 69,9 kg)
Tabt i alt 3,7 kg

YES! Nu vejer jeg under de for mig magiske 70 kg – det føles godt nok som noget af en sejr. Jeg har ellers været nede på 69,5 kg et par dage, men i dag viser vægten 69,9 kg. OKAY, det er kun 100 gram – men syvtallet er skiftet ud med et sekstal og det er helt fantastisk.
Jeg kan også rigtigt begynde at mærke det på mit tøj – i nogle bukser er jeg endda begyndt at få lidt hængerøv.

Håber også, at I andre har haft en god uge.
12 år5. april 2012 kl. 10:12
I får lige lidt flere oplysninger om mig:
Kvinde 54 år bor i horsensomr.
165 cm høj
kæmper med vægten efter trøstespisning pga min mor fik kræft. senere har jeg selv fået det i 2009 og fik noget medicin der gjorde jeg tog 15 kg på. Nu er jeg så meget ovenpå at jeg ikke vil være med til det mere. Skal starte på en ny uddannelse og et nyt liv efter påske så derfor beslutningen efter jul at nu skulle det være. Bor sammen med en og vi har sammen en søn på 22 år som er under uddannelse. Jeg flytter på kollegie i hverdagene så det bliver lettere at klare studiet. Pengene bliver små så er spændt på hvordan det vil påvirke vægttabet. Mit delmål er at komme i gallakjole til 4 august hvor min niece skal giftes, den hænger i skabet og har jeg tabt for meget må den syes lidt ind for på skal den til brylluppet.
12 år5. april 2012 kl. 10:14
Sådan KK1001! Stort tillykke med at du nu er ude af de magiske 70 og inde i de magiske 60.. :) Kan sagtens forstå det er en kæmpe sejr for dig.. Og dejligt du kan mærke det på tøjet.. Det er altid et godt måle redskab.. :)
12 år5. april 2012 kl. 10:18
Velkommen Binkobamsen
Dejligt, at du synes så godt om vores lille gruppe, at du gerne vil være med.
Jeg håber, at du får den opmuntring og støtte, som du søger her inde - jeg glæder mig i al fald over skriverierne her inde, som handler om alt muligt.

Kh KK1001
12 år5. april 2012 kl. 13:00
Tak MillerV - jeg er også pavestolt. Det er ved at være flere år siden, at jeg var under de 70 kg - så må de sidste par kilo jo komme som næste step. Mit projekt lige nu er blot at holde mig under de 70 kilo.
Knus
12 år5. april 2012 kl. 13:05
Tillykke til MillverV, Girl Next Door og kk1001! Det er super flot!

Crashe - kæmp, kæmp og vær tålmodig! Det skal nok komme, selvom det i perioder kan være svært at holde modet og troen oppe.

Og velkommen til de nye medlemmer. Dejligt at andre har lyst til at være med i vores herlige gruppe :)

Vægten har været så sød ved mig de forrige vejedage, men i dag gik den ikke: + 1,2 kg! Men det var også forventet, for i går var der absolut ingen slankemad, men tværtimod en lækker tre-retters middag med vin og brød osv. og en del slik i løbet af dagen (vi har pt. gæster, som havde en stor ladning dansk slik med til os), så vægtstigningen bekymrer mig ikke, og den slags dage skal der også være plads til. Stigningen er primært mad og væske, for vægten har faktisk været helt nede på 53,5 et par gange i løbet af ugen, og den var 53,6 i går morges, så jeg holder fast i mit delmål for næste torsdag, selvom det på papiret ser helt skørt ud, at målet er at tabe 1,9 kg på en uge.

Baraca
Oprindelig startvægt i oktober 2011: 59,3 kg
Startvægt den 26. februar: 55,6 kg
2. delmål: 54,0 kg i nogle dage før den 29. marts
3. delmål: 53,0 kg den 12. april

Vægt den 5. april: 54,9 kg
Tabt 1. uge: - 0,3 kg
Tabt 2. uge: - 1 kg
Tabt 3. uge: 0 kg
Tabt 4. uge: - 0,4 kg
Tabt 5. uge: -0,2 kg
"Tabt" 6. uge: +1,2 kg
Tabt i alt: -4,4 kg

Ugen har bortset fra i går været rigtig god madmæssigt (på trods af de mange andre restaurantbesøg, som ugen også bød på). Det blev desuden ugen, hvor jeg for første gang købte et par helt skinny jeans, og jeg føler mig bare så godt tilpas i dem! Det er MEGET stort for mig, da jeg primært har kæmpet med de ekstra kilo på baller og hofter, så det har indtil nu været helt utænkeligt for mig at skrue mig ned i sådan et par.

God uge til alle og tillykke igen med de flotte resultater!
12 år5. april 2012 kl. 16:37
Bisgård
Startvægt: bliver den idag 79,9 :-(
1. delmål: 77 kg inden d. 26. april
2. delmål: 75 kg inden d. 17. maj (der dag tager vi til Italien, så derfor vil mit
3. delmål: holde den vægt jeg har opnået.

Så håber jeg motivationen kommer, for nu skal jeg skrive det overfor jer. Det må da give lidt.

Tillykke til jer andre, virkelig godt gået, sej kæmpet.
Og jer der er i en stille face, tænk på det I har opnået indtil nu, og hvor godt I vil have det nåe I når det endelige mål. Det kan nogen gange give lidt gnist.
God påske til jer alle sammen!!!
12 år5. april 2012 kl. 17:01

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });