Step by Step

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: 2. store vejedag (8. marts) - Resultater
Jeg skriver lige mine data ordentligt ind:
Crache
Oprindelig startvægt: 70,2 kg
Startvægt den 23. februar: 65,5 kg
1. delmål: 65 kg inden den ?. marts = 0,5 kg

Vægt den 8. marts: 65 kg
Tabt 1. uge: -1.3 kg
Tabt 2. uge: +0.8 kg
Tabt i alt: -5.2 kg

har lige opdaget, at jeg har taget 800 gram på, ikke 500... men det er fint nok. jeg er på banen igen.
12 år8. marts 2012 kl. 22:00
2. store vejedag (8. marts) - samlede resultater
2. vejedag torsdag den 8. marts

Baraca
Oprindelig startvægt i oktober 2011: 59,3 kg
Startvægt den 26. februar: 55,6 kg
1. delmål: 54,0 kg inden den 15. marts = -1,6 kg

Vægt den 7. marts: 54,3 kg
Tabt 1. uge: -0,3 kg
Tabt 2. uge: -1 kg
Tabt i alt: -5.3 kg

MillerV
Oprindelig startvægt: (har vejet 80kg for lidt år tilbage) men i januar 67 kg ca.
Startvægt den 27. februar: 66,2 kg
1. delmål: 64,5 kg inden den 14. marts = 1,7 kg

Vægt den 1. marts: 64,5 kg
Tabt 1. uge: -1,7 kg
Tabt 2. uge: - 0,5 kg
Tabt i alt: - 3 kg (2,2 kg)

KK1001
Oprindelig startvægt i januar 2011: 73,6 kg
Startvægt den 24. februar: 71,6 kg
1. delmål: 70 kg inden den 15. marts = -1,6 kg

Vægt den 1. marts: 70,6 kg
Tabt 1. uge: -1 kg
Tabt 2. uge: 0 kg
Tabt i alt: -3,6 kg

Crashe
Oprindelig startvægt: 70,2 kg
Startvægt den 23. februar: 65,5 kg
1. delmål: 65 kg inden den ?. marts = 0,5 kg

Vægt den 8. marts: 65 kg
Tabt 1. uge: -1.3 kg
Tabt 2. uge: +0.8 kg
Tabt i alt: -5.2 kg

Mallemus42
Startvægt: d. 2. marts 70,0 kg
1.delmål: 68,0 kg den 17. marts= -2 kg

Vægt: 8. marts 69,4 kg
tabt: 0,6 kg

Girl next door
Oprindelig startvægt: 66,5 kg
Startvægt den 23. februar: 60,0 kg
1. delmål: 59,5 kg inden den 12. marts = -0,5 kg
1. del mål nået: 29. februat 2012
2. delmål: 58,3 kg inden 8. april = -0,5 kg

Vægt den 8. marts: 58,8 kg
Tabt 1. uge: -1,1 kg
Tabt 2. uge: - 0,1 kg
Tabt i alt: -7,7 kg

Ladysus
Oprindelig vægt 31/10.11 = 73,8
startvægt den 24,2 = 72,4
1 delmål den 15/2 = 71,4

vægt 1 uge = 71,1
vægt 2 uge = 70,3
samlet tab = 3,5

Stort tillykke til jer piger, som har tabt jer...:-) Vi andre må op på hesten igen og se om ikke det kan blive bedre i næste uge (- og hvorfor skulle det ikke blive det, for der nærmer vi os jo afslutningen på vores 1. delmål) - held og lykke til jer alle... knus
12 år9. marts 2012 kl. 10:23
Wauw!
Når jeg sådan kigger på, hvordan vi hver især har klaret os igennem, siden vi startede på at ville tabe os, så er jeg faktisk meget imponeret.

Jeg ved selvfølgelig ikke hvordan I hver især ser ud, men har indtryk af, at der er tale om finpudsning hvad angår vægten. Med finpudsning mener jeg, at der ikke er voldsomt mange kilo at tage af mere og det gør det jo som bekendt lidt sværere at tabe sig.

Godt kæmpet alle sammen. Uanset om der er tabt eller taget på i de to-tre uger vi har haft tråden, så er der blevet gjort en indsats over hele linien og det synes jeg er sejt gået :-)
12 år9. marts 2012 kl. 11:01
En lille status opgørelse pr. 8. marts
En lille status opgørelse pr. 8. marts
Baraca: 1,3 kg
MillerV: 2,2 kg
KK1001: 1,0 kg
Crashe: 0,5 kg
Mallemus42: 0,6 kg
Girl next door: 1,2 kg
Ladysus: 0,8 kg

I alt mine damer 7,6 kg

Imponerende! Prøv lige at løfte 7,6 kg sukker – det er altså ret tungt.
Alle i gruppen har tabt sig i løbet af de to første uger – det synes jeg er smadder flot.
Vil det ikke være lidt sejt, hvis vi runder ialt 10 kg på tre uger - altså på torsdag?
Glæder mig til at følge jer i den kommende uge.
God weekend til jer.
12 år9. marts 2012 kl. 15:38
re: En lille status opgørelse pr. 8. marts
kk1001 ! Den idé er jeg med på! Hvis alle er med på den, er jeg næsten sikker på at vi kan runde de første 10 kg sammen! Sikken er hærlig tanke!

Jeg er efter ugens dårlige resultat begyndt at taste mad ind igen. Det giver et rigtig godt overblik og gør, at jeg konkurrerer med mig selv og vælger ofte salat med et stykke kød til i stedet for en sandwich eller andet med mange kalorier. I dag fik jeg spist en lille burger, og selv om det ikke er sundt, så er jeg stadig på underskud og kan tillade mig at spise min aftensyoghurt :) Det er altså dejligt ikke at føle at man er faldet fuldstændig i, bare fordi man har fået en burger.

Men alligevel, så er der ret mange kalorier i sådan en lille burger! næsten 500 kalorier! Det er mere end hvad jeg spiser til et måltid og det mætter ikke nær så meget. Jeg tror selve madindtastningen også virker som en rigtig god øjenåbner for hvad man kan spise og blive mæt af, og stadig være i energiunderskud.

Storebror har fødselsdag imorgen, så der skal være plads til endnu 2 stykker lagkager. Det lykkedes sidste gang, så det skal det også denne gang.

Jeg kan mærke, at jeg har savnet at skrive herinde :)
12 år9. marts 2012 kl. 19:04
Det er lidt utroligt egentlig. Så længe har vi heller ikke været i gang. Det er gennemsnitlig -300g til hver af os. Umiddelbart lyder det ikke af meget, men vi ved vist alle hvor lunefuldt det kan være.
Til tider er det når det virkelig bare skal være at det går helt galt for mit vedkommende ;-)
Men lad os bare prøve - det sker der jo absolut intet ved :-)

Vi har også fødselsdag herhjemme. For engangs skyld er gæsterne inviteret til frokost og det gør det forhåbentlig noget lettere at holde kalorieindtaget nogenlunde nede.

Jeg bliver mest fristet af kage, slik, chokolade og is og til tider aftensmad, så ud fra det perspektiv så må oddsene da være med mig ;-)

Håber det går godt hos jer andre :-)

Crashe: Ja, det er utroligt hvad det kan gøre at skrive herinde :-)
12 år9. marts 2012 kl. 19:57
Jeg sad lige og læste nogle artikler på hjerteforeningens hjemmeside, og fik lyst til at dele nogle af mine tanker med jer..

Det første indlæg handler om "en håndfuld nødder" hver dag. Nødderne har et højt indhold af umættede fedtsyrer, og selvom det altså stadig er "fedt", så er det sundt. Det kan bl.a. nedsætte kolesterolindholdet i blodet og nedsætte risikoen for hjertekarsygdomme. Så spiser man ca. 40 gram hver dag, gør man sig en god tjeneste. F.eks. giver de et tip om, at man i stedet for at proppe fetaost i salaten, putter nødder. Man skal selvfølgelig være obs på at der ikke er tilsat salt og sukker i nødderne!

Udover Girl Next Doors kroniske smerter, ved jeg ikke om I går og døjer med sygdomme. Men jeg tror at I vil give mig ret i, at man først opdager hvor stor en betydning en sygdom har, når man selv eller en i familien har fået den. Man kommer til at tænke tilbage på hvad man kunne have gjort bedre, hvordan man kunne have ændret sin livsstil for længe siden og måske have undgået det. Og for nogle er det også dette, som sætter gang i en livsstilsændring- hellere for sendt end aldrig.

Jeg ved ikke om det er dette der har fået mig til at holde ud i så langt tid- næsten 2 måneder, men jeg kan ikke komme på andet, som har været anderledes i forhold til mine tidligere slankekursforsøg. Min mor blev sendt til undersøgelse på hospitalet med mistanke om en hjertesygdom. Herefter begyndte min slankekur, sammen med hende.

Mit forsøg har derfor ikke kun været rettet imod at tabe mig, men også at leve sundt. At leve naturligt. Ikke at proppe mig med alle mulige kemikalier, men give min krop det den har brug for. Det gælder ikke kun mad. Jeg har udskiftet mine creme med uparfumeret, allergivenlige creme. Det samme har jeg gjort med min shampoo. Småting, som ikke har en betydning her og nu, men måske har en stor betydning for mig i fremtiden.

Langsomt er jeg begyndt at lægge mærke til, hvor meget samfundet er rettet mod den usunde livsstil. I går var jeg ude og shoppe med min mor, og vi valgte at spise i Burger King? Hvorfor? Hvor skulle vi ellers spise? Ktf? cafeer der sælger is og cookies? Der var nogle enkelte steder der solgte sandwiches, men der sad absolut ingen, og så virker det lidt som en risiko at tage, når man ikke kender stedet og ikke ved om de varer de bruger er friske, nu når de ikke har så mange kunder. De ovennævnte sælger også salat selvfølgelig, men det smager virkelig ikke særlig godt. Hvorfor ikke en bod med frisk salat og pasta? Eller sandwich lavet på groft brød, hvor indholdet ikke er proppet til med fedt, bare fordi det skal smage ekstra godt? Og så tænker jeg, hvor skønt det ville være, hvis de forskellige cafe'er og restauranter (ikke de store multinationale kæder) beregnede kalorieindholdet i deres mad. Men det gør de måske ikke for ikke at miste kunder? (Burger King og McD ser ikke ud til at miste kunder.)

Er der nogen af jer der ryger? En anden artikel fra hjerteforeningen siger:
"Hverken ventilation eller filtrerering, hver for sig eller kombineret, kan nedsætte niveauet for udsættelse af tobaksrøg indendørs til et niveau, der anses for at være acceptabelt hverken når det gælder lugt, eller langt mindre, når det gælder sundhedseffekt, skriver WHO i en rapport, hvor de har gennemgået den videnskabelige dokumentation på området." Artiklen hedder '180 dør af tobaksforurenet luft på arbejdet'.

Mine forældre har røget siden jeg var barn og jeg har hadet det lige siden. Det har dog været muligt at fastsætte nogle regler derhjemme, så der kun bliver røget foran et åbent vindue- selvom det er minus 9 grader udenfor. Og når jeg så er udenfor, så er der nok ikke en eneste dag, hvor jeg ikke udsættes for røg.
Jeg kan ikke forstå, hvorfor jeg er tvunget til at indånde cigaretrøg, når jeg venter på toget på banegården.
Jeg kan ikke forstå, hvorfor jeg skal indånde det samme røg når jeg går på fortovet, og personen foran mig ryger.
Jeg kan ikke forstå når det sker, når jeg går op af trapper (som jeg jo har valgt at gøre, fordi det er sundere end at tage elevatoren!).
Jeg kan ikke forstå hvorfor JEG skal prøve at finde et sted, hvor der ikke er nogle der ryger, når jeg venter på offentligt transport. Hvorfor er det ikke DEM der ryger, som prøver at finde et spot, hvor de ikke generer andre mennesker med deres røg?
Jeg kan ikke forstå hvorfor jeg er tvunget til at holde vejret når jeg passerer forbi rygere..

Det er ikke mig det har fravalgt at ryge, det er rygere der har valgt at ryge. Så må konsekvensen vel være deres, ikke min?
12 år10. marts 2012 kl. 10:30
Det er nogle spændende ting, du der har fat i.

Vi ved jo allesammen (de fleste i hvert fald) hvad der er godt og skidt og hvad vi bør gøre eller ikke gøre. Alligevel er det som om det ikke rigtig "gælder".
"Jeg burde ikke gøre sådan og sådan...Men jeg gør det lige alligevel".

Vi tror, at vi ikke bliver ramt af de forskellige ting og når vi gør - simpelthen fordi vi er mennesker og det er en del af det at leve - så står vi uforstående og spørger: "Hvorfor mig?!"

Men samtidig er de situationer og sygdomme med til at sætte tingene i perspektiv. Ligesom du oplever, Crashe. Selvom det er barsk med din mor og sygdom aldrig er rart, så gør det samtidig noget godt for dig på den måde at du pludselig har en god grund til at ville leve sundt. Og ikke mindst pludselig begynder at lave ændringer i dit liv med hensyn til kemikalier, parfume osv.

Ja, hvorfor skal vi udsættes for røg, når vi ikke ryger? Hvorfor skal vi være med til at betale for andres sygdom, fedme, operationer og selvforskyldte ting og sager? Hvorfor skal vi hjælpe med at betale til folk på dagpenge, sygedagpenge og færtidspension, SU osv?

Det skal vi fordi det er sådan det er at leve mennesker sammen. Vi holder hinanden ud i en stor udstrækning fordi vi i bund og grund har brug for hinanden. Man kan vel lettere kynisk sige, at vi giver for selv at få. Og derfor.

Forstå mig ret...Jeg er selv vild med den nye rygelov fordi jeg så slipper for at få astmaanfald, slipper for at få røg i hovedet og blive udsat for noget som jeg ikke bryder mig om. Men samtidig så ved jeg også at jeg er nødt til at finde mig i andre mennesker ligesom de må finde sig i mig.

Jeg er helt enig med dig i at vores samfund et langt stykke hen ad vejen er fokuseret og rettet hen imod alt det usunde. Det er frygteligt at det er penge, der styrer maskineriet og ikke hvad der er bedst for os mennesker. Samtidig er der ingen af os, der ønsker at få alting dikteret oven fra og guderne skal vide, at der er rigtig mange, der faktisk ikke ønsker at leve sundt eller undgå kemikalier eller hvad der nu lige er tale om.

12 år10. marts 2012 kl. 11:35
Endnu en fødselsdag overstået
Så er den 2. fødselsdag i marts overstået.
Noget overrasket kan jeg sige, at jeg klarede det uden at få overskud i kalorieregnskabet og oven i købet har underskud i forhold til hvad jeg må spise i dag.

Så mærkeligt, fedt, fantastisk, utroligt og lidt skræmmende ;-) at det kan lade sig gøre. Nej, hvor jeg dog håber at det her er kommet for at blive - også fremover i stressede og pressede perioder i mit liv.

Min vægt står stille for tiden, synes jeg. Det er nok ikke hele sandheden, men det er den følelse, der dominerer. Vægten går lidt ned nogle dage, men tager så et sving op igen og jeg havner på de samme tal igen og igen.

Jeg har indtil i dag haft 3 dage i træk, hvor jeg har spist, så jeg har fået et mindre overskud på omkring 100 kcal dagligt. Ikke noget der bør betyde noget, for har haft mange dage udover de her 3, hvor underskuddet af kalorier har været en del større end det behøvede at være. Så jeg bør stadig have tabt mig.

Jeg ved jo hvor lunefuldt det kan være, men synes alligevel, at nu må vægten snart lige gå lidt nedad, så det passer sammen :-) Om ikke andet så vil jeg glæde mig meget over, at jeg har opdaget en ny måde at spise på og en ny måde at tage beslutninger på i forhold til mad ;-)

Det kommer når det kommer, men derfor er det nu alligevel lidt svært at være tålmodig - især når jeg nu generelt er noget utålmodigt anlagt ;-D

Håber det går godt for jer andre :-)

Hvordan går det med jeres vægttab generelt - lykkes det at spise efter planen, får I trænet det I gerne vil og hvilke tanker gør I jer om den måde det går for jer for tiden?
12 år10. marts 2012 kl. 23:36
re: Endnu en fødselsdag overstået
Hej girl next door..
Super flot gået..
Er sikker på at vægttabet også nok skal komme når du er så go'..
Jeg syntes også min vægt har været som en jojo de sidste dage.. men til morgen var den gået 600g ned fra igår.. Jeg tror for mit vedkommende at det er fordi jeg har øget min fysiske aktivitet den sidste tid.. min erfaring siger mig at man ikke taber sig lige når man starter med øget aktivitet fordi musklerne vokser og kommer til at veje mere og dermed udebliver vægttabet.. Men formen ændre sig..
Jeg ved ikke om du har taget dine mål om tajle, lår m.v. for så kan du måske se på dem at der sker noget..
Jeg kommer også til, at tænke på om du får nok fedtstof.. Kroppen kan nemlig ikke udskille fedt hvis den ikke får noget fedt.. Det er fedtet der tager fedt med ud.. Spis f.eks. lidt mayonnaise, olie eller nødder.. så får du noget fedtstof som kroppen har brug for..
Vi skal ikke være så fedt forskrækket - heller ikke selvom vi gerne vil tabe os.. man skal selvfølgelig ikke spise uhæmmet.. men det er vigtigt for kroppen at få noget.. og hvis du f.eks. spiser en salat, så optager du den ikke hvis ikke du får noget fedtstof.. så lidt god olie over.. så får du også gavn af de gode vitaminer..
Så hæng på - det skal nok lykkes..
12 år11. marts 2012 kl. 09:55

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });