Step by step - del 2
Du læser en tråd i debat > vægttabMillerV
re: 1. vejedag - 16. uge
Undskyld forsinkelsen. Har trukket stikket ud nogle dage.
MillerV
Alder: 23 år.
Højde: 168 cm
Mål: At holde vægten på 60 eller gerne derunder
Startvægt 3. sept: 61,3 kg
13. uge:
Vægt mandag d. 8. okt: 61,4 kg
Vægt torsdag d. 11. okt: 60,7 kg
14. uge:
Vægt mandag d. 15. okt: 62,1 kg
Vægt torsdag d. 18. okt: 62,1 kg
15. uge:
Vægt mandag d. 22. okt: 59,8 kg
Vægt torsdag d. 25. okt: 60,3 kg
16. uge:
Vægt mandag d. 29. okt: 61,6 kg
Vægt torsdag d. 1. nov:
Tabt 13. uge: +0,4
Tabt 14. uge: +1,4
Tabt 15. uge: -1,8
Tabt 16. uge: +1,3
Tabt ialt: +0,3 kg fra start
Det er ikke helt gået som det skulle, men kroppen har det åbenbart godt i 61'erne.. :/
Men jeg føler jeg må have lidt kontrol over det igen, ved ikke om det skal være spise maven flad eller om jeg skal læse lidt rundt eks. om KISS-kosten som jeg har hørt flere er glade for?!
MillerV
Alder: 23 år.
Højde: 168 cm
Mål: At holde vægten på 60 eller gerne derunder
Startvægt 3. sept: 61,3 kg
13. uge:
Vægt mandag d. 8. okt: 61,4 kg
Vægt torsdag d. 11. okt: 60,7 kg
14. uge:
Vægt mandag d. 15. okt: 62,1 kg
Vægt torsdag d. 18. okt: 62,1 kg
15. uge:
Vægt mandag d. 22. okt: 59,8 kg
Vægt torsdag d. 25. okt: 60,3 kg
16. uge:
Vægt mandag d. 29. okt: 61,6 kg
Vægt torsdag d. 1. nov:
Tabt 13. uge: +0,4
Tabt 14. uge: +1,4
Tabt 15. uge: -1,8
Tabt 16. uge: +1,3
Tabt ialt: +0,3 kg fra start
Det er ikke helt gået som det skulle, men kroppen har det åbenbart godt i 61'erne.. :/
Men jeg føler jeg må have lidt kontrol over det igen, ved ikke om det skal være spise maven flad eller om jeg skal læse lidt rundt eks. om KISS-kosten som jeg har hørt flere er glade for?!
12 år31. oktober 2012 kl. 09:51
MillerV
Miss Superficial
Velkommen til..
Jeg må lige spørger dig om en ting, har du tjekket hvad dit BMI kommer ned på hvis du rammer 45 kg?
Du kommer til at være undervægtig, idet du kommer til at ligge under 18,5 på skalaen.. Noget du har tænkt over?
Jeg må lige spørger dig om en ting, har du tjekket hvad dit BMI kommer ned på hvis du rammer 45 kg?
Du kommer til at være undervægtig, idet du kommer til at ligge under 18,5 på skalaen.. Noget du har tænkt over?
12 år31. oktober 2012 kl. 09:55
Girl next door
Flad mave, KISS osv...
MillerV:
Selvom jeg sådan generelt siger at jeg spiser efter flad mave principperne, så er det i virkeligheden sådan lidt mere blandet.
Jeg spiser efter en blandet flad mave, KISS-kost og PCO kost. Og det synes jeg virker ret godt - men det er vel egentlig også 3 sider af samme sag stort set ;-)
Generelt så hedder reglerne for mig:
- Ingen sukker, ingen hvedemel
- GI inder 55
- Relativt sparsomt med kulhydrater
- Masser af fedt, men primært monoumættet fedt
- Masser af proteiner
- Helst ramme en 33% af hver-fordeling, men ellers så skal der være mest fedt og proteiner og mindre kulhydrater
- Max 1600 kcal om dagen
- Bunker af proteiner til morgenmad
- Spise masser af mandler - og der må spises 200 kcal mandler ud over de 1600 kcal - de tæller nemlig ikke helt - men KUN forudsat at alle de andre "regler" er overholdt.
Det er ikke så slemt at overholde - føler mig i hvert fald ikke snydt - tværtimod :-)
Spændende hvad du vælger - glæder mig til at høre mere om det :-)
Selvom jeg sådan generelt siger at jeg spiser efter flad mave principperne, så er det i virkeligheden sådan lidt mere blandet.
Jeg spiser efter en blandet flad mave, KISS-kost og PCO kost. Og det synes jeg virker ret godt - men det er vel egentlig også 3 sider af samme sag stort set ;-)
Generelt så hedder reglerne for mig:
- Ingen sukker, ingen hvedemel
- GI inder 55
- Relativt sparsomt med kulhydrater
- Masser af fedt, men primært monoumættet fedt
- Masser af proteiner
- Helst ramme en 33% af hver-fordeling, men ellers så skal der være mest fedt og proteiner og mindre kulhydrater
- Max 1600 kcal om dagen
- Bunker af proteiner til morgenmad
- Spise masser af mandler - og der må spises 200 kcal mandler ud over de 1600 kcal - de tæller nemlig ikke helt - men KUN forudsat at alle de andre "regler" er overholdt.
Det er ikke så slemt at overholde - føler mig i hvert fald ikke snydt - tværtimod :-)
Spændende hvad du vælger - glæder mig til at høre mere om det :-)
12 år31. oktober 2012 kl. 10:19
MillerV
re: Flad mave, KISS osv...
Tak GND.. :)
Vil du kunne lave en oversigt over hvordan en typisk dag ser ud? Sådan med hvad du spiser til hver måltid?
Har lidt nemmere ved at danne mig et overblik over det når jeg kan se det.. Har spis maven flad bogen og der er jo en program for en hel dag. :)
Vil du kunne lave en oversigt over hvordan en typisk dag ser ud? Sådan med hvad du spiser til hver måltid?
Har lidt nemmere ved at danne mig et overblik over det når jeg kan se det.. Har spis maven flad bogen og der er jo en program for en hel dag. :)
12 år31. oktober 2012 kl. 10:25
Miss_Superficial (slettet)
re: Miss Superficial
Mange tak Girl next door og MillerV :)
MillerV - Jeg er asiat og er af ekstrem spinkel bygning. Så BMI-indekset er ikke helt tilregneligt på mig. Jeg har ingen intention om at være overvægtig [fed]eller[/fed] undervægtig.
Jeg vi bare gerne tabe alt det usunde fedt om maven, på bagen og på lårene. Hvis jeg opnår dette inden jeg rammer de 45 kg, så stopper jeg der. Men når jeg sammenligner min vægt med resten af pigerne i min familie, så må jeg nok ned omkring de 45. Desværre - for der er lang vej ;) Men intet er umuligt :)
Men jeg takker for din bekymring/opmærksomhed.
Glæder mig til at se hvad vægten siger om nogle timer ;)
MillerV - Jeg er asiat og er af ekstrem spinkel bygning. Så BMI-indekset er ikke helt tilregneligt på mig. Jeg har ingen intention om at være overvægtig [fed]eller[/fed] undervægtig.
Jeg vi bare gerne tabe alt det usunde fedt om maven, på bagen og på lårene. Hvis jeg opnår dette inden jeg rammer de 45 kg, så stopper jeg der. Men når jeg sammenligner min vægt med resten af pigerne i min familie, så må jeg nok ned omkring de 45. Desværre - for der er lang vej ;) Men intet er umuligt :)
Men jeg takker for din bekymring/opmærksomhed.
Glæder mig til at se hvad vægten siger om nogle timer ;)
12 år1. november 2012 kl. 00:40
Girl next door
re: 2. vejedag - 16. uge
Girl next door
Alder: 33
Højde: 170 cm
Mål: 57 kg
Startvægt den 14. juli: 59,5 kg
(Startvægt den 3.september: 59,7 kg)
13. uge:
Vægt mandag d. 8. oktober: 58,6 kg
Vægt torsdag d. 11. oktober: 58,7 kg
14. uge:
Vægt mandag d. 15. oktober: 58,7 kg
Vægt torsdag d. 18. oktober: 58,2 kg
15. uge:
Vægt mandag d. 22. oktober: 58,1 kg
Vægt torsdag d. 25. oktober: 58,0 kg
16. uge:
Vægt mandag d. 29. oktober 2012: 57,8 kg
Vægt torsdag d. 1. november 2012: 58,5 kg
13. uge tabt: + 0,8kg
14. uge tabt: - 0,5 kg
15. uge tabt: - 0,2 kg
16. uge tabt: + 0,5 kg
Tabt i alt: - 1,0 kg
Øv... Men det er den tid på måneden så det kan ikke være anderledes. Stadig lidt surt at væten bare er steget støt siden i mandags. Men jeg holder mig omkring den vægt jeg må have og det er også helt fint. De næste par dage bliver hektiske og det skulle undre mig, hvis det ikke også kommer til at kunne ses på mandagens vægt...
Alder: 33
Højde: 170 cm
Mål: 57 kg
Startvægt den 14. juli: 59,5 kg
(Startvægt den 3.september: 59,7 kg)
13. uge:
Vægt mandag d. 8. oktober: 58,6 kg
Vægt torsdag d. 11. oktober: 58,7 kg
14. uge:
Vægt mandag d. 15. oktober: 58,7 kg
Vægt torsdag d. 18. oktober: 58,2 kg
15. uge:
Vægt mandag d. 22. oktober: 58,1 kg
Vægt torsdag d. 25. oktober: 58,0 kg
16. uge:
Vægt mandag d. 29. oktober 2012: 57,8 kg
Vægt torsdag d. 1. november 2012: 58,5 kg
13. uge tabt: + 0,8kg
14. uge tabt: - 0,5 kg
15. uge tabt: - 0,2 kg
16. uge tabt: + 0,5 kg
Tabt i alt: - 1,0 kg
Øv... Men det er den tid på måneden så det kan ikke være anderledes. Stadig lidt surt at væten bare er steget støt siden i mandags. Men jeg holder mig omkring den vægt jeg må have og det er også helt fint. De næste par dage bliver hektiske og det skulle undre mig, hvis det ikke også kommer til at kunne ses på mandagens vægt...
12 år1. november 2012 kl. 08:21
Girl next door
re: Step by step - del 2
MillerV:
Jeg vender lige tilbage til det med at beskrive en dags mad - har ikke glemt det ;-)
Jeg vender lige tilbage til det med at beskrive en dags mad - har ikke glemt det ;-)
12 år1. november 2012 kl. 08:22
Hej piger,
Jeg melder mig lige på holdet :)
Alder: 24
Højde: 160 cm
Mål: 45 kg
Startvægt den 29. oktober: 56,3 kg
1. uge:
Vægt mandag d. 29. oktober 2012: 56,3 kg
Vægt torsdag d. 1. november 2012: 55,6 kg
1. uge tabt: - 0,7 kg
Tabt i alt: - 0.7 kg
Jeg ved ikke om jeg beregner mit vægttab forkert. Kan se at I gøre det på en anden måde. Men kan ikke helt gennemskue det :(
Jeg melder mig lige på holdet :)
Alder: 24
Højde: 160 cm
Mål: 45 kg
Startvægt den 29. oktober: 56,3 kg
1. uge:
Vægt mandag d. 29. oktober 2012: 56,3 kg
Vægt torsdag d. 1. november 2012: 55,6 kg
1. uge tabt: - 0,7 kg
Tabt i alt: - 0.7 kg
Jeg ved ikke om jeg beregner mit vægttab forkert. Kan se at I gøre det på en anden måde. Men kan ikke helt gennemskue det :(
12 år1. november 2012 kl. 09:24
Girl next door - Du skal nok komme hurtigt under de 58 igen. Og hvis de næste par dage er hektiske, så kan det jo være at vægten svinger til din fordel ;)
12 år1. november 2012 kl. 09:30
- Lige nu kører tingene for stærkt. Vi overlever kun lige
- Det er mere det der kommer ind i løbet af weekenden og aftenen
- da det gik den forkerte vej, stoppede jeg
- Den perfekte situation for vægttab er at få søvn nok ikke have syge børn og arbejdspres, men det har været sådan længe og vil ikke vente på det engang går over
- Mad i løbet af dagen er blevet mere vanskeligt med det nye job
- jeg tænker bare ikke og kan ikke stoppe igen.
Der er jo ikke noget nyt i dette- det er bare sætninger, jeg har taget fra det du selv har skrevet. Men måske det alligevel kan få dig til at høre hvad du selv siger ;-)
Sådan opsummeret, så fortæller du at tingene kører alt for stærkt lige nu, det er hårdt, der er for lidt søvn, der er for rmeget arbejdspres, og som tingene er lige nu er det svært at spise ordentligt på det nye arbejde, fordi der er fart på. Du tænker ikke for tiden (når det kommer til mad), og når du får startet så kan du ikke stoppe igen. Dog går det rimeligt i løbet af dagen, men om aftenen og i weekenderne går det galt.
Jeg ved ikke, om det gør nogen forskel for dig at se det sat op på den måde?
Jeg tænker, at uanset hvor meget vilje du sætter ind på det med maden, så er det fra starten af dødsdømt medmindre du får styr på de ting, som gør at du spiser mere/for meget om aftenen og i weekenderne. Der er ikke noget at sige til, at det er svært, når det er så presset hver dag - og så i længere tid. Men jeg er i tvivl om, hvorvidt du har lyst til at ændre de ting, som påvirker overskuddet til at gøre det "rigtige", som du jo selv siger er med til at give mere overskud i sidste ende...
Ud fra det du skriver, kan i hvert fald konkluderes at noget tyder på, at du har det bedst med at følge en fastlagt kur, som er i nogle rammer og hvor du står til ansvar. Tænker her på diætistens måde at gøre det på og stå til ansvar og også vægtkonsulenterne med de samme ting. Så det er nok noget i den retning du skal lede efter, hvis det er. Måske vægtvogterne denne gang? Der er programmer og faste rammer samt vejning ligesom ved vægtkonsulenterne...
Du skriver at du har brug for struktur. Struktur er godt, men set herfra lyder det til at du spænder elastikken meget hårdt på hverdagene og når du så når til aften eller til weekenden, så smækker den tilbage i en vældig fart. Det er fint nok at kræve noget af dig selv, men der er jo også grænser for, hvad der er rimeligt at byde dig selv.
Et sted at starte kunne være at finde ud af, hvordan du får lavet en madpakke eller kan tage noget praktisk spiseligt med i løbet af dagen, så det bliver fornugtig spise selvom du har travlt på arbejdet. En del mad kan jo indtages i løbet af få minutter, hvis det endelig skal være og 3x4 minutter burde der nok kunne afses tid til ;-)
Så tænker jeg på den der med, at du stoppede ved diætisten dengang det gik den forkerte vej... Måske det er et mønster du har? Noget i stil med, at så kan det også være lige meget? Måske det er derfor vægten stiger, fordi når du nu alligevel ikke kan, så kan du lige så godt bare spise videre? Hvis det er sådan det er, så er det nok værd at arbejde lidt med, for der kan ligge rigtig mange kg i sådan en tanke, hvis man først får sig selv overbevist om at det rent faktisk er lige meget...
Ved ikke om du kan bruge det, Friitzen. Hvis bare en ting eller to gør en lille forskel, så er det da et lille skridt videre på vejen ;-)