#341 af friitzen (slettet)
Step by step - del 2
Du læser en tråd i debat > vægttabfriitzen (slettet)
re: 2. vejedag - 17. uge
Præcis GND, hellere lidt hård i filten og så folk ved hvad man står for og at de med garanti ved man altid er den samme. De t har jeg fået stor ros for tidligere af en mentor jeg havde i forbindelse med et lederkursus, men han sagde samtidig også, at det ville give nogle knubs... og ja det gør det så nu
12 år9. november 2012 kl. 13:40
Girl next door
Gå væk!
Nøj, en omgang cravings!
Men har heller ikke spist optimalt i dag og alle triggere har været der....
Kommer til at tænke på Jobs bog... Satan frister Gud... og ja, hvis selv Gud kunne blive fristet ud i en konkurrence med Satan... så tror da pokker, at jeg også kan blive fristet over evne og få trang til at spise, spise, spise... ;-p
Nå, men holder skansen...indtil videre... ;-)
Men har heller ikke spist optimalt i dag og alle triggere har været der....
Kommer til at tænke på Jobs bog... Satan frister Gud... og ja, hvis selv Gud kunne blive fristet ud i en konkurrence med Satan... så tror da pokker, at jeg også kan blive fristet over evne og få trang til at spise, spise, spise... ;-p
Nå, men holder skansen...indtil videre... ;-)
12 år9. november 2012 kl. 20:55
MillerV
re: Gå væk!
GND, hvordan er det gået i dag? Er du tilbage på sporet igen efter i går?
Hehe. Det er en god sammenligning. :-)
Jeg har været på kursus i jylland i dag, og har derfor ikk selv bestemt maden. Men synes slet ikk jeg har overspist i dag. Så der har jeg det skam fint med. :-)
Hehe. Det er en god sammenligning. :-)
Jeg har været på kursus i jylland i dag, og har derfor ikk selv bestemt maden. Men synes slet ikk jeg har overspist i dag. Så der har jeg det skam fint med. :-)
12 år10. november 2012 kl. 19:06
Girl next door
re: Gå væk!
Det gik faktisk godt (nok) i går. Det første jeg så, da jeg kom ind i stuen, hvor vi skulle sidde, var den her kæmpe kurv med rundstykker og jeg må indræmme, at jeg blev sgu lidt ærgerlig. Jeg ved godt at mange synes at rundstykker er noget af det bedtse, men jeg synes bare at det er så kedeligt. Så kom der scrambled eggs på bordet go jeg tænkte at dét kunne jeg jo gå ombord i. Der endte med at komme flere ting på bordet, som jeg kunne spise; der var vindruer, æggene og så kom der en grøntsagstærte ind. Godt nok med bund, men spækket med grøntsager og masser af ost. Fik for meget tærte, men opdagede efter et stykke tid, at jeg sad og spiste, fordi jeg ikke havde det så godt - og så fik jeg stoppet. Og spiste slet ingen pålægschokolade - mig, som elsker pålægschokolade ;-)
Så selvom jeg gerne ville have spist anderledes, ja, så gikd et egentlig meget godt.
Har ikke været på vægten endnu i dag, men umiddelbart tror jeg ikke at jeg har taget på - og undgik at havne i "nu-hvor-det-er-sket-så-fortsætter-jeg-bare-fælden", så er tilbage på sporet :-)
Så selvom jeg gerne ville have spist anderledes, ja, så gikd et egentlig meget godt.
Har ikke været på vægten endnu i dag, men umiddelbart tror jeg ikke at jeg har taget på - og undgik at havne i "nu-hvor-det-er-sket-så-fortsætter-jeg-bare-fælden", så er tilbage på sporet :-)
12 år11. november 2012 kl. 10:19
Girl next door
re: 1. vejedag - 18. uge
Girl next door
Alder: 33
Højde: 170 cm
Mål: 57 kg
Startvægt den 14. juli: 59,5 kg
(Startvægt den 3.september: 59,7 kg)
16. uge:
Vægt mandag d. 29. oktober 2012: 57,8 kg
Vægt torsdag d. 1. november 2012: 58,5 kg
17. uge:
Vægt mandag d. 5. november 2012: 58,7 kg
Vægt torsdag d. 8. november 2012: 57,9 kg
Vægt mandag d. 12. november 2012: 58,0 kg
Vægt torsdag d. 15. november 2012:
16. uge tabt: + 0,5 kg
17. uge tabt: -0,6 kg
18. uge tabt: + 0,1 kg
Tabt i alt: - 1,5 kg
Har taget en lille smule på siden sidst, men tror egentlig nærmere at jeg har holdt vægten. Det er helt godt - at stå stille er også en slags vægttab ;-)
16. uge:
17. uge:
Vægt torsdag d. 15. november 2012:
18. uge tabt: + 0,1 kg
Tabt i alt: - 1,5 kg
Har taget en lille smule på siden sidst, men tror egentlig nærmere at jeg har holdt vægten. Det er helt godt - at stå stille er også en slags vægttab ;-)
12 år12. november 2012 kl. 17:58
MillerV
MillerV
Alder: 23 år.
