Step by step - del 2

Du læser en tråd i debat > vægttab

re: 1. vejedag - 4. uge
Jeg ved ikke hvor meget jeg kan komme på nettet på Rhodos, men det burde være muligt.
Men tror ikke at jeg vil bruge mad i tal som sådan. Jeg vil nok prøve at leve efter hvordan en normal hverdag burde se ud, altså prøve at se om jeg kan få det til at lykkedes. Så jeg vælger sunde ting og ikke kun pomfritter og pizza osv. Is vil jeg nok komme til at spise. :) Og kæresten har sagt at vi da skal i byen en dag dernede. Men leve så sundt det er muligt. Drikkelse vil lige som herhjemme være light eller vand. Vi køber aldrig ikke light sodavand når vi er herhjemme, så det vil jeg ikke ændre på. Ingen grund til at bruge sine kcal på flydende varer. :)
Så håber jeg at vægten vil være sød ved mig når vi er hjemme igen.
12 år6. august 2012 kl. 09:39
Mon ikke det vil hjælpe dig lidt at din kæreste også går op i, hvad han får spist? Tænker det er lidt lettere end hvis han nu gik fuldstændig amok i alt muligt usundt...
12 år6. august 2012 kl. 09:42
Øv de dumme 2 kg.
Jeg kender alt for godt følelsen af at gå og være knotten over vægten. :/
Hvis du kommer til at give efter for sukker/fedt, ville det så ikke hjælpe hvis det var det sunde fedt som avokado eller mandler?

Jeg lå i går aftes og tænkte på at jeg må lave mig noget sødt, som jeg kan spise med god samvittighed, men stadig få følelsen af at jeg synder. Tænker at marengs kunne gøre det. Æggehvider og sukrin (istedet for sukker), måske med lidt vanilie essens i.

Istedet for at dulme følelserne med mad, så kom ud med dem. Du er så god til at sætte ord på, og måske det hjælper dig til at tale dig fra at spise.
12 år6. august 2012 kl. 09:45
HEEEEEJ IGEN!
- Og undskyld fraværelsen. Havde bare så meget brug for at slukke computeren og bare holde ferie. Men nu er jeg tilbage:)

Jeg aner ikke hvad jeg vejer. Jeg tør simpelthen ikke stille mig op på den forbandede vægt endnu. Jeg venter lige til jeg er kommet på rette spor;)

Jeg fortryder ikke, at jeg har stille vægttabet på standby, for har virkelig nydt det i fulde drag! Så no regrets, men NU skal jeg virkelig igang!

Jeg skal ned og handle ind nu, og eftersom jeg har været på ferie og mit køleskab stort set er gabende tomt, ser jeg det som en mulighed for at fylde det med skønne, farverige og sunde madvarer. ( Noget ala dette: myhealthmagazine.co.za)

Håber I nyder ferien og er klar til at give den en skalle her i August:)
12 år6. august 2012 kl. 11:23
Kæresten vil klart være en stor hjælp når vi skal vælge mad. Tror også at han det meste af tiden vil tænke fornuftigt. :-)

Velkommen tilbage ABC123. :-D
Dejligt du har nydt ferien.
Lyder slet ikk tosset at du nu kan fylde køleskabet med alle de lækre ting. Nogen gange er det en god ide at starte helt forfra. :-)
12 år6. august 2012 kl. 13:30
2. vejedag - 4. uge
Girl next door

Alder: 33
Højde: 170 cm
Mål: 56 kg
Startvægt den 14. juli: 59,5 kg

1. uge:
Vægt mandag d. 16. juli: 58,1 kg (- 1,4 kg)
Vægt torsdag d. 19. juli: 58,9 kg (+ 0,8 kg)

2. uge:
Vægt mandag d. 23. juli: 58,6 kg (-0,3 kg)
Vægt torsdag d. 26. juli: 59,9 kg (+1,3 kg)
Vægt fredag d. 27. juli: 60,7 kg (+0,8 kg)

3. uge:
Vægt mandag d. 30. juli: 59,5 kg (-1,2 kg)
Vægt fredag d. 3. august: 61,6 kg (+2,1 kg)

4. uge:
Vægt mandag d. 6. august: 61,5 kg (-0,1 kg)
Vægt torsdag d. 9. august: 60,1 kg (-1,4 kg)

5. uge:
Vægt mandag d. 13. august:
Vægt torsdag d. 16. august:

1. uge tabt: - 0,6 kg
2. uge tabt: +2,1 kg
3. uge tabt: +0,9 kg
4. uge tabt: - 1,5 kg
5. uge tabt:

Tabt i alt: + 0,6 kg

Endelig!
SÅ dejligt at det lykkes mig lige at tabe lidt af det fra ferien.
Min motivation steg også lige lidt da jeg prøvede den berygtede gallakjole på sidste dag (vi skal jo snart til det sidste bryllup) - og opdagede at den fandme ikke kunne lukkes! Jeg hev og sled og lynlåsen, men nej. Omkredsen omkring brystet var blevet lige lovlig for stort. Så var det slut med at fornægte at jeg jo rent faktisk tog 2 kg på på vores miniferie.

Nå, men ellers går det godt (nok) for tiden. Jeg har ikke den store appetit og det gør det lidt lettere ikke at overspise. Håber det kan hjælpe lidt på vægten.

Jeg er ikke så aktiv herinde for tiden, så I må undskylde hvis jeg ikke lige reagerer på jeres indlæg eller får svaret. Er her stadig på vejedagene og læser med på sidelinien ;-)
12 år9. august 2012 kl. 08:21
re: 2. vejedag - 4. uge
MillerV

Alder: 23 år.
Højde: 168 cm
Mål: tænker at komme ned på omkring 57 kg.
Startvægt: 58,9 kg.

1.uge:
Vægt mandag d. 16. juli: 60,4 kg (+1,5)
Vægt torsdag d. 19. juli: 59,6 kg (-0,8)

2. uge:
Vægt mandag d. 23. juli: 59,5 kg (-0,1)
Vægt torsdag d. 26. juli: 59,6 kg (+0,1)

3. uge:
Vægt mandag d. 30. juli: 61,6 kg (+2,0)
Vægt torsdag d. 2. aug: 60,4 kg (-1,2)

4. uge:
Vægt mandag d. 6. aug: 58,8 kg (-1,6)
Vægt torsdag d. 9. aug: 59,2 kg (+ 0,4)

5. uge:
FERIE begge dage.

6. uge:
Vægt mandag d. 20. aug:
Vægt torsdag d. 23. aug:

Tabt 1. uge: +1,5 kg og -0,8 kg
Tabt 2. uge: -0,1 kg og +0,1 kg
Tabt 3. uge: +2,0 kg og -1,2 kg
Tabt 4. uge: -1,6 kg og +0,4 kg
Tabt 5. uge: FERIE

Tabt ialt: +0,3 kg fra start.

Pyh en aften jeg havde i går, diverse mariekiks med pålægchokolade og muffins røg lige ned i maven mens jeg sad til møde. Men det ses jo også på vægten. Øv øv, men godt smagte det.

Jeg rejser på lørdag, så næste uge er det uden vægt. :/ Nok meget sundt med en kold tyrker fra den. :)

I dag står den på besøg en veninde og vi skal på café, glæder mig til at se hende og første gang hvor der ikke er et barn med da han lige er startet i dagpleje, så det er veninde forholdet der skal plejes. :) Ved dog hun har lavet en tester på en kage hun skal lave til barnet 1-års fødselsdag, så der er lige en lille smagsprøve der. :)
Men satser på at klare frokosten med en salat eller en omelet. :)

GND, det er helt okay. Håber det går okay med arbejdsprøvningen. Har jo læst om 1. dag. Pyh det lyder hårdt, men du er sej og skal nok klare det.
12 år9. august 2012 kl. 09:12
Har stukket halen mellem benene
Hmm jeg skulle jo give den gas de her 14 dage efter min ferie, således jeg var nede på feriens startvægt 56,2 igen den 16. aug. hvor jeg skal til diætist opfølgning. Var fuld af pep i sidste uge hvor det gik godt med at smide nogle kilo igen, men røg tilbage i samme rille i weekenden og nu kan jeg ikke helt holde mig fra skuffer og skabe.
Så for ikke at "spilde" en opfølgning, har jeg skubbet opfølgningen til sidste torsdag i denne måned. Jeg kan mærke det er for surt pt. Har lyst til "bare" at prøve at holde vægten. Har ikke vejet mig siden i går men gør det igen i morgen. Jeg kan bare ikke holde ud når vægten kravler over 57,5 og det er her omkring jeg ligger.
Måske har jeg handlet forkert ved at udskyde, da hun jo nok giver mig et spark... Hvad tænker I?
Jeg har orlov pt. og derfor er struktur svært. Jeg starter nyt jov til sep. så målet er at være på 56,2 inden job start og så nappe det sidste til de 55 i løbet af max en måned...

Lyder nemt, men er det mon det? Jeg har vejet 57 mange gange og taget på igen, vil så gerne veje 55 for altid.
der er en verden til forskel på at mangle et par kilo til mål og så mangle 4. Kan tydeligt se min mave får for mange kulhydrater, den er lasket og træls :-(

Nå det var status... ikke skidt skidt, men heller ikke godt...Sådan lidt blaaaaa bare
12 år9. august 2012 kl. 16:57
re: Har stukket halen mellem benene
Hvordan går det med dit projekt vægttab?

Håber du er ved at være klar til så småt at skulle til diætisten igen :-)

Husk, det er dig der bestemmer. Hvis du ikke gider til diætist, så er det ene og alene dig, der bestemmer. Om du så havde lyst til at veje 40 kg mere, så er det dig der bestemmer det.

Men det er også dig der bestemmer om det er NU det skal ske, at du ender på din ønskevægt. Om det er nu du finder ud af at prøve dig frem go gøre det, der skal til. Og det er dig, der bestemmer med hvilken indstilling du vil gå til det med. Altså bl.a. om du kan/kan ikke kan, om det skal gå hurtigt/langsomt, om det måske alligevel ikke behøver at være nu osv.

Det er selvfølgelig indenfor en realistisk ramme at jeg mener, at du selv bestemmer ;-)

Et kærligt spark herfra og med ønske om, at du ved, at du kan. For jeg er ikke i tvivl ;-)
12 år14. august 2012 kl. 08:22
re: 1. vejedag - 5. uge
Girl next door

Alder: 33
Højde: 170 cm
Mål: 56 kg
Startvægt den 14. juli: 59,5 kg

1. uge:
Vægt mandag d. 16. juli: 58,1 kg (- 1,4 kg)
Vægt torsdag d. 19. juli: 58,9 kg (+ 0,8 kg)

2. uge:
Vægt mandag d. 23. juli: 58,6 kg (-0,3 kg)
Vægt torsdag d. 26. juli: 59,9 kg (+1,3 kg)
Vægt fredag d. 27. juli: 60,7 kg (+0,8 kg)

3. uge:
Vægt mandag d. 30. juli: 59,5 kg (-1,2 kg)
Vægt fredag d. 3. august: 61,6 kg (+2,1 kg)

4. uge:
Vægt mandag d. 6. august: 61,5 kg (-0,1 kg)
Vægt torsdag d. 9. august: 60,1 kg (-1,4 kg)

5. uge:
Vægt mandag d. 13. august: 60,2 kg (+0,1 kg)
Vægt tirsdag d. 14. august: 59,2 kg (-1,0 kg)
Vægt torsdag d. 16. august:

1. uge tabt: - 0,6 kg
2. uge tabt: +2,1 kg
3. uge tabt: +0,9 kg
4. uge tabt: - 1,5 kg
5. uge tabt: -0,9 kg

Tabt i alt: -0,3 kg

Fik ikke skrevet ind i går, så tog lige dagens vægt med også. Også fordi der er så stort et spring der. Synes det er meget sjovt at kunne kigge tilbage og se, hvordan det går op og ned. God reminder til de dage, hvor jeg synes det går laaangsomt ;-)

Endelig tilbage under startvægten. Det har været en lang rejse og ikke meget er gået som forventet - men synes nu ret godt om resultatet alligevel ;-)
12 år14. august 2012 kl. 08:29

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });