Step by Step

Du læser en tråd i debat > vægttab

Ny
Hej med jer der har valgt at tage kampen op.
Jeg vil rigtig gerne være med i denne gruppe. Men kan kan ikke lige gennemskue hvad jeg skal skriv af oplysninger. Er der en af jer der vil skrive det? For jeg vil rigtig gerne dele mine op og nedturer med jer.

Hilsen en der er mega træt af sin vægt, men har ingen motivation for at gører noget ved det...
12 år3. april 2012 kl. 21:55
re: Ny
Hej Bisgård - Velkommen til dig, som også har valgt at tage kampen op mod de overflødige kiloer.

Vi har vejedag hver torsdag - hvor vi skriver oplysningerne ind - så samler jeg resultaterne i løbet af torsdagen eller fredagen (alt efter hvornår oplysningerne kommer ind)

Du kan f.eks. skrive dine oplysninger sådan:

Ekstra oplysninger - hvis du har lyst til at dele dem med os - første gang:
Mand eller kvinde?
Jeg bor i/på ?.
Alder: ?
Højde: ? cm

Bisgård:
Oprindelig startvægt: ? kg (hvis du allerede har tabt dig)
Vægt den 5. april: ? kg
1. delmål = Tabe ? kg inden torsdag den ?
Vægttab: Tabt 1. uge: kg
Tabt i alt ? kg
Evt. endelige mål: ? kg

Du kan evt. kigge lidt tilbage i tråden hvor du kan se, hvordan vi skriver vores data - det er nemlig lidt forskelligt.

Vi har alle sammen valgt at sætte os nogle delmål, som er realistiske og som der er større chance for at gennemføre med succes. Har du et delmål?

Held og lykke med dit vægttab.

Tag godt imod Bisgård...:-)

Kh KK1001
12 år4. april 2012 kl. 09:50
re: Ny
Velkommen til, Bisgård.

Håber du bliver glad for en ugentlig vejedag sammen med os andre og også får glæde af de skriverier, der er i ugens løb. Der kan skrives om stort set alt - og alt behøver ikke have noget med mad at gøre ;-)
12 år4. april 2012 kl. 10:46
Oplysninger
Godt så prøver jeg denne måde. Først lidt oplysninger om mig.

Jeg er kvinde (Som de fleste nok er herinde :-))
Bor: Holstebro i et typisk 70ér paracelhus
Alder: 30 år, blev det i jan.
Højde: ca. 170
Ekstra: Pt er jeg på barsel med vores 2. barn, så jeg tænkte at jeg har masse af tid til at sætte gang i nogle nye, gode vaner, men...
Min mand er væk hjemmefra ca. 12 timer om dagen, og det gør b.la. at jeg hurtig får ondt af mig selv. Når det er synd for "lille" mig, går jeg i madhjørnet. Har vi ingen slik, is eller andre sødesager, så bager jeg. Jeg er helt vild med at bage kager. Og det hjælper ikke rigtig på min vægt.

Så derfor har jeg brug for noget fast. Og denne måde med at skulle skrive ned overfor jer andre, hvordan den forgangende uge er gået, vil være lidt motivation for mig.
Så jeg tror jeg får brug for en masse opmundring undervejs.

Bisgård:
Oprindelig startvægt: 79 kg sidst jeg var på vægten
1. delmål: Ikke noget bestemt endnu, bare inge + kg. Jeg skal lige tænke noget mere over mit delmål.
Endelig mål: Hvis det kan lade sig gøre, vil jeg gerne ned på 65 kg igen.

Tilsidst vil jeg sige tak for velkomsten. Jeg håber sådan dette blever vejen for mig.
Hilsen Bisgård

P.s er det om morgenen der vejes???
12 år4. april 2012 kl. 22:58
re: Oplysninger
Velkommen til Bisgård. :-)

Dejligt med barsel og masser af tid til nye vaner.. :-)

Ja det er morgenvægten. Eller det er i hvert fald den tager.

Håbet du blir glad for dette forum. :-D
12 år4. april 2012 kl. 23:09
vægt 5/4
MillerV Oprindelig startvægt: (har vejet 80kg for lidt år tilbage) men i januar 67 kg ca.
Startvægt den 27. februar: 66,2 kg
1. delmål: 64,5 kg inden den 15. marts = 1,7 kg = klaret
2. delmål: 63,4 kg inden den 29. Marts = 0,8 kg = ikk klaret, mangler 100 g.
3. Delmål: 62,6 kg inden den 12. april = 0,9 kg = klaret før tid. (5/4) :-D

Vægt den 5. April: 62,4 kg
Tabt 1. uge: -1,7 kg (64,5 kg)
Tabt 2. uge: - 0,5 kg (64,0 kg)
"Tabt" 3. uge: + 0,2 kg (64,2 kg)
Tabt 4. uge: - 0,4 kg (63,8 kg)
Tabt 5. uge: - 0,3 kg (63,5 kg)
Tabt 6. uge: - 1,1 kg (62,4 kg)
Tabt i alt: 3,8 kg

Mit 3. Delmål er kommet i hus før tid. Men må hellere lade det stå nu hvor påsken er her, og påskefrokoster. :-S
Er helt vild glad for vægten i dag.. Og denne uge er gået over alle forventninger.

Håber i andre har haft en god uge. Og at påskefrokosterne er jer nådige og ikk sætter sig.
12 år5. april 2012 kl. 08:18
re: vægt 5/4
Hvor er det godt gået, MillerV.

Det kan du roligt være stolt af :-) - og mon ikke det gode resultat gør, at du er ekstra motiveret i påsken til ikke bare at give helt slip?
12 år5. april 2012 kl. 09:40
Girl next door
Alder: 32
Højde: 170 cm
Mål indtil videre: 57 kg
Oprindelig startvægt: 66,5 kg
Startvægt den 23. februar: 60,0 kg
1. delmål: 59,5 kg inden den 12. marts = -0,5 kg
1. del mål nået: 29. februar 2012
2. delmål: 59,2 kg inden 8. april = -0,6 kg

Vægt den 5. april: 58,5 kg
Tabt 1. uge: -1,1 kg
Tabt 2. uge: - 0,1 kg
Tabt 3. uge: + 1,0 kg
Tabt 4. uge: 0,0 kg
Tabt 5. uge: - 0,4 kg
Tabt 6. uge: - 0,9 kg
Tabt i alt: - 8,0 kg

Jeg venter lige med at sætte et nyt delmål - erfaringen viser mig at der går laaang tid inden min vægt er stabil på et nyt tal ;-)
12 år5. april 2012 kl. 09:42
Girl next door, jeg føler mig top klar på at gennemføre påsken bump. :) Skal bare lige trodse svigermors kæmpe lager af en grande slikskuffe og slik stående fremme, og skulle man løbe tør inde i huset, ja så er der ekstra stort lager at gå ud og hente fra.. (Det er total slikparadis, hvis man altså ikk lige prøver at slippe lidt kilo)
Overvejer om jeg skal lave en deal med kæresten, sådan at jeg ikke spiser noget dernede de 2 dage vi skal være der.. 1 uges madlavning hvis jeg spiser noget af det forbudte?! Men der er også bare svært, hungre efter sådan et af de der påskeæg med marcipan i. :/ De er bare så lækre synes jeg.

- 0,9 kg er da super flot.. Er det virkningen af den suppekur?
Tror jeg skal lave suppen på lørdag og så bare spise den med kød til. :)
12 år5. april 2012 kl. 09:52
Crache
Alder: 19
Højde: 168 cm
Oprindelig startvægt: 70,2 kg
Startvægt den 23. februar: 65,5 kg
Endelige mål: 60 kg

Nyt delmål: 64 kg

Vægt den 5. april: 65.4 kg
Tabt 1. uge: -1.3 kg
Tabt 2. uge: +0.8 kg
Tabt 3. uge: -0.6 kg
Tabt 4. uge: +0.7 kg
Tabt 5. uge: -0.1 kg
Tabt 6. uge: +0.4 kg

Tabt i alt: -4.8 kg

caksjmflsakfaksfla
Arhhhh!!! Jeg er gået i stå! i over en måned har jeg været rundt omkring 65 og jeg hader det! Hvad sker der? Er det min motivation der er sluppet fra mig? For jo, jeg har spist chokolade, men der har også været dage hvor jeg har spist sundt og godt.. Jeg er sikker på, at havde det været en uge for 3 måneder siden, så havde jeg tabt mig. Men det er så svært jo tættere man kommer på målet...

Den dårlige vægt satte skub i mig, så jeg ikke overspiste til morgenmad. Men jeg er næsten sikker på at den forsvinder igen. :( Jeg prøver nu med et nyt delmål der hedder 64, for der har jeg slet ikke været.

øv altså:( Føler mig som den flittige elev der har dumpet.

Tillykke med det rigtig flotte vægttab MillerV og også tillykke til dig Girl Next Door. :)
12 år5. april 2012 kl. 09:54

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });