Step by step - del 2
Du læser en tråd i debat > vægttabMillerV
re: Miss Superficial
Okay.. Så forstår jeg bedre.
Det var så lidt. :)
Det var så lidt. :)
12 år1. november 2012 kl. 17:42
Girl next door
re: Kost
MillerV:
Det bliver lige lidt i etapper, at jeg svarer på det der med hvad jeg f.eks spiser i løbet af en dag. Har ikke så meget tid og overskud lige for tiden ;-)
Da jeg jo er vegetar er det lidt "spøjst" noget af det jeg spiser, netop fordi det er svært at få proteiner nok uden at få for mange kulhydrater også...
Morgenmad er lidt forskelligt. Eksempler er:
- Røræg ofte blandet op med skyr og mælk og ost og quorn vegetar fileter
- Skyr, græsk yoghurt 2% og philadelphia light ost blandet op med cavalier "nutella" (sukkerfri) eller kanel og æbler
- Helseklidbrød med noget på, f.eks. "nutella" eller peanutbutter
- Proteinpandekager m. isis jordbærmarmelade og perfect strø eller cavalier "nutella"
Jeg skal ofte have flere af tingene for at få et riemligt kalorieindtag, men går ikke så meget op i det - det er vigtigere for mig at jeg er mæt og kan holde mig mæt et par timer - kalorierne spiser jeg bare på et andet tidspunkt i stedet.
Frokost:
Herhjemme er det ofte rester, men skal jeg af sted i arbejdsprøvning så hedder det noget i stil med:
- 1 isis free lækkerbar (for at få en bunke proteiner), 50 - 100g saltmandler, proteinpandekager eller quorn vegetar fileter eller helseklidbrød med noget på, eller evt. rester fra aftensmaden.
Vender lige tilbage senere med aftensmaden ;-)
Glæder mig meget til at høre mere om jeres opstart med at spise efter Flad mave principperne.
Jeg bruger forresten sjældent opskrifterne i bogen (bortset fra kageopskrifterne ;-) ) fordi jeg jo ikke kan få proteinerne fra kødet og derfor så går der helt kludder i mit "regnskab" hvis jeg spiser efter deres opskrifter. Men lader mig af og til inspirere.
Det bliver lige lidt i etapper, at jeg svarer på det der med hvad jeg f.eks spiser i løbet af en dag. Har ikke så meget tid og overskud lige for tiden ;-)
Da jeg jo er vegetar er det lidt "spøjst" noget af det jeg spiser, netop fordi det er svært at få proteiner nok uden at få for mange kulhydrater også...
Morgenmad er lidt forskelligt. Eksempler er:
- Røræg ofte blandet op med skyr og mælk og ost og quorn vegetar fileter
- Skyr, græsk yoghurt 2% og philadelphia light ost blandet op med cavalier "nutella" (sukkerfri) eller kanel og æbler
- Helseklidbrød med noget på, f.eks. "nutella" eller peanutbutter
- Proteinpandekager m. isis jordbærmarmelade og perfect strø eller cavalier "nutella"
Jeg skal ofte have flere af tingene for at få et riemligt kalorieindtag, men går ikke så meget op i det - det er vigtigere for mig at jeg er mæt og kan holde mig mæt et par timer - kalorierne spiser jeg bare på et andet tidspunkt i stedet.
Frokost:
Herhjemme er det ofte rester, men skal jeg af sted i arbejdsprøvning så hedder det noget i stil med:
- 1 isis free lækkerbar (for at få en bunke proteiner), 50 - 100g saltmandler, proteinpandekager eller quorn vegetar fileter eller helseklidbrød med noget på, eller evt. rester fra aftensmaden.
Vender lige tilbage senere med aftensmaden ;-)
Glæder mig meget til at høre mere om jeres opstart med at spise efter Flad mave principperne.
Jeg bruger forresten sjældent opskrifterne i bogen (bortset fra kageopskrifterne ;-) ) fordi jeg jo ikke kan få proteinerne fra kødet og derfor så går der helt kludder i mit "regnskab" hvis jeg spiser efter deres opskrifter. Men lader mig af og til inspirere.
12 år2. november 2012 kl. 08:23
MillerV
GND.
Tusind tak, det giver en del inspiration. Morgenmaden har jeg ofte svært ved at være kreativ med. Og problemet med at maden bliver kedelige er nok at jeg derfor spiser det samme og samme igen og igen. :/
Du skal ikke stresse over det. Jeg skal ikke snuppe dit overskud. Bogen har mange ideer til aftensmad, så den kan jeg kigge igennem :)
Tusind tak, det giver en del inspiration. Morgenmaden har jeg ofte svært ved at være kreativ med. Og problemet med at maden bliver kedelige er nok at jeg derfor spiser det samme og samme igen og igen. :/
Du skal ikke stresse over det. Jeg skal ikke snuppe dit overskud. Bogen har mange ideer til aftensmad, så den kan jeg kigge igennem :)
12 år2. november 2012 kl. 12:07
Girl next door
Jeg tænker tit, at det må være meget lettere, når man kan spise kød til også. Men i sidste ende så kan det sikkert også blive trivielt.
Vi kan jo skrive madforslag ind, når vi har lyst, så vi kan inspirere hinanden.
Selvom mine opskrifter er vegetariske og dine er med kød, så kan vi jo bare tilpasse dem hver især ;-)
Vi kan jo skrive madforslag ind, når vi har lyst, så vi kan inspirere hinanden.
Selvom mine opskrifter er vegetariske og dine er med kød, så kan vi jo bare tilpasse dem hver især ;-)
12 år2. november 2012 kl. 13:59
MillerV
Det lyder som en rigtig god ide. :)
Når jeg har min søster til middag lave jeg samme ret til hende bare uden kød. og hvis jeg kan tilføjer jeg quorn.
Når jeg har min søster til middag lave jeg samme ret til hende bare uden kød. og hvis jeg kan tilføjer jeg quorn.
12 år2. november 2012 kl. 15:01
friitzen (slettet)
re: 1. vejedag - 16. uge
Du er fuldstændig fantastisk til at vejlede og gennemskue :-) Kan i den grad bruge din "analyse" til noget.
Jeg er det samme sted som hele tiden desværre. Men besøger vægtvogterne på mandag
Jeg er det samme sted som hele tiden desværre. Men besøger vægtvogterne på mandag
12 år2. november 2012 kl. 17:37
Girl next door
re: 1. vejedag - 16. uge
Dejligt at det kan bruges, Friitzen :-)
Er meget spændt på at høre om, hvordan det er gået på mandag :-)
Kom forresten til at tænke på, at du måske kan lave proteinpandekager til i madpakken? De kan spises hvor som helst og når som helst, mætter, er sunde og holder blodsukkeret stabilt.
Er meget spændt på at høre om, hvordan det er gået på mandag :-)
Kom forresten til at tænke på, at du måske kan lave proteinpandekager til i madpakken? De kan spises hvor som helst og når som helst, mætter, er sunde og holder blodsukkeret stabilt.
12 år2. november 2012 kl. 17:57
Girl next door
re: 1. vejedag - 17. uge
Girl next door
Alder: 33
Højde: 170 cm
Mål: 57 kg
Startvægt den 14. juli: 59,5 kg
(Startvægt den 3.september: 59,7 kg)
16. uge:
Vægt mandag d. 29. oktober 2012: 57,8 kg
Vægt torsdag d. 1. november 2012: 58,5 kg
17. uge:
Vægt mandag d. 5. november 2012: 58,7 kg
Vægt torsdag d. 8. november 2012:
16. uge tabt: + 0,5 kg
17. uge tabt: +0,2 kg
Tabt i alt: - 0,8 kg
Av, av, av... Sikke en weekend. Det er længe siden at vægten har ligget så højt så længe i træk.
Weekenden bestod af spisning i Tyskland, hygge, men også stress og manglende søvn og jeg vidste godt at det ville "gå galt", men havde alligevel håbet at det ikke gik så slemt.
Nå, men håber på at brug af medicin, væske i kroppen, stop i systemet, manglende søvn og ikke mindst manglende aktivitet er skyld i vægtstigningen. Back to basics - og så krydsede fingre ;-)
Håber det er gået bedre hos jer andre hen over weekenden ;-)
Alder: 33
Højde: 170 cm
Mål: 57 kg
Startvægt den 14. juli: 59,5 kg
(Startvægt den 3.september: 59,7 kg)
16. uge:
Vægt mandag d. 29. oktober 2012: 57,8 kg
Vægt torsdag d. 1. november 2012: 58,5 kg
17. uge:
Vægt mandag d. 5. november 2012: 58,7 kg
Vægt torsdag d. 8. november 2012:
16. uge tabt: + 0,5 kg
17. uge tabt: +0,2 kg
Tabt i alt: - 0,8 kg
Av, av, av... Sikke en weekend. Det er længe siden at vægten har ligget så højt så længe i træk.
Weekenden bestod af spisning i Tyskland, hygge, men også stress og manglende søvn og jeg vidste godt at det ville "gå galt", men havde alligevel håbet at det ikke gik så slemt.
Nå, men håber på at brug af medicin, væske i kroppen, stop i systemet, manglende søvn og ikke mindst manglende aktivitet er skyld i vægtstigningen. Back to basics - og så krydsede fingre ;-)
Håber det er gået bedre hos jer andre hen over weekenden ;-)
12 år5. november 2012 kl. 08:14
Girl next door
re: 2. vejedag - 16. uge
Miss superficial:
Til måden vi skriver ind på....
Der er startvægten og når du skriver tabt i alt til sidst, så tager du startvægten minus din nuværende vægt. Så har du det der skal stå ved "Tabt i alt:"
Der hvor der står f.eks. 2. uge tabt: Der skriver du hvor meget du har tabt i lige præcis den uge.
Det er ikke så vigtigt, om du skriver det ligesom vi gør - bare du selv kan holde styr på det - og så kan vi jo altid spørge, hvis vi så ikke kan finde ud af det ;-)
Til måden vi skriver ind på....
Der er startvægten og når du skriver tabt i alt til sidst, så tager du startvægten minus din nuværende vægt. Så har du det der skal stå ved "Tabt i alt:"
Der hvor der står f.eks. 2. uge tabt: Der skriver du hvor meget du har tabt i lige præcis den uge.
Det er ikke så vigtigt, om du skriver det ligesom vi gør - bare du selv kan holde styr på det - og så kan vi jo altid spørge, hvis vi så ikke kan finde ud af det ;-)
12 år5. november 2012 kl. 08:17
Alder: 23 år.
Højde: 168 cm
Mål: At holde vægten på 60 eller gerne derunder
Startvægt 3. sept: 61,3 kg
16. uge:
Vægt mandag d. 29. okt: 61,6 kg
Vægt torsdag d. 1. nov: 61,4 kg
Tabt 16. uge: +1,1
Tabt ialt: +0,1 kg fra start
Tja, bare den ikke er gået mere op så er det fint nok.. Kæresten og jeg hopper nok på Spis maven flad fra på mandag. Vi har lige en weekend i pandekagehuset. Denne gang står den på flytning. Men der bliver helt sikkert mange pauser som da vi malede.