Step by Step
Du læser en tråd i debat > vægttabMillerV
re: Nyt delmål
Pyh først lige lidt krise over weekend hos svigerforældrene med stor 50 års fødselsdag i går. Klarede starten godt uden at hoppe i chips og andet. Maden var kun kød og grønt. :-D
Men så kom der jo slik og chokolade på bordet og der kunne jeg så ikk holde den længere. Og tog også et stykke kage af den fine kage der var lavet. Og holdte mig til det ene stykke. :-) Baily mums, så det drak jeg da også lige.
Så er der så dagen i dag, rester af mad til frokost. Det er fint nok. MEN slikket og chokoladen står her stadig, og jeg har ikk kunne lade det være. :-S Men vi har mange timer her endnu så nu skal det være slut.
Uhh ja, er ikk i tvivl om at alle forstår det med at se nye tal på vægten. Det er bare en fantastisk følelse.
Ang. Den kur, så lever jeg efter en kur uden kulhydrater. Den jeg bruger er dukankuren. Og sidste år levede jeg efter den og kom hurtigere ned i vægt. Så det håber jeg sker igen i aften.
Men så kom der jo slik og chokolade på bordet og der kunne jeg så ikk holde den længere. Og tog også et stykke kage af den fine kage der var lavet. Og holdte mig til det ene stykke. :-) Baily mums, så det drak jeg da også lige.
Så er der så dagen i dag, rester af mad til frokost. Det er fint nok. MEN slikket og chokoladen står her stadig, og jeg har ikk kunne lade det være. :-S Men vi har mange timer her endnu så nu skal det være slut.
Uhh ja, er ikk i tvivl om at alle forstår det med at se nye tal på vægten. Det er bare en fantastisk følelse.
Ang. Den kur, så lever jeg efter en kur uden kulhydrater. Den jeg bruger er dukankuren. Og sidste år levede jeg efter den og kom hurtigere ned i vægt. Så det håber jeg sker igen i aften.
12 år18. marts 2012 kl. 14:46
MillerV
Hov!! Er på fra mobilen, så fik lige sendt afsted istedet for at slette det jeg skulle. Der skulle ikk stå i aften. Men denne gang.
Dejligt jeg har kunne inspirere. Synes det er rart med den gulerod. :-)
Det kan jo være nyt tøj til den nye krop, en overraskelse ud og opleve noget. Arrangere en picnic eller andet. Du kan jo også selv spørger om han gir det, hvis du når målet.
Dejligt jeg har kunne inspirere. Synes det er rart med den gulerod. :-)
Det kan jo være nyt tøj til den nye krop, en overraskelse ud og opleve noget. Arrangere en picnic eller andet. Du kan jo også selv spørger om han gir det, hvis du når målet.
12 år18. marts 2012 kl. 14:52
Girl next door
Kk1001
Så er det bare med at klø på :-)
Og jo; det er helt bestemt noget særligt at ryge ned i en ny "tier-klasse". Håber du når målet inden d. 29. marts - det ville være en stor sejr for dig :-)
Så er det bare med at klø på :-)
Og jo; det er helt bestemt noget særligt at ryge ned i en ny "tier-klasse". Håber du når målet inden d. 29. marts - det ville være en stor sejr for dig :-)
12 år18. marts 2012 kl. 21:06
Girl next door
MillerV:
Jeg har også måtte sande i dag (igen-igen) at det kræver urimelig meget viljestyrke at være til fødselsdag og holde fingrene fra lækkerierne.
Men der er ikke andet at gøre end at jeg må se de næste par dage som gode muligheder for at rette op på fødselsdagshyggen ;-)
Jeg har også måtte sande i dag (igen-igen) at det kræver urimelig meget viljestyrke at være til fødselsdag og holde fingrene fra lækkerierne.
Men der er ikke andet at gøre end at jeg må se de næste par dage som gode muligheder for at rette op på fødselsdagshyggen ;-)
12 år18. marts 2012 kl. 21:08
MillerV
Jeg må vist lige give den ekstra gas de næste par dage. :-)
Men en sejr er at jeg i eftermiddags ikk rørte mere kage og usunde sager efter jeg havde skrevet herinde jeg ikk ville.
Mon det virker hvis jeg siger at jeg nu ikk vil røre søde sager og andet der er forbudt på dukankuren. Jeg prøver i hvert fald. :-D
Held og lykke til jer alle i denne uge.
Men en sejr er at jeg i eftermiddags ikk rørte mere kage og usunde sager efter jeg havde skrevet herinde jeg ikk ville.
Mon det virker hvis jeg siger at jeg nu ikk vil røre søde sager og andet der er forbudt på dukankuren. Jeg prøver i hvert fald. :-D
Held og lykke til jer alle i denne uge.
12 år18. marts 2012 kl. 21:17
Girl next door
Det håber jeg det gør.
Virker med at skrive det herinde :-)
Jeg har tænkt det samme og har smidt flere lækkerier ud her til morgen. Hvad skete der lige med den gode periode, hvor det sagtens kunne blive liggende i skabet uden at jeg skulle hen til det hele tiden og have fingrene i det hele?
Virker med at skrive det herinde :-)
Jeg har tænkt det samme og har smidt flere lækkerier ud her til morgen. Hvad skete der lige med den gode periode, hvor det sagtens kunne blive liggende i skabet uden at jeg skulle hen til det hele tiden og have fingrene i det hele?
12 år19. marts 2012 kl. 09:48
MillerV
For mig blir den gode periode væk når jeg skal ud en dag og ikk selv kan kontrollere hvad der er på menuen. Så falder alt det jeg har kæmpet for i vasken, og skal så bygges op igen. :-S
12 år19. marts 2012 kl. 13:17
Girl next door
Ja, det er noget lettere hjemme i de vante rammer, hvor tingene er strukturerede og organiseret i forvejen. De fleste af os har sikkert et langt stykke hen ad vejen fundet ud af, hvordan køleskabet og skabene med lækkerier skal indrettet for at det kan være hensigtsmæssigt. Ude er det straks værre. Alt der kan fristes bliver bare fristet.
12 år19. marts 2012 kl. 15:11
bruger slettet
Helt enig. Det er er lettere i vante rammer, men der er altså også virkelig stor forskel på dage. Nogle dage er bare markant lettere og markant sværere end andre. Humør, hormoner, stress, søvn osv. - det varierer bare meget. I dag er heldigvis en meget let dag for mig, uden at jeg dog kan gennemskue hvorfor. Gerne flere af dem, tak :)
Som ventet er vægten gået op siden torsdag, så min teori om væske som følge af opstart på min træning passer vist meget godt. Men jeg har en god fornemmelse og krydser fingre for, at torsdagsvejningen giver mig status quo.
Jeg har stadig ikke fundet en gulerod, men det kunne nok være godt at have en klar til de hårde dage - eller måske de bør kaldes "djævledage", jf. Girl next doors analogi i sin dagbog :) I så fald har jeg en engledag!
Girl next door, det er imponerende, at du smed det ud! Det ville jeg sjældent kunne gøre. Det er jo så ambivalent.
MillerV, håber det fortsat hjælper at skrive her, at du ikke vil! Måske det hjælper med at overdøve djævlen, når han stikker sit hoved for langt frem.
kk1001, jeg hepper på dig! 69,9 kg. here you go!!
Som ventet er vægten gået op siden torsdag, så min teori om væske som følge af opstart på min træning passer vist meget godt. Men jeg har en god fornemmelse og krydser fingre for, at torsdagsvejningen giver mig status quo.
Jeg har stadig ikke fundet en gulerod, men det kunne nok være godt at have en klar til de hårde dage - eller måske de bør kaldes "djævledage", jf. Girl next doors analogi i sin dagbog :) I så fald har jeg en engledag!
Girl next door, det er imponerende, at du smed det ud! Det ville jeg sjældent kunne gøre. Det er jo så ambivalent.
MillerV, håber det fortsat hjælper at skrive her, at du ikke vil! Måske det hjælper med at overdøve djævlen, når han stikker sit hoved for langt frem.
kk1001, jeg hepper på dig! 69,9 kg. here you go!!
12 år19. marts 2012 kl. 23:14
Nu har jeg fået veloverstået den længe ventede kæmpe-skole-fest med over 1000 mennesker fra nær og fjern. Det var rigtigt sjovt, at se alle de gamle skolekammerater igen - nogle kunne jeg faktisk slet ikke huske :-/
Nå, men er lidt mærket efter en laaang dag og nat - så jeg vil tage en slap-af-dag idag.
Fra i morgen og frem til torsdag den 29. marts skal jeg ikke noget særligt (hmmm... det kan selvfølgelig snart ændre sig), så nu skal de sidste 1,1 kg altså væk - jeg vil så gerne ned og veje 70 kg - gerne lige under de 70 så jeg vejer i 60'erne istedet for 70'erne - hvis I forstår og det tror jeg I gør.
Jeg hørte om en ikke særlig overvægtig mand, som havde tabt 4 KILO på 14 dage ved kun at spise kød og grøntsager - intet brød, mælkeprodukter, frugt, kartofler, ris eller pasta. Det lyder jo helt fantastisk, er der nogen af jer, som har kendskab til sådan en kur og om den er sund for kroppen. Måske har den endda et navn, som man kan søge på - evt. opskrifter osv.?
Jeg blev jo lidt inspireret af dig MillerV - så jeg spurgte min mand om han ikke kan finde på på en "gulerod" - han tænker endnu (eller også har han glemt det igen) - han er ærlig talt ikke så opfindsom i den retning, men så må jeg jo hjælpe lidt til med lidt inspiration.
Så jeg tænker, hvad er virkelig en gulerod, som er mere vigtigt end at spise noget, som feder? Hvad vil være en kæmpe motivationsfaktor for dig????
Glæder mig til den 29. marts - når jeg har nået mit mål - det må være en rigtig god fornemmelse.
Knus til jer alle.