Step by step - del 2

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: 1. vejedag - 15. uge
Girl next door

Alder: 33
Højde: 170 cm
Mål: 57 kg
Startvægt den 14. juli: 59,5 kg
(Startvægt den 3.september: 59,7 kg)

13. uge:
Vægt mandag d. 8. oktober: 58,6 kg
Vægt torsdag d. 11. oktober: 58,7 kg

14. uge:
Vægt mandag d. 15. oktober: 58,7 kg
Vægt torsdag d. 18. oktober: 58,2 kg

15. uge:
Vægt mandag d. 22. oktober: 58,1 kg
Vægt torsdag d. 25. oktober:

13. uge tabt: + 0,8kg
14. uge tabt: - 0,5 kg
15. uge tabt: - 0,1 kg

Tabt i alt: - 1,4 kg

Tænk, at der er gået 15. uger siden vi startede op. Det er jo helt vildt. Og 1,4 kg vidner om, hvor svært det er med vedligehold ;-)

Det er lykkedes mig at komme lidt væk fra de 59 kg - til gengæld sidder jeg nu pænt fast omkring de 58 og vipper opad, hvis det endelig er. Jeg stoler endnu ikke helt på vægten, men nu må vi se. Synes ikke rigtig der er logik i galskaben for tiden ;-)
12 år22. oktober 2012 kl. 08:34
MillerV

Alder: 23 år.
Højde: 168 cm
Mål: At holde vægten på 60 eller gerne derunder

Startvægt 3. sept: 61,3 kg

13. uge:
Vægt mandag d. 8. okt: 61,4 kg
Vægt torsdag d. 11. okt: 60,7 kg

14. uge:
Vægt mandag d. 15. okt: 62,1 kg
Vægt torsdag d. 18. okt: 62,1 kg

15, uge;
Vægt mandag d. 22. okt. 59,8 kg
Vægt torsdag d. 25. okt.

Tabt 13. uge: +0,4
Tabt 14. uge: +1,4
Tabt 15. uge: -2,3

Tabt ialt: -1,8 kg fra start

Det er noget af et hop ned, men den skal nok komme op igen, denne vægt skyldes alt for meget alkohol lørdag aften = TØMMERMÆND i går og kun et æble spist sent på aftenen.
Så jeg tør ikke tro på det.

Men mangler stadig min mad lyst. Men i dag har jeg besluttet jeg skal spise alle mine måltider. Og kæmper nu med en skål yoghurt med noget fiberflaks på.

Vildt at 15. uger er gået. Og ja, vægten har været oppe og nede i tiden der har gået. Men mest stabil i gennemsnit vil jeg mene. :)
12 år22. oktober 2012 kl. 08:48
Baraca

Alder: 30
Højde: 164 cm
Mål: 52 kg
Startvægt den 8. okt: 53,8 kg

1. uge
Vægt mandag d. 8. oktober: 53,8 kg
Vægt torsdag d. 11. oktober: 53,6 kg.

2. uge
Vægt mandag d. 15. oktober: 53,2 kg
Vægt torsdag d. 18. oktober: 52,5 kg

3. uge
Vægt mandag d. 22. oktober: 54,2 kg
Vægt torsdag d. 25. oktober:

1. uge tabt: - 0,2 kg
2. uge tabt: -1,1 kg
3. uge tabt: +1,7

Tabt i alt: -+0,4 kg

Hmm, oppustet og sløv… Lige som jeg troede, at jeg var kommet ned under 53, så gik det helt galt! Jeg har pt. alt for meget om ørerne, og der har slet ikke været overskud til at tænke fornuftigt over maden. Jeg går rundt og er ret trist for tiden, og det hjælper for mit vedkommende sjældent.

I det mindste ved jeg jo godt, at jeg ikke har taget 1,7 kg. på siden fredag, men det er nu altså alligevel ret nedslående. Jeg håber, at jeg genfinder motivationen (og glæden!) snart igen.

