Step by Step

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: Hjælp
Når jeg spiser suppen er jeg virkelig mæt og bliver ikke rigtig lækkersulten. men når jeg spiser mere almindelig mad igen, så er jeg meget mere sulten og lækkersulten og falder meget hurtigere i.

Det har ikke noget med vægttab at gøre, men med følelsen af mæthed og manglende lækkersult.

12 år29. april 2012 kl. 11:31
Okay!
Jeg tror ikke jeg har en god forklaring på det. Måske har det noget at gøre med alt den væske der er i suppen? Drikker du rigeligt til de almindelige måltider ellers?

Ellers så plejer jeg at spise yoghurt eller noget mælk med frugt i. At få lækkersult-trangen helt væk har jeg ikke formået endnu, selvom jeg spiser rigeligt med proteiner og kostfibre.

Ved godt det ikke var til meget hjælp, men håber der er nogen andre der har bedre forklaringer ..
12 år29. april 2012 kl. 11:38
Det kan nu godt have noget med væske at gøre. Når jeg begynder at undlade suppen igen, så vil jeg have det i baghovedet.

De har lavet undersøgelser, hvor det viser sig, at når væsken er i maden, f.eks. ligesom ved suppe, så mætter det mere end når det drikkes ved siden af.
Så det kunne vel godt tyde på at det er noget med væske...
Både på den ene og den anden måde.
12 år29. april 2012 kl. 18:20
Kilo der sidder fast
Er der nogen af jer andre, der sidder fast for tiden? At vægten bare ikke VIL under et eller andet tal?

Jeg vil så gerne lige have, at der står et 7 tal til sidst i stedet for et 8 tal og har snust til 57'erne, men det holdt kun 1 dag...

Tænker på om det skyldes, at vi nu har været i gang i hvad...? 8-9 uger?
At kroppen holder på kiloene fordi det er den sidste finpudsning eller et eller andet.

Hader når der "burde" være bonus, men den ikke kommer med det samme...

12 år1. maj 2012 kl. 11:54
re: Kilo der sidder fast
Ja mine kilo sidder også godt fast. Vil gerne have vægten til at ramme 60 istedet for 61. Men vægten går op med 100 gram fra dag til dag. Så den går den forkerte vej. Og det forstår jeg ikk, når jeg træner og spiser fornuftigt. :-S
12 år1. maj 2012 kl. 12:49
Jeg tror kroppen gerne selv vil bestemme hvad dens ideelle kilo er. den er stædig, og hvis du synes at du skal veje 58, så vil den bruge kræfter på at holde dig der. Kroppen har faktisk en mekanisme der vedligeholder din vægt på trods af forskelligt energiover og underskud.

Jeg tror, at man enten skal være stædig så den fatter hvem der har styringen (men det tager nok lidt tid at få den til at acceptere sit nederlag ) eller man skal narre den, så man indtager rigtig mange kalorier en dag, hvor den bliver helt panisk og øger forbrændingen for ikke at komme over den ideelle vægt, så forbrændingen fortsætter efterfølgende, hvor man spiser som man skal.

Lige et langt indlæg fra mobilen, men kunne ikke vente til jeg kom hjem , så beklager for evt. Tastefejl.
12 år1. maj 2012 kl. 13:17
*hvis den synes at du skal veje 58 (selvom du selv synes, at du burde veje 57)
12 år1. maj 2012 kl. 13:19
Rart at vide jeg trods alt ikke er den eneste :-)

Det at den står stille gør bare, at hver eneste gram tæller - og det kan godt være kroppen vil bestemme, men jeg kan være frygtelig stædig, så agter at få mine kilo ned på de 57 uanset hvor lang tid det så skal tage.

I det mindste er jeg ikke over mit max antal kg, men skulle kroppen lige pludselig gøre som ved dig, MillerV, ja, så er det jo bare sådan det er. Nogle ting kan man bare ikke styre :-/

12 år1. maj 2012 kl. 16:25
Kilo der sidder fast
Nej, du er bestemt ikke alene om det problem. Min vægt svinger lige over de 70 kilo og vil ikke ret gerne under.
Det er lidt de-motiverende, så det er lidt svært at holde fast i målet.

Jeg tænker, om der er en måde, hvor man kan kick-starte vægttabet igen - enten ved en kost-skifte, slankepiller (ALLY eller de nye fedt og kulhydrat reducende piller) - NUPO o.lign. kan sætte gang i det.
Er der nogen, som har erfaringer af nogen art???
12 år2. maj 2012 kl. 10:08
I går aftes var jeg simpelthen så lækkersulten. Jeg prøvede alt muligt og til sidst valgte jeg så at spise noget, der kunne stille lækkersulten. Og jeg røg big times i overskud, for der var i forvejen ikke noget at tage af.

Og vupti; her til morgen røg vægten ned under de magiske 58.
Jeg ved godt at det kan være et tilfælde og hvis bare det var så let at spise lækkerier og så røg vægten ned ad.... :-D
Jeg er noget spændt på om den bliver holdt der eller om jeg ryger op igen i morgen...

Når jeg kigger på min vægtkurve, danner der sig et rimeligt fast mønster for en måned. Og hvis min teori er rigtig, så er det meningen at jeg taber mig en smule mere nu her. Forudsat at jeg spiser "rigtigt" selvfølgelig.

Det er godt nok svært at styre og jeg kan blive helt misundelig på folk, der siger, at man jo bare skal mærke efter om man er sulten eller ej og så spise efter det. Jo tak! Hvis man kan...

Jeg har før prøvet nupo over en længere periode. Det virker fordi man får færre kalorier, men jeg var så desperat efter at have noget almindelig mad at tygge i til sidst og kunne slet ikke holde det. Jeg var sulten det meste af tiden og det var bøvlet i forhold til, hvis jeg skulle spise sammen med andre. Jeg følte mig i hvert fald konstant snydt. Men igen; hvad der virker for den ene, gør det ikke nødvendigvis for en anden. Og omvendt.

Ally kender jeg en der har rigtig gide erfaringer med, men hun vejer en hel del mere end du gør. Man skal vist have et bmi over 28 før de anbefaler at man bruger det. Det kan
man jo så selv bestemme, men stadigvæk.

Personligt sværger jeg til suppekuren - den har hjulpet mig videre 3 gange nu (over en årrække) og vægten holder, forudsat at kosten efterfølgende er hensigtsmæssig.

12 år2. maj 2012 kl. 10:25

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });