Step by step - del 2

Du læser en tråd i debat > vægttab

Legoland
I morgen skal jeg med hele den pukkelryggede til Legoland.
Jeg glæder mig som et lille barn. Elsker at skulle på tur og især når der er udsigt til at lave sjove ting. Så alt godt der.

Men... allerede nu er jeg begyndt at tænke på alle de lækkerier, jeg skal skovle indenbords. Det er helt klart et resultat af, at jeg ikke har givet los i et godt stykke tid nu. Jeg var godt nok til fødselsdag i går, og jeg fik kage men overspiste ikke og droppede aftensmaden for at kalorierne kom til at passe. Meget usædvanligt af mig at droppe aftensmaden, men det kunne sagtens være derfor at jeg i dag mest tænker på lækkerier ;-)

Jeg tror ikke, at jeg vil holde mig helt fra lækkerier i morgen, så jeg skal lige have fundet ud af, hvad jeg synes er rimeligt at spise INDEN vi tager afsted. Alle mine triggere kommer jo til at være der, så risikoen for at det løber løbsk er stor, hvis ikke jeg forbereder mig lidt inden.

Nu må jeg se. Skulle det gå helt galt, så er det "bare" op på hesten igen og videre. Det kan jo ikke laves om, hvis det endelig er - til gengæld er jeg en erfaring rigere.
Men forhåbetntlig bliver det slet ikke aktuelt at tænke sådan ;-)
12 år22. juli 2012 kl. 10:27
re: Legoland
Halløjsa i to seje. :-)

Stort skulderklap til jer begge. Hvor er i seje, og i har valgt at gøre det på hver jeres måde. Og ingen måde er jo den rigtige for alle.
Jeg ved fra mig selv at jeg på skift laver en blanding af måder. Nogen gange vælger jeg at lade alt være, fordi jeg er bange for at når jeg har taget første gang så skal jeg bare have mere. Mer vil ofte have mer.
Men andre gange så aftaler jeg med mig selv hvad jeg må spise, og gør hvad jeg kan for at holde aftalen.
Der er også den tredje hvor jeg så slet ingen snor har i mig og haps så ryger alt ned.

Det kan godt være jeg denne weekend ikke har ladet de lækre ting være, men det ved vægten ikke, så den er forsat sød ved mig. :-) Er spændt på om den også er det i morgen.

Legoland lyder super hyggeligt. Selv har jeg ikk været der siden jeg var 3 år. Ja så det er 20 år siden, har en idé om alt er forandret. Så ved ikk hvilke fristelser de byder på, men har en idé om det er is og lækre sager.
Jeg tænker at det er iorden at nyde en is. Man kan jo altid vælge en lille en. Er det foreksempel en is med kugler, så kan man få den i bæger, så sparer man kcal ved ikk at spise vaflen.
Er det en af de der købe is man vælger fra skiltet, så er den der is med lemonade kugler. (Plastik bøtte med gule og røde kugler. Den starter med C.) Den har kun 25 kcal pr. Is. Og det er da lige til at overleve. :-)

Husk at det heller ikk skal være et helvede at komme af med de sidste kilo. For så er det bare surt.
12 år22. juli 2012 kl. 15:24
Så er jeg hjemme fra familie tamtam. Det blev til én lille portion af hver ret. Bla, laks, lækker ærtesalat m feta, 1 kartoffel, hindbærsnitte + lidt slik til dessert. Drak kun cola zero. Så i forhold til hvad jeg normalt ville spise til sådan noget familie-halløj er det fint, men i forhold til kuren, not so much. Men det tager jeg med. Imorgen skal jeg mærke efter i mine (ømme) ben om jeg kan løbe 5 km. Krydser fingre for det!
Håber I er mega seje!
12 år22. juli 2012 kl. 19:45
puha vægten er lige steget yderligere 500 gram på 2 dage hvor jeg har sagt nej til bl.a. is i ree park, så surt altså. Nu er det pludselig kun 3 kilo der er røge i stedet for 5. Jeg må på rette køl igen de næste 3 dage, da vi ska ud og spise og i byen med venner torsdag. Tænk at det går så skræmmende stærkt med at komme på igen. Jeg forstår sgu ikke jeg ikke bare holder vægten ved at være påpasselig.
12 år23. juli 2012 kl. 08:19
1. vejedag - 2. uge
Girl next door

Alder: 32 - snart 33
Højde: 170 cm
Mål indtil videre: 56 kg
Startvægt den 14. juli: 59,5 kg

1. delmål: 59,0 kg inden den 1. august = - 0,5 kg
1. uge
Vægt mandag d. 16. juli: 58,1 kg (- 1,4 kg)
Vægt torsdag d. 19. juli: 58,9 kg (+ 0,8 kg)

2. uge
Vægt mandag d. 23. juli: 58,6 kg (-0,3 kg)
Vægt torsdag d. 26. juli:

1. uge tabt: - 0,6 kg
2. uge tabt: -0,3 kg

Tabt i alt: - 0,9 kg

Det går jo fint det her.
Det er så godt for mig med vores tråd. Det holder mig lidt ekstra i ørerne og samtidig får det mig til at glædes mere over vægttabet, at der er nogen at dele med, både når vægten er steget og faldet.

Jeg er jo godt nok under mit første delmål, men min vægt er som regel meget lunefuld, så jeg beholder delmålet et stykke tid endnu inden jeg sætter et nyt et.

Jeg har lagt mærke til, at vi skriver vores resultater lidt forskelligt ind. Noget med måden at regne ud, hvor meget vi har tabt. Jeg tænker, at vi bare kan gøre, som vi hver især synes? Hvis vi ikke forstår hinandens "noter", så kan vi vel bare spørge - eller er det vigtigt for jer at de ser ens ud?

Er spændt på at se jer andres resultater - håber det er gået godt for jer hen over weekenden :-)
12 år23. juli 2012 kl. 08:28
Step by step - 2. del
Hej allesammen...! Der er liv i mig endnu - men følger ikke så meget med i alle skriverierne i øjeblikket.
Jeg er glad for, at "Step-by-step" fortsætter og at der er kommet lidt flere til.
Jeg kan da lige fortælle, at jeg faktisk ligger på 68,6 kg nu - så selv om det er ferietid, har jeg tabt en smule... Jeg er såååå stolt...:-)
12 år23. juli 2012 kl. 11:14
re: 1. vejedag - 2. uge
MillerV
Alder: 23 år.
Højde: 168 cm
Mål: tænker at jeg som minimum skal holde vægten, men muligvis også komme ned på 57 kg.
Startvægt: 58,9 kg.
1. delmål: 58,5 inden 1. August = - 0,4

1.uge:
Vægt mandag d. 16. juli: 60,4 kg (+1,5)
Vægt torsdag d. 19. juli: 59,6 kg (+0,7)

2. uge
Vægt mandag d. 23. juli: 59,5 kg (-0,1) (fra start +0,6)
Vægt torsdag d. 26. juli:

Tabt 1. uge: +1,5 kg og -0,8 kg
Tabt 2. uge: -0,1 kg

Tabt ialt: +0,6 kg.

Jeg har valgt at gå ud fra mit start punkt når jeg +'er og -'er med kiloene.

Den er ikke faldet så meget som den kunne, men jeg har jo heller ikk holdt mig til kuren. Men det er jo min egen skyld. :-)
Men gruppen her er klart med til at jeg ikk æder hele verden. :-)

GND, det er super flot du klare den så godt. Og godt du har glæde ved vægttabet. :-)

Friitzen, øv den er steget, men det lyder som om du vil give den gas de næste par dage. :-)
12 år23. juli 2012 kl. 18:48
Vægt til morgen 57,6
Jeg er 33år og mor til 2 piger. Bor med min kæreste og har fuldtidsarbejde :-)
Jeg har altid dyrket en eller anden form for motion, men aldrig så mege og vedholdent som nu. Jeg har siden okt. været medlem af et center og har brugt det mindst 3 gange om ugen, nogen gange 5 og så løb ved siden af. Jeg forsøger at løbe eller komme i center en 5-6 gange om ugen. Det kræver sgu sin kvinde i en travl hverdag, men det er det hele værd.
Jeg tabte mig ikke ved træning og gik ingen buksestørrelser ned eller noget, blot strammet op.
Jeg besluttede derfor at tage kosten med.
Den 29. maj vejede jeg 60, 9 kilo og den 12. juli vejede jeg 56,2. Det var en sej omgang hvor der blev sagt ned til alt på nær 2 gange med alkohol.
Jeg har siden vejedag den 12. juli holdt ferie og vejer nu 57,6.
Målet er 55 kilo og så holde den der. Jeg er 158 lav og de 55 kilo passer godt til mig. Jeg kan efterhånden se mavemuskler skuldre osv. og det er sgu fedt at være mor til 2 og i ok form. Jeg ser min motion som min alenetid. Heldigvis har jeg fået min kæreste med på vognen, således han også gere vil afsted, det gør det lidt nemmere selv at smutte. Ellers er vi gode til at cykle med ungerne og forsøger at vise dem en aktiv livsstil.

Jeg er en stor fan af god rødvin og lækker mad, så det håber jeg der bliver plads til i weekenden når målet er nået.

Det var lidt om mig, som sådan hopper med på vognen :-)
12 år24. juli 2012 kl. 08:13
pause
Hej y'all!
Jeg bliver nødt til at tage en pause nu. Jeg er som sagt hjemme ved forældrerne på ferie og igår blev vægten tom for batteri og der er ikke udsigt til at den bliver skiftet lige foreløbig. Jeg er dog hjemme i København om et par uger, og så vil jeg hoppe på igen.. Øv hvor er det møg irriterende.
12 år24. juli 2012 kl. 22:01
re: Vægt til morgen 57,6
Friitzen:

Dejligt lige at høre lidt om dig og dit liv :-)
Det lyder til at du har en travl hverdag med børn, fuldtidsarbejde, kæreste og vægttab. Meget imponerende at du har overskud til projekt vægttab også og får trænet og passet på med maden osv.

Det første kilo er godt nok også røget hurtigt. Er du mon sådan en kvinde, der gør ting 110%, når du har besluttet dig for det? Det får jeg lidt indtryk af, men ved selvfølgelig ikke om det er rigtigt ;-)

Hvad synes du selv er din største udfordring i det her med vægten?

12 år25. juli 2012 kl. 14:13

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });