Træningsdagbog
Du læser en tråd i debat > motionkis (slettet)
Styrk din motivation:)
Udnyt at alle årstider lokker med udendørsaktiviteter! Kom op af sofaen og ud.
Motion forbrænder ikke kun kalorier, det gør dig også glad og giver mere energi.
Så du beholder din overskudsfølelse også i den mørke årstid.
Læst på SlankeDoktor
Motion forbrænder ikke kun kalorier, det gør dig også glad og giver mere energi.
Så du beholder din overskudsfølelse også i den mørke årstid.
Læst på SlankeDoktor
10 år1. januar 2014 kl. 09:45
Firkanten (slettet)
Og det er intet mindre end sandt, Kis.
De sidste par år, hvor jeg endog kun sporadisk har trænet, har jeg slet ikke haft wintertime blues eller noget, der lignede vinterdepression, hvilket ellers altid har været min følgesvend. Og så er det bare rarere at slænge sig i sofaen, når man ved at man har gjort noget godt for sig selv og sin krop.
De sidste par år, hvor jeg endog kun sporadisk har trænet, har jeg slet ikke haft wintertime blues eller noget, der lignede vinterdepression, hvilket ellers altid har været min følgesvend. Og så er det bare rarere at slænge sig i sofaen, når man ved at man har gjort noget godt for sig selv og sin krop.
10 år1. januar 2014 kl. 09:58
kis (slettet)
Viljestyrke:)
Hvis du har sat dig for at du vil til at dyrke mere motion, eller blot bevæge dig mere i dagligdagen,
skal der mindre viljestyrke til jo lettere, du får lyst til at bevæge dig.
Du kan evt.:
- Lade løbeskoene stå fremme.
- Lave aftaler med andre om at lave motion eller fysisk aktivitet, så er det mere forpligtende og sværere at bryde aftalen.
- Lad motionscyklen stå foran fjersynet, så du lettere kan bruge den, når du ser tv.
- Find motionsformer, du holder af.
Læst på Nomedica
skal der mindre viljestyrke til jo lettere, du får lyst til at bevæge dig.
Du kan evt.:
- Lade løbeskoene stå fremme.
- Lave aftaler med andre om at lave motion eller fysisk aktivitet, så er det mere forpligtende og sværere at bryde aftalen.
- Lad motionscyklen stå foran fjersynet, så du lettere kan bruge den, når du ser tv.
- Find motionsformer, du holder af.
Læst på Nomedica
10 år7. januar 2014 kl. 07:29
kis (slettet)
Indre motivationsfaktorer
Motivation er tit alfa og omega, når det gælder træning. Desværre vælger de fleste at træne på grund af de ydre motivationsfaktorer - som at se godt ud og opnå en bedre samvittighed. Men ifølge sportspsykologer skal du i stedet prøve at finde de indre motivationsfaktorer frem.
Det kan fx være at det er sjovt, du nyder tiden alene, føle at du har opnået noget, eller bare det at koble af fra en travl hverdag kan give dig et større overskud.
Selvfølgelig vil der være dage, hvor motivationen halter, men kan du finde glæden ved at træne, er det meget nemmere at blive vedholdende.
Kilde:videnskab.dk
Det kan fx være at det er sjovt, du nyder tiden alene, føle at du har opnået noget, eller bare det at koble af fra en travl hverdag kan give dig et større overskud.
Selvfølgelig vil der være dage, hvor motivationen halter, men kan du finde glæden ved at træne, er det meget nemmere at blive vedholdende.
Kilde:videnskab.dk
10 år5. marts 2014 kl. 13:25
fedania
10 (!) minutter på motionscyklen på niveau 5 (ikke noget med at spørge hvor mange niveauer der er - niveau 5 er det niveau den starter på når man tænder den) med ca. 18 km/t uden at knæskallen hoppede og knaste alt for meget. Det går fremad - laaangsomt :)
10 år5. marts 2014 kl. 14:01
kis (slettet)
Gratis motion... smiler...
Støvsuget hele huset grundigt, det tog 1 time
God dag til jer
Støvsuget hele huset grundigt, det tog 1 time
God dag til jer
10 år6. marts 2014 kl. 11:36
calcit
Dobbelt udbytte Kis både motion og er renere hjem ikke dårligt. Shopping er heller ikke så ringe...
10 år7. marts 2014 kl. 10:10
Firkanten (slettet)
I går fik jeg indhentet en del af februars underskud. Efter at have gået 4,5 km på job og cyklet hjem (8,5 km) sprang jeg på cyklen og fik cyklet 19 km. I dag havde jeg så tunge ben, men den slags skal cykles væk, så jeg cyklede hjem igen i dag og tog en lille hurtig 5 km med overboen, der så løb ved siden af. Nu må vi se om jeg overhovedet kommer ud af sengen i morgen eller om jeg skal kravle på job. :-P
10 år11. marts 2014 kl. 20:37
kis (slettet)
Gratis Motion:-)
2 timers gåtur med min veninde. Vejret var lunt og vi så ny udsprungne blomster og knopper på buske og træer.
Dejligt for både krop og sjæl
God weekend til jer:-)
Dejligt for både krop og sjæl
God weekend til jer:-)
10 år21. marts 2014 kl. 15:22
En gåtur på 20-30 min vil hjælpe kroppen med at fjerne overskydende sukker fra blodet.
Læst på Nomedica.
Hvert trin er en sejr.
- Lao Tseu