Step by step - del 2

Du læser en tråd i debat > vægttab

2. vejedag - 10. uge
MillerV

Alder: 23 år.
Højde: 168 cm
Mål: tænker at komme ned på omkring 57 kg.
Startvægt: 58,9 kg.
Startvægt 3. sept: 61,3 kg

8. uge:
Vægt mandag d. 3. sept: 61,3 kg
Vægt torsdag d. 6. sept: 60,1 kg

9. uge:
Vægt mandag d. 10. sept: 61,1 kg
Vægt torsdag d. 13. sept: 61,1 kg

10. uge:
Vægt mandag d. 17. sept: 62,3 kg
Vægt torsdag d. 20. sept: 60,8 kg

Tabt 8. uge: + 1,2 og - 1,2
Tabt 9. uge: + 1,0 og 0,0
Tabt 10. uge: + 1,2 og - 1,5

Tabt ialt: + 1,7 kg fra start

Pyh hvor det går op og ned.
Denne gang er det heldigvis et godt stykke ned. :)
Var ellers bange for den ikke ville efter i går hvor min frokost blev indtaget på cafe. Og cafemad er jo ikke det sundeste altid.

Kæresten ville snakke "alvorsord" med mig i går. Der måtte jeg lige blive bange et øjeblik. Men han ville bare sige at jeg godt kunne tage mig sammen og komme afsted op i centeret og træne igen. Jeg skulle ikke gå og dovne den helt mere.
12 år20. september 2012 kl. 08:33
re: 1. vejedag - 10. uge
Friitzen, det er bare noget rigtig øv. :(

Men jeg nåede selv sådan et punkt med dukankuren hvor vægten bare ikke ville ned. Nogen gange fordi jeg ikke fik nok kcal tror jeg.
Men så hoppede jeg på en anden proteinkur min kæreste bruger når han skal tabe fedt.
6 dage om ugen måtte vi kun spise protein og fedt, og den 7. dag måtte man spise kulhydrater også. Den fik jeg vægten lang ned med. Og fedtprocenten var i følge vægten nede på 18% (Lige hvad den må for en kvinde)
12 år20. september 2012 kl. 08:39
re: 2. vejedag - 10. uge
GND, når du sætter dig for noget kan det lade sig gøre. :)
Så jeg tror på du kan.

You go girl. :D
12 år20. september 2012 kl. 08:40
re: 2. vejedag - 10. uge
Hvor er du sød, MillerV. Tak :-)

Og pyha... fik da lige hjertet helt op i halsen, da jeg læste "alvorsord". Blev helt ræd - men sikkert intet i sammenligning med dig i går ;-)
12 år20. september 2012 kl. 08:54
re: Step by step - del 2
Og fedt at vægten er faldet igen på trods af cafemad. Nogle gange føles det som at vægten bare stiger og stiger og nærmest vil ende med at overgå Mount Everest ;-)

12 år20. september 2012 kl. 08:56
re: 1. vejedag - 10. uge
Hvad er det for en kur den lyder spændende, kan man få den. Og hvad består en typisk fedt og proteinkost af
12 år20. september 2012 kl. 12:01
re: Step by step - del 2
Det var så lidt. :) Tror på dig. :)

Jeg var også klar til at løbe skrigende væk da han sagde "alvorsord". Og mit hjerte stoppede indtil han sagde træning.

Det er så fedt, det har givet lidt blod på tanden igen at den faldt, men jeg vil ikke for langt ned hvis kroppen skal kunne fungere til projekt lille menneske. Men lidt må den gerne komme ned. :)
12 år20. september 2012 kl. 14:31
Proteinkuren - ketosis
Friitzen, det er en kur min kæreste tog og som jeg så prøvede, det er noget med at kroppen går i ketosis. Og krop og hjerne bruger proteiner og fedt som energi.

Mit program for 6 ud af 7 dage så sådan ud:

Morgen: 2 æg med mayonaise ell. 2 protein pandekager
Formiddag: 1 ds. makrel i tomat (Nettos de runde har mindst kulhydrat)
Frokost: 250 g kød
Eftermiddag: 2 æg eller 2 proteinpandekager
Aften: 250 g kød
Der må spises 100g agurk eller iceberg salat om dagen også.

Fordelingen lyder sådan:
Protein: 50 %
Kulhydrat: 2 %
Fedt: 48%
(tal taget igennem et program min kæreste har, minder om et exel ark)

På den 7. dag eksempelvis lørdag hvor man ofte skal ud og spise så spiser man hvad man får serveret.
Vi gjorde det sådan at det er 24 timer frem der er den 7. dag, så hvis vi startede lørdag kl. 13 til frokst så havde vi til søndag kl. 13. Selvfølgelig skal man ikke bare æde løs, men man kan skifte noget af kødet ud med brød, pasta, ris, grønt eller hvad man nu lige har lyst til. Vi spiste også lidt søde sager. Men ikke alverdens.
12 år20. september 2012 kl. 14:41
re: Proteinkuren - ketosis
Hov glemte at skrive at med den fordeling af mad så bliver det ca. 1320 kcal man får om dagen.
12 år20. september 2012 kl. 14:43
re: Proteinkuren - ketosis
Og man kan til hver en tid bytte rundt på måltiderne, så formiddag blir eftermiddag eller omvendt eksempelvis.
12 år20. september 2012 kl. 14:44

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });