Step by step - del 2

Du læser en tråd i debat > vægttab

2. vejedag - 15. uge
Girl next door

Alder: 33
Højde: 170 cm
Mål: 57 kg
Startvægt den 14. juli: 59,5 kg
(Startvægt den 3.september: 59,7 kg)

13. uge:
Vægt mandag d. 8. oktober: 58,6 kg
Vægt torsdag d. 11. oktober: 58,7 kg

14. uge:
Vægt mandag d. 15. oktober: 58,7 kg
Vægt torsdag d. 18. oktober: 58,2 kg

15. uge:
Vægt mandag d. 22. oktober: 58,1 kg
Vægt torsdag d. 25. oktober: 58,0 kg

13. uge tabt: + 0,8kg
14. uge tabt: - 0,5 kg
15. uge tabt: - 0,2 kg

Tabt i alt: - 1,5 kg

Den gik sgu lige! Phew! :-)
Er glad for at jeg ikke havde taget vildt på, men samtidig så kender jeg også mig selv godt nok til at vide, at det kan springe en dag over, så der er stadig i morgen til at vise, hvordan kroppen reagerede på alt det kage ;-)

Jeg har i denne uge været nede og kigge i 57 - rækkerne og jeg må indrømme at det tiltalte mig, så tror jeg vil se, om jeg kan havne omkring de 57. Hvis jeg ikke kan, så er det sådan at det er og ellers så tænker jeg, at det da er et forsøg værd....

12 år25. oktober 2012 kl. 08:33
re: 2. vejedag - 15. uge
MillerV

Alder: 23 år.
Højde: 168 cm
Mål: At holde vægten på 60 eller gerne derunder

Startvægt 3. sept: 61,3 kg

13. uge:
Vægt mandag d. 8. okt: 61,4 kg
Vægt torsdag d. 11. okt: 60,7 kg

14. uge:
Vægt mandag d. 15. okt: 62,1 kg
Vægt torsdag d. 18. okt: 62,1 kg

15, uge;
Vægt mandag d. 22. okt: 59,8 kg
Vægt torsdag d. 25. okt: 60,3 kg

Tabt 13. uge: +0,4
Tabt 14. uge: +1,4
Tabt 15. uge: -1,8

Tabt ialt: -1,3 kg fra start

Pyh 500g det kan jeg sagtens leve med. :) Det betyder stadig at jeg har tabt mig efter min bytur. Så jeg klager ikke. :)

Dejligt at vægten klarede sig GND. :) Og håber den har glemt i morgen at du faktisk spiste kage. :P
12 år25. oktober 2012 kl. 12:27
Hej med jer!

Godt at se, at I klarer skærerne i fornem stil.

Det går knap så fornemt hos mig. Jeg har ikke vejet mig siden mandag, og mit mentale overskud har været og er ret meget i bund. Oven i det har jeg fået taget nogle prøver, da jeg gennem lang tid ikke har været helt rask, så jeg har mildest talt ikke sænket maden en tanke.

Måske er jeg tilbage med at melde ind på mandag - måske går der længere tid.

GND: tak for din omtanke :)
12 år25. oktober 2012 kl. 13:16
Baraca jeg håber ikke at det er noget alvorligt du fejler?!

Men forstår skam godt maden ikke har fået mange tanker, når der er andet at tænke på. :/
12 år25. oktober 2012 kl. 13:20
re: 1. vejedag - 16. uge
Girl next door

Alder: 33
Højde: 170 cm
Mål: 57 kg
Startvægt den 14. juli: 59,5 kg
(Startvægt den 3.september: 59,7 kg)

13. uge:
Vægt mandag d. 8. oktober: 58,6 kg
Vægt torsdag d. 11. oktober: 58,7 kg

14. uge:
Vægt mandag d. 15. oktober: 58,7 kg
Vægt torsdag d. 18. oktober: 58,2 kg

15. uge:
Vægt mandag d. 22. oktober: 58,1 kg
Vægt torsdag d. 25. oktober: 58,0 kg

16. uge:
Vægt mandag d. 29. oktober 2012: 57,8 kg
Vægt torsdag d. 1. november 2012:

13. uge tabt: + 0,8kg
14. uge tabt: - 0,5 kg
15. uge tabt: - 0,2 kg
16. uge tabt: - 0,2 kg

Tabt i alt: - 1,7 kg

Så lykkedes det officielt at komme under 58 kg. Har nu været der og kigget et par gange, men det har aldrig passet med om mandagen eller torsdagen ;-)

Det er nu godt at skrive ned - synes nemlig selv at der ikke sker noget vægtmæssigt, men det gør der jo alligevel :-)

Håber det går godt for jer andre :-)

12 år29. oktober 2012 kl. 08:37
Hvor er du sej... jeg er så stresset at jeg nu er oppe over 60 igen. Nærmere 60,6, det er så irriterende.... Jeg har ikke haft styr på ret meget siden jeg startede mit nye job og er klar over at det igen er et langt træk der skal til for at komme ned i vægt og det er lige ved at slå mig ud.
Jeg vil meget gerne starte dec med 57 kg., så det er mit mål eller delmål om man vil... Men jeg fægter rundt og ved ikke hvad metode jeg skal vælge. Pt er jeg på kur i ugen og æder mig alligevel tykkere og tykkere i weekenden.

Jeg må have struktur ind igen og kontrol.
Puuuuha og manden bliver også tykkere. Han har endnu mindre rygrad, så vores vægte følges af. Han er altid støttende og vil gerne tabe sig 4 kg også...

Nogen gode råd?
12 år29. oktober 2012 kl. 13:09
Hej piger,
Jeg melder mig lige på holdet :)

Alder: 24
Højde: 160 cm
Mål: 45 kg
Startvægt den 29. oktober: 56,3 kg

16. uge:
Vægt mandag d. 29. oktober 2012: 56,3 kg
Vægt torsdag d. 1. november 2012:

16. uge tabt:

Tabt i alt:
12 år29. oktober 2012 kl. 16:24
Åh. Friitzen, det er jeg ked af at høre. Det er godt nok træls at det er på den måde - især fordi du så gerne vil den anden vej igen.

Jeg vil rigtig gerne hjælpe, men har brug for lidt mere info først... Så her kommer 20 spørgsmål til professoren ;-)

Hvilke kure har du været på, hvor du tabte dig og hvor det gik godt/føltes let?

Hvad er din motivation for at tabe dig?

Hvad er dine største forhindringer lige for tiden?

Hvordan forestiller du dig at din situation er, for at du kan tabe dig de 3,5 kg? Altså, hvordan ser dit liv ud optimalt set for at du kan tabe dig/ hvad ville hjælpe dig?

Hvad siger du til dig selv for at retfærdiggøre de valg du tager i forbindelse med over/trøstespisning? F.eks. jeg må gerne lige nu, fordi.... eller... Jeg er også ligeglad, det nytter alligevel ikke osv.

Som du jo så godt ved, så handler det ikke kun om mad og at veje maden og om kalorier, men om alt muligt og det er derfor jeg spørger. Standardsvarene kender du jo alt for godt og du ved hvad der skal til, men sidder fast lige nu. Så derfor tænker jeg at der skal en ny vinkel til - derfor alle spørgsmålene - så har jeg måske en chance for at hjælpe ;-)

Og husk: at falde i når det gælder mad, har intet at gøre med rygrad eller ej, men om biologi og om at gøre det, der matcher dig bedst lige nu. Og eftersom du føler, at du ingen rygrad har, ja, så er det lige nu muligt at finde et bedre match ;-)

12 år29. oktober 2012 kl. 17:20
Velkommen til Miss Superficial :-)
12 år29. oktober 2012 kl. 17:21
Hej GND

Lige nu kører tingene for stærkt. Vi overlever kun lige og grænsen er ved at være nået. Vi talte om i morges at vi virkelig kan mærke vigtigheden af sund madnår vi har så travlt, hvorfor pokker vælger vi så ikke det? Altså vi spiser jo altid super sund aftens mad, det er mere det der kommer ind i løbet af weekenden og aftenen.

Nå men hvad virker, ja det gjorde diætisten som egentlig var alm mad efter 1200 kcal. , men det motiverede mig at skulle vejes i starten, da det gik den forkerte vej, stoppede jeg.
Så har vægtkonsulenterne engang virket og jeg har egentlig beholdt mange af grundelementerne derfra.

Jeg var jo på 55,8 da jeg gik på ferie midt i juli og på 57 cirka efter og fik bare ikke hoppet tilbage i den gamle kur igen, ved sgu ikke hvad der skete og siden er det gået stødt og roligt op af, jeg har strammet mig an og tabt mig lidt for så at tage endnu mere på.

Jeg dyrker stadig motion,men ikke helt med den samme iver som før, men det skal nok komme igen.

Den perfekte situation for vægttab er at få søvn nok ikke have syge børn og arbejdspres, men det har været sådan længe og vil ikke vente på det engang går over. Ved bare at spiser jeg ordentligt, dyrker motion og vejer min normalvægt, så er hverdagens udfordringer meget nemmere.

Mad i løbet af dagen er blevet mere vanskeligt med det nye job, da jeg ofte er på farten i bil eller på cykel, så skal være et stykke brød jeg hurtigt kan køre ned, ellers bliver det ikke til.

Ved ikke om jeg siger noget til mig selv inden jeg spiser eks. vis en hel rulle kiks (næsten), jeg tænker bare ikke og kan ikke stoppe igen.
12 år29. oktober 2012 kl. 20:13

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });