#52 af Girl next door
Step by step - del 2
Du læser en tråd i debat > vægttabGirl next door
re: 1. vejedag - 2. uge
MillerV:
Hvordan går det med dig?
Er det lykkedes dig at komme tilbage på dukan-kuren for fuld skrue eller er det svært at finde motivationen frem?
Hvordan går det med dig?
Er det lykkedes dig at komme tilbage på dukan-kuren for fuld skrue eller er det svært at finde motivationen frem?
12 år25. juli 2012 kl. 14:17
Girl next door
re: pause
ABC123:
Øv, det var ærgerligt. Men når du er klar kommer du bare med igen. Du er jo selvfølgelig velkommen til at kommentere og skrive her, selvom du ikke kan taste din vægt ind. Det kan måske også være en støtte og opbakning :-)
Øv, det var ærgerligt. Men når du er klar kommer du bare med igen. Du er jo selvfølgelig velkommen til at kommentere og skrive her, selvom du ikke kan taste din vægt ind. Det kan måske også være en støtte og opbakning :-)
12 år25. juli 2012 kl. 14:19
friitzen (slettet)
re: Vægt til morgen 57,6
Den største udfordring er faktisk at holde det tabte af. Synes jeg har tabt de samme 5 kilo mange gange. Hver gang jeg bare skuler til en kage så tager jeg på og bliver irriteret og tænker " gider jeg virkelig leve mit liv sådan"? Altså et liv hvor vægten fylder og jeg aldrig kan spise usundt igen på nogen måde.
Jeg er præcis en der går all in, så det med at tabe kiloene er ikke i sig selv det sværeste.
Synes også jeg sommetider kan være en sur mor og kæreste, når f.eks. alle andre får en is på familie tur og jeg siger nej tak, så mugger jeg og det er jo ikke fair.
På mandag er ferien slut og dermed skal strukturen ind igen og slik osv. skal helt væk. Så starter kampen i mod den( forhåbentlig ) 3 sidste kilo.... igen. Men allerede næste fredag skal kæresten og jeg på overnatning og til koncert og hvilken kæreste får han med hvis jeg skal have salat og cola zero på sådan en tur? Men der er altid noget der kan stå i vejen, hvis man lader det gøre det. Min datter holdt bl.a. fødselsdag over 2 weekender og intet røg ned, ret stolt af det. Men kedeligt var det da. Men altså endnu mere surt og tage til koncert uden øl, så det ender det nok med :-)
Jeg er præcis en der går all in, så det med at tabe kiloene er ikke i sig selv det sværeste.
Synes også jeg sommetider kan være en sur mor og kæreste, når f.eks. alle andre får en is på familie tur og jeg siger nej tak, så mugger jeg og det er jo ikke fair.
På mandag er ferien slut og dermed skal strukturen ind igen og slik osv. skal helt væk. Så starter kampen i mod den( forhåbentlig ) 3 sidste kilo.... igen. Men allerede næste fredag skal kæresten og jeg på overnatning og til koncert og hvilken kæreste får han med hvis jeg skal have salat og cola zero på sådan en tur? Men der er altid noget der kan stå i vejen, hvis man lader det gøre det. Min datter holdt bl.a. fødselsdag over 2 weekender og intet røg ned, ret stolt af det. Men kedeligt var det da. Men altså endnu mere surt og tage til koncert uden øl, så det ender det nok med :-)
12 år25. juli 2012 kl. 14:52
MillerV
Gid det var nemt..
Jeg er ikke på rette spor, selvom jeg ikke spiser meget, så er det som om vægten ikke helt forstår det. Prøver at holde mig til kød og grønt, men falder lidt i hist og her. Men når jeg gør det, så udskifter jeg et af mine planlagte måltider. Så det burde kik give så mange ekstra kcal på kontoen. Overvejer faktisk om jeg spiser for lidt for tiden.
Tror at mad racet og motionen starter ordentlig op på onsdag i næste uge, så er praktikken slut og jeg har 11 dage inden kæresten og jeg skal på ferie sammen. (1. gang vi skal afsked og i det hele taget bare holde ferie sammen i de over 2 år vi har været sammen.)
Men det lyder til i andre holder skruen nogenlunde i vandet.
Friitzen, måske det vil hjælpe og se på kiloene der nu er væk som nogen du har smidt og ikke tabt. For tabte ting leder man efter. Hvis man har smidt dem, så ved man jo at man ikk behøver dem. Bare en idé til at hjernen ikke prøver at få det tabte tilbage. :-)
Men kender alt for godt det med at det er de samme kilo man bliver ved med at skulle smide.
Tror at mad racet og motionen starter ordentlig op på onsdag i næste uge, så er praktikken slut og jeg har 11 dage inden kæresten og jeg skal på ferie sammen. (1. gang vi skal afsked og i det hele taget bare holde ferie sammen i de over 2 år vi har været sammen.)
Men det lyder til i andre holder skruen nogenlunde i vandet.
Friitzen, måske det vil hjælpe og se på kiloene der nu er væk som nogen du har smidt og ikke tabt. For tabte ting leder man efter. Hvis man har smidt dem, så ved man jo at man ikk behøver dem. Bare en idé til at hjernen ikke prøver at få det tabte tilbage. :-)
Men kender alt for godt det med at det er de samme kilo man bliver ved med at skulle smide.
12 år25. juli 2012 kl. 18:05
MillerV
2. vejedag - 2. uge
MillerV
Alder: 23 år.
Højde: 168 cm
Mål: tænker at jeg som minimum skal holde vægten, men muligvis også komme ned på 57 kg.
Startvægt: 58,9 kg.
1. delmål: 58,5 inden 1. August = - 0,4 kg. Ændre det til at være omkring 59,5 kg.
1.uge:
Vægt mandag d. 16. juli: 60,4 kg (+1,5)
Vægt torsdag d. 19. juli: 59,6 kg (+0,7)
2. uge
Vægt mandag d. 23. juli: 59,5 kg (-0,1) (fra start +0,6)
Vægt torsdag d. 26. juli: 59,6 kg (+0,1) (fra start +0,7)
3. uge
Vægt mandag d. 31. juli:
Vægt torsdag d. 2. aug:
Tabt 1. uge: +1,5 kg og -0,8 kg
Tabt 2. uge: -0,1 kg og +0,1 kg
Tabt ialt: +0,7 kg.
Hmm.. Kan godt se jeg ikke er på rette spor.. Så jeg tror jeg ændre mit delmål så jeg bare skal ligge på omkring de 59,5 kg den 1. aug. Må hellere være realistisk. :)
Håber det er gået bedre med jer. :)
Alder: 23 år.
Højde: 168 cm
Mål: tænker at jeg som minimum skal holde vægten, men muligvis også komme ned på 57 kg.
Startvægt: 58,9 kg.
1. delmål: 58,5 inden 1. August = - 0,4 kg. Ændre det til at være omkring 59,5 kg.
1.uge:
Vægt mandag d. 16. juli: 60,4 kg (+1,5)
Vægt torsdag d. 19. juli: 59,6 kg (+0,7)
2. uge
Vægt mandag d. 23. juli: 59,5 kg (-0,1) (fra start +0,6)
Vægt torsdag d. 26. juli: 59,6 kg (+0,1) (fra start +0,7)
3. uge
Vægt mandag d. 31. juli:
Vægt torsdag d. 2. aug:
Tabt 1. uge: +1,5 kg og -0,8 kg
Tabt 2. uge: -0,1 kg og +0,1 kg
Tabt ialt: +0,7 kg.
Hmm.. Kan godt se jeg ikke er på rette spor.. Så jeg tror jeg ændre mit delmål så jeg bare skal ligge på omkring de 59,5 kg den 1. aug. Må hellere være realistisk. :)
Håber det er gået bedre med jer. :)
12 år26. juli 2012 kl. 18:47
Girl next door
re: 2. vejedag - 2. uge
Jeg melder ind med vejning i morgen - har haft en virkelig travl dag i dag ;-)
12 år26. juli 2012 kl. 23:25
kk1001 (slettet)
re: Step by step - 2. del
Jamen, det er da dejligt, at jeg er lidt savnet, GND...:-)
Vægten er nu steget lidt igen, men holder mig under 69 kg (indtil videre).
Nu skal vi i sommerhus - så det kan være, at der sniger sig lidt på sidebenene i løbet af ugen.
Jamen, jeg spiser meget alsidigt og "synder" ikke så meget. Det ser ud til, at det fungerer fint for mig og jeg føler ikke, at jeg lider nogen savn.
Vægten er nu steget lidt igen, men holder mig under 69 kg (indtil videre).
Nu skal vi i sommerhus - så det kan være, at der sniger sig lidt på sidebenene i løbet af ugen.
Jamen, jeg spiser meget alsidigt og "synder" ikke så meget. Det ser ud til, at det fungerer fint for mig og jeg føler ikke, at jeg lider nogen savn.
12 år27. juli 2012 kl. 12:50
Girl next door
re: 2. vejedag - 2. uge
Girl next door
Alder: 33
Højde: 170 cm
Mål indtil videre: 56 kg
Startvægt den 14. juli: 59,5 kg
1. delmål: 59,0 kg inden den 1. august = - 0,5 kg
1. uge
Vægt mandag d. 16. juli: 58,1 kg (- 1,4 kg)
Vægt torsdag d. 19. juli: 58,9 kg (+ 0,8 kg)
2. uge
Vægt mandag d. 23. juli: 58,6 kg (-0,3 kg)
Vægt torsdag d. 26. juli: 59,9 kg (+1,3 kg)
Vægt fredag d. 27. juli: 60,7 kg (+0,8 kg)
1. uge tabt: - 0,6 kg
2. uge tabt: +2,1 kg
Tabt i alt: + 1,2 kg
Hold da op! Min vægt skydiver da i den grad lige for tiden. Håber at den der med at "what goes up must come down" også gælder her ;-D
2 fødselsdage siden i lørdags, varmen, total stop i hele mit system, bukser, bluser kjoler og huden, der strammer = væske i kroppen. Jeg tror på en eller anden måde at varmen spiller ind. Og så at jeg har haft travlt og nok at se til. Der er mange grunde til den voldsomt stigende vægt.
Det bliver nok ikke bedre af at vi snart skal et par dage væk hjemmefra. men tager det som det kommer. Er sikekr på, at jeg nok skal få smidt de kg igen-igen.
Det er vist svært for os begge lige for tiden, MillerV.
Måske det har noget at gøre med at vores hverdag ikke helt kører som den plejer?
Jeg overvejer om jeg også skal ændre mit delmål, men lader den ligge indtil videre. Jeg tror ikke på at det er reel vægt, jeg har taget på, for SÅ meget har jeg trods alt ikke spist.
Jeg har forresten skrevet en ekstra vejedag ind i denne uge. Fordi jeg ikke fik skrevet ind i går og fordi jeg synes, det er så vildt at jeg har taget så meget på i denne uge. Det skulle lige med ;-) Det er godt at huske til en anden gang, når jeg kigger tilbage på, hvordan det er gået ;-)
Vi må op på hesten igen! Vi kan godt! :-)
Alder: 33
Højde: 170 cm
Mål indtil videre: 56 kg
Startvægt den 14. juli: 59,5 kg
1. delmål: 59,0 kg inden den 1. august = - 0,5 kg
1. uge
Vægt mandag d. 16. juli: 58,1 kg (- 1,4 kg)
Vægt torsdag d. 19. juli: 58,9 kg (+ 0,8 kg)
2. uge
Vægt mandag d. 23. juli: 58,6 kg (-0,3 kg)
Vægt torsdag d. 26. juli: 59,9 kg (+1,3 kg)
Vægt fredag d. 27. juli: 60,7 kg (+0,8 kg)
1. uge tabt: - 0,6 kg
2. uge tabt: +2,1 kg
Tabt i alt: + 1,2 kg
Hold da op! Min vægt skydiver da i den grad lige for tiden. Håber at den der med at "what goes up must come down" også gælder her ;-D
2 fødselsdage siden i lørdags, varmen, total stop i hele mit system, bukser, bluser kjoler og huden, der strammer = væske i kroppen. Jeg tror på en eller anden måde at varmen spiller ind. Og så at jeg har haft travlt og nok at se til. Der er mange grunde til den voldsomt stigende vægt.
Det bliver nok ikke bedre af at vi snart skal et par dage væk hjemmefra. men tager det som det kommer. Er sikekr på, at jeg nok skal få smidt de kg igen-igen.
Det er vist svært for os begge lige for tiden, MillerV.
Måske det har noget at gøre med at vores hverdag ikke helt kører som den plejer?
Jeg overvejer om jeg også skal ændre mit delmål, men lader den ligge indtil videre. Jeg tror ikke på at det er reel vægt, jeg har taget på, for SÅ meget har jeg trods alt ikke spist.
Jeg har forresten skrevet en ekstra vejedag ind i denne uge. Fordi jeg ikke fik skrevet ind i går og fordi jeg synes, det er så vildt at jeg har taget så meget på i denne uge. Det skulle lige med ;-) Det er godt at huske til en anden gang, når jeg kigger tilbage på, hvordan det er gået ;-)
Vi må op på hesten igen! Vi kan godt! :-)
12 år27. juli 2012 kl. 13:50
Girl next door
Voldsomt!
Wow!
Vægten sagde 61,3 kg her til morgen. Det er godt nok vildt. Det er 2,7 kg på 5 dage.
Jeg tror aldrig jeg har oplevet noget lignende.
Kan også tydeligt mærke i kroppen, at den ikke har det helt godt. Desværre koliderer mavesmerterne fra systemstoppet med de voldsomme (men almindelige) smerter fra lænden, så føler mig noget hæmmet efterhånden, må jeg nok indrømme.
Øv, øv...
I det mindste er det så voldsomt, at det er helt tydeligt, at det ikke er reelle kilo. 2,7 kg ville jo svare til, at jeg havde spist knap og nap 20.000 kcal for meget i forhold til hvad jeg måtte. Og det kan jeg da med hånden på hjertet og helt ærligt indrømme, at det har jeg nu ikke :-D
Vægten sagde 61,3 kg her til morgen. Det er godt nok vildt. Det er 2,7 kg på 5 dage.
Jeg tror aldrig jeg har oplevet noget lignende.
Kan også tydeligt mærke i kroppen, at den ikke har det helt godt. Desværre koliderer mavesmerterne fra systemstoppet med de voldsomme (men almindelige) smerter fra lænden, så føler mig noget hæmmet efterhånden, må jeg nok indrømme.
Øv, øv...
I det mindste er det så voldsomt, at det er helt tydeligt, at det ikke er reelle kilo. 2,7 kg ville jo svare til, at jeg havde spist knap og nap 20.000 kcal for meget i forhold til hvad jeg måtte. Og det kan jeg da med hånden på hjertet og helt ærligt indrømme, at det har jeg nu ikke :-D
12 år28. juli 2012 kl. 10:37
Nej, hvor dejligt at du lige var dér :-)
Har tænkt på dig mange gange, på om du mon ville slutte dig til os herinde også.
Hvor er det fedt for dig at vægten kom under de 70 - og er blevet der. Langt under endda. Hvor er det godt.
Det lyder til at det går rigtig godt for dig. Hvad gør du for at få vægten nedad og holde den nede? Er der noget du gør anderledes eller makker kroppen endelig ret? ;-)