Step by step - del 2
Du læser en tråd i debat > vægttabfriitzen (slettet)
1. vejedag - 10. uge
Mål 55 kg.
Hej Piger
56,2 og endnu en dag med grønt og protein er begyndt.
Var til fødselsdag i går og spiste INGENTING jeg var hende der den underlige der tog en halv bolle uden af smøre den og efter lidt tid tog min kæreste som aftalt den :-) Ingen sagde noget. Så dejligt. Men de inviterede spontant til aftensmad og der måtte vi takke nej.... Det ville have været for underligt at spise alt kødet :-)
Hej Piger
56,2 og endnu en dag med grønt og protein er begyndt.
Var til fødselsdag i går og spiste INGENTING jeg var hende der den underlige der tog en halv bolle uden af smøre den og efter lidt tid tog min kæreste som aftalt den :-) Ingen sagde noget. Så dejligt. Men de inviterede spontant til aftensmad og der måtte vi takke nej.... Det ville have været for underligt at spise alt kødet :-)
12 år17. september 2012 kl. 14:18
MillerV
re: 1. vejedag - 10. uge
Hvor er det bare flot friitzen. :)
Hvordan går det med grønten? går vægten ned som su synes den skal?
Hvordan går det med grønten? går vægten ned som su synes den skal?
12 år17. september 2012 kl. 15:02
Girl next door
MillerV:
Det var da vildt godt klaret. Smart at vælge chokoladen fordi den røg først :-D
Jeg synes altid det er ved sådanne lejligheder, at jeg er mest udfordret og hvor det går op for mig, at jeg ikke spiser hvad man typisk får serveret til festlige lejligheder.
Og egentlig heller ikke i så mange andre sammenhænge.
Friitzen:
Hvor er det sejt. Du er da i den grad røget langt ned i vægt hurtigt. Hvordan går det med dit projekt - fortæl, fortæl :-)
Fedt at du turde skille dig ud - og godt planlagt at få kæresten til at hjælpe :-)
Det var da vildt godt klaret. Smart at vælge chokoladen fordi den røg først :-D
Jeg synes altid det er ved sådanne lejligheder, at jeg er mest udfordret og hvor det går op for mig, at jeg ikke spiser hvad man typisk får serveret til festlige lejligheder.
Og egentlig heller ikke i så mange andre sammenhænge.
Friitzen:
Hvor er det sejt. Du er da i den grad røget langt ned i vægt hurtigt. Hvordan går det med dit projekt - fortæl, fortæl :-)
Fedt at du turde skille dig ud - og godt planlagt at få kæresten til at hjælpe :-)
12 år17. september 2012 kl. 15:41
friitzen (slettet)
Står stille nu men manglr også kun et kilo. Har fået grønt igen i dag. Spændt på om jeg igen har taget lidt på i vægt så.
12 år17. september 2012 kl. 22:03
friitzen (slettet)
Havde til trods for ren protein dag i går taget 700 grampå til i dag, mega surt... Jeg ville så gerne vende tilbage til min plan fra diætisten. Jeg kunne i morges ikke holde til at træne på samme niveau som jeg plejer og det er jo ikke fedt.
Jeg er bare ret så panisk angst for at tage 3 kilo på igen, så synes målet så langt væk og jeg får det lidt sådan, at så kan det sgu være lige meget og så propper jeg mig.
Min mens er også udeblevet eller der kom 2 dråber på et papir i fredags og har ikke siden vist sig... så underligt. Ville ikke kunne være gravid.
Jeg er bare ret så panisk angst for at tage 3 kilo på igen, så synes målet så langt væk og jeg får det lidt sådan, at så kan det sgu være lige meget og så propper jeg mig.
Min mens er også udeblevet eller der kom 2 dråber på et papir i fredags og har ikke siden vist sig... så underligt. Ville ikke kunne være gravid.
12 år19. september 2012 kl. 16:44
Girl next door
Jeg har læst i flad mave bøgerne, at så stor ændring af kosten kan ændre menstruationen.
Citat: "Flere oplevede at menstruationen ændrede sig. Typisk blev den kortere"....bla-bla...."På en lang og intens slankekur kan man også opleve, at der begynder at gå længere tid mellem menstruationerne. Typisk vil den almindelige cyklus vende tilbage, når man går over til at holde vægten ved lige."
Citat: "Flere oplevede at menstruationen ændrede sig. Typisk blev den kortere"....bla-bla...."På en lang og intens slankekur kan man også opleve, at der begynder at gå længere tid mellem menstruationerne. Typisk vil den almindelige cyklus vende tilbage, når man går over til at holde vægten ved lige."
12 år19. september 2012 kl. 18:22
friitzen (slettet)
Ok tak :-)
Øv er sgu på 57 kilo igen, bare så træls. Nu vil jeg gå over til alm. slankekost for det andet hjælper nok ikke mere og gør mig ihvertfald træt og giver ikke mulighed for at deltage i noget socialt uden de skal stege en halv kalkun til mig.
Jeg er igen begyndt at tvivle på om det er kampen værd. Tænk at det skal være så svært bare at komme derned.
Fuuuuck.
Og så er min mand i et humør hvor han kræver nussen og opmærksomhed, orker det bare ikke :-)
Øv er sgu på 57 kilo igen, bare så træls. Nu vil jeg gå over til alm. slankekost for det andet hjælper nok ikke mere og gør mig ihvertfald træt og giver ikke mulighed for at deltage i noget socialt uden de skal stege en halv kalkun til mig.
Jeg er igen begyndt at tvivle på om det er kampen værd. Tænk at det skal være så svært bare at komme derned.
Fuuuuck.
Og så er min mand i et humør hvor han kræver nussen og opmærksomhed, orker det bare ikke :-)
12 år20. september 2012 kl. 07:45
Girl next door
Jeg ville ønske jeg kunen sige noget, der hjalp, men... kan kun sige, at det ER bare så svært at holde vægten nede - især hvis der ikke skal motioneres helt ekstremt eller der skal være plads til lidt dagligdagsføde og måske lidt fest også.
Måske det er en idé at se om du kan holde den op 57 kg et stykke tid og så se om lysten/trangen til at tabe dig yderligere kommer igen?
Både mig og MillerV har samme problem som dig, og vi har ligget og vippet meget længe. Det kræver en stor indsats og måske skal man nogen gange erkende, at det ikke er det værd for en....Til gengæld har man så også "pligt" til (efter min mening) at være tilfredsmed sin vægt, hvis man finder ud af, at man ikke synes det er indsatsen værd ;-)
Måske det er en idé at se om du kan holde den op 57 kg et stykke tid og så se om lysten/trangen til at tabe dig yderligere kommer igen?
Både mig og MillerV har samme problem som dig, og vi har ligget og vippet meget længe. Det kræver en stor indsats og måske skal man nogen gange erkende, at det ikke er det værd for en....Til gengæld har man så også "pligt" til (efter min mening) at være tilfredsmed sin vægt, hvis man finder ud af, at man ikke synes det er indsatsen værd ;-)
12 år20. september 2012 kl. 08:24
Girl next door
re: 2. vejedag - 10. uge
Girl next door
Alder: 33
Højde: 170 cm
Mål: 57 kg
Startvægt den 14. juli: 59,5 kg
(Startvægt den 3.september: 59,7 kg)
8. uge
Vægt mandag d. 3. september: 59,7 kg
Vægt torsdag d. 6. september: 58,9 kg
9. uge:
Vægt mandag d. 10. september: 60,1 kg
Vægt torsdag d. 13. september: 59,0 kg
10. uge:
Vægt mandag d. 17. september: 59,2 kg
Vægt torsdag d. 20. september: 59,0 kg
8. uge tabt: +0,5 kg
9. uge tabt: +0,1 kg
10. uge tabt: 0 kg
Tabt i alt: -0,5 kg
Lidt op og lidt ned - alt er som det plejer at være ;-)
I det mindste er vægten lavere end udgangspunktet og det er også lidt en trøst.
Jeg kan tydeligt mærke, at jeg går mere op i projektet igen lige for tiden for VIL bare have vægten ned - og det gør jo så at det også påvirker mig mere, når det går opad i stedet for nedad. Er dog fast besluttet og det skal nok lykkes på et eller andet tidspunkt.
Går det ikke, så går det alligevel... ;-)
Alder: 33
Højde: 170 cm
Mål: 57 kg
Startvægt den 14. juli: 59,5 kg
(Startvægt den 3.september: 59,7 kg)
8. uge
Vægt mandag d. 3. september: 59,7 kg
Vægt torsdag d. 6. september: 58,9 kg
9. uge:
Vægt mandag d. 10. september: 60,1 kg
Vægt torsdag d. 13. september: 59,0 kg
10. uge:
Vægt mandag d. 17. september: 59,2 kg
Vægt torsdag d. 20. september: 59,0 kg
8. uge tabt: +0,5 kg
9. uge tabt: +0,1 kg
10. uge tabt: 0 kg
Tabt i alt: -0,5 kg
Lidt op og lidt ned - alt er som det plejer at være ;-)
I det mindste er vægten lavere end udgangspunktet og det er også lidt en trøst.
Jeg kan tydeligt mærke, at jeg går mere op i projektet igen lige for tiden for VIL bare have vægten ned - og det gør jo så at det også påvirker mig mere, når det går opad i stedet for nedad. Er dog fast besluttet og det skal nok lykkes på et eller andet tidspunkt.
Går det ikke, så går det alligevel... ;-)
12 år20. september 2012 kl. 08:27
Alder: 23 år.
Højde: 168 cm
Mål: tænker at komme ned på omkring 57 kg.
Startvægt: 58,9 kg.
Startvægt 3. sept: 61,3 kg
8. uge:
Vægt mandag d. 3. sept: 61,3 kg
Vægt torsdag d. 6. sept: 60,1 kg
9. uge:
Vægt mandag d. 10. sept: 61,1 kg
Vægt torsdag d. 13. sept: 61,1 kg
10. uge:
Vægt mandag d. 17. sept: 62,3 kg
Vægt torsdag d. 20. sept:
Tabt 8. uge: + 1,2 og - 1,2
Tabt 9. uge: + 1,0 og 0,0
Tabt 10. uge: + 1,2
Tabt ialt: +3,2 kg fra start
Pyh for en weekend, lørdag var ikke god i hvert fald.
Søndag var bedre. Jeg fuldte dit råd GND, men kun at vælge en ting jeg måtte spise, så det blev til 4 stykker chokolade. :)
Og mine andre mål holdte jeg også. :) Så det var positivt.
Denne uge kan kun blive bedre. Holder mig så vidt muligt til proteiner er planen.