Step by step - del 2

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: 2. vejedag - 9. uge
MillerV

Alder: 23 år.
Højde: 168 cm
Mål: tænker at komme ned på omkring 57 kg.
Startvægt: 58,9 kg.
Startvægt 3. sept: 61,3 kg

8. uge:
Vægt mandag d. 3. sept: 61,3 kg
Vægt torsdag d. 6. sept: 60,1 kg

9. uge:
Vægt mandag d. 10. sept: 61,1 kg
Vægt torsdag d. 13. sept: 61,1 kg

Tabt 8. uge: + 1,2 og - 1,2
Tabt 9. uge: + 1,0 og 0,0

Tabt ialt: +2,2 kg fra start

Øv jeg troede faktisk den var gået ned. :( I går sagde vægten 60,6 det tal kunne jeg bedre lide.. Men der er jo den tid på måneden, så kroppen lever sit eget liv.
Og i ren ærgelse over vægten købte jeg en bolle på skolen, halvdelen fik nutella på.. Tja, jeg var lige lidt vred og skuffet over vægten og vupti så spiste jeg en bolle. Hvorfor? Ja jeg troede vel jeg ville få det bedre og blive trøstet. Men niks, det skete ikk. Jeg fortryder. Kan den trækkes tilbage? :)

Friitzen: tak, den side må jeg lige se lidt på. :)
Kroppen er lige ved at vende sig til at det ikke er kulhydrater den skal bruge som energikilde, det er derfor du får det skidt. Men du skal bare klø på, så skal kroppen nok vende sig til det.
Det er et super flot vægttab du har nået til nu. :)

GND, sikke et hop på vægten, men det er da rigtig dejligt. Så har det virket med at skifte maden lidt ud. :)
12 år13. september 2012 kl. 15:31
Madinspiration
GND, uhh ha.. Gode ideer...

Tærter uden bunden er en mulighed:
Så tager du lidt forskellig grøntsager og hakker ud og ligger i et fad.
Så laver du en blanding af æg og lidt mælk (eller cremefine den lette udgave på 4%), salt og peber og hælder udover. Du kan også komme revent ost i.
Og derefter putter du det i en varm ovn til det er fast i konsistensen. (20-30 min mener jeg)

Ekstra protein kunne være corn-produktet. Ved ikke om du har prøvet dem før. Det bruger min søster meget i sin hverdag hun er også vegetar. Og det kan jo fås på mange måder, fars, filet osv. Det er en rigtig god proteinkilde.

Wok er også lækkert:
ingefær, chili og hvidløg svitses på en varm pande i noget smør
Og så putter jeg peberfrugter, forårsløg, løg, bønner og ærter i. Kyllingestykker er godt i. Men du kan jo putte (kylling)cornfilet i.
12 år13. september 2012 kl. 15:44
re: Madinspiration
Tak for det, MillerV :-)

Havde ikke lige tænkt på tærte uden bund - det er jo egentlig noget der kan varieres i det uendelige.

Jo, jeg er storspiser af quornprodukterne. I Tyskland kan der købes en del flere vegetarprodukter (i Real f.eks.) og dem bruger jeg også en del af. Der er der bare en del flere kalorier i og de er panerede, så den går ikke helt længere. Selvom jeg nok er villig til at se gennemfingrene med det engang i mellem ;-)

Træls at vægten ikke opførte sig som den skal. Mage til frækhed ;-D Og der fik den dén! En bolle og halv nutella! Sådan!

Ej, pjat... Håber ikke du tager det ilde op... Jeg kender det jo alt for godt og måtte lige smile lidt af det. Det er jo genkendelse, der vil noget. Og hvor mærkelig strategi er det ikke lige at have det dårligt og så spise for at få det bedre - når et af ens mål er at tabe sig eller vedligeholde vægten?
Eneste svar er forventningen om hvad der kan virke - og manglen på andre løsningsmuligheder i det øjeblik...
Med andre ord, så er det ikke en fantastisk strategi. Brugte den selv sidste aften - da virkede den heller ikke ;-)

Hvordan spiser du egentlig for tiden, MillerV? Er det sådan lidt den ene, sådan lidt det andet?
Har du den der craving efter kulhydrater og også efter at du har spist dem eller kan du styre det, synes du?
Ved jo at du er startet på dukankuren et par gange - hvor længe gik der før du ikke længere manglede kulhydraterne? Og hva med da du begyndte at spise dem igen - kunne du mærke forskel på nogen måde?
Spørger selvfølgelig fordi jeg nu selv står midt i alt det der - omend på lidt andre præmisser :-)
12 år13. september 2012 kl. 17:06
Tærte uden bund kan varieres i rigtig mange udgaver. Det er bare vælg selv og put i. :)

Okay.. Tænkte nok du kendte det. :) Det er ikke fordi jeg selv har den store erfaring med vegetar produkter. Når jeg laver mad til min søster er det ofte det samme som mig hun får og så bytter vi bare kødet med qourn. (Hehe nu stavet rigtig også)
Forleden lavede jeg hjemmelavet aspergssuppe til hende og jeg og så lavede jeg bare kødboller til mig selv. Mums det var lækkert.

Ja, den dumme vægt har bare at makke ret når jeg siger den skal. :P

Jeg tager det slet ikke ilde op. :) Da jeg sad og spiste den kunne jeg ikke lade være at tænke hvad den bolle skulle hjælpe på at skælde vægten ud?! Den kan da slet ikke være med til at gøre det bedre. Tværtimod. Det er den dårligste strategi ever! :) Men man håber vel altid den virker, til det modsatte blir bevist på vægten.

Jamen jeg har prøvet at holde mig til havreklidgrød til morgenmad.
Frokost er kød og grønt eller et stykke rugbrød istedet for grønt.
Og aften kød og grønt.
Mellemmåltider kan være æg, mælk, mandler eller hvad jeg lige finder i skabet. Så det er nok sådan lidt det ene og så det andet.

Det er faktisk ikke fordi jeg hungre efter kulhydrater. Jeg kan sagtens nøjes med kød. :) Men det er jo ikke sundt i længden. Der er gået en lille uge tror jeg, så kunne kroppen finde ud af at tage energi fra fedt istedet. Synes sagten jeg kan mærke når jeg begynder at spise dem igen. De går lige på maven synes jeg. :( Og det er det der irritere mig lidt (Meget nok).

Overvejer om jeg skal hoppe på dukankuren eller den min kæreste og jeg fuldte på fedt og protein og ingen kuldhydrater andet end hver 7. dag igen på mandag, men jeg ved ikke hvor sundt det er når jeg jo starter projekt lille menneske. Det kræver jo alle formår for vitaminer og sund kost. Føler mig lidt splittet.. For vil jo gerne af med mavedellen. (Inden den blir baby rund)
12 år13. september 2012 kl. 18:05
Hvad med PCO kost?
Det er sådan lidt en blanding af de to (som jeg forstår det) og det er da i hvert fald meget brugt i forbindelse med graviditet.

Selvom du ikke har PCO kan du jo godt spise efter det - det kan der vel ikke ske så meget ved?
12 år13. september 2012 kl. 18:28
PCO-kost går ud på ikke at få hurtige kulhydrater i form af brød, pasta, ris osv. Hvad jeg mener jeg lige husker.
Min søster har PCO og er vegetar, det kan man sige at være en dårlig kombi.
Men det handler jo om at spise kød og grønt generelt. Og ikke alle de dårlige kulhydrater.

Det kan være det er det jeg skal gøre, men holde mig helt fra kulhydrat synderne. Men grønt er okay. Men det ville være fedt hvis dellen lige blevlidt mindre og vægten faldt. :-)

Aftensmaden i dag: frugt og squashkage.. ja sundt er det ikke. Total på et sidespor i dag.

Det laver jeg om i morgen. :-)
12 år13. september 2012 kl. 21:23
Vægt fredag
56,7 siger vægten i dag. Det er minus 3,2 kg. siden i mandags.... SINDSYGT og et tegn på at jeg havde meget væske i kroppen og at kiloene var hurtigt taget på.
Men bum væk er de igen... så skønt. Tænk om jeg når målet på 55 kg. denne gang så. Der er planlagt øl den 22. sep. så derefter må jeg nok på 1. fase lidt igen.
MILLERV havde du vægt øgning da du gik over i fase 2, jeg skal have grønt i morgen. Hvis jeg kan smide 1,7 kg. de næste 6 dage så går jeg over i den der stabiliseringsfase torsdag. Puha spændende
12 år14. september 2012 kl. 08:37
re: Vægt fredag
3,2 kg. på en under en uge.. Wow det er skisme flot. :) Bliver helt misundelig. :/

Jeg mener jeg fortsatte med at tabe mig, men ikke lige så hurtigt. Og der var dage hvor vægten ikke faldt. :/
12 år14. september 2012 kl. 10:00
Hvor er det vildt, Friitzen. Du må være i den 7. himmel i de her dage ,-)
Fedt for dig at det lykkes - nu er målet til at se igen :-)
12 år14. september 2012 kl. 10:16
Tak :-) det er fantastisk... nu kommer den grumme weekend hehe. Håber du får en dejlig en af slagsen
12 år14. september 2012 kl. 12:29

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });