Step by Step
Du læser en tråd i debat > vægttabMillerV
re: ..
Jeg har fuld forståelse for dit valg GND. Nogen gange må man prioritere og der er vægt ikk det vigtigste.
Men er glad for du blir herinde og kommentere de store og små ting. :-)
Men er glad for du blir herinde og kommentere de store og små ting. :-)
12 år6. juni 2012 kl. 21:52
Girl next door
re: ..
Tak, MillerV :-)
12 år6. juni 2012 kl. 22:14
kk1001 (slettet)
Vejedag - torsdag den 7. juni
KK1001
Oprindelig startvægt i januar 2011: 73,6 kg
Startvægt den 24. februar: 71,6 kg
1. delmål: 70 kg inden den 15. marts = -1,6 kg – nået 0,5 kg
Startvægt den 15. marts: 71,1 kg
2. delmål: 70 kg inden den 29. marts = -1,1 kg – JUBBIIII – MÅLET BLEV NÅET.
Startvægt den 29. marts: 70 kg
3. delmål: 69,5 kg inden den 12. april = 0,4 kg – Målet blev desværre ikke nået.
4. delmål: 69,5 kg inden den 26. april – målet blev desværre heller ikke nået denne gang.
5. delmål: 69 kg inden den 14. juni = -1,1 kg
1. uge: -1 kg
2. uge: 0 kg
3. uge: + 0,5 kg (vægt 71,1 kg)
4. uge: -700 g (vægt 70,4 kg)
5. uge: -400 g (vægt 70,0 kg)
6. uge: -100 g (vægt 69,9 kg)
7. uge: +400 g (vægt 70,3 kg)
8. uge: 0 g (vægt 70,3 kg)
9. uge: -200 g (vægt 70,1 kg)
10. uge: 0 g (vægt 70,1 kg)
11. uge: -300 g (vægt 69,8 kg)
12. uge: -500 g (vægt 69,3 kg)
13. uge: -300 g (vægt 69 kg)
14. uge: +300 g (vægt 69,3 kg)
15. uge: -300 g (vægt 69 kg)
Tabt i alt 4,6 kg
Det er lidt frem og tilbage eller op og ned med vægten – det samme er hvad personvægten viser. Så jeg landede igen på 69 kg.
Jeg tænker, at jeg måske skal prøve at komme ned på 68 kg, så jeg ikke svinger oppe omkring 70 kg hele tiden – det virker lidt stressende, nu hvor jeg har 70 kg som den vægt, jeg bare ikke veje over.
Held og lykke til jer andre, gæve piger...:-)
Oprindelig startvægt i januar 2011: 73,6 kg
Startvægt den 24. februar: 71,6 kg
1. delmål: 70 kg inden den 15. marts = -1,6 kg – nået 0,5 kg
Startvægt den 15. marts: 71,1 kg
2. delmål: 70 kg inden den 29. marts = -1,1 kg – JUBBIIII – MÅLET BLEV NÅET.
Startvægt den 29. marts: 70 kg
3. delmål: 69,5 kg inden den 12. april = 0,4 kg – Målet blev desværre ikke nået.
4. delmål: 69,5 kg inden den 26. april – målet blev desværre heller ikke nået denne gang.
5. delmål: 69 kg inden den 14. juni = -1,1 kg
1. uge: -1 kg
2. uge: 0 kg
3. uge: + 0,5 kg (vægt 71,1 kg)
4. uge: -700 g (vægt 70,4 kg)
5. uge: -400 g (vægt 70,0 kg)
6. uge: -100 g (vægt 69,9 kg)
7. uge: +400 g (vægt 70,3 kg)
8. uge: 0 g (vægt 70,3 kg)
9. uge: -200 g (vægt 70,1 kg)
10. uge: 0 g (vægt 70,1 kg)
11. uge: -300 g (vægt 69,8 kg)
12. uge: -500 g (vægt 69,3 kg)
13. uge: -300 g (vægt 69 kg)
14. uge: +300 g (vægt 69,3 kg)
15. uge: -300 g (vægt 69 kg)
Tabt i alt 4,6 kg
Det er lidt frem og tilbage eller op og ned med vægten – det samme er hvad personvægten viser. Så jeg landede igen på 69 kg.
Jeg tænker, at jeg måske skal prøve at komme ned på 68 kg, så jeg ikke svinger oppe omkring 70 kg hele tiden – det virker lidt stressende, nu hvor jeg har 70 kg som den vægt, jeg bare ikke veje over.
Held og lykke til jer andre, gæve piger...:-)
12 år7. juni 2012 kl. 09:36
Crashe (slettet)
re: Vejedag - torsdag den 7. juni
Crache
Oprindelig startvægt: 70,2 kg
Startvægt den 23. februar: 65,5 kg
Delmål: 64 kg.
Endelige mål: 60 kg
Vægt den 7. juni: 63.3 kg
FØRSTE DELMÅL ER NÅET!
Tabt 1. uge: -1.3 kg
Tabt 2. uge: +0.8 kg
Tabt 3. uge: -0.6 kg
Tabt 4. uge: +0.7 kg
Tabt 5. uge: -0.1 kg
Tabt 6. uge: +0.4 kg
Tabt 7. uge: -0.5 kg
Tabt 8. uge: +0.6 kg
Tabt 9. uge: ----
Tabt 10. uge: -0.4 kg
Tabt fra 10. uge til 14. uge: -1.7 kg
Tabt 15. uge: -0.1 kg
Tabt i alt: -6.9 kg
Jeg er ved at runde de små 7 kilo :') (glædestårer).
Jeg tror jeg har ligget nogenlunde stabilt denne uge men hold da op hvor er det svært at ligge under 65. Det kræver virkelig fokus og viljestyrke! Jeg er eksamens stresset her for tiden så der ryger måske lidt ekstra ned, men stadig ikke nok til at få vægten op. Stolt er jeg.
kk1001 jeg tror måske også det er en god ide lige at komme et kilo længere ned, så du ikke føler at det går helt galt hvis du kommer til at tage et kilo på. Men ligger nu nogenlunde hvor du ønsker eller vil du tabe et par kilo til?
Oprindelig startvægt: 70,2 kg
Startvægt den 23. februar: 65,5 kg
Delmål: 64 kg.
Endelige mål: 60 kg
Vægt den 7. juni: 63.3 kg
FØRSTE DELMÅL ER NÅET!
Tabt 1. uge: -1.3 kg
Tabt 2. uge: +0.8 kg
Tabt 3. uge: -0.6 kg
Tabt 4. uge: +0.7 kg
Tabt 5. uge: -0.1 kg
Tabt 6. uge: +0.4 kg
Tabt 7. uge: -0.5 kg
Tabt 8. uge: +0.6 kg
Tabt 9. uge: ----
Tabt 10. uge: -0.4 kg
Tabt fra 10. uge til 14. uge: -1.7 kg
Tabt 15. uge: -0.1 kg
Tabt i alt: -6.9 kg
Jeg er ved at runde de små 7 kilo :') (glædestårer).
Jeg tror jeg har ligget nogenlunde stabilt denne uge men hold da op hvor er det svært at ligge under 65. Det kræver virkelig fokus og viljestyrke! Jeg er eksamens stresset her for tiden så der ryger måske lidt ekstra ned, men stadig ikke nok til at få vægten op. Stolt er jeg.
kk1001 jeg tror måske også det er en god ide lige at komme et kilo længere ned, så du ikke føler at det går helt galt hvis du kommer til at tage et kilo på. Men ligger nu nogenlunde hvor du ønsker eller vil du tabe et par kilo til?
12 år7. juni 2012 kl. 10:11
kk1001 (slettet)
Så længe, at det er glædestårer - så bare græd løs...:-)
Det er rigtigt godt klaret - jeg håber også, at din eksamen går rigtigt godt - held og lykke her fra.
Tja... jeg kunne jo nok godt smide tre+ kilo mere uden at det ville være for meget. Men, men men jeg er jo kommet i den alder, hvor lidt fylde hist og her er en god ting...:-P
Det er rigtigt godt klaret - jeg håber også, at din eksamen går rigtigt godt - held og lykke her fra.
Tja... jeg kunne jo nok godt smide tre+ kilo mere uden at det ville være for meget. Men, men men jeg er jo kommet i den alder, hvor lidt fylde hist og her er en god ting...:-P
12 år7. juni 2012 kl. 15:22
Girl next door
Se bare hvor tallene stille og roligt bliver mindre og mindre. Godt klaret!
Crashe: Du kan tro, det er svært at holde vægten nede! Motivation, ordentlig planlægning af mad og et stort ønske om at bibeholde en lav vægt er bestemt nødvendigt. Og en lille smule vilje sikkert også ;-)
De siger jo at der findes mennesker, hvor det falder dem helt naturligt at ligge lavt i vægt, men jeg har for længst indset at jeg ikke tilhører den gruppe. Ved mig skal der blod, sved og tårer til... eller om ikke andet så hårdt arbejde.
Crashe: Du kan tro, det er svært at holde vægten nede! Motivation, ordentlig planlægning af mad og et stort ønske om at bibeholde en lav vægt er bestemt nødvendigt. Og en lille smule vilje sikkert også ;-)
De siger jo at der findes mennesker, hvor det falder dem helt naturligt at ligge lavt i vægt, men jeg har for længst indset at jeg ikke tilhører den gruppe. Ved mig skal der blod, sved og tårer til... eller om ikke andet så hårdt arbejde.
12 år7. juni 2012 kl. 21:14
MillerV
MillerV
Endelige mål: 59,4 kg. (inden 18/6, så jeg får 1000kr.)
Oprindelig startvægt: (har vejet 80kg for lidt år tilbage) men i januar 67 kg ca.
Startvægt den 27. februar: 66,2 kg
1. delmål: 64,5 kg inden den 15. marts = 1,7 kg = klaret
2. delmål: 63,4 kg inden den 29. Marts = 0,8 kg = ikk klaret, mangler 100 g.
3. delmål: 62,6 kg inden den 12. april = 0,9 kg = klaret før tid. (5/4)
4. delmål: Da det 3. ikke holder længere må næste delmål være 62,6
5. Delmål: under 61 kg. (Vægten har sat sig fast, så målet lige nu er bare at få den til at gå under 61.) = klaret efter en bytur og holdt siden den 5/5.
6. Delmål: vægten skal holdes nede og de sidste gram skal af. Og holdes af.
Vægt den 7. Juni: 58,8 kg.
Tabt 1. uge: -1,7 kg (64,5 kg)
Tabt 2. uge: - 0,5 kg (64,0 kg)
"Tabt" 3. uge: + 0,2 kg (64,2 kg)
Tabt 4. uge: - 0,4 kg (63,8 kg)
Tabt 5. uge: - 0,3 kg (63,5 kg)
Tabt 6. uge: - 1,1 kg (62,4 kg)
"Tabt" 7. uge: + 0,6 kg (63,0 kg)
Tabt 8. uge: - 1,3 kg (61,7 kg)
"Tabt" 9. uge: + 0,3 kg (62,0 kg)
Tabt 10. uge: - 0,6 kg (61,4 kg)
Tabt 11. uge: - 1,6 kg (59,8 kg)
Tabt 12. uge: - 0,4 kg (59,4 kg)
"Tabt" 13. uge: + 1,0 kg (60,4 kg)
Tabt 14. uge: - 1,5 kg (58,9 kg)
Tabt 15. uge: - 0,1 kg (58,8 kg)
Tabt i alt: 7,4 kg
Wuhuu mit skema på køleskabet sagde at målet i dag skulle være 59,4 kg og at de 1000 kr skulle være mine. Og det er kæresten gået med til. :-) Udfordringen er klaret og jeg må shoppe. :-D Men er ikk helt tilfreds. For hvis jeg spiser normalt, så vil vægten hurtigt komme over 60 tror jeg. Og det vil jeg helst ikk have.
Dog har jeg vidst jeg skulle spise ude til aften, og det gjorde at jeg også har tilladt mig selv at spise ting i løbet af dagen. Lidt dumt. Men i morgen er jeg tilbage på sporet.
Har fået rigeligt med kulhydrater i dag. Tror jeg dropper dem lørdag, nu jeg har fået dem i dag.
Det er godt gået med jeres vægttab. stille og roligt er det gået fremad. :-)
Held og lykke med eksamen Crashe.
Endelige mål: 59,4 kg. (inden 18/6, så jeg får 1000kr.)
Oprindelig startvægt: (har vejet 80kg for lidt år tilbage) men i januar 67 kg ca.
Startvægt den 27. februar: 66,2 kg
1. delmål: 64,5 kg inden den 15. marts = 1,7 kg = klaret
2. delmål: 63,4 kg inden den 29. Marts = 0,8 kg = ikk klaret, mangler 100 g.
3. delmål: 62,6 kg inden den 12. april = 0,9 kg = klaret før tid. (5/4)
4. delmål: Da det 3. ikke holder længere må næste delmål være 62,6
5. Delmål: under 61 kg. (Vægten har sat sig fast, så målet lige nu er bare at få den til at gå under 61.) = klaret efter en bytur og holdt siden den 5/5.
6. Delmål: vægten skal holdes nede og de sidste gram skal af. Og holdes af.
Vægt den 7. Juni: 58,8 kg.
Tabt 1. uge: -1,7 kg (64,5 kg)
Tabt 2. uge: - 0,5 kg (64,0 kg)
"Tabt" 3. uge: + 0,2 kg (64,2 kg)
Tabt 4. uge: - 0,4 kg (63,8 kg)
Tabt 5. uge: - 0,3 kg (63,5 kg)
Tabt 6. uge: - 1,1 kg (62,4 kg)
"Tabt" 7. uge: + 0,6 kg (63,0 kg)
Tabt 8. uge: - 1,3 kg (61,7 kg)
"Tabt" 9. uge: + 0,3 kg (62,0 kg)
Tabt 10. uge: - 0,6 kg (61,4 kg)
Tabt 11. uge: - 1,6 kg (59,8 kg)
Tabt 12. uge: - 0,4 kg (59,4 kg)
"Tabt" 13. uge: + 1,0 kg (60,4 kg)
Tabt 14. uge: - 1,5 kg (58,9 kg)
Tabt 15. uge: - 0,1 kg (58,8 kg)
Tabt i alt: 7,4 kg
Wuhuu mit skema på køleskabet sagde at målet i dag skulle være 59,4 kg og at de 1000 kr skulle være mine. Og det er kæresten gået med til. :-) Udfordringen er klaret og jeg må shoppe. :-D Men er ikk helt tilfreds. For hvis jeg spiser normalt, så vil vægten hurtigt komme over 60 tror jeg. Og det vil jeg helst ikk have.
Dog har jeg vidst jeg skulle spise ude til aften, og det gjorde at jeg også har tilladt mig selv at spise ting i løbet af dagen. Lidt dumt. Men i morgen er jeg tilbage på sporet.
Har fået rigeligt med kulhydrater i dag. Tror jeg dropper dem lørdag, nu jeg har fået dem i dag.
Det er godt gået med jeres vægttab. stille og roligt er det gået fremad. :-)
Held og lykke med eksamen Crashe.
12 år8. juni 2012 kl. 00:11
Girl next door
re: Vedligehold
Hvor er det bare flot, MillerV!
Jeg fatter slet ikke at du kan - sikke en vilje du har. This girl can do anything :-)
Så står den på shopping. Hvor fedt er det lige. Der er jo røget en del kg på det sidste, så der venter nok lidt overraskelser med hensyn til tøjstørrelserne og at se dig selv i spejlet i prøverummet.
Det virker som om, du er lidt bekymret for det der med at skulle spise flere kalorier og hvad der så sker ved det.
Vægtvedligehold er svært, men der er et par små fif - måske kender du dem allerede.
- Beslut dig for hvad du vil veje. Find ud af på hvilket antal kg du befinder dig bedst fysisk og psykisk.
- Lav et lille interval f.eks. 58 - 60 kg. Eller hvor du nu synes. Det er det du må veje fremover.
- Ikke mere, ikke mindre. Hvis du så overskrider intervallet eller nærmer dig på den ene eller anden side, så skal der regulering til. Så skrider du til det, du har gjort indtil nu for at tabe dig. Eller spiser mere, hvis det er der den er gal. Reguler indtil du vejer det du skal.
- Skal du noget, hvor du skal spise rigtig mange kalorier, og du ligger tæt ved din øvre grænse, så kan du spare lidt kalorier op i løbet af ugen, så du ved at det ikke går helt galt - eller spise og så gå på skrump igen bagefter, men den er farlig og det er noget af en risiko at løbe ;-)
- Skulle det ske at du havner i en periode, hvor det slet ikke lykkes for dig at holde vægten på denne måde, så gå tilbage til det du har gjort indtil nu, indtil du er stabiliseret ved den vægt du gerne vil have og så prøv igen med vedligehold.
Øvelse, øvelse, øvelse ;-)
Og ligesom du skulle lære det du har gjort indtil nu, skal du så til at lære noget nyt; at blive på den samme vægt i længere tid.
Som vi har snakket om tidligere; trap stille og roligt op. Ingen grund til panik og det kan tage den tid det tager.
Denne uge og næste uge: 1250 kcal
Følgende 2 uger: 1300 kcal
Følgende 2 uger: 1350 kcal
Bliv liggende der et stykke tid, hvis du har brug for det og trap så ellers op med 50 kcal for hver 2.-3. uge alt efter hvor tryg du er ved det.
Du burde kunne spise omkring 1800-1850 kcal (i hvert fald! især hvis du er lidt aktiv med motion også. med en hel dag på sofaen burde du kunen spise) uden at tage på. Og ellers må du regulere det stille og roligt hen ad vejen.
Ædeflip er der vist ikke mange af os der kan se os fri for engang i mellem. Jeg kan i hvert fald ikke, men så er det op på hesten og tilbage til basics igen.
Jeg vil ikke sige at det er let, men det er det heller ikke at tabe sig in the first place. Men det kan lade sig gøre og med masser af øvelse, lidt vilje og ønsket om at få det til at lykkes, så tror jeg på det. Og du er jo hammersej, så selvfølgelig kan du det. Det har du allerede bevist ;-)
Jeg fatter slet ikke at du kan - sikke en vilje du har. This girl can do anything :-)
Så står den på shopping. Hvor fedt er det lige. Der er jo røget en del kg på det sidste, så der venter nok lidt overraskelser med hensyn til tøjstørrelserne og at se dig selv i spejlet i prøverummet.
Det virker som om, du er lidt bekymret for det der med at skulle spise flere kalorier og hvad der så sker ved det.
Vægtvedligehold er svært, men der er et par små fif - måske kender du dem allerede.
- Beslut dig for hvad du vil veje. Find ud af på hvilket antal kg du befinder dig bedst fysisk og psykisk.
- Lav et lille interval f.eks. 58 - 60 kg. Eller hvor du nu synes. Det er det du må veje fremover.
- Ikke mere, ikke mindre. Hvis du så overskrider intervallet eller nærmer dig på den ene eller anden side, så skal der regulering til. Så skrider du til det, du har gjort indtil nu for at tabe dig. Eller spiser mere, hvis det er der den er gal. Reguler indtil du vejer det du skal.
- Skal du noget, hvor du skal spise rigtig mange kalorier, og du ligger tæt ved din øvre grænse, så kan du spare lidt kalorier op i løbet af ugen, så du ved at det ikke går helt galt - eller spise og så gå på skrump igen bagefter, men den er farlig og det er noget af en risiko at løbe ;-)
- Skulle det ske at du havner i en periode, hvor det slet ikke lykkes for dig at holde vægten på denne måde, så gå tilbage til det du har gjort indtil nu, indtil du er stabiliseret ved den vægt du gerne vil have og så prøv igen med vedligehold.
Øvelse, øvelse, øvelse ;-)
Og ligesom du skulle lære det du har gjort indtil nu, skal du så til at lære noget nyt; at blive på den samme vægt i længere tid.
Som vi har snakket om tidligere; trap stille og roligt op. Ingen grund til panik og det kan tage den tid det tager.
Denne uge og næste uge: 1250 kcal
Følgende 2 uger: 1300 kcal
Følgende 2 uger: 1350 kcal
Bliv liggende der et stykke tid, hvis du har brug for det og trap så ellers op med 50 kcal for hver 2.-3. uge alt efter hvor tryg du er ved det.
Du burde kunne spise omkring 1800-1850 kcal (i hvert fald! især hvis du er lidt aktiv med motion også. med en hel dag på sofaen burde du kunen spise) uden at tage på. Og ellers må du regulere det stille og roligt hen ad vejen.
Ædeflip er der vist ikke mange af os der kan se os fri for engang i mellem. Jeg kan i hvert fald ikke, men så er det op på hesten og tilbage til basics igen.
Jeg vil ikke sige at det er let, men det er det heller ikke at tabe sig in the first place. Men det kan lade sig gøre og med masser af øvelse, lidt vilje og ønsket om at få det til at lykkes, så tror jeg på det. Og du er jo hammersej, så selvfølgelig kan du det. Det har du allerede bevist ;-)
12 år8. juni 2012 kl. 11:18
MillerV
re: Vedligehold
GND, tusind tak for de hjælpende punkter og super søde ord. Tror jeg vil printe dem ud. For det virker lige som den løsning jeg har brug for. Noget jeg kan følge, og jeg synes det virker som en rigtig god måde at gøre det på.
Frygter helt sikkert at vægten bare vil stige lige så snart jeg skal vedligeholde. Som det er nu ligger jeg jo mellem 1200-1300 kcal alt fra protein og fedt, så når jeg skal begynde at putte på af kcal, så skal det jo nok være de sunde kulhydrater, så de kommer stille og roligt ind i mit liv.
Frygter helt sikkert at vægten bare vil stige lige så snart jeg skal vedligeholde. Som det er nu ligger jeg jo mellem 1200-1300 kcal alt fra protein og fedt, så når jeg skal begynde at putte på af kcal, så skal det jo nok være de sunde kulhydrater, så de kommer stille og roligt ind i mit liv.
12 år8. juni 2012 kl. 12:15
Jeg kan nok slet ikke holde mig væk, så tror bestemt jeg fortsætter med at kommentere stort og småt ;-)