Det er godt at se, at I fortsat holder den stabile kurs. Jeg er spændt på, hvad vægten siger i løbet af ugen, hvis jeg formår at finde den gode stil frem igen. Pt. handler det imidlertid mest om at overleve arbejdsdagen, som desværre er rigtig tung og dum.

Håber at kunne komme med et mere positivt indlæg på torsdag.
12 år22. oktober 2012 kl. 15:04
MillerV:

Ja, sikke et spring du lige tog der ;-)
Troede næsten du var gået tilbage til Dukan kuren og at det var en slags chok for kroppen. Men du plejer jo at reagere sådan, når du har drukket, så selvom du ikke tør tro på det, så er alt jo egentlig som det skal være, hvis du forstår hvad jeg mener :-)

Men måske det alligevel kan bruges sådan at det motiverer til at være ekstra "god" de næste par dage, sådan at vægten ikke stiger så meget igen?

12 år22. oktober 2012 kl. 18:23
:re: 1. vejedag - 15. uge
Baraca:

Stress og tristhed er bare ikke noget, der er godt for et vægttab. Det er i hvert fald sjældent - så skal man miste appetiten og selv der reagerer kroppen sjældent med vægttab, men holder på kiloene.

Det er træls at arbejdet føles tungt. Sker der noget specielt på arbejdet, der giver dig den følelse eller er det "bare" i dag?

Hvad går du og er trist over? Måske vi kan hjælpe...enten ved at lytte eller måske ved at komme med forståelse eller nye vinkler på tingene...

Det er så hårdt, når følelsen af at skulle slæbe sig af sted bliver fremtrædende og når alting bliver til pligt. Det kan være virkelig svært at komme ud af igen og kræver tit et overskud, som jo netop mangler. At ville tabe sig samtidig eller holde vægten, ja, det er bare ikke helt let at forene de to ting.

Jeg håber du deler med os, hvis du har lyst/brug for det. Vi er her i hvert fald, hvis du har brug for os :-)
12 år22. oktober 2012 kl. 18:28
Det' en ommer...
Øv, "kom til" at overspise i kage i dag. Havde glemt at viljen til ikke at spise for meget kage afhænger af, at der ikke er for mange af de "rigtige" faktorer til stede, som gør at jeg spiser for meget. Og ville bage kager til fryseren, men så skete der det at kagerne ikke var til at få ud af formene uden at de gik lidt i stykker (det var brownies) og det endte så med, at jeg holdt ædegilde i de kager, der gik helt i stykker. Pokkers! I det mindste var det kager uden den dårlige slags fedt og sukker... Men stadigvæk.... NOte til mig selv: det er MEGET vigtigt, at jeg får "ryddet op" og fjernet kagen i en fart, så jeg ikke ender med at spise på den måde. De andre gange har jeg undgået overspisning, fordi kagerne hurtigt blev pakkket væk. Gad vide om udfordringen altid vil være der? det er trods alt blevet lidt lettere... som regel.

Er da noget spændt på vægten i morgen, men håber... Av, den gjorde ondt :-/
12 år24. oktober 2012 kl. 19:53
re: Det' en ommer...
Uhh det kage. Håber vægten er sød trods kage.

Her gik vægten meget hurtigt op efter byturen. Men den er på vej ned igen. Så er spændt på hvad den siger i morgen.
12 år24. oktober 2012 kl. 20:40
GND, tør man spørge hvad det var for nogle brownies du fik lavet der?
Og selvom det selvfølgelig er ærgeligt, at du endte med at spise, er det altid godt at du bagefter reflekterer over, hvad du kan gøre for at undgå det en anden gang :)
12 år24. oktober 2012 kl. 20:46
Det er Chai-brownies fra Hold maven flad- bogen.

He he... Ja, maven bliver nu kun ved med at være flad, så fremt at jeg ikke spiser så mange af de lækre kager der ;-)
12 år24. oktober 2012 kl. 21:39
MillerV:

Det bliver vist spændende for os begge... ;-)

Min vægt har opført sig lidt pudsigt her på det sidste, så kan vist forvente både det ene og det andet... har i hvert fald ingen ide om hvad den vil stå på i morgen....
12 år24. oktober 2012 kl. 21:40

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });