Step by Step
Du læser en tråd i debat > vægttabkk1001 (slettet)
Stabil vægt
Tak skal I have...:-)
Jeg er også rigtig glad for, at vægten åbenbart har fundet en naturlig leje, den svinger i al fald ikke så meget mere.
Men som jeg skrev tidligere, så er der ikke langt fra 69 kg til 70+kg og derfor vil jeg forsøge at komme bare lidt længere ned i vægt, så selv om jeg har spist lidt for meget ikke kommer over 70 kg.
Jeg har også lagt mærke til, at selv om jeg har spist meget lækkert mad også i denne weekend, så er meget af det jo faktisk rimeligt sundt, så måske er det også forklaringen på, at vægten er rimelig stabil.
Jeg er også rigtig glad for, at vægten åbenbart har fundet en naturlig leje, den svinger i al fald ikke så meget mere.
Men som jeg skrev tidligere, så er der ikke langt fra 69 kg til 70+kg og derfor vil jeg forsøge at komme bare lidt længere ned i vægt, så selv om jeg har spist lidt for meget ikke kommer over 70 kg.
Jeg har også lagt mærke til, at selv om jeg har spist meget lækkert mad også i denne weekend, så er meget af det jo faktisk rimeligt sundt, så måske er det også forklaringen på, at vægten er rimelig stabil.
12 år25. juni 2012 kl. 10:45
Girl next door
re: Stabil vægt
Jeg har det på samme måde med, at jeg helst vil ligge et sikkert stykke fra min max vægt. Og 1 kg er lige risikabelt nok, hvis nu at vægten skulle stige. Jeg kender i hvert fald udemærket det, at jeg føler mig sådan rimelig sikker og pludselig så stiger vægten - også et godt stykke over det jeg havde sat som mit max. Og det er så pokkers svært at få den vendt igen.
Så hellere være på den sikre side ved at få vægten lidt længere ned ;-)
Håber det går godt for jer begge to og er spændt på, når der skal torsdagsvejes :-)
Så hellere være på den sikre side ved at få vægten lidt længere ned ;-)
Håber det går godt for jer begge to og er spændt på, når der skal torsdagsvejes :-)
12 år26. juni 2012 kl. 19:54
MillerV
Min vægt er i hvert fald ikk stabil. Efter en hård weekend er den over 61 kg.
Har spist spist og spist, efter at jeg fik af vide min gode ven med kræft var blevet lagt til at sove og ikk ville vågne mere, så har kost intet betydet. Han døde søndag og prøver nu at komme tilbage på rette spor. Men det sker at jeg falder i.
Men vægten skal ned igen. Så må tilbage på den lidt strenge kost igen. Og ikk alle de smutveje og bare lige et lille stykke til.
Har spist spist og spist, efter at jeg fik af vide min gode ven med kræft var blevet lagt til at sove og ikk ville vågne mere, så har kost intet betydet. Han døde søndag og prøver nu at komme tilbage på rette spor. Men det sker at jeg falder i.
Men vægten skal ned igen. Så må tilbage på den lidt strenge kost igen. Og ikk alle de smutveje og bare lige et lille stykke til.
12 år26. juni 2012 kl. 22:55
Girl next door
Åh, det er jeg ked af at høre. Det må gøre frygtelig ondt indeni og verden må virke helt urimelig uretfærdig lige nu.
Der er ikke noget at sige til, at mad og kost og vægt synes ligegyldigt. Hvad er det i forhold til at miste et menneske, man holder af?
Når alt kommer til alt, så er det trods alt hurtigt, at du vil på banen igen. Vedligehold er svært i forvejen, og at din ven er død, gør det jo bestemt ikke lettere. Du kender vejen og hvad det kræver, du har en vilje, der vil noget...
Det skal nok gå - jeg er sikker på, at du finder ud af det. Vægten kan hurtig nok komme ned igen - det har du jo vist flere gange. Og hvad angår din ven, så er der ikke meget andet at gøre end at gå det igennem og tage de følelser med, som det bringer hen ad vejen.
Ville ønske jeg kunne sige noget, der kunne mindske smerten. I stedet kan jeg kun sige, at jeg føler med dig.
Der er ikke noget at sige til, at mad og kost og vægt synes ligegyldigt. Hvad er det i forhold til at miste et menneske, man holder af?
Når alt kommer til alt, så er det trods alt hurtigt, at du vil på banen igen. Vedligehold er svært i forvejen, og at din ven er død, gør det jo bestemt ikke lettere. Du kender vejen og hvad det kræver, du har en vilje, der vil noget...
Det skal nok gå - jeg er sikker på, at du finder ud af det. Vægten kan hurtig nok komme ned igen - det har du jo vist flere gange. Og hvad angår din ven, så er der ikke meget andet at gøre end at gå det igennem og tage de følelser med, som det bringer hen ad vejen.
Ville ønske jeg kunne sige noget, der kunne mindske smerten. I stedet kan jeg kun sige, at jeg føler med dig.
12 år26. juni 2012 kl. 23:09
kk1001 (slettet)
Vejedag - torsdag den 28. juni
Tja... jeg synes ligesom at jeg gentager mig selv hele tiden. Vægten viste igen 69,5 kg her til morgen. Måske er det meningen at jeg skal veje et sted mellem 69-69,5 kg.
MillerV - Det er rigtigt trist med din gode ven og helt uforståeligt. Men jeg håber, at du trods alt holder modet oppe.
MillerV - Det er rigtigt trist med din gode ven og helt uforståeligt. Men jeg håber, at du trods alt holder modet oppe.
12 år28. juni 2012 kl. 16:14
kk1001 (slettet)
Vejedag - torsdag den 6. juli
Uhhuuu... jeg føler mig lidt ene herinde. Måske er jeg den eneste som ikke holder ferie mht. vejning. Glemte at veje mig igår - her til morgen vejede jeg stadig 69,5 kg - så jeg må konstatere, at vægten er ved at være stabil - måske kan jeg komme lidt længere ned senere.
Håber I alle har det godt.
Håber I alle har det godt.
12 år6. juli 2012 kl. 09:00
MillerV
re: Vejedag - torsdag den 6. juli
Halløjsa.
Er faldet lidt af på den den sidste tid. Da vægten var hvor den skulle være og jeg ikk længere havde programmet at følge, så steg den igen. Har været helt oppe på 62. :-( FØJ..
I dag sagde den 60,3. I hvert fald et kilo for meget.
Prøver at holde igen med alt det usunde. Men kroppen vil bare spise hele dagen.
I weekenden står den på fødselsdag og derefter pandekagehuset. Håber jeg måske kan gøre det lige så godt som sidst. Men tvivler.
Kæresten er også helt ustyrlig. Han er sliksulten konstant. Han var ellers min støtte for ikk at ryge i. Men jeg må stramme mig an.
Er faldet lidt af på den den sidste tid. Da vægten var hvor den skulle være og jeg ikk længere havde programmet at følge, så steg den igen. Har været helt oppe på 62. :-( FØJ..
I dag sagde den 60,3. I hvert fald et kilo for meget.
Prøver at holde igen med alt det usunde. Men kroppen vil bare spise hele dagen.
I weekenden står den på fødselsdag og derefter pandekagehuset. Håber jeg måske kan gøre det lige så godt som sidst. Men tvivler.
Kæresten er også helt ustyrlig. Han er sliksulten konstant. Han var ellers min støtte for ikk at ryge i. Men jeg må stramme mig an.
12 år6. juli 2012 kl. 09:35
Girl next door
re: Vejedag - torsdag den 6. juli
Hej i to :-)
Jeg vil bare lige sige, at jeg er her stadig på sidelinien.
Jeg kæmper fortsat med at finde en god og naturlig rytme for mig - synes jeg konstant rammer ind i problemer, der i den grad udfordrer min måde at spise på og endnu mere smovse på.
Det kommer på et tidspunkt, men det er tydeligvis ikke endnu ;-)
Jeg vil bare lige sige, at jeg er her stadig på sidelinien.
Jeg kæmper fortsat med at finde en god og naturlig rytme for mig - synes jeg konstant rammer ind i problemer, der i den grad udfordrer min måde at spise på og endnu mere smovse på.
Det kommer på et tidspunkt, men det er tydeligvis ikke endnu ;-)
12 år6. juli 2012 kl. 12:09
Girl next door
re: Så!
Nå, de damer. Jeg er klar igen, men jeg har brug for en tilbagemelding om I stadig er her - altså sådan rigtig er her ;-)
12 år12. juli 2012 kl. 22:25
Endelige mål: 59,4 kg. (inden 18/6, så jeg får 1000kr.)
Oprindelig startvægt: (har vejet 80kg for lidt år tilbage) men i januar 67 kg ca.
Startvægt den 27. februar: 66,2 kg
1. delmål: 64,5 kg inden den 15. marts = 1,7 kg = klaret
2. delmål: 63,4 kg inden den 29. Marts = 0,8 kg = ikk klaret, mangler 100 g.
3. delmål: 62,6 kg inden den 12. april = 0,9 kg = klaret før tid. (5/4)
4. delmål: Da det 3. ikke holder længere må næste delmål være 62,6
5. Delmål: under 61 kg. (Vægten har sat sig fast, så målet lige nu er bare at få den til at gå under 61.) = klaret efter en bytur og holdt siden den 5/5.
6. Delmål: vægten skal holdes nede og de sidste gram skal af. Og holdes af.
Vægt den 21. Juni: 58,9 kg.
Tabt 1. uge: -1,7 kg (64,5 kg)
Tabt 2. uge: - 0,5 kg (64,0 kg)
"Tabt" 3. uge: + 0,2 kg (64,2 kg)
Tabt 4. uge: - 0,4 kg (63,8 kg)
Tabt 5. uge: - 0,3 kg (63,5 kg)
Tabt 6. uge: - 1,1 kg (62,4 kg)
"Tabt" 7. uge: + 0,6 kg (63,0 kg)
Tabt 8. uge: - 1,3 kg (61,7 kg)
"Tabt" 9. uge: + 0,3 kg (62,0 kg)
Tabt 10. uge: - 0,6 kg (61,4 kg)
Tabt 11. uge: - 1,6 kg (59,8 kg)
Tabt 12. uge: - 0,4 kg (59,4 kg)
"Tabt" 13. uge: + 1,0 kg (60,4 kg)
Tabt 14. uge: - 1,5 kg (58,9 kg)
Tabt 15. uge: - 0,1 kg (58,8 kg)
"Tabt" 16. uge: + 0,3 kg (59,1 kg)
Tabt 17. uge: - 0,2 kg (58,9 kg)
Tabt i alt: 7,3 kg
Holder mig selv i ørene ved at vide at jeg skal skrive det ind her. Skal passe på jeg ikk bare falder i gamle vaner nu hvor vægten er nået.
Er glad for den holdes nede, trods jeg spiser lidt/meget hver dag som jeg ikk har gjort det længe. Så det er et plus at kroppen har det okay med det.
Kk1001 tillykke med vægttabet. Godt klarer. Og sjovt som kroppen kan overraske os positiv, når man tror man ville tage på efter en weekend med mad.
GND godt du stadig følger med og har fået taget lidt af presset ved ikk at melde ind hver torsdag.