Step by step - del 2
Du læser en tråd i debat > vægttabGirl next door
re: 2. vejedag - 7. uge
Ja, det er en evig balancegang ;-)
Det lyder som en god plan for Pandekagehuset. Er spændt på at høre om, hvordan det er gået :-)
Jeg tror du har ret i, at kroppen bliver lidt mere oppustet af kulhydrater og at de sætter sig på maven. Det er i hvert fald også det, som jeg oplever. Og vist også det at de fleste efterhånden påpeger, når det er at man vil tabe sig og holde maven fald.
Også grøntsager synes jeg kan give luft i maven - især hvis jeg spiser mange af dem.
Jeg har lige taget 1 kg på fra i går til i dag. SÅ irriterende. Jeg ved jo at det ikke er et reelt kg, men det var lige lykkedes mig at komme under 59. Øv.
Men overspiste også i går. Det var sgu svært at lade være, da der bare var minus overskud at gøre godt med og så var der lige det, at kæresten skulle lave mad. Og hvad lavede han: hans supergode hjemmelavede pizza.
Jeg kunne godt have sagt nej tak til den, men han tager virkelig lang tid om at lave den og gør sig enormt umage....og dét kunne jeg altså ikke sige nej til. Jeg kunne have taget mindre og lavet salat til, men det var der ikke energi til. Så...ja... tilbage over de 59 kg.
Men, men, men...der er en ny dag i dag - og så må jeg jo gøre det bedre end i går.
Kan se på mine tal, at jeg stille og roligt er begyndt at spise lidt mere og lidt mere... Et gammelt mønster. Er også vildt presset lige for tiden og ved at det også spiller en rolle, desværre.
Det lyder som en god plan for Pandekagehuset. Er spændt på at høre om, hvordan det er gået :-)
Jeg tror du har ret i, at kroppen bliver lidt mere oppustet af kulhydrater og at de sætter sig på maven. Det er i hvert fald også det, som jeg oplever. Og vist også det at de fleste efterhånden påpeger, når det er at man vil tabe sig og holde maven fald.
Også grøntsager synes jeg kan give luft i maven - især hvis jeg spiser mange af dem.
Jeg har lige taget 1 kg på fra i går til i dag. SÅ irriterende. Jeg ved jo at det ikke er et reelt kg, men det var lige lykkedes mig at komme under 59. Øv.
Men overspiste også i går. Det var sgu svært at lade være, da der bare var minus overskud at gøre godt med og så var der lige det, at kæresten skulle lave mad. Og hvad lavede han: hans supergode hjemmelavede pizza.
Jeg kunne godt have sagt nej tak til den, men han tager virkelig lang tid om at lave den og gør sig enormt umage....og dét kunne jeg altså ikke sige nej til. Jeg kunne have taget mindre og lavet salat til, men det var der ikke energi til. Så...ja... tilbage over de 59 kg.
Men, men, men...der er en ny dag i dag - og så må jeg jo gøre det bedre end i går.
Kan se på mine tal, at jeg stille og roligt er begyndt at spise lidt mere og lidt mere... Et gammelt mønster. Er også vildt presset lige for tiden og ved at det også spiller en rolle, desværre.
12 år31. august 2012 kl. 07:57
MillerV
Ja det er nemlig det med balancegangen..
Ja, planen den er god, så skal den også bare holde. :) Det er næste skridt efter den er lagt. :)
Er glad for jeg ikke er den eneste der oplever det.. For så er det da ikke helt forkert det jeg føler der sker i kroppen. :) Men hvor er det nedern at kroppen reagere sådan når det netop er maven man gerne vil have væk. :/
Men er også begyndt at tænke at det måske er mit lod at den er som den er. Ikke at jeg kan lide den, men ved heller ikke hvad jeg skal gøre ved det. Det er ikke der jeg rigtig taber mig når vægten går ned.
Øv den dumme vægt, men som du siger så er det ikke en reel kg, men at se talende på vægten er nitte alligevel. :(
Årh pizza det lyder slet ikke skidt.
Hurra for en ny dag, tror på dig at du kan gøre det bedre i dag, du er allerede bevidst om at du begynder at spise mere, så du skal nok få ændret kursen. :)
Kan fortælle dig at jeg ligger lige i hælene på dig.. Så du har lidt konkurrence. Min vægt er nemlig gået nedad siden i går. (59,6 kg sagde den i morges.) Så kærlige spark bagi, så du kommer den rette vej frem. :)
Ja, planen den er god, så skal den også bare holde. :) Det er næste skridt efter den er lagt. :)
Er glad for jeg ikke er den eneste der oplever det.. For så er det da ikke helt forkert det jeg føler der sker i kroppen. :) Men hvor er det nedern at kroppen reagere sådan når det netop er maven man gerne vil have væk. :/
Men er også begyndt at tænke at det måske er mit lod at den er som den er. Ikke at jeg kan lide den, men ved heller ikke hvad jeg skal gøre ved det. Det er ikke der jeg rigtig taber mig når vægten går ned.
Øv den dumme vægt, men som du siger så er det ikke en reel kg, men at se talende på vægten er nitte alligevel. :(
Årh pizza det lyder slet ikke skidt.
Hurra for en ny dag, tror på dig at du kan gøre det bedre i dag, du er allerede bevidst om at du begynder at spise mere, så du skal nok få ændret kursen. :)
Kan fortælle dig at jeg ligger lige i hælene på dig.. Så du har lidt konkurrence. Min vægt er nemlig gået nedad siden i går. (59,6 kg sagde den i morges.) Så kærlige spark bagi, så du kommer den rette vej frem. :)
12 år31. august 2012 kl. 08:25
Girl next door
Ha ha...hvor er du herlig, MillerV.
Tak for sparket bagi - det er motivation, der vil noget ;-D
Tak for sparket bagi - det er motivation, der vil noget ;-D
12 år31. august 2012 kl. 08:42
MillerV
Hehe, kunne ikke lade være.. Vi må skubbe lidt til hinanden så vi ikke ender af den helt forkerte sti, men en gang imellem er det okay at gå af den lidt mere snoede sti. Bare man finder den rette igen. :)
Så lidt med sparket. Skulle det være en anden gang, så gør jeg det gerne..
Så lidt med sparket. Skulle det være en anden gang, så gør jeg det gerne..
12 år31. august 2012 kl. 08:54
MillerV
1. vejedag - 8. uge
MillerV
Alder: 23 år.
Højde: 168 cm
Mål: tænker at komme ned på omkring 57 kg.
Startvægt: 58,9 kg.
1.uge:
Vægt mandag d. 16. juli: 60,4 kg (+1,5)
Vægt torsdag d. 19. juli: 59,6 kg (-0,8)
2. uge:
Vægt mandag d. 23. juli: 59,5 kg (-0,1)
Vægt torsdag d. 26. juli: 59,6 kg (+0,1)
3. uge:
Vægt mandag d. 30. juli: 61,6 kg (+2,0)
Vægt torsdag d. 2. aug: 60,4 kg (-1,2)
4. uge:
Vægt mandag d. 6. aug: 58,8 kg (-1,6)
Vægt torsdag d. 9. aug: 59,2 kg (+ 0,4)
5. uge:
FERIE begge dage.
6. uge:
Vægt mandag d. 20. aug: 61,1 kg
Vægt torsdag d. 23. aug: 60,4 kg
7. uge:
Vægt mandag d. 27. aug: 59,9 kg
Vægt torsdag d. 30. aug: 60,1 kg
8. uge:
Vægt mandag d. 3. sept: 61,3 kg
Vægt torsdag d. 6. sept:
Tabt 1. uge: +1,5 kg og -0,8 kg
Tabt 2. uge: -0,1 kg og +0,1 kg
Tabt 3. uge: +2,0 kg og -1,2 kg
Tabt 4. uge: -1,6 kg og +0,4 kg
Tabt 5. uge: FERIE
Tabt 6. uge: + kg og -0,7
Tabt 7. uge: -0,5 og +0,2
Tabt 8. uge: + 1,2 og
Tabt ialt: +2,4 kg fra start.
HOV... Men ja jeg vidste det godt.. Fredag stod den på øl og rødvin med en god veninde, og jeg blev hentet i byen ved 5 tiden om morgenen. (Da jeg lige havde spist 3 pølsehorn) Og så kørte vi på landet hvor jeg fik sovet lidt timer, men slet ikke nok til at blive frisk. Så hele dagen spiste jeg alt jeg kom i nærheden af. Ingen kontrol overhovedet.. Jeg husker ikke hvornår jeg har spist så meget at jeg har haft ondt i maven når jeg skulle i seng. Kunne slet ikke stå oprejst. Det er mindst 10 år siden. Og søndag var ikke meget bedre. Men det ses på vægten i dag, og jeg er 150% selv skyld i det.
Håber i andre har klaret det bedre end mig.
Alder: 23 år.
Højde: 168 cm
Mål: tænker at komme ned på omkring 57 kg.
Startvægt: 58,9 kg.
1.uge:
Vægt mandag d. 16. juli: 60,4 kg (+1,5)
Vægt torsdag d. 19. juli: 59,6 kg (-0,8)
2. uge:
Vægt mandag d. 23. juli: 59,5 kg (-0,1)
Vægt torsdag d. 26. juli: 59,6 kg (+0,1)
3. uge:
Vægt mandag d. 30. juli: 61,6 kg (+2,0)
Vægt torsdag d. 2. aug: 60,4 kg (-1,2)
4. uge:
Vægt mandag d. 6. aug: 58,8 kg (-1,6)
Vægt torsdag d. 9. aug: 59,2 kg (+ 0,4)
5. uge:
FERIE begge dage.
6. uge:
Vægt mandag d. 20. aug: 61,1 kg
Vægt torsdag d. 23. aug: 60,4 kg
7. uge:
Vægt mandag d. 27. aug: 59,9 kg
Vægt torsdag d. 30. aug: 60,1 kg
8. uge:
Vægt mandag d. 3. sept: 61,3 kg
Vægt torsdag d. 6. sept:
Tabt 1. uge: +1,5 kg og -0,8 kg
Tabt 2. uge: -0,1 kg og +0,1 kg
Tabt 3. uge: +2,0 kg og -1,2 kg
Tabt 4. uge: -1,6 kg og +0,4 kg
Tabt 5. uge: FERIE
Tabt 6. uge: + kg og -0,7
Tabt 7. uge: -0,5 og +0,2
Tabt 8. uge: + 1,2 og
Tabt ialt: +2,4 kg fra start.
HOV... Men ja jeg vidste det godt.. Fredag stod den på øl og rødvin med en god veninde, og jeg blev hentet i byen ved 5 tiden om morgenen. (Da jeg lige havde spist 3 pølsehorn) Og så kørte vi på landet hvor jeg fik sovet lidt timer, men slet ikke nok til at blive frisk. Så hele dagen spiste jeg alt jeg kom i nærheden af. Ingen kontrol overhovedet.. Jeg husker ikke hvornår jeg har spist så meget at jeg har haft ondt i maven når jeg skulle i seng. Kunne slet ikke stå oprejst. Det er mindst 10 år siden. Og søndag var ikke meget bedre. Men det ses på vægten i dag, og jeg er 150% selv skyld i det.
Håber i andre har klaret det bedre end mig.
12 år3. september 2012 kl. 11:49
Girl next door
re: 1. vejedag - 8. uge
Girl next door
Alder: 33
Højde: 170 cm
Mål: 57 kg
Startvægt den 14. juli: 59,5 kg
1. uge:
Vægt mandag d. 16. juli: 58,1 kg (- 1,4 kg)
Vægt torsdag d. 19. juli: 58,9 kg (+ 0,8 kg)
2. uge:
Vægt mandag d. 23. juli: 58,6 kg (-0,3 kg)
Vægt torsdag d. 26. juli: 59,9 kg (+1,3 kg)
Vægt fredag d. 27. juli: 60,7 kg (+0,8 kg)
3. uge:
Vægt mandag d. 30. juli: 59,5 kg (-1,2 kg)
Vægt fredag d. 3. august: 61,6 kg (+2,1 kg)
4. uge:
Vægt mandag d. 6. august: 61,5 kg (-0,1 kg)
Vægt torsdag d. 9. august: 60,1 kg (-1,4 kg)
5. uge:
Vægt mandag d. 13. august: 60,2 kg (+0,1 kg)
Vægt tirsdag d. 14. august: 59,2 kg (-1,0 kg)
Vægt torsdag d. 16. august: 58,7 kg (-0,5 kg)
6. uge
Vægt mandag d. 20. august: 59,0 kg
Vægt torsdag d. 23. august 2012: 59,2 kg
7. uge
Vægt mandag d. 27. august: 59,8 kg
Vægt torsdag d. 30. august: 58,4 kg
8. uge
Vægt mandag d. 3. september: 59,7 kg
Vægt torsdag d. 6. september:
1. uge tabt: - 0,6 kg
2. uge tabt: +2,1 kg
3. uge tabt: +0,9 kg
4. uge tabt: - 1,5 kg
5. uge tabt: -1,4 kg
6. uge tabt: +0,5 kg
7. uge tabt: -0,8 kg
8. uge tabt: +1,3 kg
Tabt i alt: +0,2 kg
Næh, MillerV...Det kan jeg desværre ikke prale af.
Sidste uge var det noget af et hop nedad - denne uge noget af et hop opad - så alt er som det plejer at være ;-)
Det lyder ellers til, at du har hygget dig - og så længe du ved, hvorfor at du har taget på - og accepterer det - så må det høre ind under de der valg, vi tager ind i mellem.
Min weekend var frygtelig på det punkt. Det startede allerede fredag, hvor jeg var fuldstændig udkørt og gik totalt i spise-mode. Lørdag skulle jeg til fødselsdagsbrunch og vi var over grænsen efterfølgende = jeg købte slik, så hele lørdag endte i ét stort ædegilde. Søndag var kun begrænset af, at jeg havde spist det meste af dét, vi havde i huset - ellers havde jeg spist videre.
Er så træt og ødelagt for tiden og det går i den grad ud over vægten og spiseriet. Glæder mig til jeg kan få lidt fred og ro igen; så kommer der også lidt mere styr på spiseriet.
Alder: 33
Højde: 170 cm
Mål: 57 kg
Startvægt den 14. juli: 59,5 kg
1. uge:
Vægt mandag d. 16. juli: 58,1 kg (- 1,4 kg)
Vægt torsdag d. 19. juli: 58,9 kg (+ 0,8 kg)
2. uge:
Vægt mandag d. 23. juli: 58,6 kg (-0,3 kg)
Vægt torsdag d. 26. juli: 59,9 kg (+1,3 kg)
Vægt fredag d. 27. juli: 60,7 kg (+0,8 kg)
3. uge:
Vægt mandag d. 30. juli: 59,5 kg (-1,2 kg)
Vægt fredag d. 3. august: 61,6 kg (+2,1 kg)
4. uge:
Vægt mandag d. 6. august: 61,5 kg (-0,1 kg)
Vægt torsdag d. 9. august: 60,1 kg (-1,4 kg)
5. uge:
Vægt mandag d. 13. august: 60,2 kg (+0,1 kg)
Vægt tirsdag d. 14. august: 59,2 kg (-1,0 kg)
Vægt torsdag d. 16. august: 58,7 kg (-0,5 kg)
6. uge
Vægt mandag d. 20. august: 59,0 kg
Vægt torsdag d. 23. august 2012: 59,2 kg
7. uge
Vægt mandag d. 27. august: 59,8 kg
Vægt torsdag d. 30. august: 58,4 kg
8. uge
Vægt mandag d. 3. september: 59,7 kg
Vægt torsdag d. 6. september:
1. uge tabt: - 0,6 kg
2. uge tabt: +2,1 kg
3. uge tabt: +0,9 kg
4. uge tabt: - 1,5 kg
5. uge tabt: -1,4 kg
6. uge tabt: +0,5 kg
7. uge tabt: -0,8 kg
8. uge tabt: +1,3 kg
Tabt i alt: +0,2 kg
Næh, MillerV...Det kan jeg desværre ikke prale af.
Sidste uge var det noget af et hop nedad - denne uge noget af et hop opad - så alt er som det plejer at være ;-)
Det lyder ellers til, at du har hygget dig - og så længe du ved, hvorfor at du har taget på - og accepterer det - så må det høre ind under de der valg, vi tager ind i mellem.
Min weekend var frygtelig på det punkt. Det startede allerede fredag, hvor jeg var fuldstændig udkørt og gik totalt i spise-mode. Lørdag skulle jeg til fødselsdagsbrunch og vi var over grænsen efterfølgende = jeg købte slik, så hele lørdag endte i ét stort ædegilde. Søndag var kun begrænset af, at jeg havde spist det meste af dét, vi havde i huset - ellers havde jeg spist videre.
Er så træt og ødelagt for tiden og det går i den grad ud over vægten og spiseriet. Glæder mig til jeg kan få lidt fred og ro igen; så kommer der også lidt mere styr på spiseriet.
12 år3. september 2012 kl. 16:42
MillerV
Sikke vi kan os to..
Jeg har hygget mig rigtig meget. Det kan jeg ikke klage over. :) Ville måske have spist anderledes hvis lørdag ikke var startet med at jeg stadig var fuld da vi tog på landet. Men de havde været over grænsen og skuffen var bare fyldt med lækre ting. :) Så mums og atter mums.. :)
Det er ikke sjovt at være så presset, og forstår udemærket dit ædeflip kommer når du er træt og udkørt.
Er der udsigt til du snart er færdig i arbejdsprøvning?
Jeg har hygget mig rigtig meget. Det kan jeg ikke klage over. :) Ville måske have spist anderledes hvis lørdag ikke var startet med at jeg stadig var fuld da vi tog på landet. Men de havde været over grænsen og skuffen var bare fyldt med lækre ting. :) Så mums og atter mums.. :)
Det er ikke sjovt at være så presset, og forstår udemærket dit ædeflip kommer når du er træt og udkørt.
Er der udsigt til du snart er færdig i arbejdsprøvning?
12 år3. september 2012 kl. 19:37
Girl next door
Åh, de kunne godt tage at lukke alle butikkerne over grænsen, når der er udsigt til, at vi to kan risikere at komme i nærheden af alle lækkerierne ;-)
Der ligger godt nok mange kg taget på på den konto her hos mig....
Næh... Aner ikke hvad de tænker omkring arbejdsprøvningen, men skal til møde på fredag. Måske jeg finder ud af mere der. Jeg har opfølgningsmøde hver 14. dag - udover det får jeg ikke noget at vide, men klør bare på.
Normalt tager en arbejdsprøvning i min kommune 3 mdr+ og indtil videre har jeg været i arbejdsprøvning i lidt over 3 uger, så der er et stykke vej endnu, med mindre de afbryder arbejdsprøvningen af en eller anden grund.
Jeg må bare vente og se ;-)
Der ligger godt nok mange kg taget på på den konto her hos mig....
Næh... Aner ikke hvad de tænker omkring arbejdsprøvningen, men skal til møde på fredag. Måske jeg finder ud af mere der. Jeg har opfølgningsmøde hver 14. dag - udover det får jeg ikke noget at vide, men klør bare på.
Normalt tager en arbejdsprøvning i min kommune 3 mdr+ og indtil videre har jeg været i arbejdsprøvning i lidt over 3 uger, så der er et stykke vej endnu, med mindre de afbryder arbejdsprøvningen af en eller anden grund.
Jeg må bare vente og se ;-)
12 år3. september 2012 kl. 22:07
MillerV
Det er jeg helt enig i. Sådan at det ikk rammer os.
Det er klart også de kilo jeg tager på kår jeg er på landet. En masse slik.
Pyh 3 måneder er en del. Men håber da det ender med noget godt. :-)
Det er klart også de kilo jeg tager på kår jeg er på landet. En masse slik.
Pyh 3 måneder er en del. Men håber da det ender med noget godt. :-)
12 år4. september 2012 kl. 09:15
Tror jeg får kæresten til at hjælpe mig, sidst bedste jeg ham om lige at kigge sødt på mig eller lige nusse mig på låret hvis jeg bare blev ved med at putte i munden. Og det virkede godt. Især hvis jeg ikk går i slik skuffen før vi skal hjem, for så er det få stykker slik.
Det er lidt underligt, for jeg synes de er lidt svære at få hver dag. Men har skiftet havregryn ud med havreklid da klid skulle være sundere. Og så starter dagen med at maven får noget der er godt for fornøjelsen. Og så spiser jeg et enkelt stykke rugbrød nogen dage. Men det er ikk hver dag jeg laver grøntsager. Så i det er ikk mange som sådan jeg får. Men synes det kan ses på maven at jeg får lidt, den er lidt mere oppustet og kroppen holder på en del væske tror jeg.
Her til aften har jeg været til møde med mad. Der var lagsange og fik 2 små stykker og så salat til. Men så kom der kage og chokolade på bordet og det fik jeg da lige spist en del af. Øv da også. Og vindruer.
I morgen kommer min veninde nok, hvis hun når at blive helt frisk, vi skal i byen (jeg skal jo lige feste det sidste inden projekt børn). Maden laver jeg, så grillspyd laver jeg og en dessert blir uglens kakaoknas. En dessert lavet på cornflakes med søde ting på. Og så er der øl. Livet.skal jo nydes lidt indimellem. :-D