#32 af Crashe (slettet)
Step by Step
Du læser en tråd i debat > vægttabCrashe (slettet)
re: Step by Step
Det første der poppede op i mine tanker var ikke at DET VAR SYND, MEN AT du virkelig måtte være en stærk kvinde. Irriterende at man ikke kan rette det man har skrevet:)
12 år28. februar 2012 kl. 22:30
bruger slettet
Oh Crashe, her sidder jeg i USA og savner A38 0.5 %, som jeg elsker! Om ikke andet kan du i hvert fald bruge det til at bage med :)
Girl next door, du imponerer mig, og jeg er glad for, at du deler dine tanker. Det hjælper mig også til måske lidt bedre at forstå, hvad et nært familiemedlem, som også er blevet fysisk hæmmmet, tænker og føler. Ikke at alle er ens, men jeg fornemme, at du sætter ord på nogle ting, som jeg kan genkende hos mit familiemedlem.
Girl next door, du imponerer mig, og jeg er glad for, at du deler dine tanker. Det hjælper mig også til måske lidt bedre at forstå, hvad et nært familiemedlem, som også er blevet fysisk hæmmmet, tænker og føler. Ikke at alle er ens, men jeg fornemme, at du sætter ord på nogle ting, som jeg kan genkende hos mit familiemedlem.
12 år28. februar 2012 kl. 22:39
MillerV
Fiskefrikadellerne lavede jeg selv her til aften. Det tog ingen tid. Og smagte bare lækkert. :-) puttede gulerødder i og det var mums.
Så de kan godt anbefales. Det er også ting man kan have liggende til en dag hvor man ikk lige får handlet det store. Da dåser kan holde sig længe. :-)
Bruger man tun i olie skal der ikk så meget fedtstof på panden.
Så de kan godt anbefales. Det er også ting man kan have liggende til en dag hvor man ikk lige får handlet det store. Da dåser kan holde sig længe. :-)
Bruger man tun i olie skal der ikk så meget fedtstof på panden.
12 år28. februar 2012 kl. 22:43
kk1001 (slettet)
Step by Step
Hej MillerV - tusind tak for lækre opskrifter - jeg tror da lige, at jeg prøver fiskefrikadellerne i morgen...:-)
Hvor er det skønt, at se hvor stor aktivitet der er i denne tråd.
Girl next door - jeg håber, at du en dag slipper af med smerterne. Jeg ved fra mig selv, at det er frygtelig belastende og frustrende ikke at kunne det man plejer og skulle tage så meget smertestillende, som du skal.
I skriver noget om at blive lidt fanatiske mht. at veje sig og skrive mad ind osv. - jeg er glad for, at I er opmærksomme på at det ikke må tage overhånd.
Knus kk1001
Hvor er det skønt, at se hvor stor aktivitet der er i denne tråd.
Girl next door - jeg håber, at du en dag slipper af med smerterne. Jeg ved fra mig selv, at det er frygtelig belastende og frustrende ikke at kunne det man plejer og skulle tage så meget smertestillende, som du skal.
I skriver noget om at blive lidt fanatiske mht. at veje sig og skrive mad ind osv. - jeg er glad for, at I er opmærksomme på at det ikke må tage overhånd.
Knus kk1001
12 år28. februar 2012 kl. 23:06
Girl next door
Tak!
Tak for alle jeres søde ord :-)
Det gjorde mig så glad at læse og jeg vil tage jeres tanker og indlæg med til de svære dage - det er nemlig lige netop ærlige, medfølende og kærlige udtalelser, som jeres, der gør en stor forskel på de dage, som kan være svære at komme igennem. Tusind tak :-)
Det gjorde mig så glad at læse og jeg vil tage jeres tanker og indlæg med til de svære dage - det er nemlig lige netop ærlige, medfølende og kærlige udtalelser, som jeres, der gør en stor forskel på de dage, som kan være svære at komme igennem. Tusind tak :-)
12 år28. februar 2012 kl. 23:20
MillerV
Opdate
Så lidt med opskrifterne.. :)
Har i nogen lækre nogen i kan dele ud af?
Der er nu gået tre dage, hvor jeg har været motiveret til at holde mig til kuren. :) Og ros til mig selv. I dag modstod jeg mig is med lækker topping og varm chokolade. :) Selvom jeg skulle stå og lave og anrette det.. Ikke engang et lille stykke chokolade røg ned selvom jeg flere gange fandt et stykke lige i mundstørrelse.. Jo flere dage der går uden sukkeret jo nemmere tror jeg det er at modstå det.. Er det ikke den første uge der er den værste?
Håber i andre klarer jer godt.. :)
Har i nogen lækre nogen i kan dele ud af?
Der er nu gået tre dage, hvor jeg har været motiveret til at holde mig til kuren. :) Og ros til mig selv. I dag modstod jeg mig is med lækker topping og varm chokolade. :) Selvom jeg skulle stå og lave og anrette det.. Ikke engang et lille stykke chokolade røg ned selvom jeg flere gange fandt et stykke lige i mundstørrelse.. Jo flere dage der går uden sukkeret jo nemmere tror jeg det er at modstå det.. Er det ikke den første uge der er den værste?
Håber i andre klarer jer godt.. :)
12 år29. februar 2012 kl. 18:52
Girl next door
re: Opdate
Uhm, chokolade! :-D
Sådan MillerV! Det er noget af en fristelse du der har modstået. Dejligt at du har været motiveret i tre dage nu. Jeg ved af erfaring, hvor svært det kan være at komme tilbage på rette kurs og jo, jeg synes også at de første dage er de sværeste. Jeg ved ikke om trangen til lækkerier forsvinder efter en uge - jeg har altid haft lyst til søde sager mere eller mindre hele tiden, så jeg er nok ikke den rette til at svare på det. Men ved at der er mange andre der har det sådan at de "mister" trangen til sukker efter et stykke tid :-)
Til gengæld bliver det med tiden lettere (for mig) automatisk bare at sige nej tak og holde fast i beslutningen om ikke at spise slik og kager osv. uden at skulle diskutere med mig selv, om jeg bør tage noget lækkert eller lade være.
Det afhænger selvfølgelig lidt af situationen. Sådan som her til aften kunne jeg nok ikke have modstået fristelsen, hvis vi havde haft chokolade i huset. Jeg havde sikkert spist det hele rub og stub, men heldigvis havde vi ingenting ;-)
Det samme hvis jeg er ude og bliver budt på noget lækkert eller på en café eller lignende, ja, så er det lige pludselig MEGET svært at sige nej tak.
Motivation gør selvfølgelig meget, men det gør beslutsomhed, tålmodighed, accept og vedholdenhed bestemt også.
Håber den gode start varer ved :-)
Sådan MillerV! Det er noget af en fristelse du der har modstået. Dejligt at du har været motiveret i tre dage nu. Jeg ved af erfaring, hvor svært det kan være at komme tilbage på rette kurs og jo, jeg synes også at de første dage er de sværeste. Jeg ved ikke om trangen til lækkerier forsvinder efter en uge - jeg har altid haft lyst til søde sager mere eller mindre hele tiden, så jeg er nok ikke den rette til at svare på det. Men ved at der er mange andre der har det sådan at de "mister" trangen til sukker efter et stykke tid :-)
Til gengæld bliver det med tiden lettere (for mig) automatisk bare at sige nej tak og holde fast i beslutningen om ikke at spise slik og kager osv. uden at skulle diskutere med mig selv, om jeg bør tage noget lækkert eller lade være.
Det afhænger selvfølgelig lidt af situationen. Sådan som her til aften kunne jeg nok ikke have modstået fristelsen, hvis vi havde haft chokolade i huset. Jeg havde sikkert spist det hele rub og stub, men heldigvis havde vi ingenting ;-)
Det samme hvis jeg er ude og bliver budt på noget lækkert eller på en café eller lignende, ja, så er det lige pludselig MEGET svært at sige nej tak.
Motivation gør selvfølgelig meget, men det gør beslutsomhed, tålmodighed, accept og vedholdenhed bestemt også.
Håber den gode start varer ved :-)
12 år29. februar 2012 kl. 21:44
MillerV
Tak for svar Girl next door. :)
Jeg har før kommet over den værste trang til sukker. Og tror du har ret, måske det med tiden bare bliver nemmere at sige nej og ikke diskutere med sig selv. Det blir jo stille og roligt til en vane.
Uhh ha ja, cafebesøg og andet i godt selvskab er en svær fristelse og denne måned byder på en del af det. Men vil holde mig så godt fra det som muligt. Helst helt.. Minus et stykke kage som jeg ved at min svigerinde laver til en fødselsdag vi skal til. Hjemmelavet lagkage, den eneste lagkage jeg kan lide. :)
Jeg har før kommet over den værste trang til sukker. Og tror du har ret, måske det med tiden bare bliver nemmere at sige nej og ikke diskutere med sig selv. Det blir jo stille og roligt til en vane.
Uhh ha ja, cafebesøg og andet i godt selvskab er en svær fristelse og denne måned byder på en del af det. Men vil holde mig så godt fra det som muligt. Helst helt.. Minus et stykke kage som jeg ved at min svigerinde laver til en fødselsdag vi skal til. Hjemmelavet lagkage, den eneste lagkage jeg kan lide. :)
12 år29. februar 2012 kl. 21:53
Girl next door
Oh ja, de kære fødselsdage...
Nu kan jeg jo kun tale for mit eget vedkommende, men de der fødselsdage... De er rene killere. Jeg kender alt til at tænke, at jeg kun tager lidt og ikke for meget - og egentlig så lykkes det tit. Jeg går hjem med følelsen af, at jeg klarede det - og det gør jeg også tit. Men når det så skal tastes ind... My oh my.... Når der nu ikke er ret mange kalorier i regnskabet at gøre godt med og ikke meget der kan skæres væk eller ned på, så er fødselsdage bare en forbandelse. Og jeg fungerer desværre ikke sådan, at bare fordi jeg har spist hyggemad at så lader jeg da bare være med at spise et måltid eller to. Næh, nej. Jeg har stadig brug for frokost og aftensmad og hvad der ellers er i løbet af dagen. Brug for ordentlig mad.
Og lige netop marts måned skal vi til tre fødselsdage, hvoraf vi selv skal holde den ene af dem. Det er trods alt det værste, for hvor er det svært at holde nallerne fra lækkerierne...skal jo lige smage om det er noget, jeg kan være bekendt at byde gæsterne ;-D
Nu kan jeg jo kun tale for mit eget vedkommende, men de der fødselsdage... De er rene killere. Jeg kender alt til at tænke, at jeg kun tager lidt og ikke for meget - og egentlig så lykkes det tit. Jeg går hjem med følelsen af, at jeg klarede det - og det gør jeg også tit. Men når det så skal tastes ind... My oh my.... Når der nu ikke er ret mange kalorier i regnskabet at gøre godt med og ikke meget der kan skæres væk eller ned på, så er fødselsdage bare en forbandelse. Og jeg fungerer desværre ikke sådan, at bare fordi jeg har spist hyggemad at så lader jeg da bare være med at spise et måltid eller to. Næh, nej. Jeg har stadig brug for frokost og aftensmad og hvad der ellers er i løbet af dagen. Brug for ordentlig mad.
Og lige netop marts måned skal vi til tre fødselsdage, hvoraf vi selv skal holde den ene af dem. Det er trods alt det værste, for hvor er det svært at holde nallerne fra lækkerierne...skal jo lige smage om det er noget, jeg kan være bekendt at byde gæsterne ;-D
12 år29. februar 2012 kl. 22:08
Somme tider når jeg føler, at jeg er i en svær fase af mit liv, en svær periode fordi jeg har oplevet noget, eller fordi jeg er frustreret og ikke lige ved hvilken retning jeg skal gå, så er det netop mennesker som dig jeg ser som et forbillede. Jeg er ikke en person der læser bøger om hvordan man overvinder stress, eller hvordan man lærer at leve et godt liv osv. Også tv serier og programmer som "abc home edition" ,hvis der er nogen der har set den, holder jeg mig væk fra. Jeg hader den slags og er meget skeptisk overfor de meget firkantede tanker de propper i folks hoveder. Men jeg overraskede mig selv i forgårs, da jeg skrev "Jeg kan, fordi jeg vil!" på et stykke papir og hang det på min dør. Og lige nu kan jeg ikke komme på et bedre eksempel end dig, der kan bevise den sætning! Tillykke med de 38 minutter og masser af held og lykke fremover !
Nåh, nu tilbage til slankekuren. Jeg havde i starten meget brug for et program der var konkret, som jeg kunne følge. For hvis jeg bare skulle kontrollere det hele selv, endte det med at blive alt for svært for mig, og jeg faldt hele tiden i. Derfor virkede det rigtig godt at starte på en lavt kulhydratskur. Lige nu følger jeg ikke som sådan kuren. Men jeg er meget inspireret af den i dagligdagen. I princippet har jeg ikke ændret så meget på mine madvaner, da jeg i forvejen spiste meget kød og grøntsager. Men jeg har skåret drastisk ned på mit forbrug af pasta, ris, brød osv. og spiser mere salat. Derudover er jeg mere bevidst om hvor mange kalorier der er i de forskellige ting nu, så det er lidt nemmere selv at kontrollere i forhold til for ca. 2 måneder siden, hvor jeg ikke vidste noget som helst om det.
Mange tak for opskrifterne MilleV! Især den første fra din kollega! Den ser meget nem ud og jeg elsker fisk, så den vil jeg helt sikkert starte med. Wok laver jeg også tit selv :)
Som jeg har skrevet tidligere tror jeg nok, elsker jeg at spise noget yoghurt med blåbær og nødder efter aftensmad som dessert. Der er 2% fedt i en natural yoghurt, men jeg ved at A38 har 0.5 %. Jeg har bare aldrig prøvet det. så jeg købte det i dag og prøvede det i stedet for yoghurt............ hold da op. jeg gjorde virkeligt alt for at kunne lide det, men det gik ikke. jeg proppede herefter også bananskiver ned i for at gøre det sødt, men nej... jeg kunne simpelthen ikke spise det. Så det endte med at jeg tog en omgang til, bare med normalt yoghurt og fik derfor spist ekstra meget efter aftensmad. Jeg vil måske prøve at blande yoghurt og A38 imorgen, og se om det ikke smager nogenlunde fint sådan. Nu har jeg jo købt en hel liter, så den skal jo spises på den ene eller den anden måde. Det ville være synd at smide det ud.
God afton til jer alle sammen !