Højde: 168 cm
Mål: At holde vægten på 60 eller gerne derunder
Startvægt 3. sept: 61,3 kg
16. uge:
Vægt mandag d. 29. okt: 61,6 kg
Vægt torsdag d. 1. nov: 61,4 kg
17. uge:
Vægt mandag d. 5. nov: 63,3 kg
Vægt torsdag d. 8. nov: 61,5 kg
18. uge:
Vægt mandag d. 12. nov: 61,9 kg
Tabt 16. uge: +1,1
Tabt 17. uge: +0,1
Tabt 18. uge: +0,4
Tabt i alt: +0,6 kg fra start
Tja ikke mærkeligt med den måde jeg lever på for tiden. Følger intet og maden bliver serveret, så kan ikk selv vælge. Og når jeg er hjemme er jeg ikk sulte/har ikk lyst. Er slet ikk hjemme de her dage. Og denne uge blir meget hektisk. Men sådan er det jo bare indimellem. Jeg kan jo bare sige nej hvis jeg ikk vil have en uge med knald på.
GND, flot du holder vægten. :-D
Alder: 23 år.
Højde: 168 cm
Mål: At holde vægten på 60 eller gerne derunder
Startvægt 3. sept: 61,3 kg
16. uge:
Vægt mandag d. 29. okt: 61,6 kg
Vægt torsdag d. 1. nov: 61,4 kg
17. uge:
Vægt mandag d. 5. nov: 63,3 kg
Vægt torsdag d. 8. nov: 61,5 kg
18. uge:
Vægt mandag d. 12. nov: 61,9 kg
Tabt 16. uge: +1,1
Tabt 17. uge: +0,1
Tabt 18. uge: +0,4
Tabt i alt: +0,6 kg fra start
Tja ikke mærkeligt med den måde jeg lever på for tiden. Følger intet og maden bliver serveret, så kan ikk selv vælge. Og når jeg er hjemme er jeg ikk sulte/har ikk lyst. Er slet ikk hjemme de her dage. Og denne uge blir meget hektisk. Men sådan er det jo bare indimellem. Jeg kan jo bare sige nej hvis jeg ikk vil have en uge med knald på.
GND, flot du holder vægten. :-D
12 år12. november 2012 kl. 22:14
friitzen (slettet)
re: 1. vejedag -Uge 46
højde: 158
Mål: 55-57
Mandag den 5.nov 61,3
Torsdag den 8. nov59,5
Tirsdag den 13. nov. 58,6
Jeg kommer nu til det tidspunkt hvor det bliver svært rent kg. mæssigt at komme videre. Jeg hænger i trods endnu en julefrokost lørdag.
Var i byen fredag og spiste sgu en ikke planlagt burger... Holdt vægten alligevel. Rigtig godt tilfreds. Har vejedag mandag aften med en veninde... det motivere til hurtigt at rette op på det jeg er faldet i med.
Hun skal tabe sig 15 kg. hvilket også sætter tingene i perspektiv. Hun er overraskende positiv overfor mit vægttabs behov, selvom jeg ved hun ville ønske at se ud som mig... Stort af hende.
højde: 158
Mål: 55-57
Mandag den 5.nov 61,3
Torsdag den 8. nov59,5
Tirsdag den 13. nov. 58,6
Jeg kommer nu til det tidspunkt hvor det bliver svært rent kg. mæssigt at komme videre. Jeg hænger i trods endnu en julefrokost lørdag.
Var i byen fredag og spiste sgu en ikke planlagt burger... Holdt vægten alligevel. Rigtig godt tilfreds. Har vejedag mandag aften med en veninde... det motivere til hurtigt at rette op på det jeg er faldet i med.
Hun skal tabe sig 15 kg. hvilket også sætter tingene i perspektiv. Hun er overraskende positiv overfor mit vægttabs behov, selvom jeg ved hun ville ønske at se ud som mig... Stort af hende.
12 år13. november 2012 kl. 08:04
Girl next door
re: 1. vejedag -Uge 46
Ja, det er dejligt når man bliver taget seriøst, selvom ens eget problem er "lille" i forhold til den andens problem.
Dejligt at du holdt vægten på trods af burger ;-)
Dejligt at du holdt vægten på trods af burger ;-)
12 år13. november 2012 kl. 08:17
Girl next door
MillerV: Nogle perioder er der bare fokus på andet end vægt og fornuft i den henseende. Håber du får en god uge omend den bliver travl :-)
12 år13. november 2012 kl. 08:19
Girl next door
re: 2. vejedag - 18. uge
Girl next door
16. uge:
17. uge:
Vægt torsdag d. 15. november 2012: 57,1 kg
18. uge tabt: - 0,8 kg
Tabt i alt: - 2,4 kg
I går ramte jeg mit mål lige præcist. 57 kg. Troede at vægten så bare ville stige til i dag, men den siger 57,1 kg og selvom det er en stigning, så gør det vist at jeg alligevel må tage 57 kg seriøst.
Derfor vælger jeg at sætte et nyt mål. Jeg vil have en bufferzone og havde først tænkt 57 - 59 kg, men jeg bryder mig faktisk ikke om at veje 59, så i stedet kommer den til at hedde 56 - 58 kg. Jeg ved ikke om jeg vil synes om at veje 56 men den er jo netop også minimumsvægt.
Jeg er lidt forvirret over det med bmi. Jeg har altid brugt den som en slags målestok og så alligevel. 5 kvinder med samme bmi kan jo se vidt forskellige ud. Og nu hvor mit eget bmi egentlig er rimelig langt nede, så synes jeg alligevel ikke at jeg ser vildt slank ud. Slank, men egentlig bare ligesom så mange andre slanke. Og så tænker jeg på, at jeg jo ikke træner og at jeg er meget i ro, fordi jeg har brug for at hvile ca. 6 timer som minimum dagligt. Så muskelmassen er jo ikke ligefrem overvældende. Derfor gør det måske heller ikke noget, at jeg vejer i den lave ende af netop samme grund. Men jeg er i tvivl om, om det bare er en "undskyldning" for at tabe mere, fordi det er så svært "bare" at skulle vedligeholde og ikke have et fast mål at gå efter, hvor der kommer de der "yes, jeg gjorde det"- følelser.
Hvad tænker I om det? Hvordan virker det set ud "udefra"?
16. uge:
17. uge:
Vægt torsdag d. 15. november 2012: 57,1 kg
18. uge tabt: - 0,8 kg
Tabt i alt: - 2,4 kg
I går ramte jeg mit mål lige præcist. 57 kg. Troede at vægten så bare ville stige til i dag, men den siger 57,1 kg og selvom det er en stigning, så gør det vist at jeg alligevel må tage 57 kg seriøst.
Derfor vælger jeg at sætte et nyt mål. Jeg vil have en bufferzone og havde først tænkt 57 - 59 kg, men jeg bryder mig faktisk ikke om at veje 59, så i stedet kommer den til at hedde 56 - 58 kg. Jeg ved ikke om jeg vil synes om at veje 56 men den er jo netop også minimumsvægt.
Jeg er lidt forvirret over det med bmi. Jeg har altid brugt den som en slags målestok og så alligevel. 5 kvinder med samme bmi kan jo se vidt forskellige ud. Og nu hvor mit eget bmi egentlig er rimelig langt nede, så synes jeg alligevel ikke at jeg ser vildt slank ud. Slank, men egentlig bare ligesom så mange andre slanke. Og så tænker jeg på, at jeg jo ikke træner og at jeg er meget i ro, fordi jeg har brug for at hvile ca. 6 timer som minimum dagligt. Så muskelmassen er jo ikke ligefrem overvældende. Derfor gør det måske heller ikke noget, at jeg vejer i den lave ende af netop samme grund. Men jeg er i tvivl om, om det bare er en "undskyldning" for at tabe mere, fordi det er så svært "bare" at skulle vedligeholde og ikke have et fast mål at gå efter, hvor der kommer de der "yes, jeg gjorde det"- følelser.
Hvad tænker I om det? Hvordan virker det set ud "udefra"?
12 år15. november 2012 kl. 08:21