Step by Step

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: Nyt delmål
Det kan jeg virkelig godt li'; engledage og djævledage :-)
12 år20. marts 2012 kl. 06:11
re: Nyt delmål
Det er da helt klart det de skal hedde dagene. :-D

Synes faktisk at det går okay lige nu med at skrive det. Djævlen blev væk i går. :-D

I dag skal jeg lave hjemmelavede pizzaer til brugerne. Årh kunne jeg da godt spise. Men niks. Det er ulovligt på dukankuren. Så har taget madpakke med. Og forberedt mig på møde senere hvor der normalt blir bagt boller eller kage til, der har jeg en drikkeyoghurt med. Så nu kan dagen bare komme an. :-P
12 år20. marts 2012 kl. 07:36
DuKan-kuren
Hej MillerV
Jeg kan se, at du stadig er på DuKan-kuren - jeg har været inde på et par hjemmesider, hvor der står lidt om principperne.
Jeg er lidt nysgerrig efter at høre, hvordan en typisk DuKan-dag ser ud for dig.
Jeg synes, det er lidt svært at finde en mættende morgenmad uden kulhydrater - hvad spiser du om morgenen?
Det ser ud til, at kuren er meget effektivt - men der er ret delte meninger om hvorvidt kuren er sund eller ej. Jeg kan læse, at flere får f.eks. hovedpine og forstoppelse.
Hvordan har du haft det under kuren?
Knus fra KK1001
12 år21. marts 2012 kl. 08:53
re: DuKan-kuren
Hej..

Jeg blander mig lige i Dukan debatten..

Jeg har selv været på den.. Synes ikke den giver større vægttab end konsulenternes principper.. og de er lettere at følge og for mig personligt også nemmere med en familie..
Og jeg fik forstoppelse.. selvom jeg drak sindsygt meget vand..
og syntes jeg til sidst følte mig som en løve der kun spiste kød..
og er endnu sværere at tage i byen når man er på den kur..
Det er bare min mening og erfaring..
12 år21. marts 2012 kl. 15:19
re: DuKan-kuren
kk1001, jeps jeg følger DuKan-kuren lige nu.. Da den sidste år viste rigtig gode resultater for mig og satser på at den igen kan gøre det.
Hovedpinen har jeg ikke lidt af. Men ja man blir lidt forstoppet. Men jeg kan ikke sige dig det helt præcist, for jeg har aldrig været en der gik ud hver dag. Der kan gå dage imellem, så det har ikke ændret sig hos mig.

Må give Mallemus ret, kuren kan være svær at følge når man er ude eller har familie. Men da min kæreste lever efter næsten samme principper, består aftensmaden kun af kød og det er let at lave til to.
Det er den 1. fase der er værst hvis man skal ud, kun spise magert kød og mælkeprodukter. Men fra fase to er det jo nemt nok.. Der må man også spise grønt.. Man skal bare ikke spise kartofler, ris, pasta og brød.

En typisk da for mig: (lidt kedelig desværre)
- Morgenmaden er cheasy 0,1% vanillie med klid i (For mavens skyld) (har i dag købt skyr som jeg kan spæde i også)
- Formiddag (ikke mange timer efter morgenmaden) er 2 æg (skal lave proteinpandekager i dag, så det blir mere spændende)
- Frokost er 250g kød (inden det er tilberedt) gerne med en neutral yoghurt som jeg har krydret. Så er det en lækker dressing.
- Eftermiddag er en drikkeyoghurt eller andet mælkeprodukt 0,1-0,5% eller protein
- Aften 250g kød
Det skal jo lige siges at svinekød ikke er lovligt i de første faser. Men man kan vælge mellem, ko, kylling og fisk, også indmad.

Jeg er vild med kød, så det med at føle sig som en løve, det gør jeg ikke.. :) Spiser også kun 500g om dagen. Men kan godt følge at nogen har det sådan.

Nogen af de ting jeg har skrevet kan man jo bytte ud med andre smagsvarianter. Og ang. morgenmaden, kan man hvis man føler for det jo springe direkte på en bøf. :P
I det hæfte jeg har om kuren lyder en morgenmad sådan her: Kaffe eller te, evt. med sødemiddel. En skål fedtfri yoghurt eller hytteost. Dukans madpandekager. 1 æg eller lidt kalkun- kyllinge- eller skinkepålæg. eller tørstegt bøf med yoghurtdressing.

Håber det kan hjælpe lidt.. :D

12 år21. marts 2012 kl. 18:06
Vægttab 22/3
MillerV Oprindelig startvægt: (har vejet 80kg for lidt år tilbage) men i januar 67 kg ca.
Startvægt den 27. februar: 66,2 kg
1. delmål: 64,5 kg inden den 15. marts = 1,7 kg = klaret
2. delmål: 63,4 kg inden den 29. Marts = 0,8 kg

Vægt den 22. marts: 63,8 kg
Tabt 1. uge: -1,7 kg (64,5 kg)
Tabt 2. uge: - 0,5 kg (64,0 kg)
"Tabt" 3. uge: + 0,2 kg (64,2 kg)
Tabt 4. Uge: - 0,4 kg (63,8 kg)
Tabt i alt: 2,4 kg

Pyh ha jeg var nervøs for vægten i morges. Var bange for jeg ikk kunne følge mit program om at tabe 400g på en uge. Men nu kan jeg med glæde sætte et hak på skemaet som er hængt på køleskabet. :-D
Håber i andre har klaret jer godt. :-)
12 år22. marts 2012 kl. 07:39
re: Vægttab 22/3
oprindelig startvægt: 70 kg
Startvægt: 69,4
1. uge tabt 1,4 kg
2. uge tabt 0,5 kg

vægt idag: 67,5
12 år22. marts 2012 kl. 08:28
Vægttab 22/3
KK1001
Oprindelig startvægt i januar 2011: 73,6 kg
Startvægt den 24. februar: 71,6 kg
1. delmål: 70 kg inden den 15. marts = 71,6 kg mål -1,6 kg – tabt 500 g = 71,1 kg
2. delmål: 70 kg inden den 29. marts = 71,1 kg mål -1,1 kg – tabt 700 g = 70,4 kg

Min badevægt er noget utilregnelig – faktisk viste vægten første gang 69,5 kg – JUBBIII, målet var nået…. Men, men men, så prøvede jeg lige igen, for det var jo næsten for godt til at være sandt. Hmmm… så viste vægten så flere gange 70,4 kg, så det må jeg hellere holde fast i, så jeg ikke får et chok i næste uge.
Første uge af 2. delmål er gået rigtigt godt selv om, jeg var til stor fest lørdag aften og har håndværkere i huset, som jeg spiser frokost sammen med.
Jeg prøver at indtage mindre kulhydrater end jeg plejer og det ser ud til at virke – har da tabt 700 g i denne uge – det er jeg ganske godt tilfreds med.
Målet er nu at tabe mindst 400 g til den 29. marts, så jeg sniger mig ned på f.eks. 69,9 kg - det ville være så fantastisk.
Håber I andre har haft en god uge – knus kk1001
12 år22. marts 2012 kl. 09:10
DuKan-kuren
MillerV - du er så stadig i angrebsfasen eller vender du tilbage en gang imellem, hvor du kun spiser kød og mælkeprodukter?
Jeg læste et sted, at hvis man ikke skal tabe sig ret meget, kan man springe over til "Crusefasen".
Mallemus - Du er altid velkommen, til at blande dig i debatten...:-) Jeg tror da, at vi mennesker er meget forskellige og der er forskel på hvad vi og vores krop fungerer bedst med.
Jeg kan godt have min tvivl om jeg kan overholde at spise så "ensartet" hver dag - men jeg synes, at det er meget interessant at studere de forskellige principper.

Jeg har lige lånt en bog, som hedder "Nyd Livet!" af Niels Ehler & Susanne Kjær. Bogen handler om "Omegametoden" - nogen der kender til det?

Knus KK1001
12 år22. marts 2012 kl. 09:37
vægten
hej
ja jeg ved ikke rigtig om jeg vil skrive min vægt ind i dag, min bage vægt er ligeså dum som din kk1001, den viser også hele tiden forskelligt, alt efter hvor den står, men jeg regner med det den viser flest gange, og i dag var det desværre 71,3 kg, og det er et + på 400 g siden sidste uge,
så jeg må nok bare lige tage mig sammen, så jeg kan nå mit næste mål.

vægten den 31/10-11= 73,8
startvægt den 24/2 = 72,4
1 delmål den 15/3 = 70,9
vægten den 22/3 = 71,3
2 delmål den 29/3 = 70

knuzzz sanne
12 år22. marts 2012 kl. 10:56

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });