Step by Step

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: vægt 5/4
Velkommen til Jer nye.. God vind..

Super flot piger.. Alle kæmper deres kampe.. godt gået..

oprindelig startvægt: 70 kg
Startvægt: 69,4
1. uge tabt 1,4 kg (68,0 kg)
2. uge tabt 0,5 kg (67,5 kg)
3. uge tabt 0,2 kg (67,3 kg)
4. uge tabt 0,8 kg (66,5 kg)

tabt ialt: 3,5
vægt idag 66,5
Målet til idag var 66,5 - nåede mit mål
Næste mål til d. 12. april - 66 kg = 500 g

Min vægt har også bølget op og ned de sidste dage.. men er sikker på det er min ægløsning der spiller mig et pus..
Vægten var steget fra den ene dag til den anden med over 1 kg og da jeg om morgenen skulle tage min vielsesring på kunne jeg ikke få den på..
Så er overbevist om det var væske.. kunne også se det på min mave.. Den var svulmet op..

Men nåede lige at falde til idag.. så dejligt.. og kan næsten ikke få armene ned da jeg tog mine mål til morgen..
Jeg har tabt 5,5 cm rundt om taljen.. Det er faktisk lidt vildt..
Jeg købte også nye bukser den anden dag og kan godt se de sidder helt fantastisk.. Det syntes min mand også.. hi hi..
Var lidt overrasket over at jeg var til påskefrokost idag og da jeg kom hjem og tastede mit mad indtag ind - så havde jeg ikke overspist.. fedt.. Men havde også taget mine grønsager med..
Nogle syntes nok det er for meget, men jeg er frygtelig konsekvent, når først jeg sætter mig noget i hovedet.. og så er jeg ligeglad med hvad andre tænker når jeg tager mine grønsager op af tasken.. Men de kender mig efterhånden, så de kommenterer det ikke..
og kcal mæssigt er dagen også fin.. jeg nåede også lige en løbetur i formiddag inden vi skulle afsted..

Rigtig god påske til Jer alle
12 år5. april 2012 kl. 23:09
Samlet oversigt den 5. april
3. delmål: 1. vejedag torsdag den 4. april (i alt 6. vejedag)

MillerV
Oprindelig startvægt: (har vejet 80kg for lidt år tilbage) men i januar 67 kg ca.
Startvægt den 27. februar: 66,2 kg
1. delmål: 64,5 kg inden den 15. marts = 1,7 kg = klaret
2. delmål: 63,4 kg inden den 29. Marts = 0,8 kg = ikk klaret, mangler 100 g.
3. Delmål: 62,6 kg inden den 12. april = 0,9 kg = klaret før tid. (5/4) :-D

Vægt den 5. April: 62,4 kg
Tabt 1. uge: -1,7 kg (64,5 kg)
Tabt 2. uge: - 0,5 kg (64,0 kg)
"Tabt" 3. uge: + 0,2 kg (64,2 kg)
Tabt 4. uge: - 0,4 kg (63,8 kg)
Tabt 5. uge: - 0,3 kg (63,5 kg)
Tabt 6. uge: - 1,1 kg (62,4 kg)
Tabt i alt: 3,8 kg

Det er da et super flot resultat – tillykke!
Måske har du et par fif, som du vil dele ud af?

Girl next door
Alder: 32
Højde: 170 cm
Mål indtil videre: 57 kg
Oprindelig startvægt: 66,5 kg
Startvægt den 23. februar: 60,0 kg
1. delmål: 59,5 kg inden den 12. marts = -0,5 kg
1. del mål nået: 29. februar 2012
2. delmål: 59,2 kg inden 8. april = -0,6 kg

Vægt den 5. april: 58,5 kg
Tabt 1. uge: -1,1 kg
Tabt 2. uge: - 0,1 kg
Tabt 3. uge: + 1,0 kg
Tabt 4. uge: 0,0 kg
Tabt 5. uge: - 0,4 kg
Tabt 6. uge: - 0,9 kg
Tabt i alt: - 8,0 kg

Det går støt og roligt den rigtige vej, næsten hver uge – tillykke!

KK1001
Oprindelig startvægt i januar 2011: 73,6 kg
Startvægt den 24. februar: 71,6 kg
1. delmål: 70 kg inden den 15. marts = -1,6 kg – nået 0,5 kg
Startvægt den 15. marts: 71,1 kg
2. delmål: 70 kg inden den 29. marts = -1,1 kg – JUBBIIII – MÅLET BLEV NÅET.
Startvægt den 29. marts: 70 kg
3. delmål: 69,5 kg inden den 12. april = 0,4 kg
Tabt 1. uge: -1 kg
Tabt 2. uge: 0 kg
Tabt 3. uge: + 0,5 kg (vægt 71,1 kg)
Tabt 4. uge: -700 g (vægt 70,4 kg)
Tabt 5. uge: -400 g (vægt 70,0 kg)
Tabt 6. uge: -100 g (vægt 69,9 kg)
Tabt i alt 3,7 kg

YES! Nu vejer jeg under de for mig magiske 70 kg – det føles godt nok som noget af en sejr. Jeg har ellers været nede på 69,5 kg et par dage, men i dag viser vægten 69,9 kg. OKAY, det er kun 100 gram – men syvtallet er skiftet ud med et sekstal og det er helt fantastisk.
Jeg kan også rigtigt begynde at mærke det på mit tøj – i nogle bukser er jeg endda begyndt at få lidt hængerøv.

Crache
Alder: 19
Højde: 168 cm
Oprindelig startvægt: 70,2 kg
Startvægt den 23. februar: 65,5 kg
Endelige mål: 60 kg

Nyt delmål: 64 kg

Vægt den 5. april: 65.4 kg
Tabt 1. uge: -1.3 kg
Tabt 2. uge: +0.8 kg
Tabt 3. uge: -0.6 kg
Tabt 4. uge: +0.7 kg
Tabt 5. uge: -0.1 kg
Tabt 6. uge: +0.4 kg

Tabt i alt: -4.8 kg

Ja, det er møg irriterende når vægten står stille eller der smutter noget på igen – men sådan går det desværre en gang imellem – op på hesten igen.

Baraca
Oprindelig startvægt i oktober 2011: 59,3 kg
Startvægt den 26. februar: 55,6 kg
2. delmål: 54,0 kg i nogle dage før den 29. marts
3. delmål: 53,0 kg den 12. april

Vægt den 5. april: 54,9 kg
Tabt 1. uge: - 0,3 kg
Tabt 2. uge: - 1 kg
Tabt 3. uge: 0 kg
Tabt 4. uge: - 0,4 kg
Tabt 5. uge: -0,2 kg
"Tabt" 6. uge: +1,2 kg
Tabt i alt: -4,4 kg

Ja, sådan en lækker menu giver gerne bagslag – men hvor er det skønt en gang imellem at give los. Tillykke med de skinny jeans…:-) Det er nu en skam, vi ikke kan indsætte billeder her inde.

Bisgård
Startvægt: bliver den idag 79,9 :-(
1. delmål: 77 kg inden d. 26. april
2. delmål: 75 kg inden d. 17. maj (der dag tager vi til Italien, så derfor vil mit
3. delmål: holde den vægt jeg har opnået.

Endnu engang velkommen og held og lykke med dine delmål – det må da være dejligt at have en ferie at se frem til.
Du har så ret i, at selv om vægten står stille, så har vi alle nogle flotte vægttab at se tilbage på – og det kan være med til at holde gejsten oppe.

Binkobamsen
Oprindelig start vægt = 91 kg
Tabt 11,7 kg siden 7. januar.
Startvægt den 5. april = 79,7 kg.
Slut mål = 65 kg
Det lyder til, at du er godt i gang - dejligt, at vægten giver nogle gevaldige hop nedad – det giver da lidt blod på tanden. Held og lykke med vægttabet - vi glæder os til at følge dig.
Ps. Jeg har fundet ud af, at jeg bedst holder motivationen, hvis jeg laver delmål, som er realistiske og overkommelige – måske er det også vejen frem for dig.

Rigtig god påske til jer alle.
12 år5. april 2012 kl. 23:13
Mallemus42
Undskyld - der var jeg lidt for hurtig.
Ja - du har ret, vi er nogle seje piger og vi har god grund til at være stolte og klappe os selv på skulderen.

Stort tillykke med, at du har nået dit mål - det er bare en helt fantastisk følelse.
- også tillykke med dine nye jeans - det er skønt at de sidder godt og at din mand synes du er lækker....;-)
Knus KK1001
12 år5. april 2012 kl. 23:33
Gode råd søges
Nu kan jeg mærke motivationen er ved at komme, men men men. Hvad gør I når I har ondt af jer selv og skal være god ved jer selv? Nogle gode sunde råd søges?
12 år6. april 2012 kl. 10:14
re: Gode råd søges
He he... Arbejder på, at når jeg har ondt af mig selv, så skal jeg IKKE spise, men kigge på hvorfor jeg har ondt af mig selv og gøre noget ved tingene, så den onde cirkel kan stoppe ;-)

12 år6. april 2012 kl. 12:19
re: Gode råd søges
Nu tillader jeg mig lige at komme med et par råd, som jeg selv bruger, hvis jeg trænger til at være lidt god ved mig selv.
Jeg plejer at lave mig et fodbad og så sætte en god film eller serie på, hvis jeg skal hygge lidt. Jeg elsker at pleje mig selv, så det kan også meget vel være en ansigtsmaske, evt. en hjemmelavet af forskellige lækre ingredienser.
Sommetider vælger jeg også at lave lidt ekstra plads i mit kaloriebudget for at kunne hygge mig om aftenen med lidt lækkert. Jeg elsker at lave en portion frugtsalat med vaniljecreme af skyr, med lidt mandler og en smule meget mørk chokolade.
12 år6. april 2012 kl. 13:10
Lækre sunde usunde sager
Lige et link til en god hjemmeside :-)

Jane Ryberg har en hjemmeside, hvor der er mange lækre opskrifter. Hun arbejder ud fra at slikket skal være sundt. Der er stadig mange kalorier i, men i det mindste kommer kalorierne fra det gode fedt.

janeryberg.blogspot.com

12 år6. april 2012 kl. 14:25
re: vægt 5/4
MillerV:

Nøj, hvor måtte jeg lige trække på smilebåndet over din beskrivelse af svigermors lager af slikog chokolade :-D
Forestiller mig at nærmest uanset, hvor man vender sig hen, så er der bare slik og chokolade gemt alle steder ;-)

Det lyder til at påsken kommer til at blive lidt en udfordring og at der skal navigeres lidt. Er spændt på at høre, hvordan det er gået, når påsken er slut.

Ja, det er suppekuren, som har givet et godt ryk på vægten. Her til morgen havde den rykket sig igen og jeg var helt målløs. Jeg sov godt nok længe her til morgen og det kan godt have en betydning for vægten, men har tabt lidt over 2 kg på 1 uge. Ikke lige så meget som kuren "lover", men jeg er lykkelig. Nu skal jeg bare holde kiloene fra døren og vedligeholde bedst muligt.
Surt at starte på almindelig kost lige oven i påsken, men det skulle bare være nu og så må det jo være sådan ;-)
12 år6. april 2012 kl. 14:31
slikland og påske.
Hehe Girl next door. Folk tror ikk deres egne øjne når de kommer og ser det. Sidst da der var stor fødselsdag og der var mange gæster var der nogen der måtte tage billede som bevis. Og ja der er faktisk slik lige meget hvor man vender sig hen. Det er helt vildt.

Men nu er jeg i sikkerhed hjemme igen. Og må sige at det er gået okay. Faldt i i går, og lidt påskeguf røg ned, men det meste af maden jeg spiste var protein. Spiste kun et halvt stykke rugbrød. Til gengæld drak jeg store mængder vand, så håber det har renset kroppen. :-)
I dag stod den på fødselsdag, 2 boller hvor en halv af dem havde et lille stk. pålægchokolade på. Og så fik jeg et lille stk. lagkage (kun fordi indholdet var flødeskum og flødeboller, det måtte smages.) Men rørte INTET slik.. :-D Sejr. Og min kæreste spiste slik for to. Men klarede den. :-)
Er lidt stolt over jeg kunne holde mig, trods den tid på måneden og min yndlings slik var der. Sure stjerner. Mums

Nu er jeg glad for at vi er hjemme de næste dage.
Er spændt på hvordan jeres påske er gået/går.
12 år6. april 2012 kl. 19:45
re: slikland og påske.
Hvor er det bare godt gået :-)

Thumbs up :-)

Selvom du faldt lidt i, så er jeg sikker på, at du har klaret dig eksemplarisk i forhold til hvordan du ellers ville være gået ombord i slikfade, slikskåle, lagkager, påskeæg og hvad svigermor ellers har gemt i hendes efterligning af pandekagehuset i hans og Grethe ;-D

Min "værste" dag i påsken bliver på søndag, hvor der er påskefrokost hos svigerfamilien. Den bliver svær både pga maden (det er endnu værre som vegetar, fordi jeg ikke har meget at vælge mellem), men bestemt også smertemæssigt. Krydser fingre for, at jeg kan passe godt nok på mig selv til at komme godt igennem dagen både hvad angår mad og hvad angår smerter.

Det er i handling, vi får at se, om vi vitterligt har forstået en lektie.
(Frit citeret efter en, som jeg ikke kan huske hvem er ;-D)
12 år6. april 2012 kl. 19:55

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });