Step by Step

Du læser en tråd i debat > vægttab

En sejr på jobbet!
Jeg har i dag nævnt min teori om hvorfor det er så svært at holde fingrene ude på jobbet i dag for en af mine kollegaer. Jeg sagde til hende at man gik og "trøstespiste" grundet den dårlige stemning. Hun gav mig helt ret.. Så er jeg ikke den eneste der har det sådan derude.

Efter min tur på vægten i morges blev jeg positivt overrasket og besluttede mig derfor at holde fast i det gode resultat og ikke bare kaste det på jorden og spise noget usundt.. Jeg vil nemlig nå mit endelige mål. Og have min gave. :)
Så da jeg blir spurgt om jeg ikke kan bage i dag, siger jeg jo selvfølgelig.. Og jeg får bagt 60 kanelsnegle (Noget jeg tit nævner for min kæreste jeg godt kunne spise), men selvom jeg har haft 60 snegle i min hånd, ligger der INGEN i min mave.. SEJR.. Imens de andre spiste snegle og roste mig for at de var super lækre, havde jeg gemt en af mine formiddags proteinpandekager og den nød jeg så istedet. :)
Håber at min rygrad er ved at være styrket, så jeg kan fortsætte denne stil, med at kunne sige nej.

Og så skal der brændes lidt kcal af til en bikefit time om ikk så længe. :)

Håber i andre klare denne uge lige så godt som jeg lige pt gør.
12 år16. april 2012 kl. 16:52
re: En sejr på jobbet!
Hvor er du bare god! :-)

Og kanelsnegle...Uhm... de dufter bare fantastisk. Tænk at du kunne lade dem være. You go girl! ;-)
12 år16. april 2012 kl. 17:13
uh ja de er dejlige....
12 år16. april 2012 kl. 17:14
re: Ikke noget delmål foreløbigt
Baraca:

Jeg synes det lyder meget fornuftigt lige at vente og se.
Det er sådan en mærkelig følelse at være nået i mål...og så er det alligevel ikke helt sådan, som man havde forestillet sig.

Jeg står i nøjagtig samme situation. Jeg har altid drømt om at veje det jeg gør nu. Aldrig troet at den dag skulle komme. Og nu er den her. Og hvad så? Skuffelsen og ambivalensen er helt klart til at tage og føle på.

Der mangler stadig et kg, måske to. Men lige nu skal vægten holdes - det er mit mål først og fremmest, så kommer resten senere. Det er nu, jeg plejer at tage på igen og ende med en vægt på 65 igen og så starter legen forfra. Men ikke denne gang. Jeg har leget "legen" lidt for mange gange og synes ikke den er det værd længere.

Så det er nok vigtigere lige nu at glæde mig/os over, at vi klarede det rent faktisk! Vi gjorde det! Vi var sejere end vi troede og har nået et vigtigt mål. Nu skal vi være lige så seje en gang til og holde vægten og lade være med at trøstespise fordi vi mangler følelsen af sejr ;-D

Læste i dag at græsset er ikke grønnere på den anden side. Græsset er grønnest der hvor det bliver vandet.

Så jeg vil i gang med at vande mit græs der, hvor følelsen af sejr ligger. Der hvor følelsen af at have gjort noget godt for mig selv, ligger - for det har jeg vist glemt for nyligt ;-)
12 år16. april 2012 kl. 17:21
MillerV, det var da bare super flot. Det ville være en helt vild udfordring for mig! Godt gået!

Du nævner proteinpandekager - kunne du dele opskriften på dem med os?

Jeg er vist tilbage på sporet mentalt efter min beslutning om bare at være i vægtvedligeholdelse. Det føles som en helt rigtig beslutning lige nu. Og så hjælper det også en del på humøret, at vi pt. har ca. 25 grader og fuld sol! Det gør bare noget ved humøret :)
12 år16. april 2012 kl. 17:26
re: Ikke noget delmål foreløbigt
Girl next door, mit forrige indlæg blev vist skrevet samtidigt med dit, så jeg følger lige lidt mere op:

Som skrevet føles vedligeholdelse som en helt rigtig beslutning, selvom det er ret ambivalent at være kommet i mål og så ikke være tilfreds alligevel. Men faktum er, at jeg ligger på den vægt, som jeg havde i mange år, før vægten steg ca. 5 kg i løbet af det sidste 1,5 år, så jeg skal vist bare holde op med at banke mig selv i hovedet over det sidste kilo og få ind i mit hoved, at jeg faktisk går på et stykke flot grønt stykke græs, som bare skal vedligeholdes :)

Sandheden er nok den, at jeg heller ikke var helt tilfreds med min nuværende vægt i de år, hvor den lå fast på dette niveau, men det sidste kilo fik jeg heller ikke bugt med den gang. Så måske det heller ikke sker foreløbigt. Men det skal ikke være fokus lige nu.

Så tillykke til os begge! Vi skal nyde vores sejr, men selvfølgelig holde øje med vægten i den kommende tid. Men det føler jeg mig nu også godt rustet til – ikke mindst med de informationer jeg har fået samlet i løbet af det sidste halve år her på madital både om til tider overraskende kalorieindhold i visse madvarer, kalorieforbrænding og indlæg og tanker i fora og dagbøger. Og det lyder også til, at du har ret godt styr på det - på trods af alle de udfordringer, som du kæmper med oveni i din hverdag - det er super flot!
12 år16. april 2012 kl. 18:00
Uhh det holdt også hårdt at lade dem være.. Så er mega stolt over jeg klarede det.. (Der er en bakke tilbage med 20 stykker.. De skal serveres til personalemødet i morgen. Så skal jeg endnu en gang stå imod dem.)

Jo selfølgelig kan i få opskriften:
- 6 æggehvider
- 2 hele æg
- 30g proteinpulver (Jeg skifter mellem vanillie og kakaosmag)
- 30g havreklid eller havregryn der er meget fint hakket. (Bruger selv havreklid, de kan komme direkte i uden at de skal hakkes)
- Lidt salt
- 4 tsk. sukker (Jeg bruger sukrin, som har 0kcal)
---- putter ofte kanel i og lidt vanilliesukker, så kan de spises uden noget "på".
Denne portion dele jeg i 3 når de er lavet, så har jeg til 3 dage, og nemme og have med.

Super flot i er noget til at i skal vedligeholde vægten.. Glæder mig til jeg kan følge jeres spor. :)
12 år16. april 2012 kl. 19:56
øv..
Jeg har ikke haft en særlig god uge.. Jeg har fuldstændig mistet motivationen. Tror faktisk ikke på at jeg kan tabe mig længere :( øv. det er så ærgerligt, for det har jo gået godt. Jeg har jo tabt mig 5 kg. Men hvad med de resterende?
For et par måneder siden ville jeg være rigtig glad for den krop jeg har nu, men nu hader jeg den. Jeg ved, at det ville være perfekt hvis jeg fik tabt de sidste 5 kg, men :(
ØV ALTSÅ!
Jeg har tænkt på, om jeg skal starte på en "kur" og "forbyde" mig selv nogle ting. Jeg ved ikke om det vil hjælpe. Men ih altså :( Jeg havde bare lige brug for at komme ud med det.
12 år17. april 2012 kl. 17:01
re: øv..
Åhh Crashe jeg kender det godt. Det er nitte når vægten går istå og bare ikke vil rykke længere ned.

Måske du kan ændre lidt i din kost?? Eller dyrke lidt mere motion..

Du må ikke give op.. Vægten skal nok komme længere ned. Og godt du kommer ud med det. Det er det eneste der virker.
12 år17. april 2012 kl. 17:53
Tak for opskriften - det må jeg helt klart få prøvet :)
12 år17. april 2012 kl. 23:14

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });