Step by Step
Du læser en tråd i debat > vægttabbruger slettet
re: KK1001: ”My-Next-Step”
KK1001, tak for opsamlingen, og stort tillkke fra mig også med det opnåede mål og til Crashe med de overståede eksamener.
Jeg må lige korrigere mig selv, for jeg opdager pludseligt, at den 5. april er næste torsdag og ikke om to uger (jeg kopierede bare datoen fra et andet indlæg), så jeg ændrer straks mit næste delmål til 53,0 den 12. april, så der er realitet med i målsætningen :)
Jeg må lige korrigere mig selv, for jeg opdager pludseligt, at den 5. april er næste torsdag og ikke om to uger (jeg kopierede bare datoen fra et andet indlæg), så jeg ændrer straks mit næste delmål til 53,0 den 12. april, så der er realitet med i målsætningen :)
12 år29. marts 2012 kl. 18:55
Girl next door
Tillykke
Tillykke med de gode resultater og still going strong med vores projekter :-)
Synes det er så dejligt at tråden fortsætter og at der er liv herinde - også udover vores vejedage.
Jeg mangler nu alligevel én ting (faktisk er det to ;-D), og det er sådan lidt pjat, men alligevel ... ;-)
Jeg kunne godt tænke mig, at vi ved vores data på vejedagen også skriver hvor høje vi er og hvad vores endelige mål er. Eller i hvert fald det som vi tror, at det vil være. Man kan jo skifte mening undervejs.
Nogle af vægttallene er simpelthen så lave, at jeg får chok hver gang jeg læser dem og tænker: HUN skal da ikke tabe sig mere :-D
Men det kommer jo an på højde, man har, og hvilken vægt vi hver i sær ønsker at have til sidst, inden der skal vedligeholdes.
Så hvad siger I andre? Er det noget I har lyst til?
Synes det er så dejligt at tråden fortsætter og at der er liv herinde - også udover vores vejedage.
Jeg mangler nu alligevel én ting (faktisk er det to ;-D), og det er sådan lidt pjat, men alligevel ... ;-)
Jeg kunne godt tænke mig, at vi ved vores data på vejedagen også skriver hvor høje vi er og hvad vores endelige mål er. Eller i hvert fald det som vi tror, at det vil være. Man kan jo skifte mening undervejs.
Nogle af vægttallene er simpelthen så lave, at jeg får chok hver gang jeg læser dem og tænker: HUN skal da ikke tabe sig mere :-D
Men det kommer jo an på højde, man har, og hvilken vægt vi hver i sær ønsker at have til sidst, inden der skal vedligeholdes.
Så hvad siger I andre? Er det noget I har lyst til?
12 år29. marts 2012 kl. 19:53
Crashe (slettet)
re: Tillykke
God idé. Så kan man også se hvor langt der er tilbage til at man når sit mål. Det kunne f.eks. se således ud:
Crache
Alder: 19
Højde: 168 cm
Oprindelig startvægt: 70,2 kg
Startvægt den 23. februar: 65,5 kg
Endelige mål: 60 kg
Vægt den 29. marts: 65.0 kg
Tabt 1. uge: -1.3 kg
Tabt 2. uge: +0.8 kg
Tabt 3. uge: -0.6 kg
Tabt 4. uge: +0.7 kg
Tabt 5. uge: -0.1 kg
Tabt i alt: -5.2 kg
Crache
Alder: 19
Højde: 168 cm
Oprindelig startvægt: 70,2 kg
Startvægt den 23. februar: 65,5 kg
Endelige mål: 60 kg
Vægt den 29. marts: 65.0 kg
Tabt 1. uge: -1.3 kg
Tabt 2. uge: +0.8 kg
Tabt 3. uge: -0.6 kg
Tabt 4. uge: +0.7 kg
Tabt 5. uge: -0.1 kg
Tabt i alt: -5.2 kg
12 år29. marts 2012 kl. 21:25
Girl next door
Det er perfekt, Crashe :-)
Det er en god måde at gøre det på, synes jeg.
Det er en god måde at gøre det på, synes jeg.
12 år29. marts 2012 kl. 21:27
MillerV
Stort tillykke med alle de gode nyheder der er kommet i dag.
Synes det er en vildt god ide at skrive højde, mål og alder. :-)
For som du siger nogle mål virker helt vilde..
Er lige lidt mere nysgerrig, hvor i landet kommer folk fra? Selv er jeg fra Kbh..
Synes det er en vildt god ide at skrive højde, mål og alder. :-)
For som du siger nogle mål virker helt vilde..
Er lige lidt mere nysgerrig, hvor i landet kommer folk fra? Selv er jeg fra Kbh..
12 år29. marts 2012 kl. 22:17
bruger slettet
Hmmm, jeg ved ikke, om det er mig I hentyder til med "helt vilde mål" og meget lave vægttal, men hvis det er tilfældet, så er der altså ingen grund til bekymring :) Men det er da under alle omstændigheder en fin idé at sætte højde, alder og endelige mål på.
Mit mål var og er 54 kg., hvilket indtil for 1,5 år siden var min normalvægt i mange år. Da jeg kan konstarere, at min vægt pt. hopper ret meget op og ned (mellem 55 og 54 kg), og kun har ramt 54 kg eller lidt under to gange (netop de to vejetorsdage), så vil jeg gerne stræbe efter 53 kg., så jeg formentligt rammer 54 kg. igen, når jeg stopper med nøjsomt at tælle kalorierne og får flere kulhydrater, der binder væske osv.
For at følge Craches eksempel:
Baraca
Alder: 30 år
Højde: 164 cm
Oprindelig startvægt: 59,3 kg
Startvægt den 23. februar: 55,6 kg
Vægt den 29. marts: 53,7 kg
Endelige mål: 53 kg
Og så er jeg i øvrigt fra København, men bor pt. i USA.
Mit mål var og er 54 kg., hvilket indtil for 1,5 år siden var min normalvægt i mange år. Da jeg kan konstarere, at min vægt pt. hopper ret meget op og ned (mellem 55 og 54 kg), og kun har ramt 54 kg eller lidt under to gange (netop de to vejetorsdage), så vil jeg gerne stræbe efter 53 kg., så jeg formentligt rammer 54 kg. igen, når jeg stopper med nøjsomt at tælle kalorierne og får flere kulhydrater, der binder væske osv.
For at følge Craches eksempel:
Baraca
Alder: 30 år
Højde: 164 cm
Oprindelig startvægt: 59,3 kg
Startvægt den 23. februar: 55,6 kg
Vægt den 29. marts: 53,7 kg
Endelige mål: 53 kg
Og så er jeg i øvrigt fra København, men bor pt. i USA.
12 år29. marts 2012 kl. 22:43
Crashe (slettet)
Jeg er også fra Kbh :-)
12 år29. marts 2012 kl. 22:54
kk1001 (slettet)
Yderligere oplysninger fra KK1001
KK1001
Jeg er fra dejlige Midtjylland.
Alder: 51
Højde: 174 cm
Oprindelig startvægt: 73,6 kg
Startvægt den 24. februar: 71,6 kg
Vægttab:
Tabt 1. uge: -1 kg
Tabt 2. uge: 0 kg
Tabt 3. uge: + 0,5 kg (vægt 71,1 kg)
Tabt 4. uge: -700 g (vægt 70,4 kg)
Tabt 5. uge: -400 g (vægt 70,0 kg)
Vægt den 29. marts: 70.0 kg
Tabt i alt 3,6 kg
Endelige mål: ca. 68 kg
Jeg har for flere år siden vejet helt ned til 52 kilo – det var/er faktisk uhyggeligt at se sig selv på foto fra den gang, så der kommer jeg aldrig ned igen – i al fald ikke med min egen vilje!
Det var bare noget, som skete og jeg havde ingen indflydelse på vægttabet. Jeg tabte mig sikkert pga. for mange spekulationer – da der faldt mere ro på alting, begyndte jeg også at tage på igen. Jeg vejede omkring de 67 kg i flere år, men tog så på, da jeg holdt op med at ryge. Det er så de kilo, som jeg gerne vil af med igen – og det kommer de…;-)
I dag er mit BMI = 23,12 – så jeg betegnes som normalvægtig.
Da jeg vejede 73,6 kg var mit BMI = 24,11- som også er indenfor normalvægten for en på 174 cm.
Ja, jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal bruge BMI tallene til – en ting er hvad tallene viser en hel anden sag er hvordan man har det med sin krop.
Jeg er fra dejlige Midtjylland.
Alder: 51
Højde: 174 cm
Oprindelig startvægt: 73,6 kg
Startvægt den 24. februar: 71,6 kg
Vægttab:
Tabt 1. uge: -1 kg
Tabt 2. uge: 0 kg
Tabt 3. uge: + 0,5 kg (vægt 71,1 kg)
Tabt 4. uge: -700 g (vægt 70,4 kg)
Tabt 5. uge: -400 g (vægt 70,0 kg)
Vægt den 29. marts: 70.0 kg
Tabt i alt 3,6 kg
Endelige mål: ca. 68 kg
Jeg har for flere år siden vejet helt ned til 52 kilo – det var/er faktisk uhyggeligt at se sig selv på foto fra den gang, så der kommer jeg aldrig ned igen – i al fald ikke med min egen vilje!
Det var bare noget, som skete og jeg havde ingen indflydelse på vægttabet. Jeg tabte mig sikkert pga. for mange spekulationer – da der faldt mere ro på alting, begyndte jeg også at tage på igen. Jeg vejede omkring de 67 kg i flere år, men tog så på, da jeg holdt op med at ryge. Det er så de kilo, som jeg gerne vil af med igen – og det kommer de…;-)
I dag er mit BMI = 23,12 – så jeg betegnes som normalvægtig.
Da jeg vejede 73,6 kg var mit BMI = 24,11- som også er indenfor normalvægten for en på 174 cm.
Ja, jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal bruge BMI tallene til – en ting er hvad tallene viser en hel anden sag er hvordan man har det med sin krop.
12 år30. marts 2012 kl. 10:41
Girl next door
Vægt er relativt
Girl next door
Alder: 32
Højde: 170 cm
Mål indtil videre: 57 kg
Oprindelig startvægt: 66,5 kg
Startvægt den 23. februar: 60,0 kg
1. delmål: 59,5 kg inden den 12. marts = -0,5 kg
1. del mål nået: 29. februar 2012
2. delmål: 59,2 kg inden 8. april = -0,6 kg
Vægt den 29. marts: 59,4 kg
Tabt 1. uge: -1,1 kg
Tabt 2. uge: - 0,1 kg
Tabt 3. uge: + 1,0 kg
Tabt 4. uge: 0,0 kg
Tabt 5. uge: - 0,4 kg
Tabt i alt: -7,1 kg
Og jeg er fra Sønderjylland :-)
Dejligt at I synes om ideen :-)
Jeg ved ikke helt hvorfor, men synes det gør en forskel det der med alder, højde og mål.
Jeg vil absolut ikke pege fingre af nogen i forhold ti,l om de ønsker at veje" for lidt" eller noget i den stil. Især da min egen ønskevægt ligger lidt under de 20 i bmi. Vi ser allesammen forskellige ud og et tal er bare et tal på mange måder. To kvinder der vejer det samme og har samme højde kan se helt forskellige ud.
Når jeg ind i mellem er blevet overrasket over de data vi skriver ind her, så skyldes det nok at alle er kvinder, som kun bøvler med "det sidste".
Ironisk nok, så synes jeg, at når man vejer 6,5 så vejer man ikke meget. Men når jeg selv vejer 65 så er det alt for meget. Kan I følge mig? Hurra for dobbelt moral ;-s
Der er nogle ideer (mine egene ideer) forbundet med bestemte tal og derfor er det godt for mig at få vægten koblet med en alder og en højde.
Min mor vejer f.eks. til tider 49 kg og det er jo vanvittigt, (i mit hoved) at en voksen kvinde vejer 49 kg. Men hun er altså også bare en lille quinde, der med skuldrene passer ind under mine armhuler ;-D
Så det jeg prøver at sige, er vist bare, at vægt og udseende er relativt forstået på den måde, at vi ser forskellige ud selv ved samme tal. Og bmi er noget vi har opfundet for at kunne putte i kasser og hurtigt vurdere hinanden i stedet for at kigge på et menneske og komme med en subjektiv vurdering.
Sidst men ikke mindst: Hvor er det skønt at få lov at være en del af et forum, en del af en tråd med nogle dejlige kvinder som jer. Tak for det :-)
Alder: 32
Højde: 170 cm
Mål indtil videre: 57 kg
Oprindelig startvægt: 66,5 kg
Startvægt den 23. februar: 60,0 kg
1. delmål: 59,5 kg inden den 12. marts = -0,5 kg
1. del mål nået: 29. februar 2012
2. delmål: 59,2 kg inden 8. april = -0,6 kg
Vægt den 29. marts: 59,4 kg
Tabt 1. uge: -1,1 kg
Tabt 2. uge: - 0,1 kg
Tabt 3. uge: + 1,0 kg
Tabt 4. uge: 0,0 kg
Tabt 5. uge: - 0,4 kg
Tabt i alt: -7,1 kg
Og jeg er fra Sønderjylland :-)
Dejligt at I synes om ideen :-)
Jeg ved ikke helt hvorfor, men synes det gør en forskel det der med alder, højde og mål.
Jeg vil absolut ikke pege fingre af nogen i forhold ti,l om de ønsker at veje" for lidt" eller noget i den stil. Især da min egen ønskevægt ligger lidt under de 20 i bmi. Vi ser allesammen forskellige ud og et tal er bare et tal på mange måder. To kvinder der vejer det samme og har samme højde kan se helt forskellige ud.
Når jeg ind i mellem er blevet overrasket over de data vi skriver ind her, så skyldes det nok at alle er kvinder, som kun bøvler med "det sidste".
Ironisk nok, så synes jeg, at når man vejer 6,5 så vejer man ikke meget. Men når jeg selv vejer 65 så er det alt for meget. Kan I følge mig? Hurra for dobbelt moral ;-s
Der er nogle ideer (mine egene ideer) forbundet med bestemte tal og derfor er det godt for mig at få vægten koblet med en alder og en højde.
Min mor vejer f.eks. til tider 49 kg og det er jo vanvittigt, (i mit hoved) at en voksen kvinde vejer 49 kg. Men hun er altså også bare en lille quinde, der med skuldrene passer ind under mine armhuler ;-D
Så det jeg prøver at sige, er vist bare, at vægt og udseende er relativt forstået på den måde, at vi ser forskellige ud selv ved samme tal. Og bmi er noget vi har opfundet for at kunne putte i kasser og hurtigt vurdere hinanden i stedet for at kigge på et menneske og komme med en subjektiv vurdering.
Sidst men ikke mindst: Hvor er det skønt at få lov at være en del af et forum, en del af en tråd med nogle dejlige kvinder som jer. Tak for det :-)
12 år30. marts 2012 kl. 11:43
Knus KK1001